Vastattu

Kanavapaketin peruminen

  • 9 joulukuu 2014
  • 9 kommenttia
  • 3954 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Tilasin syksyllä MTV total paketin 6:ksi kuukaudeksi. Kun nyt lähden matkalle tuli mieleeni, ettei tuo paketti vaan jatku tuon 6 kk jälkeen automaattisesti. Menin Oma Elisaan katsomaan tietoja, mutta siellä ei kyseistä pakettia ollut lainkaan. Sivulla myös kerrottiin, että pakettien perumisen voi suorittaa vain asiakaspalvelussa. Mitkään yhteystiedot eivät kuitenkaan antaneet puh. numeroa sinne, joten soitin ilmaiseen numeroon, josta voi tilata paketteja. Niin voi, muttei perua. Sain sieltä 010- alkuisen numeron, joka siis on maksullinen. Jonotin sinne n. 10 min. ja minulle sanottiin että puheluni pitää yhdistää paikkaan jossa peruutus voidaan tehdä. Samalla kerrottiin, että jonon pituus on n. 15 min. Kysyin eikö se ole maksullista ja niinhän se on. Pyysin että minuun otetaan yhteyttä Elisasta päin, koska en halua maksaa siitä että perun maksamani palvelun. No sehän käy kun soitan seuraavana päivänä tähän samaan maksulliseen 010 alkuiseen numeroon ja tilaan sieltä soittopyynnön. Todella ala-arvoista asiakaspalvelua. Maksuttomasta numerosta voi tilata tuotteita ja palveluita, mutta irtisanomisesta pitää maksaa ja vielä moneen otteeseen. Tilatessani minua ei informoitu, että palvelun irtisanominen on maksullista. Toki nyt puhutaan pienistä rahoista, mutta en ymmärrä, että puhelimiinkin myydään näitä paketteja, jotka sisältävä niin ja niin monta puhelua, mutta Elisalle soitettaessa sen omat palvelunumerot kuten tämä 010- alkuinen numero ovat maksullisia. Jos halutaan asikaspalvella, niin kyllä tuo pakettien irtisanominen voitaisiin myös järjestää tehtäväksi siellä oma Elisassa. Mutta taitaa tarkoituksena olla saada asiakkaalta vielä hieman lisää rahaa, kun kehtaa ryökäle sanoa irti palvelun.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kingsize 9 joulukuu 2014, 23:06

Kappas, jälleen kerran katsoin, että kirjottelisin Viihde foorumille. Anteeksi.

Kaapeli-TV kortteja ei tosiaan pääse perumaan netin kautta ainakaan vielä. Toivottavasti on mahdollista uuden Oma Elisan myötä. Kaapeli-TV korteista laskutetaan korttimaksu nykyisellään, niin voinee johtua siitä, että kortti pitää palauttaa Elisalle ja tästä syystä ei ole tehty mahdolliseksi irtisanoa itse netin kautta. Onnistuu siis asiakaspalvelun tai lähimmän myymälän kautta.

Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kanavapakettien tilaus ja irtisanonta tapahtuu Elisa Viihde palvelun oman verkkosivun kautta osoitteesta http://www.elisaviihde.fi eli samaiselta sivulta mistä tallenteet voi asettaa ja katsoa. Sivutolla valitse ylhäältä ensin 'maksukanavat' > Valitse listalta 'MTV Total' > paina painiketta 'Lopeta tilaus'
Vaan kun minulla ei ole Elisa viijhdettä, vaan kaapeli TV, josta tilatun MTV paketin haluan perua. Ei siis onnistu tuolta.
Käyttäjätaso 5
Kappas, jälleen kerran katsoin, että kirjottelisin Viihde foorumille. Anteeksi.

Kaapeli-TV kortteja ei tosiaan pääse perumaan netin kautta ainakaan vielä. Toivottavasti on mahdollista uuden Oma Elisan myötä. Kaapeli-TV korteista laskutetaan korttimaksu nykyisellään, niin voinee johtua siitä, että kortti pitää palauttaa Elisalle ja tästä syystä ei ole tehty mahdolliseksi irtisanoa itse netin kautta. Onnistuu siis asiakaspalvelun tai lähimmän myymälän kautta.
Käyttäjätaso 3
Kingsize kirjoitti:
Kappas, jälleen kerran katsoin, että kirjottelisin Viihde foorumille. Anteeksi.

Niinpä, kukapa käski tumpata kaikki yhdelle foorumille? Minkä ihmeen takia niitä ei voinut pitää aihekohtaisesti erillään? Minua ei esimerkiksi kiinnosta tippaakaan seurata jotain puhelimiin liittyvää keskustelua, ja nyt sitä tuputetaan väkisin.
En nyt kuitenkaan ole perumassa kaapeli tv korttia, vaan ainoastaan siihen liitettyä palvelua, joka voitaisiin Elisalla tehdä ihan päätteeltä, jos haluttaisiin. Juuri tämän perumisen vaikeudesta kirjoitin. Fyysinen kaapelikortti ei liity tapaukseeni mitenkään.
Käyttäjätaso 1
Kanavakortti:

Kanavapaketin voi kyllä tilata Oma Elisan kautta. Kanavapaketin lopettaminen hoidetaan asikaspalvelun kautta.

Ei ole järkeä tässä. Itse lopetin (marraskuussa) ulkomaan matkan takia paketin 1.1.2015 alkaen. Edelleen kanavat näkyvät enkä tiedä tuleeko myös lasku edelleen?

MODE-EDIT: Poistettu nimi ja kortin numero
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  •  kurkkasin tuon kanavakortin tilannetta, laskutus on loppunut juuri niin kuin on sovittu. Kanavat näkyvät siksi, että maksukanavien valtuutukset eivät ole vanhentuneet digiboksiltasi. Todennäköisesti myös kanavat lakkaavat näkymästä seuraavan viikon kuluessa. 
  • Kuten aloittajallakin. Piti varmistaa, ettei Total paketti enää jatku kaapeliTV:ssä.

    Ensin annetaan kuva, että asian voisi hoitaa netissä. Ei onnistu, asiakas ohjataan kiertämään kehää omaelisan sivuilla.

    No sitten soitto maksulliseen numeroon, siellä vastataankin heti, kun toimitettava asia selviää sitten ohjataan viivyttelylinjalle.Tällä linjalla asias roikkuu kuuntelemassa musiikkia kunnes laittaa luurin kiinni. Minulta siihen meni noin 25 minuuttia.

    No onneksi oli Elisa myymälä lähellä jossa pystyi vihdoin asian hoitamaan. (Varoitus niille joilla ei myymämälä ole lähellä.)

    Tämä ala-arvoinen asiakas"palvelu" käy kyllä sitten Elisan omaan nilkkaan.

    Onneksi on vaihtoehtoja
    Huomenna pitää suunnata satelliittiantennia uudelleen ja katsoa miten saa tuon toisen paketin hoidettua jolloin senkin voi irtisanoa Elisalta.
    Puhelin- ja nettiliittymänkin voisi siirtää toiselle. Muutenkin tuo saunalahti-elisa sekoilu ja pallottelu harmittaa.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Muistuttaisin tässä välissä siitä, että myös me moderaattorit voimme katsoa noita kanavapakettiasioita, eli meille voi laittaa esimerkiksi yksityisviestiä aiheesta.

    Osallistu keskusteluun