Vastattu

Digiboxi on Topfield CRC 1400. Kanavakortti ei kuitenkaan toimi

  • 2 joulukuu 2014
  • 3 kommenttia
  • 3985 katselukerrat

Sivuston mukaan Topfield CRC 1400 on cable ready HD-laite. Kortti ei kuitenkaan toimi. On kokeiltu laittaa korttia moneen suuntaan, on palautettu tehdasasetukset ja tehty uusi kanavahaku, mutta siitä huolimatta kanavakortti ei toimi.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anonymous 2 joulukuu 2014, 15:13

Onko  linkitys tehty?

Maksullisten HD-lähetysten katseleminen kaapeliverkossa

Jos sinulla on Cable Ready HD -hyväksytty digiboksi ja HD Ready- tai Full HD -televisio

  1. Kirjoita boksin linkitysnumero ylös (yleensä 11 numeroa).
  2. Kirjoita Kanavakorttisi (=ohjelmakorttisi) numero ylös.
  3. Ota yhteyttä Elisan Asiakaspalveluun.  
Linkitysnumerot tarvitaan, jotta tiedetään mihin laitteeseen kanavakortti liitetään. Mikäli linkitystä ei tehdä, et pysty katsomaan ns. perinteisiä vanhoja maksu-tv-kanaviakaan. Eli vaikka et olisi vielä tilannut HD-linkitystä vaativia HD-kanavia, pitää linkitys suorittaa. Linkitysnumero löytyy boksin alla tai takana olevasta sarjanumerotarrasta. Asiakaspalvelu tarkistaa myös Elisa Kanavakortin soveltuvuuden linkitykseen ja kortti vaihdetaan tarvittaessa.

Linkitysnumero (Sirun tunniste / Pairing ID / Chip ID) on sarjanumeron kaltainen, laitteen yksilöllinen 11 numeroinen tunniste. Tämä numero tarvitaan laitteen ja kanavakortin linkitykseen.

http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/17/

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Onko  linkitys tehty?

Maksullisten HD-lähetysten katseleminen kaapeliverkossa

Jos sinulla on Cable Ready HD -hyväksytty digiboksi ja HD Ready- tai Full HD -televisio

  1. Kirjoita boksin linkitysnumero ylös (yleensä 11 numeroa).
  2. Kirjoita Kanavakorttisi (=ohjelmakorttisi) numero ylös.
  3. Ota yhteyttä Elisan Asiakaspalveluun.  
Linkitysnumerot tarvitaan, jotta tiedetään mihin laitteeseen kanavakortti liitetään. Mikäli linkitystä ei tehdä, et pysty katsomaan ns. perinteisiä vanhoja maksu-tv-kanaviakaan. Eli vaikka et olisi vielä tilannut HD-linkitystä vaativia HD-kanavia, pitää linkitys suorittaa. Linkitysnumero löytyy boksin alla tai takana olevasta sarjanumerotarrasta. Asiakaspalvelu tarkistaa myös Elisa Kanavakortin soveltuvuuden linkitykseen ja kortti vaihdetaan tarvittaessa.

Linkitysnumero (Sirun tunniste / Pairing ID / Chip ID) on sarjanumeron kaltainen, laitteen yksilöllinen 11 numeroinen tunniste. Tämä numero tarvitaan laitteen ja kanavakortin linkitykseen.

http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/17/
Olen erittäin pettynyt Elisaan!

Tarina: Asun Hämeenlinnassa. Kaapelitv oli aikaisemmin Ainacomilla. Minulla oli peruskanavakortti Eurosportia varten. Sitten Aina myi Soneralle systeemit. Vaihto toimi mallikkaasti. Soneralta tuli infoa, että uusi kaapelikortti tulee postissa ja ohjeet kuinka sen saa näkymään (tehdasasetusten palautus, kanavahaku) ja korttihan rupesi heti pelittämään. Sitten VVO myi kaapelin Elisalle ja ongelmat alkoivat. Elisan Hämeenlinnan myymälässä palvelu ala-arvoista. Kun yritin saada kaapelikorttia, minulle yritettiin väkisin myydä viihdepakettia ja sanottiin, ettei heillä myydä kanavakortteja lainkaan. Palvelu suorastaan surkeaa, kun kauppoja viihdepaketista ei tullut. Soitin netistä löytämääni numeroon (jonotusta ensin) tilatakseni kanavakortin. Minulle sanottiin, että kyllä se pitäisi Hämeenlinnan myymälästä saada. Viimein uskottiin että ei saa ja sain kortin postissa. No eihän se ruvennut toimimaan. Löysin tältä palstalta ohjeen linkiytysnumerosta ja sitten soitettiin taas asiakaspalveluun (2 jonotusta puhelimella) Linkitys suoritettiin ja luvattiin, että heti toimii. Odotin vuorokauden, palautin tehdas-asetuksia ja hain kanavia, mutta ei apua. Miksi korttia tilatessa ei voitu kertoa linkitysnumerotarpeesta (mitä Soneralla ei tarvita)? Jonotin taas puhelimella asiakaspalveluun peruakseni kanavakortin ja taas neuvottiin kääntymään Hämeenlinnan Elisan myymälän puoleen! Myymälä, joka ei hoida kanavakorttiasioita! Lopulta minulle suostuttiin antamaan postiosoite, johon kortin voi lähettää. Maksoin itse postimaksut ja panin toimimattoman kortin postiin.

Eurosportilta olen katsonut vain suuret maantiepyöräilyn ympäriajot. Nyt kiitos Elisan, vuosien rakas Tour de France, Giro di Italia ja la Vuelta jäävät katsomatta. Kiitos niin *****TI!! Odotan innolla, että Enialta soittaa innokas puhelinmyyjä. Käy häntä kyllä jo etukäteen sääliksi.

P.S. Toivottavasti Elisalla toimii edes se, ettei minulle tule laskua kanavakortista!
Käyttäjätaso 2
  • Toivottavasti ongelmasi on jo korjaantunut, mutta koska samantyyppistä ongelmaa on kyseisellä laitemallilla ollut muillakin asiakkailla, niin linkitän vielä Topfieldin omille sivuille asiaan liittyen:

    "Joidenkin uusien maksukorttien ja HD-mallien (CRC-1400, CRC-2400, TRC-1400 ja TRC-2400) kanssa on ollut ongelmia linkityksen kanssa. Pyydämme päivittämään uuden ohjelmistoversion laitteeseen! Päivitys löytyy täältä."  - Topfield.fi
  • Osallistu keskusteluun