Kysymys

Fox HD

  • 5 heinäkuu 2018
  • 6 kommenttia
  • 2703 katselukerrat

Fox HD ei näy Lahdessa...

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moikka, ilmeisesti sulla ei oo Viihdettä vaan suoraa kaapelista kattelet? Eikö paikalla 32 näy mitään?
Oletko hakenut kanavia uusiksi?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Ongelma taisi olla valtakunnallinen, tai ainakin aika laaj, koska Tampereella oli sama ongelma.

Huvittavia nuo ELISAn kommentit. "Oletko hakenut kanavia uusiksi?". Miksi? Oletteko salaa muuttaneet jotakin lahetyksessä?
Käyttäjätaso 2
Itselleni ei ole kantautunut tietoon, että valtakunnallista häiriötä Fox HD:n kanssa olisi ollut.

Käsitin kommentistasi, että nyt toimii? 🙂 Hienoa, mikäli toimii.

Kanavahaku saattaa ratkaista ongelmatilanteen monesti, joten sen vuoksi sitä kannattaa testata tuonkaltaisissa häiriöissä.
Käyttäjätaso 1
Laitetaan nyt tännekin ketjuun. Seinäjoellakaan ei näy Fox HD vaikka tällä viikolla hain uuden kaapelikortin ja hain kanavat uudelleen..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tähän samaan ongelmaan liittyen; Kun viestitin ELISA asiakaspalveluun 5.7., että "...Kaapeliverkossa ei tällä hetkellä näy FOX HD kanava. kaikki muut kanavat näkyvät, myös ne muut jotka vaativat kaapelikortin...", niin "jo" seuraavan päivän iltana sain vastauksen:

"Kiitos viestistäsi!



Ikävä kuulla että sinulla on ongelmia kaapeli-tv:n kanssa.


Tarkistin meidän testilaitteiden kautta, ja FOX HD toimii tällä hetkellä normaalisti Elisan kaapeliverkossa.

Jos katsot televisiota Elisa Viihteen kautta, suosittelen varmistamaan, että sinulla on oikea kanavapaikka valittuna. Elisan verkossa FOX HD löytyy kanavapaikalta 32.

Mikäli olet käyttänyt kanavien uudellenjärjestystä, suosittelen hakemaan kanavat uudelleen digiboksin asetusten kautta. Mikäli kanavien uudelleenhaku ei auta, voit palauttaa digiboksille tehdasasetukset. Tehdasasetusten palautus onnistuu digiboksin valikosta (Asetukset > Lisäasetukset > Palauta tehdasasetukset). Tehdasasetusten palauttaminen vaatii lapsilukon PIN-koodin (4 numeroa). Vaihtoehtoisesti tehdasasetusten palautus onnistuu painamalla digiboksin virtapainiketta viisi kertaa peräkkäin.


Uskon että näillä ohjeilla saat FOX HD:n taas näkymään normaalisti digiboksin kautta.


Samalla huomasin että Elisa VIihteen määräaikaisuus on jo päättynyt. Olisitko halunnut tehdä sille uuden 24kk määräaikaisen jatkosopimuksen? Siihen etuna saat hinta- ja laitetakuun, eli jos Elisa Viihteen hinta nousisi, sinulla se pysyisi samana tai laitteesi menisi rikki, saisit aina uuden tilalle...". Viesti jatkuu vielä muilla tarjouksilla, mutta jo tästä alusta herää kysymyksiä.

Kun kysyn ongelmaa kaapeliverkon näkyvyydestä, niin minulle vastataan "varmuuden vuoksi" ongelmankorjausohjeita Elisa Viihteeseen...

Suurempi huoli on tuossa tarjouksessa. Siinähän kerrotaan (annetaan ainakin aika selvästi olettaa), että laitetakuu olisi voimassa vain, jos teen uuden määräaikaisen sopimuksen. Onko asia näin? Jos on, niin koska se on muuttunut, ja koska siitä on asiakkaille ilmoitettu?

Jos laitetakuu on edelleen voimassa, vaikka tilaus ei ole määräaikainen, NIIN MIKSI ASIAKASPALVELIJANNE NÄIN MARKKINOINTIVIESTISSÄ ANTAVAT YMMÄRTÄÄ? Onko valheellinen informaation jakaminen yhtiönne markkinointiohjeiden mukaista, vai peräti näin ohjeistettu toimimaan?

Kertokaa nyt mikä on totta? Tämä sama asia nousee ongelmaksi aina silloin tällöin. Osoittaa ala-arvoista perehdytystä tai asiakkaiden informoinnin ylenkatsomista, kun samasta asiasta aina vaan esiintyy epäselvyyuttä. Jos laitetakuu on voimassa niin kauan kuin tilauskin on voimassa, niin kertokaa se nyt ainakin Dimitrille...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Jos laitetakuu on edelleen voimassa, vaikka tilaus ei ole määräaikainen, NIIN MIKSI ASIAKASPALVELIJANNE NÄIN MARKKINOINTIVIESTISSÄ ANTAVAT YMMÄRTÄÄ? Onko valheellinen informaation jakaminen yhtiönne markkinointiohjeiden mukaista, vai peräti näin ohjeistettu toimimaan?

Kertokaa nyt mikä on totta? Tämä sama asia nousee ongelmaksi aina silloin tällöin. Osoittaa ala-arvoista perehdytystä tai asiakkaiden informoinnin ylenkatsomista, kun samasta asiasta aina vaan esiintyy epäselvyyuttä. Jos laitetakuu on voimassa niin kauan kuin tilauskin on voimassa, niin kertokaa se nyt ainakin Dimitrille...


Laitetakuu on voimassa digiboksilla niin kauan kun sopimuskin.
Ihan mielelläni pistän tästä palautteen eteenpäin, ettei näin ole hyvä antaa asiakkaan ymmärtää. Vaikka tokihan se yleensä niin toimii, että jos muutoksia tulee sopimuksille koskee se ensin vain toistaiseksi voimassaolevia sopimuksia tai vaihtoehtoisesti vain uusia tilauksia.

Ja todettakoon nyt vielä, ettei todellakaan ole Elisan ohjeen mukaista toimia noin. Sehän olisikin "fiksua" pörssiyhtiön toimintaa se.. 🤔

Osallistu keskusteluun