Kysymys

ADSL liittymän toimitus

  • 1 helmikuu 2010
  • 20 kommenttia
  • 2441 katselukerrat

  • Kokenut konkari
  • 145 kommenttia
Saunalahdelta tippui tekstaria, jossa luvattiin liittymän arviouduksi toimitusajaksi 3.2.2010. Tarkoittaako tämä, että tuolloin pitäisi kytkennät olla tehtyinä ja purkki kädessä? Tänään tuli taas Elisalta viestiä, jossa kehottivat liittymän kytkemistä ja etätestausta varten laittamaan purkin seinään. Purkkia ei tosin ole vielä tullut, joten aavistuksen hankala kytkeä...

Kuinka kauan yleensä tuo toimitus muuten kestää? Paikkana siis Helsinki.

EDIT: Sama tekstari tuli taas, jossa kehotetaan kytkemään purkki kiinni etätestausta varten... Purkkia tosin ei ole näkynyt...

20 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Toimitus kestää tällä hetkellä n. viikon Helsingissä ja lähialueilla, tosin pieniä poikkeamia suuntaan tai toiseen voi toki tapahtua.

OmaSaunalahdesta löytyy lähetystunnus ADSL-modeemille siinä vaiheessa kun se on pakattu postitettavaksi varastoltamme.
Kiitos infosta. ADSL purkki tuli tänään postikonttoriin ja asennuskin oli suoritettu ilmoitettuna ajankohtana. Valitettavasti asennuksessa oli jotain syystä ryssitty sillä ADSL yhteyttä ei saatu muodostettua. Eli jonotus rumba asiakaspalveluun -> vikailmoituspalvelu tuli koettua.... Saas nähdä miten käy. Harmi sinäänsä sillä meinasi muodostua tuosta tlauksesta erittäin nopea ja positiivinen kokemus mutta kaatui sitten viime metreillä.

Toimitus kestää tällä hetkellä n. viikon Helsingissä ja lähialueilla, tosin pieniä poikkeamia suuntaan tai toiseen voi toki tapahtua.

OmaSaunalahdesta löytyy lähetystunnus ADSL-modeemille siinä vaiheessa kun se on pakattu postitettavaksi varastoltamme.


Tämä nyt ei ihan pidä paikkaansa. Oman liittymän toimitus : alkuperäinen toimituspäivämäärä 21.01.2010.

Asennusta siirretty 2 kertaa ( ilmoitus samana päivänä kuin asennus pitäisi tapahtua ) ja viimeisin tieto että asennus tapahtuu 5.2.2010.

Nyt on sitten 10.2.2010 ja liittymää odotellessa.
Käyttäjätaso 3
Tervehdys,

Kertomasi perusteella liittymäsi asennuksessa on ilmennyt jonkinlaista teknistä ongelmaa. Suosittelisin tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme OmaSaunalahden kautta tai puhelimitse asian selvittämiseksi.

Tervehdys,

Kertomasi perusteella liittymäsi asennuksessa on ilmennyt jonkinlaista teknistä ongelmaa. Suosittelisin tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme OmaSaunalahden kautta tai puhelimitse asian selvittämiseksi.


Asia ei tietysti mulle kuulu, mutta eikö sieltä Saunalahdelta osata ottaa yhteyttä sinne asiakkaaseen päin jos kerran tiedätte, että on ilmennyt teknillistä ongelmaa ?  Miksi vastaus aina on ota yhteyttä......


Tervehdys,

Kertomasi perusteella liittymäsi asennuksessa on ilmennyt jonkinlaista teknistä ongelmaa. Suosittelisin tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme OmaSaunalahden kautta tai puhelimitse asian selvittämiseksi.


Asia ei tietysti mulle kuulu, mutta eikö sieltä Saunalahdelta osata ottaa yhteyttä sinne asiakkaaseen päin jos kerran tiedätte, että on ilmennyt teknillistä ongelmaa ?  Miksi vastaus aina on ota yhteyttä......


Eikä kuulu minullekaan mutta jotenkin tulee mieleen työnmäärän huomattava lisääntyminen jos aspa lähtisi soittelemaan kaikki asiakkaat läpi aina kun ongelmia ilmenee..ja taas jonotusajat kasvaisivat.



Tervehdys,

Kertomasi perusteella liittymäsi asennuksessa on ilmennyt jonkinlaista teknistä ongelmaa. Suosittelisin tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme OmaSaunalahden kautta tai puhelimitse asian selvittämiseksi.


Asia ei tietysti mulle kuulu, mutta eikö sieltä Saunalahdelta osata ottaa yhteyttä sinne asiakkaaseen päin jos kerran tiedätte, että on ilmennyt teknillistä ongelmaa ?  Miksi vastaus aina on ota yhteyttä......


Eikä kuulu minullekaan mutta jotenkin tulee mieleen työnmäärän huomattava lisääntyminen jos aspa lähtisi soittelemaan kaikki asiakkaat läpi aina kun ongelmia ilmenee..ja taas jonotusajat kasvaisivat.


Logiikassa on pari pienoista aukkoa:

a) On sangen epätodennäköistä, että kyseisen asennusviivästyksen ilmoittaisi asiakaspalvelun työntekijä. Asennus on ulkoistettu kolmannelle osapuolelle, joten voimme olettaa että tämä taho voisi tehdä ilmoituksen.

b) Olettaen, että yhteydenoton tekee kuitenkin Sauniksen tavallinen asiakaspalvelu; sama aika käytetään asiakaspalveluun riippumatta siitä kumpi taho tekee yhteydenoton. Erotuksena kuitenkin on että tapauksessa, jossa asikaspalvelu tekee tiedonannon kokee kuluttaja saavansa hyvää palvelua kun taas tilanteessa, jossa asiakas ottaa yhteyttä kokee hän saavansa huonoa palvelua. Aktiivinen tiedotus toimii siis markkinointityökaluna kun taas viestinnän puutee koituu haitaksi brandi kuvalle ja täten muodostuu kustannustekijäksi.

Summa summarum: aktiivinen viestintä kannataa.
Nimenomaan se olisi sitä ASIAKASPALVELUA.
Heippa,

Tähän "miksei asiakaspalvelu ole yhteydessä asiakkaaseen, jos ongelmia asennuksessa ilmenee" -keskusteluun vastaan nyt asiakaspalvelun osalta, tarkoittaen siis nimenomaan asiakaspalvelumme sitä puolta, jossa hoidamme sopimus- ja laskutusasioita, ja jonka puolesta pystyn vastaamaan. ADSL-tilauksissa keskenään juttelevat osapuolet ovat tilaus- ja toimitusosastomme sekä asennuksia toimittavat alihankkijat, joten ongelmat eivät välity asiakaspalveluun tiedoksi ellei asiakas ole yhteydessä ja kerro, ettei yhteys toimi vaikka arvioitu asennuspäivä on jo takanapäin. Tottakai lähdemme heti asiaa selvittelemään, kunhan asiakas tuo ongelman olemassaolon tietoomme.

Yleensä myös asentajat yrittävät jo toimitushetkellä olla itse yhteydessä asiakkaaseen, mikäli ongelmia ilmenee. Mikäli asiakas ei esim. vastaa puhelimeen, asentajat jättävät soittoyrityksestä tiedon sekä selvityksen, minkä ongelman he ovat kohdanneet. Asiakkaan ottaessa yhteyttä nämä tiedot sitten löytyvät.

Mitä tulee vikailmoitusten tekemiseen yleensä - toisinaan kuulee yhteydenotoista joissa asiakas kertoo että se tai tuo ei toimi, miksi ette ole korjanneet. Valitettavasti vika ei meille asti näy ellei asiakas sitä ensin tietoisuuteemme tuo. Tämä koskee oikeastaan sekä teknisiä ongelmia että esim. laskutusvirheitä.

Arvoidusta asennuspäivästä ADSL-asennus voi viivästyä normaalisti 1-2 arkipäivää. Mikäli viive on tätä suurempi, on syytä epäillä, että asennuksen tiimoilta on ilmennyt ongelmaa. Tällöin kannattaa asiakaspalveluun olla yhteydessä, jotta ongelma saadaan ratkottua mahdollisimman pian.  

Palvelun laskutus ei luonnollisesti ala, ennen kuin se on käytettävissä.

Tervehdys,

Kertomasi perusteella liittymäsi asennuksessa on ilmennyt jonkinlaista teknistä ongelmaa. Suosittelisin tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme OmaSaunalahden kautta tai puhelimitse asian selvittämiseksi.


Tarkoitinnimenomaan tätä. Asiahan oli nyt tuotu tietoonne ja kuitenkin ainoa neuvo oli Ota yhteyttä asiakaspalveluun.

"Tottakai lähdemme heti asiaa selvittelemään, kunhan asiakas tuo ongelman olemassaolon tietoomme." Näin sanoo Minna/ SL

Elikä miksi ei se yteydenotto voi tulla sieltä asiakaspalvelusta ?


Tervehdys,

Kertomasi perusteella liittymäsi asennuksessa on ilmennyt jonkinlaista teknistä ongelmaa. Suosittelisin tässä tapauksessa ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme OmaSaunalahden kautta tai puhelimitse asian selvittämiseksi.


Tarkoitinnimenomaan tätä. Asiahan oli nyt tuotu tietoonne ja kuitenkin ainoa neuvo oli Ota yhteyttä asiakaspalveluun.

"Tottakai lähdemme heti asiaa selvittelemään, kunhan asiakas tuo ongelman olemassaolon tietoomme." Näin sanoo Minna/ SL

Elikä miksi ei se yteydenotto voi tulla sieltä asiakaspalvelusta ?


Tiesithän sen että palstan kautta foorumilla vastaileva henkilökunta ei hoida (ainakaan enää) yksittäisiä asioita, ja täten neuvotaan soittamaan asiakaspalveluun.
Tottakai tiedän,mutta yleisellä tasolla vastaus on aina olethan yhteydessä asiakaspalveluun. Jos kerran asiakaspalvelu on tietoinen, toistan, miksi sieltä ei voida olla yhteydessä ? Se olisi sitä asiakaspalvelua.
Kuten Minna sanoo: "Tottakai lähdemme heti asiaa selvittelemään, kunhan asiakas tuo ongelman olemassaolon tietoomme."  Ja kun se on tiedossa niin asiakas on aina se joka ottaa yhteyttä. SL vain odottaa jospa siitä jotenkin selvittäsi itse, niin pääsisi tästäkin harmista.
Hei,

kuten Jamppaus tuossa kertoi niin Palstan kautta me emme ota kantaa yksittäisiin asiakastapahtumiin ja tästä syystä me suosittelemme mikäli tarve vaatii niin olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, jossa asia hoidetaan kuntoon.
Asiakkaalla on vastuu ilmoittaa mikäli hänen palvelunsa ei toimi. Valitettavasti Saunalahdella ei yksinkertaisesti ole resursseja alkaa erikseen vahtimaan kaikkia asiakkaiden palveluita sekä niiden toimivuutta.
Kun viasta tai ongelmasta asiakas ilmoittaa asiakaspalveluun/tekniseen tukeemme suoraan niin se otetaan hoitoon välittömästi ja asia korjataan, mutta ilman sitä ilmoitusta emme pysty asialle mitään tekemään.

Komppaan vielä Minnan kirjoitusta sen verran, että myös tilauskäsittelymme on yhteydessä suoraan asiakkaaseen puhelimitse, kun huomaavat tilauksessa virheen ja mikäli asiakas ei vastaa lähetetään hänelle sms, jossa pyydetään olemaan itse yhteydessä asiakaspalveluun.
Selityksiä ja selityksiä...Kuitenkaan vastausta miksi ei se soitto voi tulla sieltä Saunalahden suunnasta, kun tiedossanne on jonkun asiakkaan kanssa ongelmia.
"Valitettavasti Saunalahdella ei yksinkertaisesti ole resursseja alkaa erikseen vahtimaan kaikkia asiakkaiden palveluita sekä niiden toimivuutta."
Onko joku tälläistä vaatinut tai pyytänyt ?
Tästä vain näkee miten asiakkaisiin suhtaudutaan jos jotain ongelmia ilmenee.
Hei,

tuossa nyt on kysymyksessä asennuksessa oleva ongelma ja ongelmasta ei tiedetä ennen kuin siitä ilmoitetaan.
Ongelmaa ei voi ilmoittaa Saunalahden yleisellä keskustelupalstalla, koska tätä kautta ei hoideta yksittäisiä asiakastapahtumia.
Mikäli tästä viasta ei ole tehty vikailmoitusta ei sitä voida korjata ja tästä syystä yhteydenotto asiakaspalveluun tulisi tehdä.
Saunalahdelle ei tule automaattisesti tietoa, jos joku ei toimi, joten sitä ei voida tietää ennen kuin asiakas ilmoittaa toimimattomuudesta.
Selventääkseni omaa aikaisempaa kirjoitustani: meitä asiakaspalvelun työntekijöitä on Palstalla vuorossa yksi per päivä, ihan joka päivä ei välttämättä yhtäkään, jos asiakaspalvelun resurssitilanne ei anna myöten. Hoidamme Palstan moderointia sekä yleistä ohjeistusta, eli annamme vastauksia palstalaisten kysymyksiin yleisellä tasolla: usein tämäkin jo riittää ongelman ratkaisuun ja auttaa muita mahdollisesti samaa pohtivia siinä sivussa.

Emme kuitenkaan pysty ottamaan yksittäisiä asiakastapauksia Palstan kautta hoitoomme: tämä ei ole Palstan tarkoitus eikä se tule sitä olemaan jatkossakaan. Tätä varten on asiakaspalvelu itse olemassa. Asiakaspalveluun yhteydenotot hoituvat tavalliseen tapaan sähköisellä lomakkeella, suoraan sähköpostilla tai puhelimitse.

Palstan kautta emme myöskään voi välittää muille asiakaspalvelun työntekijöille esim. soittopyyntöjä. Näitä ei asiakaspalveluun muutenkaan oteta, jotta sisäänpäin tuleviin puheluihin voidaan vastata mahdollisimman suurilla resursseilla. Ongelma ei olisi soittaa yksittäiselle asiakkaalle: ongelma olisi se, että jos käytäntöä muutetaan yhden kohdalla, olisi sama tasavertaisuuden nimissä tehtävä kaikille, mihin taas eivät resurssit riitä.

Katariina tämän jo hyvin muotoilikin, mutta koska alkuperäinen selostus asiakaspalvelun näkökulmasta oli minun, halusin vielä tämän täsmennyksen tehdä.


Toimitus kestää tällä hetkellä n. viikon Helsingissä ja lähialueilla, tosin pieniä poikkeamia suuntaan tai toiseen voi toki tapahtua.

OmaSaunalahdesta löytyy lähetystunnus ADSL-modeemille siinä vaiheessa kun se on pakattu postitettavaksi varastoltamme.


Tämä nyt ei ihan pidä paikkaansa. Oman liittymän toimitus : alkuperäinen toimituspäivämäärä 21.01.2010.

Asennusta siirretty 2 kertaa ( ilmoitus samana päivänä kuin asennus pitäisi tapahtua ) ja viimeisin tieto että asennus tapahtuu 5.2.2010.

Nyt on sitten 10.2.2010 ja liittymää odotellessa.


Päätinpä sitten tulla jatkamaan pienen tarinan loppuun. Eli oma asennusaikani ei ihan pätenyt ( kts. lainattu viesti ) ja kun olin yhteydessä asiakastukeen, ilmoitettiin että asiaa selvitellään. Asentaja sitten tuli kytkemään yhteyttä 11.2.2010 joten hiemanhan tuo alkuperäisestä toimituspäivämäärästä poikkesi, mutta sainpahan yhteyden päälle sentään. Hauskaksi asian teki sen että olin itse poissa kotoa kun asentaja tuli käymään kotonani, mutta onneksi avokkini sattui olemaan juuri tullut sisään, joten emme missanneet hänen käyntiään. Tämä tapahtui noin 15.30 arkipäivänä. Asentaja oli tosi mukava persoona ja juttelimme paljon asiasta ja ihmetystä herätti tosiaan se, että hänelle oli ilmoitettu yhteysnumero, joka oli 040**** jotain, ihan outo numero ja ei lähellekkään omaa numeroani. Täten hän ei ollut saanut aiemmin yhteyttä minuun.

Noh ihan inhimillinen erehdys moinen, vaikkakin minun ilmoittama numero saunalahdelle on ollut koko ajan oikein ja tämän lisäksi oma matkapuhelinliittymäni on otettu saunalahdelta. Joten en tiedä mitä numeroa asentajille on lähetelty, ilmankos asennus viivästyi. Onneksi meni nyt näin.

Vielä lisäksi huomasin ( nettiliittymä ollut nyt päällä 1,5vk ) että jo ensimmäinen lasku kyseisestä liittymästä tuli verkkoon. Ihmettelin asiaa, kuitenkin minulla pitäisi olla 6kk ilmaista aikaa tässä. Tämä onneksi selvisi soittamalla laskutukseen, josta tehtiin sopimukseen muutos, kun ilmaisia kuukausia ei siellä päässä näkynyt ollenkaan.

Noh toivon mukaan tämän enenpää minun ei tarvitse asian kanssa taistella, vaan saan nautiskella yhteydestäni nyt ilman suurempia ongelmia.
Itse tilasin adsl 24/1 liittymän tiistaina 18.05, hetken kuluttua tuli spostiin viesti, että

"Saunalahden ADSL -liittymä on asennettu tilaamaanne kohteeseen, ja se on
käyttövalmis välittömästi. "

Puhelimeen tuli kanssa hetken kuluttua viesti, että Tilaamanne saunalahden edsl-liittymän arvioitu toimitusaika on 20.5. - saunalahti. Seuraavaksi tuli viesti " ADSL-liittymä on asennettu ja heti käytössänne".

No Elisan Kotiboksi saapui juuri 20.5, mutta kun laitan sen ohjeiden mukaisesti seinään ja koneeseen kiinni, niin huomaan, että tietokone löytää boxin, mutta boksista ei tule internet yhteyttä.

Kun menen oma.saunalahteen ja sieltä tilausten seurantaan, niin sieltä näen, että BeWan systems Elisa Homegateway ( Eli modeemi) on saapunut, juuri niinkuin onkin. Mutta sitten vieressä lukee Saunalahti ADSL (siltaava), jonka tilassa lukee Tilaus käsitelty keltaisella pohjalla. Tarkoittaako tämä, että olen saanut modeemin jo, mutta taloa ei ole yhdistetty kuitenkaan, kun en pääse internettiin?

Muistui myös juuri mieleeni, että silloin kun tein tilausta, tuli sen jälkeen viesti jossa kerrottiin, että

Elisa Kotiboksin tunnukset toimitetaan sinulle postitse. No olisiko näiden pitänyt tulla samassa paketissa kotiboksin kanssa, koska siinä mukana ei ollut kuin asennusohje?

Pitäisikö minun odottaa ensiviikon alkua ja katsella, jos postitse tulisi jotain tunnuksia, vai pitäisikö netin toimia jo, ja ihmetellä sitä asiakaspalvelun kanssa?
Luulenpa  että adsl ei ole kytketty vielä vaikka viesti toisin väittää, Oudon nopeasti liittymä olisi kytketty? 2pvä? jos oikein ymmärsin . Ole yhteydessä asiakaspalveluun tai odota tämä viikko ja ensiviikolla soittelet.

Itse tilasin adsl 24/1 liittymän tiistaina 18.05, hetken kuluttua tuli spostiin viesti, että

"Saunalahden ADSL -liittymä on asennettu tilaamaanne kohteeseen, ja se on
käyttövalmis välittömästi. "

Puhelimeen tuli kanssa hetken kuluttua viesti, että Tilaamanne saunalahden edsl-liittymän arvioitu toimitusaika on 20.5. - saunalahti. Seuraavaksi tuli viesti " ADSL-liittymä on asennettu ja heti käytössänne".

No Elisan Kotiboksi saapui juuri 20.5, mutta kun laitan sen ohjeiden mukaisesti seinään ja koneeseen kiinni, niin huomaan, että tietokone löytää boxin, mutta boksista ei tule internet yhteyttä.

Kun menen oma.saunalahteen ja sieltä tilausten seurantaan, niin sieltä näen, että BeWan systems Elisa Homegateway ( Eli modeemi) on saapunut, juuri niinkuin onkin. Mutta sitten vieressä lukee Saunalahti ADSL (siltaava), jonka tilassa lukee Tilaus käsitelty keltaisella pohjalla. Tarkoittaako tämä, että olen saanut modeemin jo, mutta taloa ei ole yhdistetty kuitenkaan, kun en pääse internettiin?

Muistui myös juuri mieleeni, että silloin kun tein tilausta, tuli sen jälkeen viesti jossa kerrottiin, että

Elisa Kotiboksin tunnukset toimitetaan sinulle postitse. No olisiko näiden pitänyt tulla samassa paketissa kotiboksin kanssa, koska siinä mukana ei ollut kuin asennusohje?

Pitäisikö minun odottaa ensiviikon alkua ja katsella, jos postitse tulisi jotain tunnuksia, vai pitäisikö netin toimia jo, ja ihmetellä sitä asiakaspalvelun kanssa?


Oma Saunalahdessa oleva sopimuksen tila saattaa joskus päivittyä hieman jälkikäteen, joten siihen ei kannata kiinnittää liika huomiota. Mikäli olet saanut  kuittauksen yhteyden asennuksesta, sen pitäisi toimia.

Voit muuttaa Kotiboksin salasanaa ja verkon nimeä Oma Saunalahdesta seuraavasti: Internet yhteydet ja sähköposti -> Päätelaitteen asetukset -> Muokkaa

Osallistu keskusteluun