Kysymys

ADSL:n osoitteenmuutos

  • 30 huhtikuu 2006
  • 72 kommenttia
  • 18170 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

72 kommenttia

Asiakkaalle oli kerrottu aika hyvin, että etusopimus sitoo johonkin ja ei voi olettaakkaan, että siitä pääsee ilman rahaa eroon, jos silläkään.
Ihan turha narista, jos on on mennyt tekemään tollasen sopimuksen.

Asiakkaalle oli kerrottu aika hyvin, että etusopimus sitoo johonkin ja ei voi olettaakkaan, että siitä pääsee ilman rahaa eroon, jos silläkään.
Ihan turha narista, jos on on mennyt tekemään tollasen sopimuksen.


Eihän tuossa mistään etusopimuksesta eroon olla menossakaan. Jos muuttaa toiseen osoitteeseen niin sama liittymähän se sielläkin on?

Tuonkin olisi voinut asiakkaille kertoa etusopimusta otettaessa että joutuu maksamaan 78 euroa jos muuttaa...


ADSL-etusopimuksen sivulla http://saunalahti.fi/internet/adsl/adsletusopimus.php on aina ollut lause "Mikäli liittymä etusopimusaikana muutetaan toiseen osoitteeseen, muutosta veloitetaan normaali liittymän avausmaksu."

Tämä johtuu siitä, että Saunalahdelle koituu osoitteenmuutoksesta samat avauskustannukset kuin uudesta liittymästä.


Tuonkin olisi voinut asiakkaille kertoa etusopimusta otettaessa että joutuu maksamaan 78 euroa jos muuttaa...


ADSL-etusopimuksen sivulla http://saunalahti.fi/internet/adsl/adsletusopimus.php on aina ollut lause "Mikäli liittymä etusopimusaikana muutetaan toiseen osoitteeseen, muutosta veloitetaan normaali liittymän avausmaksu."

Tämä johtuu siitä, että Saunalahdelle koituu osoitteenmuutoksesta samat avauskustannukset kuin uudesta liittymästä.


Mistä se sitten johtuu että tällaisestäkään kohtuullisen tärkeästä asiasta ei mainittu missään etusopimusta tehdessä??? Asiakkaanko velvollisuus on kaivaa ympäri internettiä kaikki mahdolliset sivut läpi jotta olisi saanut tiedon tuostakin? Kyllähän se tuolla sivulla lukee, mutta en minäkään tiedä kaikkia mahdollisia internet-sivuja mitä teiltä löytyy. Itsekin löysin tuon sivun ensimmäistä kertaa muutama vikko sitten googlella, enkä todellakaan teidän sivuilta suoraan. Soitanpa asiakaspalveluun ja pyydän että minut päästetään pois teidän limaisista käsistä. Ei näin!
Mistä se sitten johtuu että tällaisestäkään kohtuullisen tärkeästä asiasta ei mainittu missään etusopimusta tehdessä???


Asiakasta pyydetään hyväksymään sopimusehdot ennen tilauksen hyväksymistä.

/ Panu.

P.s. Yritetään pysyä itse aiheessa tässäkin keskustelusäikeessä.
Jep, vaikka Saunalahti toimi tosi typerästi yliheitoissa ja palvelut on mielestäni heikentyneet Elisan kauppojen jälkeen (Totesin sen vajaan puolenvuoden aikana), niin turha nyt kaikkea kaataa sauniksen syyksi. Sopimusehdoissa varmasti on tuo mainittu ja jollei niitä lue (En lue kyllä itsekkään, mutten valitakkaan), niin omaa tyhmyyttä on.

Jep, vaikka Saunalahti toimi tosi typerästi yliheitoissa ja palvelut on mielestäni heikentyneet Elisan kauppojen jälkeen (Totesin sen vajaan puolenvuoden aikana), niin turha nyt kaikkea kaataa sauniksen syyksi. Sopimusehdoissa varmasti on tuo mainittu ja jollei niitä lue (En lue kyllä itsekkään, mutten valitakkaan), niin omaa tyhmyyttä on.


Mmjoo. Itse toivoisin kuitenkin että edes jotkin asiat kerrottaisiin hieman selvemmin, eli ettei sopimusehtoja tarvi joka välissä lukea. Ovat kuitenkin yleensä senverran sekavia että moni ei jaksa/viitsi edes niitä vilkaista, vaan olettaa että terveen järjen käyttö riittää siihen että sopimusehtoja ei rikota. Ne luetaan yleensä jälkeenpäin, jos ollenkaan. Onhan se helppoa sysätä asiakkaalle vastuu  kun sanoo vaan että joo olisit lukenut sopimusehdot, siellähän se lukee.
Edelleenkin "Siellähän ne lukee". Oikeastaan edes ymmärrä miksi sama asia pitäisi kirjoitella miljoonaan paikkaan, jottei nyt vaan jäisi epäselväksi kenelekkään.
Sopimuksissa painotetaan lukemista ja niiden hyväksyntään. Se on sopimus, jonka sinä asiakkaana sitoudut hyväksymään. Ei sen enempää tai vähempää.
Kerro jo jotain uutta shadown. Päteä ei tarvitse moneen otteeseen.
Ja oli muuten netti poikki tässä äskettäin. Noin 5 minuuttia sitten linja tuli toimintaan. Varmaan aamusta asti ollu poikki. EDITTIÄ: http://elisa.net/tiedotteet/2437.shtml tuolta löytyy syyllinen.

Niin mitäs mieltä olette. Ajalla 12.5.06 - 06.6.06 linja pätki jatkuvasti muutaman minuutin välein. Vika oli SaunaElisan vehkeissä, kuten näin arvelinkin varmaksi heti alussa.
Reklamaation kautta korvauksia tuolta ajalta? Onhan tuo lähes kokonainen kuukausi...
Hyvä Jamppaus.

Tiettyjä asioita pitää vain eräille selittää (Kuten sinulle) moneen kertaan, jotta ne (Ehkä) menee perille.

Kyse ei ole pätemisestä, vaan faktasta.

Sopimuksista ei tule kinaa, jos ne luetaan. Perustelu "Kuka noita lukee?" ei ole perustelu olla tietämäti sopimuksien sisältöä.
Siis sinä se tässä et taida tajuta. Minä kyllä ymmärsin tuon riistomaksun jo aikaa ennenkuin postasin sen tänne. Syy postaukseen oli vain se että halusin muiden mielipiteen asiasta ja tai oikeastaan mielipiteen tästä koko kuvasta jonka olen tänne kirjoittanut. Syy, miksi sinä Shadown ivasit minua tästä pitkästä monologistani, en tiedä. Eikös se ole vain parempi laittaa asiat johonkin talteen josta näkee faktat?

Kyllä toi sun pelleilys on pelkkää pätemistä ja trollailua. Mene vaan Demin palstalle pörräämään.
Ja mitähän mielipiteitä siinä pitää hakea, jos on sopimuksen mukaan toimittu? Tai mitä mielipiteitä tarvitaan siihen, että teetkö reklamaation jostain palvelukatkoksista vai et?
Jollei (ehkä) aikuinen ihminen osaa tehdä omia päätöksiä, niin sitten on varmana parempi tyytyä kohtaloonsa?

Jos minulla olisi noinkin paljon ongelmia ihan suoranaisesti ADSL liittymäni toiminnassa, niin en olisi enään ongelma-operaattorin asiakas.
Kyse ei ole siitä että niitä mielipiteitä PITÄÄ hakea.
En oikein ymmärrä ongelmaasi tässäkään...eikö asioista saa keskustella? Eikö palsta ole sitä varten? Kuka tässä on hakoteillä...

Eli sinä juokset sieltä josta aita on matalin. Itseasiassa reklamaatio on kirjoitettu jo valmiiksi.
Minulla ei ole mitään ongelmaa. Mutta jos katsoo sinun viestejä niin ongelmia tuntuu olevan jatkuvasti, niin ADSL toiminnassa kuin myöskin laskutuksessa.
Minulla on Saunalahden kanssa ollut tasan yksi ongelma. Se oli tuo laskutus, johon ei sähköpostilla ikinä vastattu. Muuten minulla ei ole ollut ongelmia Saunalahden suunnalta.
Elisan suunnalta kylläkin sillon kun liittymäni vaihtu Soneralta Saunalahdelle joskus marraskuussa.

Asioista voi keskustella toki, mutta en vain tajua mitä keskusteltavaa on jos sinua kohtaan on toimittu ainakin tässä siirroksessa ihan sopimuksen mukaan.
Mutta hyvä, että reklamaatio on tehty. Tosin ei mulle oikein mene tajuntaan miksi siihenkin tarvitsee "henkistä tukea" tämän palstan kautta?

Kyselit moneen kertaan erilaisia "mielipiteitä" tässä kevään ja kesän aikana johon on tullut vastausta niin Saunalahden kuin muidenkin kirjoittajien kautta ja sävel on ollut vähän semmonen, että mikä on ongelmasi?

Kyselit moneen kertaan erilaisia "mielipiteitä" tässä kevään ja kesän aikana johon on tullut vastausta niin Saunalahden kuin muidenkin kirjoittajien kautta ja sävel on ollut vähän semmonen, että mikä on ongelmasi?


Niin, minkä sille voi jos et ole ymmärtänyt asian kokonaiskuvaa.
Ei sille voikkaan, kun noita sinun kirjoituksia lukee, niin vaikea niistä sellasta "kokonaiskuvaa" on edes saada.
Jos olet huomannut, niin Saunalahden edustajatkaan ei saa, saatko itse?

Joten hengitä hetki ja mieti ja kirjoita sitten. Tulee paremmin noita "kokonaiskuvia".
Kyllä minä olen aivan täysin perillä tästä asiasta.
Ei se minusta ole kiinni vaan SaunaElisasta. Minä olen kirjoittanut kohtalaisen sanatarkasti mitä minulle on sanottu vikailmoituspalvelusta.
Kyllä aika varmaksi voisin sanoa että SaunaElisan edustajat tietää ja tuntee tapauksen läpikotaisesti. Se miksi he eivät täällä vastaillut on se että ei tämän palstan kautta asialle kukaan olisi voinut tehdä mitään. Fyysisiä vikoja kun ei korjata täällä juoruamalla.
Itse tein tämän ketjun myös sen takia että on helppo kirjoittaa juurikin vaikka tuo reklamaatio. Ei tällaiset asiat pysy sanatarkasti päässäkään millään.

Olisin sinunkin luullut ymmärtävän tämän seikan, mutta vaan ei...

Fyysisiä vikoja kun ei korjata täällä juoruamalla.


Ihan hyvin otaksuttu.

Reklamaatioon tuskin vaikuttaa tänne kirjoittelu. Toisekseen snä kysyit mielipiteitä tähän sinun laskutusta koskevaan juttuun ja minä sanoin mielipiteeni. Vahinko jollei se sinua tyydytä.

Reklamaatioon tuskin vaikuttaa tänne kirjoittelu. Toisekseen snä kysyit mielipiteitä tähän sinun laskutusta koskevaan juttuun ja minä sanoin mielipiteeni. Vahinko jollei se sinua tyydytä.


Huoh, taaskaan et tunnu ymmärtävän...

Kyllä se aika paljon vaikuttaa siihen reklamaatioon jos on kaikki tarpeellinen täällä ylhäällä. Niinkuin kerran jo sanoin, ei näin pitkään käydyt asiat ISP:n kanssa pysy millään päässä vaan ne pitää saada jonnekkin talteen. Joko meni läpi?

Joo ei varmasti ole sinun vastauksesi tyydyttänyt, varsinkin kun sinun piti alkaa ivaamaan asiasta ja loukkaamaan henkilökohtaisesti. Mutta enpä ole vastauksiasi ennenkään lukenut kovinkaan ajatuksella, syystä.
Kirjota paperille ja kirjoittele vähempi muille sontaa, kuten jo poistettu viestiketju "Foliohattu". Ei keskustelupalstat ole muistiinpanoja varten. Ellei kyseessä ole joku palstan aiheeseen littyvä tutkimus tms.

Ja se oli mielipiteeni, johon yhdisty muutama muukin kirjoittaja sekä plehti.
Olen eri mieltä.

Mielestäni tämä on erittäin hyvä muistio, tietenkin SaunaElisaan koskevia asioita liittyen. Täältä näkee suoraan mitä on tapahtunut. Samalla muistiinpanoja voi lukea myös muut henkilöt ja jopa kommentoida. Mielestäni on fiskua tuoda todellisia asioita julki. Niistä saattaa joku jopa oppia jotain.

Edelleenkin "Siellähän ne lukee". Oikeastaan edes ymmärrä miksi sama asia pitäisi kirjoitella miljoonaan paikkaan, jottei nyt vaan jäisi epäselväksi kenelekkään.
Sopimuksissa painotetaan lukemista ja niiden hyväksyntään. Se on sopimus, jonka sinä asiakkaana sitoudut hyväksymään. Ei sen enempää tai vähempää.


Luetko itse aina kaikki sopimukset ennen allekirjoitusta? Oletko esimerkiksi lukenut Microsoftin käyttöoikeussopimusehtoja? Minusta tuo että tekee sopimuksen vuodeksi niin on maininnan arvoista että ei kannata muuttaa sen vuoden aikana kun tuo sopimus on voimassa. Vähän samaan tapaan kuin mainitaan tuolla avaustarjouksessa että "Avaustarjoukset koskevat vain uusia tilauksia. Ne eivät koske irtisanottuja ja samalle asiakkaalle uudelleen avattavia liittymiä". Eikös tuo ole itsestäänselvyys, miksi se pitää erikseen mainita?
Se mainitaan siksi, koska kaikille itsestäänselvyydet ei ole itsestäänselvyyksiä ja tuon kohdan takia tulisi mielettömästi "aiheettomia" sopimuksia tehtyä.

Ja en lue sopimuksia (Paitsi työ), mutta en kyllä ala vollottamaankaan jälkeenpäin sopimuksista kun kerta sellasen olen allekirjoittanut. Itsekkin meinaan ajattelin tuota etusopimusta, mutta jotenkin osasin jo ennalta aavistaa sen olevan aika paska diili ja en ikinä moista sopimusta tehnyt.
Mitä tulee tuohon osoitteenmuutokseen, niin varmaan aika harvaa se koskee, joten miksi tuollanen yksittäinen juttu pitäisi nostaa sopimuksesta? Miksi siitä pitää keskustella?
Yhtä hyvin voitas keskustella siitä miksi vain sopimuksen solmijalla on oikeus muutta liittymää. Siitäkin huolimatta, että aika useasti joku muu käyttää liittymää kuin sen todellinen haltija.

Se mainitaan siksi, koska kaikille itsestäänselvyydet ei ole itsestäänselvyyksiä ja tuon kohdan takia tulisi mielettömästi "aiheettomia" sopimuksia tehtyä.

Ja en lue sopimuksia (Paitsi työ), mutta en kyllä ala vollottamaankaan jälkeenpäin sopimuksista kun kerta sellasen olen allekirjoittanut. Itsekkin meinaan ajattelin tuota etusopimusta, mutta jotenkin osasin jo ennalta aavistaa sen olevan aika paska diili ja en ikinä moista sopimusta tehnyt.
Mitä tulee tuohon osoitteenmuutokseen, niin varmaan aika harvaa se koskee, joten miksi tuollanen yksittäinen juttu pitäisi nostaa sopimuksesta? Miksi siitä pitää keskustella?
Yhtä hyvin voitas keskustella siitä miksi vain sopimuksen solmijalla on oikeus muutta liittymää. Siitäkin huolimatta, että aika useasti joku muu käyttää liittymää kuin sen todellinen haltija.


Itsekään en tuota etusopimusta tehnyt, kun sitä ei reitittävään ADSL yhteyteen saanut. Tällähetkellä tosin ADSL liittymäkin on siirretty Tampereen Puhelimelle. Minusta tuo nyt vaan on reilua mainita tuollainen asia.

Osallistu keskusteluun