Vastattu

Maxisat munasi kunnolla

  • 3 helmikuu 2014
  • 14 kommenttia
  • 40941 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Elisan kannattaisi tosissaan miettiä keitä lähettää asiakaspalveluun.

Kerrataanpa tapahtumat kronologisessa aika järjestyksessä.

Kaapeli-tv liittymä, maksukanavat elisan kaapelissa, tein varmaan tuhannen ilmoituksen että kavavat pikselöityvät ja ääni säksättää. Ohjeistin vikadiagnoosia omilla havainnoilla, että ongelma on pahimmillaan kun ulkolämpötila on nolla asteen tietämissä ulkona kun pakkasilmat lauhtuu. Kysymyksessä on siis kupariverkko EI KUITU.

Perjantaina Maxisatin huoltomies soitti mutta en päässyt puhelimeen ja hän jätti tekstiviestin että oli tavoitellut, ok ihan hieno juttu.

Laitoin vastaviestiä, että tulee käymään kun vika on päällä eli lämpötila lauhtuu kuten säätieteilijät olivat ennustaneet.Tähän viestiin ei vastattu mitenkään.

Ihmettelin kovin kun seuraavana päivänä nauhoitukset oli tyhjää täynnä ja tv ilmoittaa "no-signal"- informaatiota

NatGeo, Discovery, Animal Planet sekä aikaisemmin mainiosti näkyneet HD-kanavat Nelonen HD JA YLE HD olivat hävinneet kokonaan.

Maxisatin kaveri oli käynnyt PIENENTÄMÄSSÄ tasoja kun niitä piti NOSTAA. No inhimillinen moka. Ilmoitin hänelle tekstiviestillä viasta, jota ei aikaisemmin ollut ilmennyt ja joka tuli säätöjen (tasojen) muutosten jälkeen).

Maxisat huoltomies totesi yksikantaan, että säädöt on oikein ja tehkää uusi vikailmoitus jos on valittamista.

Yritin saada miestä palauttamaan säädöt entisilleen, jos oli munannut, mutta vastausta en enään saanut.

Onko Maxisat-asiakaspalvelu tätä päivää vai onko kysymyksessä "järjestetty" ongelma, jolla saadaan Elisalta aina uusia laskutettavia toimeksiantoja? Ulkoistetuilla palveluilla ei ole näköjään työtakuuta se on tässä selvinnyt, mutta kyllä AINA AIKAISEMMIN on vaivauduttu asiakkaan luokse ja todennettu että kuva tulee ja ongelma on selvitetty.

Nyt tuli tekstiviesti jossa ilmoitettiin, että häiriö on poistunut ja vika korjattu.

Siis kyllä, kun kanavat  ei näy, eivät ne tosiaan voi myöskään pikselöityä. Mikä on elisan asiakastyytyväisyys päällikön mielipide asiaan , onko toimittu kaikkien ohjeiden vaatimalla tavalla? Onko Elisa ajantasalla mitä ulkoistetut toiminnot tekevät? Onko se halvin tarjous aina paras, vai onko nyt menty jo liian pitkälle?

Missä on ne aikasempien vuosien ammattilsiset jotka tiesivät mitä tekivät? Miksi heitä ei hyödynnetä?

Saisiko sen yrmeän elisan BMW-päällikön säätämään ne tasot antennirasiasta mitaten että näkyisi edes jotain kanavia edes pakkasella?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kaitsu2014 10 helmikuu 2014, 11:10

RATKAISU:

Rippeliä tulee edelleen "nollakeleillä", ammattimies (ed.viesti) rajasi sen alkulähteen ala-keskusten väliseen kupari kaapeliin, kadullamme olevaan pilarikaappiin sen kaapelin liittimeen tai uuteen vahvistimeen.

Televisioiden ja Digiboxien oma muisti ja sisäinen virheenkorjaus hanskaa sen vielä toistaiseksi.

Signaalitasojen nosto kompensoi osaltaan myös häiriöitä.

Nyt toimii häiriöitä ei näy, pitäkää kiinni tuosta miehestä (Eltel Oy/ A**** P********)

siinä on ammattimies isolla A:lla.

Täällä on ennen häntä ravannut "tyhjiä haalareita" , jotka vain kiristelevät liittimiä ja valittelevat Elisan nuivaa suhtautumista korjausehdotuksiin tai säätävät laitteet ihan väärin.

Vehkeet eivät ole tulleet kuntoon ja laskua Elisalle on lähtenyt ja taajaan, sekä jo monen vuoden ajan.

Summa summarium, jos joskus vielä apuja tarvitaan, tänne ei saa lähettää ketään muuta kuin A.P********.

Miehen "Before sales/after sales"- toiminta oli esimerkillistä, kyseli vielä jälkeenpäin, että vika varmasti poistui, josta iso plussa hänelle.

Kaikenkaikkiaan esimerkillistä toimintaa, miksi Elisa ei enemmän hyödynnä hänen osaamistaan uudenmaan alueella? Saattettaisiin nuo jatkuvat KTV-viat pikkuhiljaa saada kuntoon ja asiakkaat tyytyväisiksi.

Olen moneen kertaan kuuluttanut asiakastyytyväisyys päällikön mielipidettä tapahtumaan, koska hän ei edelleenkä uskalla tulla kaapista ulos, pyydän että lähetätte tämän tapauksen malliesimerkkinä miten EI PIDÄ toimia.

Onneksi loppu oli onnellinen toivottavasti näin käy  muillekin Elisan asiakkaille jatkossakin.

//Edit. Poistettu asentajan nimi. -Sanaseppä

Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 3
RATKAISU:

Rippeliä tulee edelleen "nollakeleillä", ammattimies (ed.viesti) rajasi sen alkulähteen ala-keskusten väliseen kupari kaapeliin, kadullamme olevaan pilarikaappiin sen kaapelin liittimeen tai uuteen vahvistimeen.

Televisioiden ja Digiboxien oma muisti ja sisäinen virheenkorjaus hanskaa sen vielä toistaiseksi.

Signaalitasojen nosto kompensoi osaltaan myös häiriöitä.

Nyt toimii häiriöitä ei näy, pitäkää kiinni tuosta miehestä (Eltel Oy/ A**** P********)

siinä on ammattimies isolla A:lla.

Täällä on ennen häntä ravannut "tyhjiä haalareita" , jotka vain kiristelevät liittimiä ja valittelevat Elisan nuivaa suhtautumista korjausehdotuksiin tai säätävät laitteet ihan väärin.

Vehkeet eivät ole tulleet kuntoon ja laskua Elisalle on lähtenyt ja taajaan, sekä jo monen vuoden ajan.

Summa summarium, jos joskus vielä apuja tarvitaan, tänne ei saa lähettää ketään muuta kuin A.P********.

Miehen "Before sales/after sales"- toiminta oli esimerkillistä, kyseli vielä jälkeenpäin, että vika varmasti poistui, josta iso plussa hänelle.

Kaikenkaikkiaan esimerkillistä toimintaa, miksi Elisa ei enemmän hyödynnä hänen osaamistaan uudenmaan alueella? Saattettaisiin nuo jatkuvat KTV-viat pikkuhiljaa saada kuntoon ja asiakkaat tyytyväisiksi.

Olen moneen kertaan kuuluttanut asiakastyytyväisyys päällikön mielipidettä tapahtumaan, koska hän ei edelleenkä uskalla tulla kaapista ulos, pyydän että lähetätte tämän tapauksen malliesimerkkinä miten EI PIDÄ toimia.

Onneksi loppu oli onnellinen toivottavasti näin käy  muillekin Elisan asiakkaille jatkossakin.

//Edit. Poistettu asentajan nimi. -Sanaseppä
Käyttäjätaso 3
Nyt saatiin kaapeli tv asiantuntija paikalle joka antaa työlleen takuun (Eltel Oy / A.P********) on mahtava kommunikoida oikean vanhan ajan ammattilaisen kanssa, asia (häiriö) tiedusteltiin ETUKÄTEEN ja sovittiin aika milloin tulee paikalle JO EDELLISENÄ PÄIVÄNÄ. Kaveri kävi kupariverkon lävitse keskus keskukseltä ja mittasi häiriöt ja kirjasi ne ylös!

Edellisen tumpulan tasot nostettiin takaisin ja kanavat aukesivat kuten ennenkin, kiitos Elisa ja Eltel Oy.

 

Antennijakamoon elisan kaapelinpäästä tulee 83-85db joka kuitenkin notkahtaa keskitaajuuksilla.

Standardihan edellyttää 65-90db signaalia antennirasiasta mitaten, Elisan kaapelin tulosignaali antennijakamoon on matala.

Antennijaottimet, kaapelit, antennirasiat veloittavat signaalista 15-20db, jolloin ollaankin tasolla 65-70db antennirasialla.

 

SD-kanavat näkyvät standardin alarajoilla tyydyttävästi, mutta ammattilaisen mielipide oli että HD-kanavat vaativat n.75db tason, jotta HD-kuva näkyy ja ääni kuuluu moitteetta.

 

QAM256 vaatii (jossa HD-lähetykset valtaosaltaan sijaitsevat) optimaaliset kaapeloinnit, antennirasiat ja tv-Digiboxi välijohdot.

 

HD ongelmien kanssa kamppailevat mittauttakaa antennirasianne HD-kanavien taajuuksilla ja varmistakaa että se on 75db.

 

SD ongelmien kanssa kamppailevat tarkistakaa että signaalitaso on VÄHINTÄÄN 65db SD-kanavien lähetystaajuuksilla.

 

Älkää uskoko että vika on AINA teidän laitteissanne, jos sitä ei voida dokumentoida, yllä olevilla tiedoilla olette viisaampia kun keskimääräinen kaapeliasentaja ;=)

 

Älkää myöskään masentuko tekniseen munkkilatinaan vaan vaatikaa selostus selvällä suomen kielellä, ammattimies pystyy kyllä siihenkin. 

 

Ongelman kartoitus jatkuu, kun lämpötila putoaa nollaan jolloin saadaa todennäköisestti se rippelin aiheuttaja selville.

 

//Edit. Poistettu asentajan nimi. -Sanaseppä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
kaitsu2014 kirjoitti:
Älkää myöskään masentuko tekniseen munkkilatinaan vaan vaatikaa selostus selvällä suomen kielellä, ammattimies pystyy kyllä siihenkin. 

 

Aika hyvin tähänkin sopii lainaus Albert Einsteinilta: "If you can't explain simply, you don't understand it well enough"
Käyttäjätaso 3
Oheisesta linkistä voi katsella eilisillalta nauhoitettua kuvaa mitä elisa jakaa kaapelissaan.

Kanavalistasta puuttuvat kanavat, jotka elisan asentaja kävi sulkemassa 30.1.2014 laskemalla tasot niin alas että ne katosivat.

-NatGeo

-Discovery

-Animal Planet

-Nelonen HD

-YLE HD

Noiden kohdalla tulee ilmoitus "Ei signaalia" ja ruutu on pimeänä.

Haluan korostaa että kaikki toimi/näkyi kaikilla talouden koneilla ja dixiboxeilla ENNEN TEHTYÄ SÄÄTÖTOIMENPIDETTÄ. Ongelma on sama okt:n kaikissa antennirasioissa 4kpl.

Voitte ihailla "Elisan oikeinsäädettyä" kuvaa oheisesta linkistä. Maksaisitteko tuosta 60e/kk?

https://db.tt/hqTTPBAl
Käyttäjätaso 3
https://db.tt/hqTTPBAl

Elisan kaapeli-tv:n näkyvien maksukanavien kuvaa 4.2.2014 ulkona nollakeli.

Onko muilla samanlaisia ongelmia?

[Siirretty osaksi tätä ketjua. -Rapsi]
Elisahan teki 29.1.2014 kanavamuutoksia, joten olethan tehnyt kanavahaun tämän jälkeen?
Käyttäjätaso 3
https://db.tt/hqTTPBAl

onko ok mielestäsi?

[Siirretty viesti tähän ketjuun. -Rapsi]
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ei hyvältä näytä 😞 Pyysin Sepraa aamulla ottamaan yhteyttä sinuun ja ymmärtääkseni tilanteen korjaaminen etenee. Toivon, että saamme yhteistyöllä kanavat näkymään sinulla nopeasti!
Käyttäjätaso 3
Jep, tuli HD-KANAVAT YLE1, YLE2, MTV3, TEEMA yhdestä televisiosta löytyy ja näkyy jotenkin 

digiboxeista ja muista telkkareista ne katosivat kun HD-TASOT PUDOTETTIIN ALAS.

Mielestäni ongelman ydin on kuitenkin muualla, samalla hetkellä kun kanavat oireilevat alkaa SNR (signal noise ratio) huonontua ja tasot signaalissa laskee entisestään.

Nauhoittelin eilen ehtoolla videokameralla kanavia, jokainen voi käydä kurkkaamassa edellisten viestien linkistä.

Huomioin seuraavaa Digiboxin mittareista kun häiriö oli pahimmillaan.

Signaalin KOHINA kasvaa 10-20%, jolloin kuva alkaa pikselöitymään ja osa vastaanottimista ilmoittaa huono signaali tai ei signaalia ollenkaan.

Tilanne huononee vielä enemmän kun signaalin TASO alkaa laskea 2-5% tällöin kaikki vastaanottimet pimenevät myös digiboxit.

Jossain on ongelma joka aktualisoituu kun pakkaset lauhtuvat, huoltomiehen pitäisi päästä seuraamaan tilannetta kun ongelma on akuutti eli illalla 17-18.00 ja 20-01 tietteissä.

Kunnon pakkasilla tai kesän helteillä ei ole mitään ongelmia (tai ei siis ollut ennen viimeistä "säätöä").

Joku ketjussa Tampereelta Järvenpäähän prakaa, aluevahvistin uusittiin joulun jälkeen joten se on uusi ja todennäköisesti toimii oikein, talon sisällä kaikki on mitattu ja uusittu.

Tässä aikamoinen knoppi asiantuntijoillekin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
kaitsu2014 kirjoitti:
Missä on ne aikasempien vuosien ammattilsiset jotka tiesivät mitä tekivät?

Työttymyyskortistossa. Joutoaikanaan he näyttävät tekevän videoita hylätystä puhelintekniikasta, kuten Marko Vanhanen: Hylätty LM Ericsson AHD 26 puhelinvaihde.
Käyttäjätaso 3
En ymmärrä, miten Maxisat liittyy Elisaan? Ei kai Maxisat tee antenniverkkoasennuksia kun se on mun tietääkseni pelkästään IPTV maksutv-kanavia välittävä operaattori. Ovat siis Elisan kilpailija.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
undoeiku46 kirjoitti:
En ymmärrä, miten Maxisat liittyy Elisaan? Ei kai Maxisat tee antenniverkkoasennuksia kun se on mun tietääkseni pelkästään IPTV maksutv-kanavia välittävä operaattori. Ovat siis Elisan kilpailija.

http://www.maxisat.fi/
Käyttäjätaso 3
Maxisat networks oy luki viestissä liekö sitten kaapelipuolen yksikkö? 

Maxisat luki myös isolla huoltoauton kuljessä. Kännykkä 050******* / Markus ******.

Kun kanavat ei näy niin sehän on riittävä syy peruuttaa total,discovovery ja cmore-kanavapaketit.

 Elisa ei näköjään tarvitse lisä euroja, täytyy laittaa antenni ja satelliittiantenni niin saavat kelata kaapelinsa pois.

[Asentajan nimi ja puhelinnumero piilotettu. -Rapsi]
Käyttäjätaso 3
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12035627#comment-66026278

Osallistu keskusteluun