Vastattu

ELISA pakottaa Conax-kortti asiakkaat investoimaan uusiin laitteisiin kortinvaihdon yhteydessä

  • 26 marraskuu 2015
  • 15 kommenttia
  • 2380 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
ELISA on uusimmassa tiedotteessaan "unohtanut" kertoa, että katselukortin vaihto uuteen vaatii myös usein salausmodulin vaihdon CI+ tyyppiseksi, joka tukee korttilinkitystä.

Monella vanhassa digiboxissa tai televisiossa ei ole tukea tuolle uudelle CI+ modulille. Tällöin investointi uusiin laitteisiin on ainoa vaihtoehto saada maksukanavat näkyviin edes SD-tasoisina.

Monessa tapauksissa puhutaan useiden satojen eurojen, joskus jopa tuhansien eurojen investoinnista, josta ELISA ei katsonut olevan aihetta informoida asiakkaitaan.

Muualla maailmassa ollaan luopumassa korttilinkityksestä sen ongelmien takia ja siirtymässä avoimen platformin suosijoiksi ilman laiteriippuvuutta. Miksi ELISA haluaa sitoutua/sitouttaa asiakkaat vanhaan tekniikkaan, josta ollaan maailmalla jo luopumassa?

Tässä ei ole ilmeisesti muuta mahdollisuutta, kuin vaatia Elisaa peruuttamaan sanelupolitiikalla toteuttama "UUDISTUS" tai joukolla irtisanoutua ELISAn asiakkuudesta ja kiikuttaa maksukortti myymälään ja peruuttaa maksukanavat.

Todella törkeää toimintaa, kuka tästä on vastuussa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jankro 8 joulukuu 2015, 15:03

Toisessa threadissa annettiin tämmöistä infoa Elisan suunnalta:

"Eli uusi kortti itsessään ei vaadi linkitystä. SD-kanavia voi katsoa ilman linkitystä jatkossakin. Jos hankkii linkittävän laitteen, niin silloin on pakko linkittää, riippumatta siitä katsooko SD- vai HD-kanavia."

-J-
Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Muutoksella pyritään parantamaan kanavakorttipalvelun toimivuutta uudella tekniikalla 🙂 Tekniikka kehittyy nopeasti ja meidän on pysyttävä kehityksen mukana taataksemme laadukkaat palvelut kaikille asiakkaille.
Tämä ei yksin koske Elisaa vaan jokaista suomalaista operaattoria, niin kaapelissa kuin antennitaloudessa
Jahas , no selvis sitten miksi veljellä on ongelmia Vantaalla. Täytyypä soittaa. Putkitöllö ja ikivanhat laitteet. 
Käyttäjätaso 3
Ammattimies kirjoitti:
Muutoksella pyritään parantamaan kanavakorttipalvelun toimivuutta uudella tekniikalla 🙂 Tekniikka kehittyy nopeasti ja meidän on pysyttävä kehityksen mukana taataksemme laadukkaat palvelut kaikille asiakkaille.
Avaisitko vähän tuota "uutta tekniikkaa", kerro miten se parantaa palvelua kun asiakas naitetaan yhteen kanavaan ja yhteen laitteeseen?

Miten te pysytte uuden tekniikan kehityksessä mukana, jos pakotatte asiakkaanne siirtymään tekniikkaan, joka on jo muualla maailmassa toimimattomana hylätty?

No, 21-vuoden asiakkuus Elisan kanssa päättyy, kun conax-kortti lakkaa toimimasta, en ala uusimaan laitteitani aina puolenvuoden välein, sen mukaan miten Elisa kyykyttää KTV-asiakkaitaan, toivotan onnea valitsemallenne linjalle...

Missä Järvenpäässä on Elisan-liike?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
kaitsu2014 kirjoitti:

Ammattimies kirjoitti:
Muutoksella pyritään parantamaan kanavakorttipalvelun toimivuutta uudella tekniikalla 🙂 Tekniikka kehittyy nopeasti ja meidän on pysyttävä kehityksen mukana taataksemme laadukkaat palvelut kaikille asiakkaille.

Avaisitko vähän tuota "uutta tekniikkaa", kerro miten se parantaa palvelua kun asiakas naitetaan yhteen kanavaan ja yhteen laitteeseen?

Miten te pysytte uuden tekniikan kehityksessä mukana, jos pakotatte asiakkaanne siirtymään tekniikkaan, joka on jo muualla maailmassa toimimattomana hylätty?

No, 21-vuoden asiakkuus Elisan kanssa päättyy, kun conax-kortti lakkaa toimimasta, en ala uusimaan laitteitani aina puolenvuoden välein, sen mukaan miten Elisa kyykyttää KTV-asiakkaitaan, toivotan onnea valitsemallenne linjalle...

Missä Järvenpäässä on Elisan-liike?


  • ? Asiakkaan näkökulmasta parannukset eivät ole merkittäviä. Uusi Conax salausjärjestelmä ei tue vanhoja kortteja/laitteita ja niitä ei voi valtuuttaa mitenkään uudelleen. Meille tulee asiakaspalveluun yleensä ongelmatilanteita vain vanhoilla laitteilla. Mm. Conax salauksen kanssa on vanhoilla laitteilla pulmia (ei aina, mutta toistuu yleensä kaavamaisesti jos ongelmaa) Ongelman ratkaisuun ei ole muuta keinoa ollut niille asiakkaille kuin laitteiston päivitys ja uudempi kortti. Ikävää tietenkin näin kun pakotetusti tapahtui muutos, mutta ennemmin tai myöhemmin tämä olisi jokatapauksessa tapahtunut.

    Järvenpäässä myymälämme on Prismassa Rantakatu 5:ssä jos haluat kortin palauttaa.
  • Käyttäjätaso 3
    Kannattaisiko ihan tosissaan odottaa DVB-C2 laitteita, joissa on 4K-tuki ja salaus jo formaatissa?

    Nyt pelleily poisjäävän, epäonnistuneen korttilinkityksen kanssa on vain turhien lisäkulujen maksatusta KTV-asiakkailla ja turhaa ELISAN kyykytystä vanhaan tekniikkaan sitouttamisella.

    Ongelmat poistuisivat automaattisesti, jos nyt jokakuukautisesta 11.pv salauksen vaihdosta pitäydyttäisiin niin pitkään, että C2-JAKELUFORMAATTI TODELLISINE UUDISTUKSINEEN olisi käytössä. 

    Onko ELISAN KTV-asioista päättävät tahot liian nuoria, liian vanhoja vai eikö vai heidän kompetenssi riitä ymmärtämään tekniikan yksityiskohtia?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki
    Urhokas kirjoitti:
    @kaitsu2014 Asiakkaan näkökulmasta parannukset eivät ole merkittäviä. Uusi Conax salausjärjestelmä ei tue vanhoja kortteja/laitteita ja niitä ei voi valtuuttaa mitenkään uudelleen. Meille tulee asiakaspalveluun yleensä ongelmatilanteita vain vanhoilla laitteilla. Mm. Conax salauksen kanssa on vanhoilla laitteilla pulmia (ei aina, mutta toistuu yleensä kaavamaisesti jos ongelmaa) Ongelman ratkaisuun ei ole muuta keinoa ollut niille asiakkaille kuin laitteiston päivitys ja uudempi kortti. Ikävää tietenkin näin kun pakotetusti tapahtui muutos, mutta ennemmin tai myöhemmin tämä olisi jokatapauksessa tapahtunut.
    Järvenpäässä myymälämme on Prismassa Rantakatu 5:ssä jos haluat kortin palauttaa.

    Ahaa... "Parannukset" ovat siis yhdentekeviä asiakkaille, jotka maksavat tämän kaiken. Olen aina ymmärtänyt, että yrityksen olemassaolon tarkoitus on tuottaa lisäarvoa asiakkaalle. Ehkä tämä on jo vanhentunutta. Nykyään yritys on ilmeisesti olemassa työllistääkseen ja tuottaakseen lisäarvoa omistajille...
    Käyttäjätaso 7
    V12 kirjoitti:

    Ahaa... "Parannukset" ovat siis yhdentekeviä asiakkaille, jotka maksavat tämän kaiken. Olen aina ymmärtänyt, että yrityksen olemassaolon tarkoitus on tuottaa lisäarvoa asiakkaalle. Ehkä tämä on jo vanhentunutta. Nykyään yritys on ilmeisesti olemassa työllistääkseen ja tuottaakseen lisäarvoa omistajille...

    Yrityksen päätehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen. Tämä on lähtökohta, eikä mitenkään uusi. Mutta ennenmuinoin kuviteltiin, että paras tuotto omistajille saataisiin tyytyväisten asiakkaiden kautta...

    (työllistäminen sen sijaan ei ole yrityksen tehtävä, vaan työvoima on yksi tuotannontekijä, joka tarvitaan sen voiton saavuttamiseen)

    (edellämainitut eivät tietenkään koske sosiaalisia yrityksiä eikä elämäntapayrittäjiä)
    Käyttäjätaso 2
    Ei ole hyvä asia,ettei samaa kanavakorttia pysty käyttämään kuin yhdessä ainoassa laitteessa on suuri epäkohta jos tieto pitää paikkansa - pitää säilyttää asiakkaan valinnan vapaus missä paikassa tai taloudessa katsoo haluttua maksu tv ohjelmaa.
    Käyttäjätaso 2
    Ei voi poistaa tarvetta katsoa ohjelmaa muussa kuin yhdessä paikassa pelkästään uudistusten takia - se on pelkkää tuoton maksimointia eikä oteta huomioon asiakkaan yksilöllisiä tarpeita katselusta.
    Käyttäjätaso 2
    Jos tilanne menee niin huonoksi monet jättävät Elisan jos uudistus muuttaa mahdollisuuksia huonommaksi kuin aikaisemmin ja tuo suuren PR tappion firmalle.Myös monet asikkaat eivät hyväksy toimintaa edes uudistuksena vaan heikennyksenä.
    Käyttäjätaso 3
    Juu, en minäkään aio Elisalla jatkaa juuri tuon korttiuudistuksen takia!

    Heti kun asia tulee kohdallani ajankohtaiseksi, alan harkita muita vaihtoehtoja.

    Sitten jos joudun lähtöä harkitsemaan, loppuvat myös osaltani laajakaista + mobiililaajakaista ja matkapuhelinliittymät Elisalla!

    Kulut nousevat kohtuuttomiksi kun on 5 vastaanotinta jotka pitäisi uusia, puhumattakaan rinnakkaiskorttien järjettömästä hinnoittelusta!!

    -J-
    Käyttäjätaso 2
    Itselläni on TTV kanakortti jo 8 vuotta eri maksukanavien takia ja rinnakkaiskortti Eurosportin takia kun kortti helppo ottaa mukaan kun menee eri talouteen jossa halutaan katsoa hiihtolajeja.Jo viime hinnan korotus rinnakkaiskortille nosti kulmia ja hammasten kiristystä kun nousu yli sata prosenttia sekä varsinainen kortti 12 euroa lisää. Nyt saatan luopua jommasta kummasta kortista jos hinta vielä nousee sekä linkitys naitetaan yhteen laitteeseen.Asiakkaiden mielipide ei vaan kiinnosta Elisaa joka pitää asiakkaita rahasampona joita voi ylettömästi lypsää.
    Käyttäjätaso 3
    Toisessa threadissa annettiin tämmöistä infoa Elisan suunnalta:

    "Eli uusi kortti itsessään ei vaadi linkitystä. SD-kanavia voi katsoa ilman linkitystä jatkossakin. Jos hankkii linkittävän laitteen, niin silloin on pakko linkittää, riippumatta siitä katsooko SD- vai HD-kanavia."

    -J-
    Käyttäjätaso 3
    NORMI SD-kanavat eivät vaadi mitään korttia, ne kun näkyvät ilmaiseksi kaapelissa oli korttia tai ei. 

    MAKSUKANAVAT SD-tasoisina vaativat CI+ linkityksen niitä ei näe ilman uutta modulia, digiboxia tai tv-vastaanotinta, jossa moduli pitää olla asennettuna. Moni vanha laite ei tunnista uutta CI+ modulia, eikä ole yhteensopiva sille, tällöin matka käy tällöin ostamaan uudet laitteet, joissa on tuki CI+ modulille ja se on fyysisesti myös asennettu ostettavaan laitteeseen.

    Miksi ELISA ei osaa/tahdo kertoa asioista niinkuin ne ovat voi jokainen itse päätellä heidän nuivasta suhtautumisesta omiin asiakkaisiin...

    Yrityksessämme ei oteta enään mitään tuotteita/palveluita ELISA:lta ja tarjouskyselyt heiltä canceloidaan avaamattomina, suosittelen tätä myös muille, eli ELISA boikottiin kunnes asiat saadaan kuntoon tai niistä päättävä/vastaava johto vaihtuu...

    Osallistu keskusteluun