Vastattu

Uusi tv ja ongelma CI+ kortinlukijan kanssa

  • 12 syyskuu 2016
  • 10 kommenttia
  • 5546 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Ostin vajaa kaksi viikkoa sitten Philips 43PUT6401/12 tv:n. Taloudessamme on ennestään muutama Philips-Tv ja käytössä on kaksi CI+kortinlukijaa, joihin tarpeen mukaan laitan linkitetyn kaapelikortin, jossa maksukanavia. Toimii edelleenkin noissa vanhemmissa telkkareissa.
Tämä uutukainen menee suurinpiirtein tilttiin kun siihen laittaa jommankumman kortinlukijan. Kortinlukija kyllä näennäisesti asentuu mutta mikään kanava (ei edes vapaat kanavat) näy sen jälkeen. Ongelma poistuu kun poistaa kortinlukijan mutta itse ongelmahan jää, kanavakortin kanavia ei voi katsella. Olen ollut nyt viikon verran yhteyksissä Philipsin tukeen ja postannut sinne kuvia kortinlukijoista ja tv:n valikkokuvia yms. Tänään tuli äsken spostia "Neuvoisin teitä olemaan yhteydessä kanavatarjoajaanne. Voisitte varmistaa tukeeko kortinlukijanne versiota 1.3. Heillä saattaa olla myös uusi päivitys kortinlukijalle, tai voivat osata muuten auttaa."

Kortinlukijoista on kuvat liitteenä.

Lisäys: kuvat tuplaantuivat enkä saa niitä karsittua, niitä oli äsken jopa kahdeksan..
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Kanetti 5 lokakuu 2016, 19:17

Tämä case sai tänään onnellisen päätöksen. Tilattu komponentti oli lopulta uusi tv, tyypiltään 43PUS6510. Philips halusikin laitteeni syynättäväksi, epäilevätköhän tyyppivikaa?

Uusi tv tuotiin huollon toimesta kotiin, jalat alle ja tv-tasolle. Virrat päälle ja perusasennustoimet läpikäytyään sammutus, CI+ moduuli kortin kanssa kiinni ja uudelleen auki. Ja kuinka ollakaan maksukanavat olvat välittömästi katseltavissa. Kelpaa liigapelejä katsella HD-laatuisina.

Kiitokset Philipsin tuelle!
Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Laitan vielä kuvan lopputilanteesta kun kortinlukija on paikallaan eikä tv ota vastaan mitään komentoja.
Olisiko vielä mahdollista palauttaa tuo tv myyjälle ja vaihtaa merkkiä niin pääsisit vähemmällä pähkäilyllä? Mistä ostit?
Yritä päivittää tv:n ojelmisto tai palauttaa tehdasasetuksille tai olisiko myymälä moodissa asetukset?
Käyttäjätaso 3
^ Tietenkin nuo tekniset jutut on käyty Philipsin tuen kanssa läpi, vastauksestasi ei ole valitettavasti apua.

Tv on muutoin ihan käyttökelpoinen ja Viihteen kautta voisi tilata myös maksukanavia jos haluaa niitä olohuoneessa katsella.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +4
Kannattaa kokeilla uutta tuliterää CI+ modulia jos nuo vanhat eivät ole yhteensopivia television kanssa, kuten tuo Philippsin tuki epäilee.
Käyttäjätaso 3
^ Ok, tätä olin vähän itsekin kaavaillut. Pitänee käydä shoppailemassa ja raportoida sitten tuloksista.
Käyttäjätaso 3
Kannattaa kokeilla uutta tuliterää CI+ modulia jos nuo vanhat eivät ole yhteensopivia television kanssa, kuten tuo Philippsin tuki epäilee.
Kävin ostamassa Gigantista DILOG 99060 CI+ kortinlukijan ja Elisashopissa se linkitettiin kanavakortilleni. Lukija asentui televisioon ok, mutta lopputulos oli sama kuin entisilläkin lukijoilla.

Tarkistin myös valikoista onko sille päivitystä - ei ollut.

Kopasin uutta lukijaa myös vanhempaan telkaariin ja kanavat näkyivät ok.

Pidin uudessa telkussa kanavaa auki ensin TV1:llä puoli tuntia ja sitten MTV Max HD:llä puoli tuntia mutta mitään ei tapahdu. Kuvaruudun ylä- ja alareunoista näkee hetken, että kanava on olemassa ja mitä siellä juuri nyt menee tekstinä.

Muita ideoita?
Ei kai jää muuta vaihtoehtoa kuin takuu prosessi käyntiin tai laitteen palautus myyjälle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Kannattaa kokeilla uutta tuliterää CI+ modulia jos nuo vanhat eivät ole yhteensopivia television kanssa, kuten tuo Philippsin tuki epäilee.
Kävin ostamassa Gigantista DILOG 99060 CI+ kortinlukijan ja Elisashopissa se linkitettiin kanavakortilleni. Lukija asentui televisioon ok, mutta lopputulos oli sama kuin entisilläkin lukijoilla.

Tarkistin myös valikoista onko sille päivitystä - ei ollut.

Kopasin uutta lukijaa myös vanhempaan telkaariin ja kanavat näkyivät ok.

Pidin uudessa telkussa kanavaa auki ensin TV1:llä puoli tuntia ja sitten MTV Max HD:llä puoli tuntia mutta mitään ei tapahdu. Kuvaruudun ylä- ja alareunoista näkee hetken, että kanava on olemassa ja mitä siellä juuri nyt menee tekstinä.

Muita ideoita?


Kun kortti ja lukija pitää olla televisiossa kiinni ja television päällä puolesta tunnista jopa muutamaan tuntiin, että ehtivät aktivoitumaan. Tämän jälkeen pitäisi tehdä kanavahaku uudelleen. Jos et ole tehnyt kanavahakua, tee se ja testaa uudelleen.
Käyttäjätaso 3
Philipsin tuki on tilannut tv:lle kotihuollon NEISA Finlandilta. Sieltä jo ilmoitettiin, että varaosa on tilattu ja sen saavuttua tulee asentaja vaihtamaan komponentin..
Käyttäjätaso 3
Tämä case sai tänään onnellisen päätöksen. Tilattu komponentti oli lopulta uusi tv, tyypiltään 43PUS6510. Philips halusikin laitteeni syynättäväksi, epäilevätköhän tyyppivikaa?

Uusi tv tuotiin huollon toimesta kotiin, jalat alle ja tv-tasolle. Virrat päälle ja perusasennustoimet läpikäytyään sammutus, CI+ moduuli kortin kanssa kiinni ja uudelleen auki. Ja kuinka ollakaan maksukanavat olvat välittömästi katseltavissa. Kelpaa liigapelejä katsella HD-laatuisina.

Kiitokset Philipsin tuelle!

Osallistu keskusteluun