Kysymys

Kaapelikortti ei toimi


Hei, hommasin uuden töllön ja nyt en saa kortin mukana tulevia kanavia näkymään.
Ihan hyvin toimi vielä vanhalla töllöllä perjantaina. Ei kai sitä korttia tarvitse linkittää uudestaan, kun hankkii uuden töllön?
Uusi töllö kyllä tunnistaa, kun kortinlukijan laittaa paikalleen, mutta ei aukaise kortin mukana tulevia kanavia esim. Fox HD:tä.
Ja kun kortinlukija on paikallaan, niin kuva alkaa nykimään kaikilla kanavilla.
Uusi töllö on kyllä tuetuiden laitteiden listalla.

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyllä ne linkitykset saattaa joutua tekemään uudelleen, jos päätelaitteet vaihtuu.

Kannattaa olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun asian tiimoilta.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Dj_God kirjoitti:

Kyllä ne linkitykset saattaa joutua tekemään uudelleen, jos päätelaitteet vaihtuu.

Kannattaa olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun asian tiimoilta.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/


Ei nyt hirveesti kiinnosta jonottaa puhelimessa usempaa tuntia, kokemusta on...
Miten se television mallin vaihtuminen vaikuttaa, kun se on tuetuiden listalla kuitenkin.
Mitä tietoa minun niin kuin pitäisi olevinaan antaa, että tämä alkaisi toimia taas?
Tv merkki vai mitä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
koshmosh kirjoitti:


Dj_God kirjoitti:

Kyllä ne linkitykset saattaa joutua tekemään uudelleen, jos päätelaitteet vaihtuu.

Kannattaa olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun asian tiimoilta.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Ei nyt hirveesti kiinnosta jonottaa puhelimessa usempaa tuntia, kokemusta on...
Miten se television mallin vaihtuminen vaikuttaa, kun se on tuetuiden listalla kuitenkin.
Mitä tietoa minun niin kuin pitäisi olevinaan antaa, että tämä alkaisi toimia taas?
Tv merkki vai mitä?


Kortinlukijan numero pitää ilmoittaa operaattorille jos aikoo linkityksen tarkistaa tai uusia.
MasaJussi kirjoitti:


koshmosh kirjoitti:


Dj_God kirjoitti:

Kyllä ne linkitykset saattaa joutua tekemään uudelleen, jos päätelaitteet vaihtuu.

Kannattaa olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun asian tiimoilta.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Ei nyt hirveesti kiinnosta jonottaa puhelimessa usempaa tuntia, kokemusta on...
Miten se television mallin vaihtuminen vaikuttaa, kun se on tuetuiden listalla kuitenkin.
Mitä tietoa minun niin kuin pitäisi olevinaan antaa, että tämä alkaisi toimia taas?
Tv merkki vai mitä?

Kortinlukijan numero pitää ilmoittaa operaattorille jos aikoo linkityksen tarkistaa tai uusia.


Se on ihan sama kuin ennenkin ja näkyy OmaElisassa. Eli mikä idea tässä nyt on?
Mikään muu ei ole muuttunut televisio vähän parempaan, kaikki muu on ennallaan.
Käyttäjätaso 7
koshmosh kirjoitti:

Se on ihan sama kuin ennenkin ja näkyy OmaElisassa. Eli mikä idea tässä nyt on?
Mikään muu ei ole muuttunut televisio vähän parempaan, kaikki muu on ennallaan.



Oletko tarkistanut , että se uusi telkkari on yhteensopiva nykyisen kortinlukijan kanssa??
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Jos sulla on sama kortinlukija käytössä kuin tuolla aiemmalla TV:llä, niin sitten linkityksen pitäisi sen osilta olla kyllä kunnossa. Mikäli noi valtuutukset ei kuitenkaan meinaa päivittyä, niin kannattaa tehdä kanavahaku/tehdasasetusten palautus kertaalleen töllölle vielä, jos se ei auta niin voidaan täältä käsin myös koittaa herätellä valtuutuksia uudelleen jos laitat asiakasnumeron profiiliisi sille varattuun kenttään 🙂
[quote user="Patomiäs"]Jos sulla on sama kortinlukija käytössä kuin tuolla aiemmalla TV:llä, niin sitten linkityksen pitäisi sen osilta olla kyllä kunnossa. Mikäli noi valtuutukset ei kuitenkaan meinaa päivittyä, niin kannattaa tehdä kanavahaku/tehdasasetusten palautus kertaalleen töllölle vielä, jos se ei auta niin voidaan täältä käsin myös koittaa herätellä valtuutuksia uudelleen jos laitat asiakasnumeron profiiliisi sille varattuun kenttään 🙂
On palauteltu tehdasasetukset useempaan kertaan, mutta ei ole ollut mitään apua...
Siellä pitäis olla nyt asiakasnumero paikallaan?
Anteeksi vain tämä kiukkuttelu, huono päivä sattui...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kuten Sokrates aiemmin kysyi, onko ne TV ja moduli yhteensopivia?

Oliko vanha töllö CIv1 kuten sitten se modulikin varmaan ja uusi töllö on varmasti CI+ joka ei ole yhteensopiva vanhan CIv1 modulin kanssa. Silloin ainoa ratkaisu on ostaa myös uusi CI+ moduli uuden TVn kaveriksi.

Siellä testatutlaitteet.fi lukee se tyyppi myös sen lisäksi, onko tuettuna.
Porkkana kirjoitti:

Kuten Sokrates aiemmin kysyi, onko ne TV ja moduli yhteensopivia?

Oliko vanha töllö CIv1 kuten sitten se modulikin varmaan ja uusi töllö on varmasti CI+ joka ei ole yhteensopiva vanhan CIv1 modulin kanssa. Silloin ainoa ratkaisu on ostaa myös uusi CI+ moduli uuden TVn kaveriksi.

Siellä testatutlaitteet.fi lukee se tyyppi myös sen lisäksi, onko tuettuna.


Töllö on LG 55UK6300PLB ja kortinlukija on Dilog CAMC-CIPD 99060.
Ja kuten sanoin, tv tunnistaa, että kortti on asetettu, mutta ei näytä kaikkia kanavia ja muut kanavat pikselöityy ja nykii.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Sopparin puolesta kaikki näkyi olevan kunnossa, pistin tuolle kortille nyt valtuutukset vielä uudelleen liikkeelle. Tuo että kanavia puuttuu ja pikselöityy viittaa signaalin ongelmiin tällä hetkellä, voi olla siis ettei huonon signaalin läpi pääse valtuutuksetkaan nyt kunnolla perille. Oliko tuota laadullista ongelmaa kanavissa vanhalla TV:llä myös? Vaihdoitko uuden TV:n myötä antennijohdon?
[quote user="Patomiäs"]Sopparin puolesta kaikki näkyi olevan kunnossa, pistin tuolle kortille nyt valtuutukset vielä uudelleen liikkeelle. Tuo että kanavia puuttuu ja pikselöityy viittaa signaalin ongelmiin tällä hetkellä, voi olla siis ettei huonon signaalin läpi pääse valtuutuksetkaan nyt kunnolla perille. Oliko tuota laadullista ongelmaa kanavissa vanhalla TV:llä myös? Vaihdoitko uuden TV:n myötä antennijohdon?

Luovutan tämän suhteen. Saisiko tuon kaapelikorttisopimuksen poikki tätä kautta?
Pitänee opetella käyttämään tuota viihdettä :|
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Eikö kannattaisi ostaa tuliterän TVn kaveriksi uusi korttimoduli, jos on ongelmia sen vanhan kanssa.
Porkkana kirjoitti:

Eikö kannattaisi ostaa tuliterän TVn kaveriksi uusi korttimoduli, jos on ongelmia sen vanhan kanssa.


En enää rupee maksamaan 90 egua uudesta modulista, kun tuokaan ei ole kuin about 4 vuotta vanha.
Eikä tuota niin paljon tule enää edes töllöä kateltua, History channellia lähinnä, ja se näkyy viihteessäkin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
90€ on riistoa CI+ -moduulista. Niitä saa marketista puolet halvemmalla ja ne toimivat ihan yhtä hyvin.
Niin, onnistuuko se kanavakortin irtisanominen tätä kautta?
Muistaakseni joskus se onnistui.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
koshmosh kirjoitti:

Niin, onnistuuko se kanavakortin irtisanominen tätä kautta?
Muistaakseni joskus se onnistui.



Pitää palauttaa fyysisesti liikkeeseen ja irtisanoa, näin piti ainakin vuosi sitten omani kanssa toimia.
Nyt käytän Cmore suoratoiston palvelua ja Eurosports playeria.
MasaJussi kirjoitti:


koshmosh kirjoitti:

Niin, onnistuuko se kanavakortin irtisanominen tätä kautta?
Muistaakseni joskus se onnistui.

Pitää palauttaa fyysisesti liikkeeseen ja irtisanoa, näin piti ainakin vuosi sitten omani kanssa toimia.
Nyt käytän Cmore suoratoiston palvelua ja Eurosports playeria.


Eli jos asuisin jossain hevonkuusessa, minun pitäisi viedä se johonkin lähimpään elisan puljuun?
Vähän sama kuin: käypä nostamasssa kivijalkapankista käteistä 😶
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/ohje/irtisanominen/#ktv

Elisa Kanavakortin irtisanominen onnistuu palauttamalla kortti Elisan myymälään.

Osallistu keskusteluun