Kysymys

ADSL:n osoitteenmuutos

  • 30 huhtikuu 2006
  • 72 kommenttia
  • 18170 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

72 kommenttia

Linja toiminut hienosti pätkimättä. Ainoa ikävä puoli tässä tosiaan on tuon nopeuden kanssa. Linjanopeus putoaa ihan automaagisesti, vaikka olisi saatu muodostumaan 8000/928 kbps (joka on aika lailla maksimi mitä saan irti) niin se on jossain vaiheessa valahtanut (tällä hetkellä) 6016/864 kbps. Alemmaksikin on menty näinä päivinä.

Jos nyt SaunaElisalta on tulossa niin älyttömän hienoja ja mahtavia palveluja yms. laajakaista puolelle, niin laittakaa nyt samalla tähän Malminkartanon seudulle yksi keskus samalla 😉 Siitä voisin jo maksaa muutaman euron enemmän kuussa.
Tuntuu homma vaan sen kun hidastuvan...Upstream Speed: 832 kbps, Downstream Speed: 5824 kbps ???
Mikä mättää? Jossain vaiheessa vikarissa sanottiin että kyllä tämä on ihan puhdas 8/1 ja että sen pitäisi toteutua. Sitten muutama soitto sen jälkeen asia ei ollutkaan enään niin. Nyt se ei todella näytä olevan niin.
Mitäs sanotte tästä?

Tuote                      Alkaen      Asti            kpl              ALV%               Summa

KÄYTTÖMAKSUT
Palvelutekstiviestit     01.05.06   31.05.06      1                22                   0.06
Palvelunumerot         01.05.06   31.05.06     16               22                   0.00

KAUSIMAKSUT
GSM+                      08.02.06    07.07.06      5                22                   0.00
Saunalahti ADSL       07.04.06    06.07.06      1                22                135.00
Slahti ADSL(siltaava) 14.05.06    13.06.06      1                22                 44.90

KERTAMAKSUT
ADSL -muutosmaksu                                    1                22                  78.00
Saunalahti ADSL                                          1                22                -135.00

HYVITYKSET
Puheaikahyvitys       01.02.06    28.02.06       1                22                   -5.00
SaunaBonus                                                1                22                   -2.83

Mitäs sanotte tästä?
                       

Tuliko se maksu osoitteenmuutoksesta?

Mitäs sanotte tästä?
....
KERTAMAKSUT
ADSL -muutosmaksu                                    1                22                  78.00


Mitä pitäisi sanoa? Ihan hinnaston mukainen osoitteen vaihto jos asiakkaalla sattuu olemaan ADSL-etusopimus.
http://saunalahti.fi/internet/adsl/adslhinnatpalvmuut.php
Ihan vaan kommenttina, että jos tuo tuntuu ikävältä niin pakkokos noita "etusopimuksia" on ollut tehdä.
Tuonkin olisi voinut asiakkaille kertoa etusopimusta otettaessa että joutuu maksamaan 78 euroa jos muuttaa...
Asiakkaalle oli kerrottu aika hyvin, että etusopimus sitoo johonkin ja ei voi olettaakkaan, että siitä pääsee ilman rahaa eroon, jos silläkään.
Ihan turha narista, jos on on mennyt tekemään tollasen sopimuksen.

Asiakkaalle oli kerrottu aika hyvin, että etusopimus sitoo johonkin ja ei voi olettaakkaan, että siitä pääsee ilman rahaa eroon, jos silläkään.
Ihan turha narista, jos on on mennyt tekemään tollasen sopimuksen.


Eihän tuossa mistään etusopimuksesta eroon olla menossakaan. Jos muuttaa toiseen osoitteeseen niin sama liittymähän se sielläkin on?

Tuonkin olisi voinut asiakkaille kertoa etusopimusta otettaessa että joutuu maksamaan 78 euroa jos muuttaa...


ADSL-etusopimuksen sivulla http://saunalahti.fi/internet/adsl/adsletusopimus.php on aina ollut lause "Mikäli liittymä etusopimusaikana muutetaan toiseen osoitteeseen, muutosta veloitetaan normaali liittymän avausmaksu."

Tämä johtuu siitä, että Saunalahdelle koituu osoitteenmuutoksesta samat avauskustannukset kuin uudesta liittymästä.


Tuonkin olisi voinut asiakkaille kertoa etusopimusta otettaessa että joutuu maksamaan 78 euroa jos muuttaa...


ADSL-etusopimuksen sivulla http://saunalahti.fi/internet/adsl/adsletusopimus.php on aina ollut lause "Mikäli liittymä etusopimusaikana muutetaan toiseen osoitteeseen, muutosta veloitetaan normaali liittymän avausmaksu."

Tämä johtuu siitä, että Saunalahdelle koituu osoitteenmuutoksesta samat avauskustannukset kuin uudesta liittymästä.


Mistä se sitten johtuu että tällaisestäkään kohtuullisen tärkeästä asiasta ei mainittu missään etusopimusta tehdessä??? Asiakkaanko velvollisuus on kaivaa ympäri internettiä kaikki mahdolliset sivut läpi jotta olisi saanut tiedon tuostakin? Kyllähän se tuolla sivulla lukee, mutta en minäkään tiedä kaikkia mahdollisia internet-sivuja mitä teiltä löytyy. Itsekin löysin tuon sivun ensimmäistä kertaa muutama vikko sitten googlella, enkä todellakaan teidän sivuilta suoraan. Soitanpa asiakaspalveluun ja pyydän että minut päästetään pois teidän limaisista käsistä. Ei näin!
Mistä se sitten johtuu että tällaisestäkään kohtuullisen tärkeästä asiasta ei mainittu missään etusopimusta tehdessä???


Asiakasta pyydetään hyväksymään sopimusehdot ennen tilauksen hyväksymistä.

/ Panu.

P.s. Yritetään pysyä itse aiheessa tässäkin keskustelusäikeessä.
Jep, vaikka Saunalahti toimi tosi typerästi yliheitoissa ja palvelut on mielestäni heikentyneet Elisan kauppojen jälkeen (Totesin sen vajaan puolenvuoden aikana), niin turha nyt kaikkea kaataa sauniksen syyksi. Sopimusehdoissa varmasti on tuo mainittu ja jollei niitä lue (En lue kyllä itsekkään, mutten valitakkaan), niin omaa tyhmyyttä on.

Jep, vaikka Saunalahti toimi tosi typerästi yliheitoissa ja palvelut on mielestäni heikentyneet Elisan kauppojen jälkeen (Totesin sen vajaan puolenvuoden aikana), niin turha nyt kaikkea kaataa sauniksen syyksi. Sopimusehdoissa varmasti on tuo mainittu ja jollei niitä lue (En lue kyllä itsekkään, mutten valitakkaan), niin omaa tyhmyyttä on.


Mmjoo. Itse toivoisin kuitenkin että edes jotkin asiat kerrottaisiin hieman selvemmin, eli ettei sopimusehtoja tarvi joka välissä lukea. Ovat kuitenkin yleensä senverran sekavia että moni ei jaksa/viitsi edes niitä vilkaista, vaan olettaa että terveen järjen käyttö riittää siihen että sopimusehtoja ei rikota. Ne luetaan yleensä jälkeenpäin, jos ollenkaan. Onhan se helppoa sysätä asiakkaalle vastuu  kun sanoo vaan että joo olisit lukenut sopimusehdot, siellähän se lukee.
Edelleenkin "Siellähän ne lukee". Oikeastaan edes ymmärrä miksi sama asia pitäisi kirjoitella miljoonaan paikkaan, jottei nyt vaan jäisi epäselväksi kenelekkään.
Sopimuksissa painotetaan lukemista ja niiden hyväksyntään. Se on sopimus, jonka sinä asiakkaana sitoudut hyväksymään. Ei sen enempää tai vähempää.
Kerro jo jotain uutta shadown. Päteä ei tarvitse moneen otteeseen.
Ja oli muuten netti poikki tässä äskettäin. Noin 5 minuuttia sitten linja tuli toimintaan. Varmaan aamusta asti ollu poikki. EDITTIÄ: http://elisa.net/tiedotteet/2437.shtml tuolta löytyy syyllinen.

Niin mitäs mieltä olette. Ajalla 12.5.06 - 06.6.06 linja pätki jatkuvasti muutaman minuutin välein. Vika oli SaunaElisan vehkeissä, kuten näin arvelinkin varmaksi heti alussa.
Reklamaation kautta korvauksia tuolta ajalta? Onhan tuo lähes kokonainen kuukausi...
Hyvä Jamppaus.

Tiettyjä asioita pitää vain eräille selittää (Kuten sinulle) moneen kertaan, jotta ne (Ehkä) menee perille.

Kyse ei ole pätemisestä, vaan faktasta.

Sopimuksista ei tule kinaa, jos ne luetaan. Perustelu "Kuka noita lukee?" ei ole perustelu olla tietämäti sopimuksien sisältöä.
Siis sinä se tässä et taida tajuta. Minä kyllä ymmärsin tuon riistomaksun jo aikaa ennenkuin postasin sen tänne. Syy postaukseen oli vain se että halusin muiden mielipiteen asiasta ja tai oikeastaan mielipiteen tästä koko kuvasta jonka olen tänne kirjoittanut. Syy, miksi sinä Shadown ivasit minua tästä pitkästä monologistani, en tiedä. Eikös se ole vain parempi laittaa asiat johonkin talteen josta näkee faktat?

Kyllä toi sun pelleilys on pelkkää pätemistä ja trollailua. Mene vaan Demin palstalle pörräämään.
Ja mitähän mielipiteitä siinä pitää hakea, jos on sopimuksen mukaan toimittu? Tai mitä mielipiteitä tarvitaan siihen, että teetkö reklamaation jostain palvelukatkoksista vai et?
Jollei (ehkä) aikuinen ihminen osaa tehdä omia päätöksiä, niin sitten on varmana parempi tyytyä kohtaloonsa?

Jos minulla olisi noinkin paljon ongelmia ihan suoranaisesti ADSL liittymäni toiminnassa, niin en olisi enään ongelma-operaattorin asiakas.
Kyse ei ole siitä että niitä mielipiteitä PITÄÄ hakea.
En oikein ymmärrä ongelmaasi tässäkään...eikö asioista saa keskustella? Eikö palsta ole sitä varten? Kuka tässä on hakoteillä...

Eli sinä juokset sieltä josta aita on matalin. Itseasiassa reklamaatio on kirjoitettu jo valmiiksi.
Minulla ei ole mitään ongelmaa. Mutta jos katsoo sinun viestejä niin ongelmia tuntuu olevan jatkuvasti, niin ADSL toiminnassa kuin myöskin laskutuksessa.
Minulla on Saunalahden kanssa ollut tasan yksi ongelma. Se oli tuo laskutus, johon ei sähköpostilla ikinä vastattu. Muuten minulla ei ole ollut ongelmia Saunalahden suunnalta.
Elisan suunnalta kylläkin sillon kun liittymäni vaihtu Soneralta Saunalahdelle joskus marraskuussa.

Asioista voi keskustella toki, mutta en vain tajua mitä keskusteltavaa on jos sinua kohtaan on toimittu ainakin tässä siirroksessa ihan sopimuksen mukaan.
Mutta hyvä, että reklamaatio on tehty. Tosin ei mulle oikein mene tajuntaan miksi siihenkin tarvitsee "henkistä tukea" tämän palstan kautta?

Kyselit moneen kertaan erilaisia "mielipiteitä" tässä kevään ja kesän aikana johon on tullut vastausta niin Saunalahden kuin muidenkin kirjoittajien kautta ja sävel on ollut vähän semmonen, että mikä on ongelmasi?

Kyselit moneen kertaan erilaisia "mielipiteitä" tässä kevään ja kesän aikana johon on tullut vastausta niin Saunalahden kuin muidenkin kirjoittajien kautta ja sävel on ollut vähän semmonen, että mikä on ongelmasi?


Niin, minkä sille voi jos et ole ymmärtänyt asian kokonaiskuvaa.

Osallistu keskusteluun