Vastattu

ADSL ei toimi, vaihtomodeemia ei kuulu

  • 18 kesäkuu 2015
  • 8 kommenttia
  • 1167 katselukerrat

Ilmoitin Elisan yritysasiakaspalveluun tiistaiaamulla pitkään takkuilleen laajakaistayhteyden lopullisesta sammumisesta. Lupasivat lähettää uuden modeemin lähimpään postin noutopaikkaan. Arvelivat, että ehtii täksi päiväksi, mutta eipä ehtinyt. Kehottivat käyttämään puhelimeni 4G-yhteyttä (Elisan sekin) odotellessa, mutta näyttäisi siltä, ettei onnistu tällä alueella: Elisan speedtestin mukaan nopeus on Download 0,42 ja Upload 0,32, vähän väliä häviää koko verkko. Tuttavan puhelimella testattaessa (Soneran 4G) yhteys onkin jo Download 43,56 ja Upload 11,19, sama sijainti, sama serveri. 

Kysymys: mikä olisi paras tapa saada yhteys toimimaan pyhiksi, valitettavasti pitäisi käyttää pilvisovelluksia työtehtäviin parina päivänä. Jokin halpa modeemi kaupasta (onko väliä millainen?) tai ehtisikö vaihtaa Elisan puhelinliittymän Soneraan? Takuitahan ei tietysti ole että uusi modeemi ratkaisisi ongelman.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi henko_nen 22 kesäkuu 2015, 10:51

Elisalta tosiaan lähtee tekstiviestillä postinseurantatunnus asiakkaan yhteyspuhelinnumeroon, kun paketti lähtee Elisalta Postin toimitettavaksi. Jos modeemia ei ole vieläkään kuulunut, laita yksityisviestillä tulemaan omat yhteystietosi, niin lähdetään tarkastamaan missä modeemi on tulossa? :) 

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Modeemi voi tulla vielä iltapäivällä.
"Modeemi voi tulla vielä iltapäivällä." 

Täällä päin posti jaetaan vain kerran päivässä, joten jos saapuu postin noutopisteeseen iltapäivällä, lappunen tullee vasta pyhien jälkeen... Too late...
jaagalla kirjoitti:
"Modeemi voi tulla vielä iltapäivällä." 

Täällä päin posti jaetaan vain kerran päivässä, joten jos saapuu postin noutopisteeseen iltapäivällä, lappunen tullee vasta pyhien jälkeen... Too late...

Etkös ole saanut postin lähetystunnusta, jolla voi seurata paketin kulkua ja jolla sen saa noutopisteestä heti, kun se on saapunut?
Lähetystunnus? Ei, en saanut sellaista Elisalta. En siis voi olla edes varma, että modeemia on vielä lähetetty.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tieto noudettavasta paketista tulee nykyään usein tekstiviestinä...
Tekstiviesti ei ole paras kommunikointikeino Elisan/Saunalahden asiakkaille tällä alueella. 'No service' perheen kaikissa puhelimissa suurimman osan aikaa tänä(kin) viikonloppuna. ADSL:n toimimattomuus tosiaan paljasti miten huonosti asiat on. Perheessä kun käytetään lähinnä WhatsAppia, tekstiviestit usein perillä vasta päivän parin päästä. Kuuluvuusaluekartassa katvealuetta on merkitty tästä muutaman kilometrin päähän, liekö tuo alue laajentunut?
Käyttäjätaso 4
Elisalta tosiaan lähtee tekstiviestillä postinseurantatunnus asiakkaan yhteyspuhelinnumeroon, kun paketti lähtee Elisalta Postin toimitettavaksi. Jos modeemia ei ole vieläkään kuulunut, laita yksityisviestillä tulemaan omat yhteystietosi, niin lähdetään tarkastamaan missä modeemi on tulossa? :) 
Modeemi tuli tänään, mutta ilmeni, että vika ei ollut vanhassa modeemissa. ADSL ei edelleenkään toiminut. Jonotin puolisen tuntia Elisan yritysasiakkaiden palvelunumeroon, josta tällä kertaa vastasi naisihminen, joka sai asiat rullaamaan. Puhuttiin asentajan lähettämisestä, mutta lopuksi saivat liittymässä olevan vian selvitettyä ja korjattua etäyhteyden päästä. Tiedä sitten oliko vika helpompi selvittää Zyxelin kuin vanhan boxin kanssa, kun viime tiistaina ei mitään selvinnyt. Verkko pelittää piuhalla ja langattomastikin muutaman yrityksen ja resetoinnin jälkeen. Toissijaisia juttuja, kuten Elisa viihdettä en ehtinyt vielä kokeilla, eikä nuoriso xboxia. Puhelinten liittymät on kyllä syytä katsoa uusiksi.

Osallistu keskusteluun