Kysymys

PPO:n Lumo TV ongelma

  • 3 joulukuu 2014
  • 8 kommenttia
  • 2587 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Hei,

Olimme PPOn tyytyväisiä asiakkaita ja meillä oli käytössä yksi parhaimmista keksinnöistä eli Lumo TV. Ikävä kyllä Elisa päätti lopettaa kyseisen palvelun ja tyrkyttivät Elisa Viihdettä joka on suorastaan surkea siihen nähden. Eli käännyimme Anvian Watson palvelun puoleen joka on melkein kuin Lumo.

Ikävä kyllä emme saanet sitä toimimaan vanhalla Lumon Motorala VIP 1003 vastaanottimella. Siispä haluaisin tietää lukitseeko Elisa jotenkin boksin että sitä ei voi käyttämään. Vaikka sen palautti tehdas asetuksiin. WP_20141201_17_05_49_Pro elisa.jpg

Ennen kyseistä ilmiötä ilmestyy sekunniksi Lumo TVn logo ja sitten tulee tämä. Eli olisiko mahdollista jollain konstin saada apua kyseiseen asiaan ? Sillä teillä ei ole edes sähköposti tukea ja jos on erittäin sekavat sivut silloin. Puhelimitse tätä on turha koittaa selittää, eli josko näin toimisi ?

Elisa tuki jos ottaa yhteyttä voin antaa asiakastietoja, että saataisiin ratkaistua tämäkin.

8 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
https://www.watson.fi/pctv/Info?page=info__16_
Näitä ohjeitahan noudatettiin heti alkuun, mutta ei vaikutusta. Watson logo tulee näkyviin, mutta pian tulee tuo Hibox error. Vein paikalliseen Anvia liikkeeseen ja saivat pelittämään hyvin, mutta kun kotona kytkin takaisin verkkoon tuli näkyviin Lumo TV logo ja sitten jälleen Hibox Error.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sangen mielenkiintoista, jos Anvian liikkeessä toimii, mutta kotona ei. Aivan kuin Elisan liittymä lähettäisi Motorolan laatikolle jotakin, josta se ei todellakaan tykkää.

Mikäli ongelmaan ei löydy suoraviivaisempaa ja helpompaa ratkaisua, tässä jotakin jota voisit kokeilla:

  • Jos sinulla on käytettävissäsi jokin muu kuin Elisan toimittama modeemi/reititin, kokeile sitä. Jos liittymäsi tulee suoraan Ethernetillä, kokeile Motorolaa suoraan huoneiston nousujohtoon.
  • Motorola hakee DHCP:llä muitakin asetuksia kuin pelkät perusasetukset. Mikäli Motorolassa lähiverkon asetuksista voi valita DHCP:n tilalle kiinteät asetukset, kirjoita ylös boksin saama IP-osoite, maski, yhdyskäytävä ja nimipalvelimen osoite ja vaihda Motorolasta asetukset DHCP:n sijaan kiinteiksi.
  • Vaihda modeemi reittivästä siltaavaksi tai päinvastoin.
  • Tarkista pakettikaapparilla (esim. Wireshark) liikkuuko verkossa jotakin Lumo TV:hen viittaavaa liikennöintiä. Mikäli mahdollista, yritä estää tämä liikenne modeemin/reitittimen palomuurisäännöillä. Huomaa, että useimmissa modeemeissa palomuurisäännöt toimivat vain, jos modeemi on reitittävässä tilassa.
Mikäli tuttavillasi on muita kuin Elisan internetliittymiä, voisit ehkä käydä kylässä kokeilemassa, toimiiko Motorolan boksi siellä.
Minäkin olin Kympin onnellinen Lumo käyttäjä ja nyt aivan kyrsiintynyt tuohon elisa viihteeseen. Täytyypä itsekin alkaa tutkia tuota Watson vaihtoehtoa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Häiriötiedotteista löytyi mielenkiintoinen tieto

https:///t5/H?iri?tiedotteet/Laajakaistaliittymien-kuituliittym?t-p?ivitys-entisell?-PPO/m-p/422028#U422028

Jos teillä on ex. PPO:n kuituliittymä, iptv-laatikon toimintaa voisi kokeilla verkon muutostöiden jälkeen uudelleen. Hyvässä lykyssä Lumo TV kytkennät katkeavat samassa yhteydessä, jolloin iptv-laatikon toiminta voi muuttua.
Kokeilin Irritus noita tapoja, mutta kaikkia en osannut edes kokeilla. Ei ainakaan noista löytynyt ratkaisua. Meillä oliPPOn kuitu, muttei viestiä kuulunut eli tulevat varmaan sitten Tammi-Helmikuussa. Toivottavasti tuosta löytyy jotakin apua.
Mitään uutta tässä asiassa?

Sama ongelma entisen PPO:n kuidun kanssa. Jotenkin tuo boxi on Lumo TV:n kanssa naitettu tai jotain jäänyt liittymää koskien kummittelemaan. Hienosti se Watson logo siihen alkuun tulee, mutta sitten tuo sama teksti kuin aloittajan kuvassa.
Käyttäjätaso 1
mikkox9x kirjoitti:
Mitään uutta tässä asiassa?

Sama ongelma entisen PPO:n kuidun kanssa. Jotenkin tuo boxi on Lumo TV:n kanssa naitettu tai jotain jäänyt liittymää koskien kummittelemaan. Hienosti se Watson logo siihen alkuun tulee, mutta sitten tuo sama teksti kuin aloittajan kuvassa.

Itse kokeilin äsken tehdä tuon muutoksen, kun hankin tänne vanhan Lumo-tv boksin. Tosin yhteytenä on Elisa VDSL, mutta sama tilannehan täällä on siinä mielessä, että multicast liikenne ei toimi täälläkään tuolla boksilla eli vanha softa piti poistaa ensin. Itse huomasin, että ens. korjauskerralla jäi HTTP-os. viimeinen 0 ensin pois. Sitten ei ollut ohjelmiston poisto sallittu tai factory reset jne. Ihan hyvin kyllä lopulta onnistui tuo muutos.

http://www.tampereenpuhelin.fi/Portals/0/Documents/Digiboksien_resetointiohje.pdf

Osallistu keskusteluun