Vastattu

Häiriöilmoitus puhelimitse maksaa !!! :(

  • 4 heinäkuu 2018
  • 35 kommenttia
  • 2485 katselukerrat

En käsitä Elisan tapaa käsitellä asiakkaitaan vikatilanteissa, jotka johtuvat Elisasta. Laitetaan kuuntelemaan jonotusmusiikkia maksullisen puhelinlinjan 010 190 240 numerossa, joka mainostaa olevansa hinnaltaan pvm/mpm mutta kuitenkaan tähän soittaessa ei puhepaketti ole käytössä vaan kännykästä lienee veloitus ainakin 10 snt/minuutti ! Aika tökeröä kyllä mielestäni...

Laittakaa nyt edes joku 09-alkuinen normalihintainen häiriöilmoitusnumero toimintaan !
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Mits 5 heinäkuu 2018, 11:39

Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

35 kommenttia

Turha vinkua täällä palstalla
viankorjauksen maksullisuudesta jos et edes halua pyytää korvauksia .


Juu, kiitos vaan häivynkin tästä sitten "vinkumasta". Pitäkää hauskaa =)

Heimoi!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki


Se on vikapalvelun käsissä se. Pyysitkö korvauksia vikapalvelusta?


En pyytänyt. Enkä pyydä. Mutta jos oltaisi Jenkeissä, palkattaisi Saul Goodman vaatimaan Elisalta 600M $ korvausta :P

Mut vuoden päästähän tämä loppuu :D
Turha vinkua täällä palstalla
viankorjauksen maksullisuudesta jos et edes halua pyytää korvauksia .


Se on vikapalvelun käsissä se. Pyysitkö korvauksia vikapalvelusta?


En pyytänyt. Enkä pyydä. Mutta jos oltaisi Jenkeissä, palkattaisi Saul Goodman vaatimaan Elisalta 600M $ korvausta :P

Mut vuoden päästähän tämä loppuu 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ovat tietenkin oikeutettuja. Summasta huolimatta 🙂
Tuossakin kyseisessä tapauksessa, johon viittasit on taustalla ilmeisesti ihan häiriötilanne. Se on nyt selvityksessä.


Paljonkos arvoisa Mits arvelet, että Elisa korvaa meidän tapauksessamme? Saati pahoittelee edes?

Veikkaan että menee osastolle: "Oho"


Se on vikapalvelun käsissä se. Pyysitkö korvauksia vikapalvelusta?
En valitettavasti ole asiaasi hoitanut, enkä tätä myöten voi ottaa kantaa korvauksiin.
Ovat tietenkin oikeutettuja. Summasta huolimatta 🙂
Tuossakin kyseisessä tapauksessa, johon viittasit on taustalla ilmeisesti ihan häiriötilanne. Se on nyt selvityksessä.


Paljonkos arvoisa Mits arvelet, että Elisa korvaa meidän tapauksessamme? Saati pahoittelee edes?

Veikkaan että menee osastolle: "Oho"
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ovat tietenkin oikeutettuja. Summasta huolimatta 🙂
Tuossakin kyseisessä tapauksessa, johon viittasit on taustalla ilmeisesti ihan häiriötilanne. Se on nyt selvityksessä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Eikös tää keskustelu ole jo vähän turhaa? 😃 Tämä ystävä voi kyllä sitten saada hyvityksen puhelusta. Noin minä toimisin. 🙂

Lopputulema: maksuttomia vaihtoehtoja on saatavilla. Kerrataan vielä:
-soitto (> pyydä hyvitys)
-soittopyyntö (täytä lomake tai pyydä chatista, jälkimmäisellä voi saada nopeamman soiton)
-chat (ei virallista vikapalvelua, mutta autetaan kyllä ja tarvittaessa soitellaan tai puhelimen ollessa toimimaton hoitunee chatissakin, ainakin itse olen konsultoinut teknistä tukea tällaisessa tilanteessa)
-Somekanavat (ja Palsta jos ei ole kiire)
-Yhteydenottolomake (paras jos asia ei niin kiireinen)
-myymälä > apua hankitaan sitten sitäkin kautta

Jos netti ei toimi> soita tai hankkiudu wifin pariin ja mene chattiin(/myös se kaveri voi sen nettinsä jakaa, ei siitä kukaan tule tukistamaan)
Jos puhelut ei toimi> mene chattiin/myymälään/jätä soittopyyntö toiseen numeroon/soita toisesta numerosta aspaan ja pyydä hyvitys.


Varmaan loppuikämme voidaan tässä vääntää aiheesta, että entä jos ei ole puhelinta/ystäviä/tietokonetta/nettiä/savumerkkejä jos tahdotaan, mutta itse en siihen ainakaan ryhdy. :D


Eihän tässä ole mistään muuista ollutkaan kysymys, kuin siitä että kuluttajalla on oikeus maksuttomaan reklamaatioon kun vika on palveluntuottajan toiminnassa. Jos kuluja syntyy, niin ne voi periä palveluntuottajalta.

Jos soitatte maksulliseen palvelunumeroon vikatilanteessa, ja vika on operaattorissa, niin muistakaa vaatia korvauksia syntyneistä kuluista. se on ihan sama, vaikka se summa olisi vain 5 senttiä. Kun operaattori käsittelee ja paluttaa näitä 5 senttisiä tarpeekis, niin kyllä siellä alkaa talousosastolla rkasuttamaan. Lisäksi, kun juuri saimme palstalta lukea, että ELISA laskutti 4 senttiä viivästyskorkoa laskusta, jonka eräpäivä oli juhannusaatto ja se maksettiin seuraavana arkipäivänä, niin ihan oikeutettuahan tuolliset pienetkin vaatimukset ovat.
Sillä lailla sitten !

Kävikin ilmi tänään, että ELISA oli katkaissut koko talosta kaapelitv yhteyden !

Kas kun he olivat jo vuodessa 2019 jolloin sopimus päättyy 🆒

Seurauksena se, että täällä kymmenet asunnot ovat olleet ilman tv-yhteyttä monta päivää ! Onneksi joku propellipää oli käynyt tänään kytkemässä viimein takaisin.


Ihan sama siis, vaikka olisin alunperinpieraissut ja puhaltanut tinapilliin aspaan soiton sijasta, tämä tuskin olisi sitten lopulta yhtään sen paremmin korjaantunut.

Nyt tekis mieli kysyä, että mitenkä meni niinku omasta mielestä, Elisa 😛
Käyttäjätaso 7
Eikös tää keskustelu ole jo vähän turhaa? 😃 Tämä ystävä voi kyllä sitten saada hyvityksen puhelusta. Noin minä toimisin. 🙂

Lopputulema: maksuttomia vaihtoehtoja on saatavilla. Kerrataan vielä:
-soitto (> pyydä hyvitys)
-soittopyyntö (täytä lomake tai pyydä chatista, jälkimmäisellä voi saada nopeamman soiton)
-chat (ei virallista vikapalvelua, mutta autetaan kyllä ja tarvittaessa soitellaan tai puhelimen ollessa toimimaton hoitunee chatissakin, ainakin itse olen konsultoinut teknistä tukea tällaisessa tilanteessa)
-Somekanavat (ja Palsta jos ei ole kiire)
-Yhteydenottolomake (paras jos asia ei niin kiireinen)
-myymälä > apua hankitaan sitten sitäkin kautta

Jos netti ei toimi> soita tai hankkiudu wifin pariin ja mene chattiin(/myös se kaveri voi sen nettinsä jakaa, ei siitä kukaan tule tukistamaan)
Jos puhelut ei toimi> mene chattiin/myymälään/jätä soittopyyntö toiseen numeroon/soita toisesta numerosta aspaan ja pyydä hyvitys.


Varmaan loppuikämme voidaan tässä vääntää aiheesta, että entä jos ei ole puhelinta/ystäviä/tietokonetta/nettiä/savumerkkejä jos tahdotaan, mutta itse en siihen ainakaan ryhdy. :D


Listalta jäi uupumaan kohta "siirrä liittymäsi toiselle operaattorille , joka ei veloita vikailmoituksista".

Suosittelen. Elisa on muutenkin sikakallis. 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Eikös tää keskustelu ole jo vähän turhaa? 😃 Tämä ystävä voi kyllä sitten saada hyvityksen puhelusta. Noin minä toimisin. 🙂

Lopputulema: maksuttomia vaihtoehtoja on saatavilla. Kerrataan vielä:
-soitto (> pyydä hyvitys)
-soittopyyntö (täytä lomake tai pyydä chatista, jälkimmäisellä voi saada nopeamman soiton)
-chat (ei virallista vikapalvelua, mutta autetaan kyllä ja tarvittaessa soitellaan tai puhelimen ollessa toimimaton hoitunee chatissakin, ainakin itse olen konsultoinut teknistä tukea tällaisessa tilanteessa)
-Somekanavat (ja Palsta jos ei ole kiire)
-Yhteydenottolomake (paras jos asia ei niin kiireinen)
-myymälä > apua hankitaan sitten sitäkin kautta

Jos netti ei toimi> soita tai hankkiudu wifin pariin ja mene chattiin(/myös se kaveri voi sen nettinsä jakaa, ei siitä kukaan tule tukistamaan)
Jos puhelut ei toimi> mene chattiin/myymälään/jätä soittopyyntö toiseen numeroon/soita toisesta numerosta aspaan ja pyydä hyvitys.


Varmaan loppuikämme voidaan tässä vääntää aiheesta, että entä jos ei ole puhelinta/ystäviä/tietokonetta/nettiä/savumerkkejä jos tahdotaan, mutta itse en siihen ainakaan ryhdy. 😃
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. :)


Kerro nyt vielä, että miten noihin nettipalveluihin pääsee, jos kyseessä on häiriöilmoitus netin toimimattomuudesta.


Kaverin luurilla? Wifillä jos kyse on kännykän netistä? Kännykän netillä jos kyse on kiinteästä netistä(/muusta kun kännykän netistä)?


Et(te) siis ymmärrä määritelmää veloituksetta. Jos palveluntuottaja olettaa, että kaikkien "kavereiden" luuri on tuosta vaan aina saatavissa, niin miksi ihmeessä minun täytyy maksaa kiinteästä nettiliiittymästä, kun sehän menee jo "kaverille" joka on sen maksanut? Vai onko nyt niin, että ELISAn verkkoa saa jakaa edelleen "kavereille". Tämä tuo nimittäin erinomaisia mahdollisuuksia naapurustoon...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. :)


Kerro nyt vielä, että miten noihin nettipalveluihin pääsee, jos kyseessä on häiriöilmoitus netin toimimattomuudesta.


Kaverin luurilla? Wifillä jos kyse on kännykän netistä? Kännykän netillä jos kyse on kiinteästä netistä(/muusta kun kännykän netistä)?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. :)


Kerro nyt vielä, että miten noihin nettipalveluihin pääsee, jos kyseessä on häiriöilmoitus netin toimimattomuudesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuinka saada jätettyä häiriöilmoitus veloituksetta? > netissä TAI pyydä hyvitys puhelusta.

Ja ennen kun joku kysyy, että miten netissä, niin vaikka Facebookin kautta. Tai Twitterin. Jopa Palstan, mutta tätä nyt ei voi suositella, kun vastausajat ovat pidemmät.
Ja keksinpäs myös kolmannen, mene chattiin > jätä soittopyyntö sitä kautta. Mahdollisuuksia kyllä löytyy. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä?

Kyllä hätä keinot keksii.

Tänä päivänä ei ole kuin omasta tahdosta kiinni, että saa laitteensa johonkin toimivaan internet-yhteyteen liitettyä ja häiriöilmoituksen tehtyä. Ennen mobiiliyhteyksien aikakautta tilanne oli ihan toinen.


Kyllä lain ja viranomaisohjeiden noudattaminen asiakassuhdetta parantaa.

Tänä päivänä ei ole kuin tahdosta kiinni, että palveluntuottaja noudattaa vallitsevaa lainsäädäntöä, ja korvaa automaattisesti häiriöilmoituksesta aiheutuneet kulut tai mahdollistaa kaikissa tapauksissa kuluttajalle maksuttoman häiriöilmoituksen tekemisen sellaisessa tapauksessa jossa kyse on palveluntuottajan toiminnassa olevasta häiriöstä. Ennen kuluttajan asemaa turvaavaa lainsäädäntöä tilanne oli ihan toinen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Elisalla siis pidetään hyväksyttävänä ja kohtuullisena sitä, että esim. haja-asutusalueella asuvien pitää nettiyhteyden katkettua lähteä metsästämään kyliltä toimivaa nettiyhteyttä, jotta voi jättää vikailmoituksen. Sillä oletuksella, että puhelimella ei voi muuta kuin soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.


Juuri näin!

Kun kaikki ongelmista reklamoineet vaativat korvauksia, niin korvausten selvittely ja maksaminen tulee niin kalliiksi, että palveluntuottaja alkaa aika äkkiä pohtia muita vaihtoehtoja.

Muistakaa nyt oikeutenne ja palveluntuottajan velvollisuus. Asiakkaalla on oikeuksia häiriötilanteessa ja palveluntuottajalla on velvollisuuksia. Ihan kuten laskua maksettaessa, palveluntuottaja tuottaa sovitun palvelun ja asiakas maksaa sovitun korvauksen. Jos palvelun tuottaja ei toimita sovittua palvelua, niin miksi siitä pitää maksaa sama hinta kuin toimivasta palvelusta ja vielä maksaa siitä, että ilmoittaa palveluntuottajalle siitä heidän virheestään?

Mitähän jos aloitetaan siitä, että normivaatimus palveluntuottajan toiminnassa olevasta virheestä on sama kuin palveluntuottajan vaatimus asiakkaan maksumuistutuksesta? Lienee tällä hetkellä 5€/kpl...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.

Kai sitä niinkin voi tehdä , mutta silloin sen hyvityksen saaminen on operaattorin hyväntahtoisuudesta kiinni ja rahat makaa Elisalla ties kuinka kauan.

Asian pitäisi olla jo lähtökohtaisesti päinvastoin , että puhelu on ilmainen ja asiakkaalle tulee kuluja vain , jos vika on hänen omissa laitteissa tms.
kyllä mä olen muutaman euron hyvityksen saanu joskus kun vaadin sitä olin sen verran kiukkunen silloin jonottamisesta
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Elisalla siis pidetään hyväksyttävänä ja kohtuullisena sitä, että esim. haja-asutusalueella asuvien pitää nettiyhteyden katkettua lähteä metsästämään kyliltä toimivaa nettiyhteyttä, jotta voi jättää vikailmoituksen. Sillä oletuksella, että puhelimella ei voi muuta kuin soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.
Aina voi hakea ja saakin hyvityksen jos tietää oikeutensa mutta harva viittii nähdä muutaman euron takia sen vaivan että lähtee reklamoimaan asiasta
siihen operaattorit laskeekin
tiedän monta ihmistä jotka on sanonu että ei viitti muutamasta eurosta valittaa .
Käyttäjätaso 7
Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.

Kai sitä niinkin voi tehdä , mutta silloin sen hyvityksen saaminen on operaattorin hyväntahtoisuudesta kiinni ja rahat makaa Elisalla ties kuinka kauan.

Asian pitäisi olla jo lähtökohtaisesti päinvastoin , että puhelu on ilmainen ja asiakkaalle tulee kuluja vain , jos vika on hänen omissa laitteissa tms.
Elisalla siis pidetään hyväksyttävänä ja kohtuullisena sitä, että esim. haja-asutusalueella asuvien pitää nettiyhteyden katkettua lähteä metsästämään kyliltä toimivaa nettiyhteyttä, jotta voi jättää vikailmoituksen. Sillä oletuksella, että puhelimella ei voi muuta kuin soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

Aina voi soittaa siihen 010-numeroon ja myöhemmin hakea hyvitystä puhelinkuluista jos jälkikäteen todetaan, että vian aiheuttaja olikin operaattorista johtuva.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä?

Kyllä hätä keinot keksii.

Tänä päivänä ei ole kuin omasta tahdosta kiinni, että saa laitteensa johonkin toimivaan internet-yhteyteen liitettyä ja häiriöilmoituksen tehtyä. Ennen mobiiliyhteyksien aikakautta tilanne oli ihan toinen.


Elisalla siis pidetään hyväksyttävänä ja kohtuullisena sitä, että esim. haja-asutusalueella asuvien pitää nettiyhteyden katkettua lähteä metsästämään kyliltä toimivaa nettiyhteyttä, jotta voi jättää vikailmoituksen. Sillä oletuksella, että puhelimella ei voi muuta kuin soittaa maksulliseen palvelunumeroon.

Mikähän mahtaa olla viranomaisten mielipide asiasta?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Nyt naurattaa niin,että kohta vanhalla lurahtaa. vai että "hätä keinot keksii". Asiakkaitako ihan oikeesti ohjeistetaan näin. HEHEHE.....
Jatkakaa toki, niin saa illaksi hymyn huulille. Kaikkea sitä naarmusten linssien läpi näkeekin.
Ei enää vikojakaan tarvitse korjata, kun "sitten joskus", jos ei o hukkunu ilmotus työpinon alle ja ainahan asiakas voi soittaa uudelleen. Eikös toimimattomuudessakin ole joku raja, jolloin aletaan hyvittää kuukausimaksussa tätä toimimattomuutta. Operaattorit taitaa vetää samalla tyylillä, kun lentoyhtiöt.
Mitään ei makseta vapaaehtosesti.;):8
Eikö Sulle ole käyny jo selväksi aikoja sitten että operaattorit vaan pahottelee operaattorit voi näin tehdä koska kunnon kilpailua ei ole .
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Nyt naurattaa niin,että kohta vanhalla lurahtaa. vai että "hätä keinot keksii". Asiakkaitako ihan oikeesti ohjeistetaan näin. HEHEHE.....
Jatkakaa toki, niin saa illaksi hymyn huulille. Kaikkea sitä naarmusten linssien läpi näkeekin.
Ei enää vikojakaan tarvitse korjata, kun "sitten joskus", jos ei o hukkunu ilmotus työpinon alle ja ainahan asiakas voi soittaa uudelleen. Eikös toimimattomuudessakin ole joku raja, jolloin aletaan hyvittää kuukausimaksussa tätä toimimattomuutta. Operaattorit taitaa vetää samalla tyylillä, kun lentoyhtiöt.
Mitään ei makseta vapaaehtosesti.;):8
Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä?

Kyllä hätä keinot keksii.

Tänä päivänä ei ole kuin omasta tahdosta kiinni, että saa laitteensa johonkin toimivaan internet-yhteyteen liitettyä ja häiriöilmoituksen tehtyä. Ennen mobiiliyhteyksien aikakautta tilanne oli ihan toinen.


Ehkäpä kerrot sitten, miten teet häiriöilmoituksen:

- odottamatta Elisan soittoa 4 vrk soittopyyntöpalvelun kautta (tilanne tänä aamuna)
- ilman ilmoittajalle aiheutuvia puhelukustannuksia
- ilman odottelemista, kun näköjään sähköpostiviesteihin vastaaminen heillä kestää ilmoituksensa mukaan viikon

Siis koetan nyt tässä tiivistää asiaani:

Eilen meni koko talossa Elisan kaapelitv rikki. Jonottelin 15 minuuttia ensin yleisaspaan jossa kerroin asiani (5 min) ja sieltä minut siirrettiin kaapelitv-hemmoille. Kuuntelin maksullisessa jonossa hissimusiikkia 10 minuuttia, en jaksanut enää tällaista "palvelua". Joku laite on hajonnut kellarissa, selvisi tänään, kun Relacomin hemmo koetti päästä kellariin mutta naapuritalon huoltoyhtiön avain ei sopinut talomme tekniseen tilaan. Tv edelleen pimeänä (nyt siis ollut jo 2 vrk poissa).

Kyllähän tässä MM-kisoja ym kattelee kännykältäkin, mutta eihän tämä mikään TV:n korvaaja ole...
Jos häiriöilmoitus koskee toimimatonta nettiliittymään, niin voisiko arvon palveluntuottajan edustaja kertoa, kuinka se häiriöilmoitus sitten kannattaa, tai sen edes voi tehdä?

Kyllä hätä keinot keksii.

Tänä päivänä ei ole kuin omasta tahdosta kiinni, että saa laitteensa johonkin toimivaan internet-yhteyteen liitettyä ja häiriöilmoituksen tehtyä. Ennen mobiiliyhteyksien aikakautta tilanne oli ihan toinen.

Osallistu keskusteluun