Vastattu

Häiriöilmoitus puhelimitse maksaa !!! :(

  • 4 heinäkuu 2018
  • 35 kommenttia
  • 2451 katselukerrat

En käsitä Elisan tapaa käsitellä asiakkaitaan vikatilanteissa, jotka johtuvat Elisasta. Laitetaan kuuntelemaan jonotusmusiikkia maksullisen puhelinlinjan 010 190 240 numerossa, joka mainostaa olevansa hinnaltaan pvm/mpm mutta kuitenkaan tähän soittaessa ei puhepaketti ole käytössä vaan kännykästä lienee veloitus ainakin 10 snt/minuutti ! Aika tökeröä kyllä mielestäni...

Laittakaa nyt edes joku 09-alkuinen normalihintainen häiriöilmoitusnumero toimintaan !
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 5 heinäkuu 2018, 11:39

Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

35 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Moi Vihuri! Tervetuloa Palstalle. Vaihtoehtoisia yhteydenottokanavia löytyy sivulta https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ Voit esimerkiksi varata soittoajan, jolloin sinulle soitetaan eikä tämä sinulle luonnollisesti maksa mitään.

Matkapuhelinmaksun (mpm) suuruus riippuu liittymätyypistä. Esimerkiksi Saunalahden nykyisillä liittymillä se on 9 senttiä per minuutti.
Moi, kiitos vastauksesta.

Mutta. Akuutissa vikatilanteissa (esim. kun eilen pimeni Elisan kaapeli-tv koko kerrostalosta) ei paljoa lohduta jos te soitatte vasta 4 päivän kuluttua.. kun nä'kyy olevan ensinmmäinen vapaa soittoaika. Varsinkin kun jalkapallon MM-kisat meneillään...

Teillä oli aikanaan 050- alkuinen vikailmoitusnumero, mikähän ihme sen ajoi lopettamaan?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
DNA:lla vikailmoitusnumero on ILMAINEN, 0800-alkuinen, siinä on palvelu kohdillaan!

Asiakaspalveluunkin normaali GSM-numero eli menee puhepaketista tai käytön mukaan.

Elisa haluaa, että sinä palvelet Elisaa, eli jätät soittamatta.

Kaukana ovat ajat, kun Elisankin sai kiinni normaaliin hintaan.
Käyttäjätaso 7
Teillä oli aikanaan 050- alkuinen vikailmoitusnumero, mikähän ihme sen ajoi lopettamaan?

Rahanahneus. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Eikö olekin hienoa, kun palveluntuottaja viestittää veloittamistaan maksuista vähän tyyliin "eihän se nyt paljoa ole" 9 senttiä tietyllä liittymällä. Mutta auta armias, jos se sama summa puuttuu palveluntuottajan veloittamasta laskusta, niin tuntuu että taivas repeää kun jää rahaa saamatta, ja seurauksena perintäkulua sekä pahimmillaan palvelun katkaisu, perintätoimiston yhteydenotto ja luottotietojen menetys... Siis siitä samasta rahasummasta, joka kaikkien täytyy maksaa saattaakseen palveluntuottajan tietoon, että heidän tuottamassaan palvelussa on vikaa...

Edelleen on voimassa kuluttajaviranomaisen ohjeistus "...Koska virheen oikaisemisesta ei saa aiheutua kustannuksia ostajalle, on virheilmoituksen tekemisen oltava maksutonta...". Miksiköhän kaikkien ei ole sitä noudatettava? :@:@

Lisäksi "...Kuluttajansuojalain mukaan virheestä valittamisesta ei saa aiheutua kuluttajalle mitään maksuja, koska yrityksen on korjattava virheellinen tavara tai palvelu omalla kustannuksellaan

Yrityksen on korvattava yritys- tai palvelunumeroon soittamisesta aiheutuneet puhelukulut soittajalle jälkikäteen, jos valitus on aiheellinen
..."


Mitä jos kaikki palvelun virheestä ilmoittavat esittäisivät vaatimuksen ilmoituskulujen korvaamisesta? Se on kuluttajan oikeus, ja palveluntuottajalla on velvollisuus ne kulut korvata. Virheilmoituksen kulukorvaus maksaa palveluntuottajalle niin paljon, että jos niitä alkaa tulemaan useita, niin taitaa ääni muuttua kellossa.

No, palveluahan se on tietenkin myös huonokin palvelu...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Edelleen on voimassa kuluttajaviranomaisen ohjeistus "...Koska virheen oikaisemisesta ei saa aiheutua kustannuksia ostajalle, on virheilmoituksen tekemisen oltava maksutonta...". Miksiköhän kaikkien ei ole sitä noudatettava? :@:@

Puhelinsoitto 010-numeroon ei ole ainoa tapa jättää Elisalle häiriöilmoitusta, eli on niitä maksuttomiakin keinoja olemassa ja ohjeistusta mielestäni silloin noudatamme. Jos asialla on kiire, kannattaa soittaa.

Ei ole ikävä niitä 2000-luvun alkuvuosien aikoja kun 0800-numeroon soiteltiin ja kyseltiin treffiseuraa tai lettureseptejä ja varsinaiset vikailmoitusta jättävät asiakkaat joutuivat odottamaan vuoroaan "tuntitolkulla".
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Edelleen on voimassa kuluttajaviranomaisen ohjeistus "...Koska virheen oikaisemisesta ei saa aiheutua kustannuksia ostajalle, on virheilmoituksen tekemisen oltava maksutonta...". Miksiköhän kaikkien ei ole sitä noudatettava? :@:@

Puhelinsoitto 010-numeroon ei ole ainoa tapa jättää Elisalle häiriöilmoitusta, eli on niitä maksuttomiakin keinoja olemassa ja ohjeistusta mielestäni silloin noudatamme. Jos asialla on kiire, kannattaa soittaa.


Silloin kun ongelma on nettiyhteydessä ja asiakkaalla on käytössään peruspuhelin ilman nettiyhteyksiä, voi asiakaspalveluun soittaminen olla ainoa vaihtoehto tehdä vikailmoitus.

En usko, että Elisa tällaisissa tapauksissa hyvittää 010 -numeroon soitetun puhelun automaattisesti vaan asiakkaan pitää itse vaatia hyvitys soitostaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Edelleen on voimassa kuluttajaviranomaisen ohjeistus "...Koska virheen oikaisemisesta ei saa aiheutua kustannuksia ostajalle, on virheilmoituksen tekemisen oltava maksutonta...". Miksiköhän kaikkien ei ole sitä noudatettava? :@:@

Puhelinsoitto 010-numeroon ei ole ainoa tapa jättää Elisalle häiriöilmoitusta, eli on niitä maksuttomiakin keinoja olemassa ja ohjeistusta mielestäni silloin noudatamme. Jos asialla on kiire, kannattaa soittaa.

Ei ole ikävä niitä 2000-luvun alkuvuosien aikoja kun 0800-numeroon soiteltiin ja kyseltiin treffiseuraa tai lettureseptejä ja varsinaiset vikailmoitusta jättävät asiakkaat joutuivat odottamaan vuoroaan "tuntitolkulla".


Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä? Savumerkeilläkö? Kukas puut maksaa? Entä jos on metsäpalovaroitus samaan aikaan voimassa?

Järki käteen niissä neuvoissa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Edelleen on voimassa kuluttajaviranomaisen ohjeistus "...Koska virheen oikaisemisesta ei saa aiheutua kustannuksia ostajalle, on virheilmoituksen tekemisen oltava maksutonta...". Miksiköhän kaikkien ei ole sitä noudatettava? :@:@

Puhelinsoitto 010-numeroon ei ole ainoa tapa jättää Elisalle häiriöilmoitusta, eli on niitä maksuttomiakin keinoja olemassa ja ohjeistusta mielestäni silloin noudatamme. Jos asialla on kiire, kannattaa soittaa.

Ei ole ikävä niitä 2000-luvun alkuvuosien aikoja kun 0800-numeroon soiteltiin ja kyseltiin treffiseuraa tai lettureseptejä ja varsinaiset vikailmoitusta jättävät asiakkaat joutuivat odottamaan vuoroaan "tuntitolkulla".


Tuleeko näitä soittoja miten usein DNA:lle kun vieläkin tarjoavat ILMAISTA vikanumeroa ja normaalia GSM-numeroa asiakaspalveluun.


Tuleeko näitä soittoja miten usein DNA:lle kun vieläkin tarjoavat ILMAISTA vikanumeroa ja normaalia GSM-numeroa asiakaspalveluun.


En minä mitään 0800- mumeroa kaipaa, ihan normaalihintainen matkapuhelinnumerokin kelpaisi.
Itse tällä hetkellä työttömänä en kymmenien vuosien jälkeen omaa firman työsuhdepuhelinta, sen takia nämä rahastukset sylettävätkin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä?

Kyllä hätä keinot keksii.

Tänä päivänä ei ole kuin omasta tahdosta kiinni, että saa laitteensa johonkin toimivaan internet-yhteyteen liitettyä ja häiriöilmoituksen tehtyä. Ennen mobiiliyhteyksien aikakautta tilanne oli ihan toinen.
Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä?

Kyllä hätä keinot keksii.

Tänä päivänä ei ole kuin omasta tahdosta kiinni, että saa laitteensa johonkin toimivaan internet-yhteyteen liitettyä ja häiriöilmoituksen tehtyä. Ennen mobiiliyhteyksien aikakautta tilanne oli ihan toinen.


Ehkäpä kerrot sitten, miten teet häiriöilmoituksen:

- odottamatta Elisan soittoa 4 vrk soittopyyntöpalvelun kautta (tilanne tänä aamuna)
- ilman ilmoittajalle aiheutuvia puhelukustannuksia
- ilman odottelemista, kun näköjään sähköpostiviesteihin vastaaminen heillä kestää ilmoituksensa mukaan viikon

Siis koetan nyt tässä tiivistää asiaani:

Eilen meni koko talossa Elisan kaapelitv rikki. Jonottelin 15 minuuttia ensin yleisaspaan jossa kerroin asiani (5 min) ja sieltä minut siirrettiin kaapelitv-hemmoille. Kuuntelin maksullisessa jonossa hissimusiikkia 10 minuuttia, en jaksanut enää tällaista "palvelua". Joku laite on hajonnut kellarissa, selvisi tänään, kun Relacomin hemmo koetti päästä kellariin mutta naapuritalon huoltoyhtiön avain ei sopinut talomme tekniseen tilaan. Tv edelleen pimeänä (nyt siis ollut jo 2 vrk poissa).

Kyllähän tässä MM-kisoja ym kattelee kännykältäkin, mutta eihän tämä mikään TV:n korvaaja ole...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Nyt naurattaa niin,että kohta vanhalla lurahtaa. vai että "hätä keinot keksii". Asiakkaitako ihan oikeesti ohjeistetaan näin. HEHEHE.....
Jatkakaa toki, niin saa illaksi hymyn huulille. Kaikkea sitä naarmusten linssien läpi näkeekin.
Ei enää vikojakaan tarvitse korjata, kun "sitten joskus", jos ei o hukkunu ilmotus työpinon alle ja ainahan asiakas voi soittaa uudelleen. Eikös toimimattomuudessakin ole joku raja, jolloin aletaan hyvittää kuukausimaksussa tätä toimimattomuutta. Operaattorit taitaa vetää samalla tyylillä, kun lentoyhtiöt.
Mitään ei makseta vapaaehtosesti.;):8
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Nyt naurattaa niin,että kohta vanhalla lurahtaa. vai että "hätä keinot keksii". Asiakkaitako ihan oikeesti ohjeistetaan näin. HEHEHE.....
Jatkakaa toki, niin saa illaksi hymyn huulille. Kaikkea sitä naarmusten linssien läpi näkeekin.
Ei enää vikojakaan tarvitse korjata, kun "sitten joskus", jos ei o hukkunu ilmotus työpinon alle ja ainahan asiakas voi soittaa uudelleen. Eikös toimimattomuudessakin ole joku raja, jolloin aletaan hyvittää kuukausimaksussa tätä toimimattomuutta. Operaattorit taitaa vetää samalla tyylillä, kun lentoyhtiöt.
Mitään ei makseta vapaaehtosesti.;):8
Eikö Sulle ole käyny jo selväksi aikoja sitten että operaattorit vaan pahottelee operaattorit voi näin tehdä koska kunnon kilpailua ei ole .
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä?

Kyllä hätä keinot keksii.

Tänä päivänä ei ole kuin omasta tahdosta kiinni, että saa laitteensa johonkin toimivaan internet-yhteyteen liitettyä ja häiriöilmoituksen tehtyä. Ennen mobiiliyhteyksien aikakautta tilanne oli ihan toinen.


Elisalla siis pidetään hyväksyttävänä ja kohtuullisena sitä, että esim. haja-asutusalueella asuvien pitää nettiyhteyden katkettua lähteä metsästämään kyliltä toimivaa nettiyhteyttä, jotta voi jättää vikailmoituksen. Sillä oletuksella, että puhelimella ei voi muuta kuin soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

Mikähän mahtaa olla viranomaisten mielipide asiasta?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisalla siis pidetään hyväksyttävänä ja kohtuullisena sitä, että esim. haja-asutusalueella asuvien pitää nettiyhteyden katkettua lähteä metsästämään kyliltä toimivaa nettiyhteyttä, jotta voi jättää vikailmoituksen. Sillä oletuksella, että puhelimella ei voi muuta kuin soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.
Käyttäjätaso 7
Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.

Kai sitä niinkin voi tehdä , mutta silloin sen hyvityksen saaminen on operaattorin hyväntahtoisuudesta kiinni ja rahat makaa Elisalla ties kuinka kauan.

Asian pitäisi olla jo lähtökohtaisesti päinvastoin , että puhelu on ilmainen ja asiakkaalle tulee kuluja vain , jos vika on hänen omissa laitteissa tms.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Elisalla siis pidetään hyväksyttävänä ja kohtuullisena sitä, että esim. haja-asutusalueella asuvien pitää nettiyhteyden katkettua lähteä metsästämään kyliltä toimivaa nettiyhteyttä, jotta voi jättää vikailmoituksen. Sillä oletuksella, että puhelimella ei voi muuta kuin soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.
Aina voi hakea ja saakin hyvityksen jos tietää oikeutensa mutta harva viittii nähdä muutaman euron takia sen vaivan että lähtee reklamoimaan asiasta
siihen operaattorit laskeekin
tiedän monta ihmistä jotka on sanonu että ei viitti muutamasta eurosta valittaa .
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.

Kai sitä niinkin voi tehdä , mutta silloin sen hyvityksen saaminen on operaattorin hyväntahtoisuudesta kiinni ja rahat makaa Elisalla ties kuinka kauan.

Asian pitäisi olla jo lähtökohtaisesti päinvastoin , että puhelu on ilmainen ja asiakkaalle tulee kuluja vain , jos vika on hänen omissa laitteissa tms.
kyllä mä olen muutaman euron hyvityksen saanu joskus kun vaadin sitä olin sen verran kiukkunen silloin jonottamisesta
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Elisalla siis pidetään hyväksyttävänä ja kohtuullisena sitä, että esim. haja-asutusalueella asuvien pitää nettiyhteyden katkettua lähteä metsästämään kyliltä toimivaa nettiyhteyttä, jotta voi jättää vikailmoituksen. Sillä oletuksella, että puhelimella ei voi muuta kuin soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.


Juuri näin!

Kun kaikki ongelmista reklamoineet vaativat korvauksia, niin korvausten selvittely ja maksaminen tulee niin kalliiksi, että palveluntuottaja alkaa aika äkkiä pohtia muita vaihtoehtoja.

Muistakaa nyt oikeutenne ja palveluntuottajan velvollisuus. Asiakkaalla on oikeuksia häiriötilanteessa ja palveluntuottajalla on velvollisuuksia. Ihan kuten laskua maksettaessa, palveluntuottaja tuottaa sovitun palvelun ja asiakas maksaa sovitun korvauksen. Jos palvelun tuottaja ei toimita sovittua palvelua, niin miksi siitä pitää maksaa sama hinta kuin toimivasta palvelusta ja vielä maksaa siitä, että ilmoittaa palveluntuottajalle siitä heidän virheestään?

Mitähän jos aloitetaan siitä, että normivaatimus palveluntuottajan toiminnassa olevasta virheestä on sama kuin palveluntuottajan vaatimus asiakkaan maksumuistutuksesta? Lienee tällä hetkellä 5€/kpl...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä?

Kyllä hätä keinot keksii.

Tänä päivänä ei ole kuin omasta tahdosta kiinni, että saa laitteensa johonkin toimivaan internet-yhteyteen liitettyä ja häiriöilmoituksen tehtyä. Ennen mobiiliyhteyksien aikakautta tilanne oli ihan toinen.


Kyllä lain ja viranomaisohjeiden noudattaminen asiakassuhdetta parantaa.

Tänä päivänä ei ole kuin tahdosta kiinni, että palveluntuottaja noudattaa vallitsevaa lainsäädäntöä, ja korvaa automaattisesti häiriöilmoituksesta aiheutuneet kulut tai mahdollistaa kaikissa tapauksissa kuluttajalle maksuttoman häiriöilmoituksen tekemisen sellaisessa tapauksessa jossa kyse on palveluntuottajan toiminnassa olevasta häiriöstä. Ennen kuluttajan asemaa turvaavaa lainsäädäntöä tilanne oli ihan toinen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. :)


Kerro nyt vielä, että miten noihin nettipalveluihin pääsee, jos kyseessä on häiriöilmoitus netin toimimattomuudesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. :)


Kerro nyt vielä, että miten noihin nettipalveluihin pääsee, jos kyseessä on häiriöilmoitus netin toimimattomuudesta.


Kaverin luurilla? Wifillä jos kyse on kännykän netistä? Kännykän netillä jos kyse on kiinteästä netistä(/muusta kun kännykän netistä)?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. :)


Kerro nyt vielä, että miten noihin nettipalveluihin pääsee, jos kyseessä on häiriöilmoitus netin toimimattomuudesta.


Kaverin luurilla? Wifillä jos kyse on kännykän netistä? Kännykän netillä jos kyse on kiinteästä netistä(/muusta kun kännykän netistä)?


Et(te) siis ymmärrä määritelmää veloituksetta. Jos palveluntuottaja olettaa, että kaikkien "kavereiden" luuri on tuosta vaan aina saatavissa, niin miksi ihmeessä minun täytyy maksaa kiinteästä nettiliiittymästä, kun sehän menee jo "kaverille" joka on sen maksanut? Vai onko nyt niin, että ELISAn verkkoa saa jakaa edelleen "kavereille". Tämä tuo nimittäin erinomaisia mahdollisuuksia naapurustoon...

Osallistu keskusteluun