Kysymys

Boksin kanssa ongelma

  • 31 elokuu 2016
  • 4 kommenttia
  • 328 katselukerrat

Auttakaa!!
Kolme vuotta meni ilman ongelmaa.Kesällä taloyhtiöön antennin tilalle kaapeli ja ongelmat alkoi.
Digiboksi mallia netgem N7700. Eli antennipiuhan laittaa televisoon suoraan ei ongelmaa mutta kun vetää
digiboksiin niin ylen kanavat pikselöityy ja kolmonen nelonen ym kanavat ei näy ollenkaan. On kokeiltu
tehdasasetusten palautusta uutta lyhyttä antennipiuhaa ja kaikkea mahollista mutta ei. Alkaa riittämään
pikkuhiljaa. Vika ilmoituksen ottivat eilen vastaan kaikkien ohjeiden ja piuha hankintojen ja etc jälkeen.
Oisko kellään vastaavaa ongelmaa tai neuvoa KIITOS!

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei Pallo77, ja tervetuloa palstalle!

Hyvä että teit vikailmoituksen, sen perusteella tuota sitten selvitetään. Kuvailusi perusteella vika jää luultavasti joko digiboksin virittimeen tai kaapelisignaaliin asunnon ulkopuolella, jonka kaapelioperaattorisi sitten hoitaa kuntoon. Saat lisätietoja Elisalta kun vika on tutkittu. Voit myös lisätä asiakasnumerosi palstaprofiiliisi, niin voimme myös täältä käydä jatkossa vilkaisemassa systeemejäsi mikäli ongelmia ilmenee.
Minulla on sama boksi ja sama vika. Mitkään e.m. keinot ei auta. Kerran auttoi kun vaihtoi antennikaapeliliittimen (siis sen josta antennipiuha boksiin ja kaapeli modeemmin). Koko soosia alki esiintyä kun sen vanhan sinivalkoisen vaihtoi tuohon 7700 boksiin.
Heps zacurity61

Sain ongelman ratkastua. Teetätin sähköliikkeessä kunnon antennijohdon. On siis jollain tapaa paksumpi
kuin normi kaupasta saatava kaapeli. 10metrin pätkä makso 36€ laittovat liittimet ja kaikki.
Tuli signaalin voimakkuuksia heti 20% lisää eli nousi 48% tonne 68/69 prosentteihin.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
zacurity61: Esiintyykö ongelmaa vain Ylen kanavilla? Milloin vaihdoit uuden antennikaapelin kehiin? Olisiko yhteyttä mahdollista testata hetken ilman kaapelihaarotinta, näkyvätkö kanavat sillloin normaalisti?

Voisitko lisätä profiilitietoihin asiakasnumerosi niin päästään tutkaamaan yhteyttä tarvittaessa tarkemmin? Asiakasnumero ei näy muille kun sometiimille 🙂

Osallistu keskusteluun