Vastattu

Asiakaspalaute Elisalle


Hei,

 

Vaihdoin kolme liittymääni Elisaan helmikuussa Vaihdoksen myötä laskut menivät aiemmasta poiketen sähköpostiini ja unohtui sinne.

Sitten huhtikuussa liittymät katkaistiin ja laskutettiin minulta siitä 3x25e eli 75e. Maksoin pois mutta jäi kyllä hieman ns. kusetettu olo Elisan laskutuspolitiikasta. Minusta 75e laskutus on kohtuuton veloitus n.2min työstä kun katkaisevat minulta kysymättä liittymän. 

 

Eipä siinä, maksampahan ajallaaan jatkossa, mutta hieman kyllä tuli heti alkuun huono maku Elisasta. Eikö tuon suuruinen laskutys pitäisi jo lukea tai kertoa etukäteen asiakkaalle? Jos ei, niin minulla olisi Elisalle pyyntö, voisitteko palauttaa vaikka 50e minulle tuosta summasta? 

Toisaalta liikeideana Elisalle, eikö teidän kannattaisi nostaa tuo liittymän katkaisun laskutuslisä suoraan kohtuuttomasta 25eurosta kohtuuttomaan 25000euroon? Onko sille edes olemassa mitään lakia kuinka korkealle voitte nostaa tuon liittymän katkaisun laskutuksen?

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Snouppi 23 June 2022, 17:36

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Hei,

 

Vaihdoin kolme liittymääni Elisaan helmikuussa Vaihdoksen myötä laskut menivät aiemmasta poiketen sähköpostiini ja unohtui sinne.

Sitten huhtikuussa liittymät katkaistiin ja laskutettiin minulta siitä 3x25e eli 75e. Maksoin pois mutta jäi kyllä hieman ns. kusetettu olo Elisan laskutuspolitiikasta. Minusta 75e laskutus on kohtuuton veloitus n.2min työstä kun katkaisevat minulta kysymättä liittymän. 

 

Eipä siinä, maksampahan ajallaaan jatkossa, mutta hieman kyllä tuli heti alkuun huono maku Elisasta. Eikö tuon suuruinen laskutys pitäisi jo lukea tai kertoa etukäteen asiakkaalle? Jos ei, niin minulla olisi Elisalle pyyntö, voisitteko palauttaa vaikka 50e minulle tuosta summasta? 

Toisaalta liikeideana Elisalle, eikö teidän kannattaisi nostaa tuo liittymän katkaisun laskutuslisä suoraan kohtuuttomasta 25eurosta kohtuuttomaan 25000euroon? Onko sille edes olemassa mitään lakia kuinka korkealle voitte nostaa tuon liittymän katkaisun laskutuksen?

 

Kyllä asiakas saa myymälässä , myyntipisteessä ja verkkokaupassakin valita mihin ottaa laskut. Sähköposti on mielestäni helpoin ja myös tekstiviestimuistutus, jonka saa OmaElisastakin laitettua. Suosin kyllä laskujen maksua suoraan OmaElisasta, koska ne näkyy samantien maksettuna

Käyttäjätaso 7

Sähköposti on mielestäni helpoin ja myös tekstiviestimuistutus, jonka saa OmaElisastakin laitettua. Suosin kyllä laskujen maksua suoraan OmaElisasta, koska ne näkyy samantien maksettuna

Suosittelen käyttämään pankin palveluita, eli e-laskua. Kaikki laskut samassa paikassa, ja niille voi laittaa vaikkapa ehdollisen automaattimaksun (eli normaalin suuruista laskua ei tarvitse erikseen hyväksyä)

Ensimmäinen lasku pitää kuitenkin ottaa vastaan jollain muulla tavoin, ja myyjän pitäisi varmistaa että asia tulee sovittua asiakkaan kanssa ja että asiakas ymmärtää mitä on sovittu.

Sen jälkeen menee kyllä asiakkaankin vastuulle katsoa, että on saanut laskun käyttämästään palvelusta sovitulla tavalla, ja hoitaa se maksuun.

Mitä maksun suuruuteen tulee, se lukee kyllä Elisan asiakaspalveluhinnastossa. Eikä missään sanota, että siitä saisi määräalennusta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +12

Sähköposti on mielestäni helpoin ja myös tekstiviestimuistutus, jonka saa OmaElisastakin laitettua. Suosin kyllä laskujen maksua suoraan OmaElisasta, koska ne näkyy samantien maksettuna

Suosittelen käyttämään pankin palveluita, eli e-laskua. Kaikki laskut samassa paikassa, ja niille voi laittaa vaikkapa ehdollisen automaattimaksun (eli normaalin suuruista laskua ei tarvitse erikseen hyväksyä)

Ensimmäinen lasku pitää kuitenkin ottaa vastaan jollain muulla tavoin, ja myyjän pitäisi varmistaa että asia tulee sovittua asiakkaan kanssa ja että asiakas ymmärtää mitä on sovittu.

Sen jälkeen menee kyllä asiakkaankin vastuulle katsoa, että on saanut laskun käyttämästään palvelusta sovitulla tavalla, ja hoitaa se maksuun.

Mitä maksun suuruuteen tulee, se lukee kyllä Elisan asiakaspalveluhinnastossa. Eikä missään sanota, että siitä saisi määräalennusta.

No e-lasku on huono mielestäni ainakin puhelinliittymän osalta. Koska maksu ei kirjaudu puhelinliittymien osalta samana päivänä Elisalle jos on S-Bonusta kerryttävä ja silloin ei saa Bonusta. Sama netin osalta.

Muissa e-lasku on ihan ok kyllä

Käyttäjätaso 7

Sähköposti on mielestäni helpoin ja myös tekstiviestimuistutus, jonka saa OmaElisastakin laitettua. Suosin kyllä laskujen maksua suoraan OmaElisasta, koska ne näkyy samantien maksettuna

Suosittelen käyttämään pankin palveluita, eli e-laskua. Kaikki laskut samassa paikassa, ja niille voi laittaa vaikkapa ehdollisen automaattimaksun (eli normaalin suuruista laskua ei tarvitse erikseen hyväksyä)

Ensimmäinen lasku pitää kuitenkin ottaa vastaan jollain muulla tavoin, ja myyjän pitäisi varmistaa että asia tulee sovittua asiakkaan kanssa ja että asiakas ymmärtää mitä on sovittu.

Sen jälkeen menee kyllä asiakkaankin vastuulle katsoa, että on saanut laskun käyttämästään palvelusta sovitulla tavalla, ja hoitaa se maksuun.

Mitä maksun suuruuteen tulee, se lukee kyllä Elisan asiakaspalveluhinnastossa. Eikä missään sanota, että siitä saisi määräalennusta.

No e-lasku on huono mielestäni ainakin puhelinliittymän osalta. Koska maksu ei kirjaudu puhelinliittymien osalta samana päivänä Elisalle jos on S-Bonusta kerryttävä ja silloin ei saa Bonusta. Sama netin osalta.

Muissa e-lasku on ihan ok kyllä

Kyllä minun e-laskut, kaikki liittymät samassa,  kirjautuu Elisalle samana, eli eräpäivänä.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +15

Moikka @Palaute ja tervetuloa OmaYhteisöön. 😊 Käänsin idean keskusteluksi. Harmillista kuulla, että laskutuksesta on koitunut epäselvyyksiä. Mikäli laskutuksen tai palvelun kanssa on ihmetyksen aihetta, niin suosittelen ottamaan yhteyttä pikimmiten meidän asiakaspalveluun. Voit laittaa joko viestiä @OmaYhteisö-tiimi:lle tai lähestyä soittamalla https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/. 😊

Osallistu keskusteluun