Kerrataanpa tapahtumat kronologisessa aika järjestyksessä.
Kaapeli-tv liittymä, maksukanavat elisan kaapelissa, tein varmaan tuhannen ilmoituksen että kavavat pikselöityvät ja ääni säksättää. Ohjeistin vikadiagnoosia omilla havainnoilla, että ongelma on pahimmillaan kun ulkolämpötila on nolla asteen tietämissä ulkona kun pakkasilmat lauhtuu. Kysymyksessä on siis kupariverkko EI KUITU.
Perjantaina Maxisatin huoltomies soitti mutta en päässyt puhelimeen ja hän jätti tekstiviestin että oli tavoitellut, ok ihan hieno juttu.
Laitoin vastaviestiä, että tulee käymään kun vika on päällä eli lämpötila lauhtuu kuten säätieteilijät olivat ennustaneet.Tähän viestiin ei vastattu mitenkään.
Ihmettelin kovin kun seuraavana päivänä nauhoitukset oli tyhjää täynnä ja tv ilmoittaa "no-signal"- informaatiota
NatGeo, Discovery, Animal Planet sekä aikaisemmin mainiosti näkyneet HD-kanavat Nelonen HD JA YLE HD olivat hävinneet kokonaan.
Maxisatin kaveri oli käynnyt PIENENTÄMÄSSÄ tasoja kun niitä piti NOSTAA. No inhimillinen moka. Ilmoitin hänelle tekstiviestillä viasta, jota ei aikaisemmin ollut ilmennyt ja joka tuli säätöjen (tasojen) muutosten jälkeen).
Maxisat huoltomies totesi yksikantaan, että säädöt on oikein ja tehkää uusi vikailmoitus jos on valittamista.
Yritin saada miestä palauttamaan säädöt entisilleen, jos oli munannut, mutta vastausta en enään saanut.
Onko Maxisat-asiakaspalvelu tätä päivää vai onko kysymyksessä "järjestetty" ongelma, jolla saadaan Elisalta aina uusia laskutettavia toimeksiantoja? Ulkoistetuilla palveluilla ei ole näköjään työtakuuta se on tässä selvinnyt, mutta kyllä AINA AIKAISEMMIN on vaivauduttu asiakkaan luokse ja todennettu että kuva tulee ja ongelma on selvitetty.
Nyt tuli tekstiviesti jossa ilmoitettiin, että häiriö on poistunut ja vika korjattu.
Siis kyllä, kun kanavat ei näy, eivät ne tosiaan voi myöskään pikselöityä. Mikä on elisan asiakastyytyväisyys päällikön mielipide asiaan , onko toimittu kaikkien ohjeiden vaatimalla tavalla? Onko Elisa ajantasalla mitä ulkoistetut toiminnot tekevät? Onko se halvin tarjous aina paras, vai onko nyt menty jo liian pitkälle?
Missä on ne aikasempien vuosien ammattilsiset jotka tiesivät mitä tekivät? Miksi heitä ei hyödynnetä?
Saisiko sen yrmeän elisan BMW-päällikön säätämään ne tasot antennirasiasta mitaten että näkyisi edes jotain kanavia edes pakkasella?
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kaitsu2014
RATKAISU:
Rippeliä tulee edelleen "nollakeleillä", ammattimies (ed.viesti) rajasi sen alkulähteen ala-keskusten väliseen kupari kaapeliin, kadullamme olevaan pilarikaappiin sen kaapelin liittimeen tai uuteen vahvistimeen.
Televisioiden ja Digiboxien oma muisti ja sisäinen virheenkorjaus hanskaa sen vielä toistaiseksi.
Signaalitasojen nosto kompensoi osaltaan myös häiriöitä.
Nyt toimii häiriöitä ei näy, pitäkää kiinni tuosta miehestä (Eltel Oy/ A**** P********)
siinä on ammattimies isolla A:lla.
Täällä on ennen häntä ravannut "tyhjiä haalareita" , jotka vain kiristelevät liittimiä ja valittelevat Elisan nuivaa suhtautumista korjausehdotuksiin tai säätävät laitteet ihan väärin.
Vehkeet eivät ole tulleet kuntoon ja laskua Elisalle on lähtenyt ja taajaan, sekä jo monen vuoden ajan.
Summa summarium, jos joskus vielä apuja tarvitaan, tänne ei saa lähettää ketään muuta kuin A.P********.
Miehen "Before sales/after sales"- toiminta oli esimerkillistä, kyseli vielä jälkeenpäin, että vika varmasti poistui, josta iso plussa hänelle.
Kaikenkaikkiaan esimerkillistä toimintaa, miksi Elisa ei enemmän hyödynnä hänen osaamistaan uudenmaan alueella? Saattettaisiin nuo jatkuvat KTV-viat pikkuhiljaa saada kuntoon ja asiakkaat tyytyväisiksi.
Olen moneen kertaan kuuluttanut asiakastyytyväisyys päällikön mielipidettä tapahtumaan, koska hän ei edelleenkä uskalla tulla kaapista ulos, pyydän että lähetätte tämän tapauksen malliesimerkkinä miten EI PIDÄ toimia.
Onneksi loppu oli onnellinen toivottavasti näin käy muillekin Elisan asiakkaille jatkossakin.
//Edit. Poistettu asentajan nimi. -Sanaseppä
Katso alkuperäinen viesti
Rippeliä tulee edelleen "nollakeleillä", ammattimies (ed.viesti) rajasi sen alkulähteen ala-keskusten väliseen kupari kaapeliin, kadullamme olevaan pilarikaappiin sen kaapelin liittimeen tai uuteen vahvistimeen.
Televisioiden ja Digiboxien oma muisti ja sisäinen virheenkorjaus hanskaa sen vielä toistaiseksi.
Signaalitasojen nosto kompensoi osaltaan myös häiriöitä.
Nyt toimii häiriöitä ei näy, pitäkää kiinni tuosta miehestä (Eltel Oy/ A**** P********)
siinä on ammattimies isolla A:lla.
Täällä on ennen häntä ravannut "tyhjiä haalareita" , jotka vain kiristelevät liittimiä ja valittelevat Elisan nuivaa suhtautumista korjausehdotuksiin tai säätävät laitteet ihan väärin.
Vehkeet eivät ole tulleet kuntoon ja laskua Elisalle on lähtenyt ja taajaan, sekä jo monen vuoden ajan.
Summa summarium, jos joskus vielä apuja tarvitaan, tänne ei saa lähettää ketään muuta kuin A.P********.
Miehen "Before sales/after sales"- toiminta oli esimerkillistä, kyseli vielä jälkeenpäin, että vika varmasti poistui, josta iso plussa hänelle.
Kaikenkaikkiaan esimerkillistä toimintaa, miksi Elisa ei enemmän hyödynnä hänen osaamistaan uudenmaan alueella? Saattettaisiin nuo jatkuvat KTV-viat pikkuhiljaa saada kuntoon ja asiakkaat tyytyväisiksi.
Olen moneen kertaan kuuluttanut asiakastyytyväisyys päällikön mielipidettä tapahtumaan, koska hän ei edelleenkä uskalla tulla kaapista ulos, pyydän että lähetätte tämän tapauksen malliesimerkkinä miten EI PIDÄ toimia.
Onneksi loppu oli onnellinen toivottavasti näin käy muillekin Elisan asiakkaille jatkossakin.
//Edit. Poistettu asentajan nimi. -Sanaseppä