Vastattu

Kaapeli-TV korttia ei voida lukea

  • 15 tammikuu 2017
  • 14 kommenttia
  • 640 katselukerrat

Uusi Samsungin 8000 sarjan televisio CI+ kortinlukijalla. On toiminut Joulusta saakka tähän päivään mennessä ihan OK mutta nyt alkanut pätkimään. Aamuisin ja päivisin toimii ihan hyvin mutta alkuillasta ja illalla ruutuun ilmestyy teksti CI-lista, Korttia ei pystytty lukemaan. Teksti vilkkuu välillä ihan 20 sekunnin välin, välillä menee toista minuuttia. Kortinlukija aika lämmin. Mutta sitten myöhemmin illalla pätkiminen loppui vaikka töllötintä ei suljettu välissä. Tänään taas samoin. Mikä vikana? Onko vika kortinlukijassa, vai onko korttissa vai onko kaapeli-tv verkko liian kuormitettu iltaisin että tiedonsiirto ei toimi kunnolla?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 16 tammikuu 2017, 18:21

Lisää asiakasnumerosi palstaprofiiliisi, niin voimme koittaa provisioida kanavia uudelleen / tarkistaa laitelinkityksen, jos ei vielä ala toimimaan. Sen jälkeen kannattaa käyttää korttia väärin päin lukijassa, laittaa se oikein päin ja lopuksi hakea kanavat uudelleen, jonka jälkeen jätetään maksukanava (tai esim. eurosport) pykälään kunnes näkyy (voi mennä tunti-pari että saa provisioinnit jonosta).
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Taitaa olla Elisan verkko. Äsken meni Elisa viihteen kiinteä netti verkko polvilleen. Ei hyvä. Eikä ensimmäistä keraa 😞
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +4
Mikäli on siis elisan kaapelimodeemikin ja nettiongelmia niin soita samointein häiriöilmoituksiin. Ei varmasti ole ruuhkaa.

Puh. 010 190 262 (mpm/pvm)
24h ( kuuntelet vain sen tiedotteen läpi )
Netti tuli ylös modeemin boottauksella mutta ci lukuongelma jatkuu telkkarissa. Kanavapaketit ladattu uudestaan mutta sekään ei ole auttanut. Yhteys näiden kahden välillä on se että netti tulee taloon kaapeli-tv kaapelia pitkin.
Ja sama meno jatkuu tänään sillä pienellä muutoksella että teksti ruudussa on nyt että kortti ei ole laitteessa. Häiriöt alkaneet suurin piirtein samoihin aikoihin kun kaapeli-tv vikaa korjattu Masalassa. Vika vain ei ole poistunut. Yritin soittaa häiriöpalvelunumeroon ja ruuhkaa on sen verran että tiedote pahoittelee ruuhkaa. Ei mene hyvin. 😞
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Lisää asiakasnumerosi palstaprofiiliisi, niin voimme koittaa provisioida kanavia uudelleen / tarkistaa laitelinkityksen, jos ei vielä ala toimimaan. Sen jälkeen kannattaa käyttää korttia väärin päin lukijassa, laittaa se oikein päin ja lopuksi hakea kanavat uudelleen, jonka jälkeen jätetään maksukanava (tai esim. eurosport) pykälään kunnes näkyy (voi mennä tunti-pari että saa provisioinnit jonosta).
Profiili päivitetty kanavakortin asiaksnumerolla
Klo 20:25 ja telkkari meni ihan sekaisin. Lähetykset katkeilee koko ajan. Teksti korttia ei voida lukea, kortti ei asetettu vilkkuvat vuorotellen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tattis, nyt on linkitykset ja provisioinnit ajettu uudelleen. Tee nuo edellisessä viestissäni mainitut asiat siinä järjestyksessä, jos ei tokene niin kuittaa tähän, niin pääsen tutkimaan tarkemmin.
Testattu on. Tehty kaikki toimenpiteet mitä ehdotettu. Maksullisilla kanavilla sama vika yleisempi.
Teksti korttia ei ole asetettu tulee ruutuun. Sitten toimii vähän aikaa ja taas virheilmoitus pompahtaa ruutuun.
Klo 20:09 ja XL paketin kanavat ei näy ollenkaan. Valittaa vainettä korttia ei ole laitettu sisälle.
Otin kortinlukijan pois ja laitoin takasin. Toimi minuutin verran ja sitten valitti taas ettei korttia ole asennettu ja katkas lähetyksen. Voiko vika olla CI+ kortin pidikkeessä tai itse kortissa? Kortti jo 12 vuotta vanha?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Vika vaikuttaisi kyllä olevan nyt joko lukijassa tai kortissa. Onko kortinlukijan sisällä erillinen moduuli? Mikäli on, oletko kokeillut käyttää sitä kokonaan irti? Korttisi ei sarjanumeronsa perusteella ole liian vanha, mutta toki vika saattanee olla myös siinä. Myymälän kautta onnistuisi kortinvaihto näppärimmin. Olisitko päässyt käymään siellä?
Ongelma näyttää korjaantuneen kun ostin uuden kortinlukijan. Toisen valmistajan ja vähän kalliimpi.
Saas nähdä kestääkö tämä. Edellinen ei kestänyt siis edes yhden kuukauden.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ongelma näyttää korjaantuneen kun ostin uuden kortinlukijan. Toisen valmistajan ja vähän kalliimpi.
Saas nähdä kestääkö tämä. Edellinen ei kestänyt siis edes yhden kuukauden.
jos lukija on vaan kuukauden vanha laita lukija korjattavaksi vaikka ootkin ostanu jo uuden onhan niissä vähintään lakisääteinen virhevastuu jos ei ole takuuta

Osallistu keskusteluun