Kysymys

Jo vuoden ajan Joensuun Elisan kaapeli-tv:n kuvassa omituista pysähtelyä.

  • 23 elokuu 2015
  • 3 kommenttia
  • 1028 katselukerrat

Tämän vuoden alussa Elisa alkoi muuttelemaan Joensuun kaapeli-tv alueella yhteyksiä valokuituyhteyksiin.

Mutta tuntuu, että kaapeli-tvn kuvan yhteyksiin on jäänyt joku ihmeen piilevä vika. Sillä viime aikoina kuva on alkanut välillä pysähtelemään (kuten nyt 23. - 24.8.2015 MTV3 kanavalla Americans sarjassa).

Kuva pysähtyi ja pikselöityi yllättäen ja jatkui sitten jonkun ajan päästä. Ja näin ollen välistä jäi ohjelmaa pois.

Ja sama häikkä on KAIKILLA KANAVILLA.

Tai sitten on alkanut ilmenemään sellaisia vikoja, että tallentavat digiboksit ilmoittavat yllättäen, että kuvaa ei ole saatavilla.

Tuo mikä on todella ärsyttävää sillä varsinkin Topfield 5100PVRC HDMI tallentava digiboksi on erityisen herkkä JOS Elisan kaapeli-tv signaalin seassa on jotain häiriösignaaleja niin tuo toppari menee täysin jumiin. Ja nyt jos digiboksi on vielä tallentamassa on niin nauhoite on mennynnä ftuiksi. Koska boksi menee täysin jumiin.

EI mene päivääkään ettei jollakin kanavalla ole aina jotain vikaa eli

- kuva pikselöityy

- kuva häviää kokonaan eli musta ruutu

- kuva pyshähtyy totaalisesti

KAIKKI ANTENNIJOHDOT ON UUSITTU KALLIISIIN JA LAADUKKAISIIN. TEHDASASETUKSET ON PALAUTETTU TALLENTAVAAN DIGIBOKSEIHIN (Finlux ja Topfiedl). SEKÄ SONYN FULLHD TELEVISION HD KANAVAT PIKSELÖITYVÄT VÄLILLÄ!!!

Vaikka kirjoitin tuon otsikon noin.....niin voisi sanoa, että todellisuudessa nuo viat on alkanut todellisuudessa viime vuoden marraskuusta lähtien kun Elisa teki jotain muutos töitä Joensuun Utran alueella. Ja joulukuussa viat vain pahenivat. Ja tuntuu, että joku vika on jäänyt päälle noitten muutosten jälkeen kun Utran alueelta yhteys muutettiin valokuituun.

Alkaa olemaan todella jo s**tanan raivostuttava vika. Sillä tuo vika alkaa ilmaantumaan JOKA ILTA KELLO 21 - 22 ETEENPÄIN. ELI KUVA VÄLILLÄ PYSÄHTYY JA PIKSELÖITYY KAIKILLA KANAVILLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kannattanee tehdä tuosta vikailmoitus. Jos sisäverkkopuoli on kertomasi mukaan kunnossa (piuhat uusittu), niin ei tulisi ainakaan jäädä siihen.

Löysin profiilistasi asiakastiedot, joten saat tekstiviestitse ilmoituksen kun tuo on korjattu. Mikäli asentaja joutuu tulemaan asuntoon asti, soittaa hän sinulle ennen käyntiä. Kannattaa vielä kytkennät tarkistaa, sillä asunnon sisäverkosta johtuvat viat velvoittavat asentajan laskuttamaan turhasta käynnistä. Mikäli haluat perua ilmoituksen, voit tehdä sen tätä kautta, tai asiakaspalvelun. Saat myös tekstiviestin jossa on vikailmoituksen numero, mikäli siitä herää kysymyksiä 🙂
Hei

Laitoin yhdelle täällä Palstalla olleelle elisalaiselle yksityisviestinä tuosta viasta kun pyysi sitä.

Tuo kaapeli-TV vika EI VOI OLLA minun asunnon kytkennöissä ja johdoissa. JOS sama vika esiintyy Joensuun Karsikon alueella, Joensuun Utran alueella, sekä muilla Joensuun alueilla.

Ja silti asentajan pitäisi tulla muka minun asunnolle maksua vastaan katsomaan nuo JOISSA EI OLE MITÄÄN VIKAA!!!!

ONKO TUOSSA VIESTISSÄ JOKU KOHTA MITÄ ETTE TUNNU TAJUAVAN???

JOS VIKA ON TODETTU MUILLAKIN IHMISILLÄ YMPÄRI JOENSUUTA.

viimeisen kolmen vuoden aikana  Joensuu Elisan Kaapeli-TV:ssä on ollunna useita isoja vikoja. On lopulta todettu Elisan omien kaapeli-tv vioiksi EIKÄ asiakkaan vioiksi.

Sain tässä muutamia päivä sitten tekstari, että vika on ratkaistu ja korjattu(?)

Ja mikähän vika on ratkaistu ja korjattu.

Sillä todellisuudessa viat ei ole hävinneet mihinkään.

Otetaan pari esimerkkiä.

31.08.2015 kello 12:18 Yle 1 kanavalleessa ohjelmassa Vielä virtaa kuva pysähtyy ja pikselöityy. Tarkistan toisella digiboksilla joka oli toisella kanavalla Nelonen. Samassa ajassa oli sama vika.

1.9.2015 kello 7:18 aamusella Yle1 kanavan Aamu-TV lähetyksen kuva pysähtyy ja pikselöityy sama tapahtuu myös samaan aikaan MTV3 Huomenta Suomi ohjelmassa. Nauhoitan aamuisin aina kummatkin ohjelmat.

Että Voisiko Elisa selittää, että mistä hitosta tuo tuollainen VIKA oikein voi johtua. Sillä tietääkseni Ylen kanavat ovat eri kanavanipussa ja MTV, nelonen, sub ovat eri kanavanipussa.

Ja tässä viime viikon loppuna sunnuntaina oli meidän pienkerrostalon pihalla pihatalkoot. Otin esille tuon tekstari, että Elisa on korjannut vian. Moni asukas sanoi, että viat EIVÄT OLE hävinneet vieläkään hävinneet mihinkään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei Jari!

Vikailmoitusta tehtäessä velvollisuutemme on ilmoittaa mahdollisesta tarkastusmaksusta. Mikäli asiakas ei hyväksy sen muodostumista tilanteessa jossa vika rajautuu asiakkaan sisäverkkoon, emme voi tutkia asiaa.

Viimeiseen vikailmoitukseen on asentaja kuitannut "asiakkaan yhteys.num ei saada yhteyttä". Tästä on myös lähtenyt sinulle teksiviestitse ilmoitus. Viesti on lähetetty GSM-numeroon, jonka olet kaapeli-tv -asiakkuudellesi ilmoittanut. Mikäli käytät toista numero, laita se minulle yksityisviestillä, niin teemme uuden vikailmoituksen, jotta saadaan asiaa eteenpäin 🙂

Osallistu keskusteluun