Kysymys

Anvia muutos Elisa Saunalahteen

  • 10 huhtikuu 2018
  • 14 kommenttia
  • 1050 katselukerrat

Mitä muutoksia asetuksiin on tehtävä kun Zyxel VMG3925-B10B pääte käytössä ja tietokoneen käynnistyksen jälkeen ei ole netti yhteyttä. Reitittimen uudelleen käynnistyksen jälkeen yhteys muodostuu. Tämä ongelma tuli kun Anvia Netikka siirtyi Elisa Saunalahti liittymäksi.

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Lisäätkö vaikka profiilisi sun asiakasnumeron sille varatulle paikalle, että löydetään tuo liittymäsi? 🙂
Voitaisiin tarkistella sitä liittymääkin vähän täältä päästä.

Ootko modeemia kokeillut resetoida?
Meillä on taloyhtiössä osoitteessa XX kiinteistölaajakaista ja useampi naapuri valitellut samaa. Olen muutamien koneita käynyt käynnistelemässä.


EDIT/ poistettu osoite-Mits
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei, älä missään nimessä julkaise omia tietojasi tänne julkiselle palstalle 🙂

Laittasitko sen asiakasnumeron tuonne profiiliin? En löytänyt näillä tiedoilla liittymää.
Ilmoittelen kun saan sen isännöitsijältä
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hmm, liittymäkö siis ei ole sinun nimelläsi täällä meillä? 🙂
Kirjoitin aiemmin osoitteen jossa meillä taloyhtiössä kuituliittymä ja liittymä kuuluu yhtiövastikkeeseen. Sen kautta kaapelitv ja netti. Huoneistokohtaiset päätteet joten asiakasnro ei ole tiedossani.
Lisäsin tietoihini sopimusnumeron, ongelma edelleen kävin eilen muutaman päätteen resetoimassa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Kiitos, pääsin nyt mittaamaan yhteyttä, ja kaikki on kunnossa sen osalta asuntoon saakka. Ongelma viittaisi nyt jäävän mahdollisesti tuohon reitittimeesi. Oletko resetoinut sitä painamalla laitteen takaa löytyvään reset -koloon terävällä esineellä? Toimiiko yhteys normaalisti, jos otat modeemin kokonaan välistä pois, eli käytät yhteyttä suoraan datarasiasta johdolla tietokoneeseen?
Kuten kirjoitin aiemmin olen resetoinut muutaman naapurinkin päätteen ja tänään kävin kysymässä yhdeltä eikä ollut yhteyttä saanut. Kokeilen sitä yhteyttä ilman päätettä.
Kuka niille Elisan adsl-modeemien asetuksille tietää oikeat asetukset. Olemme tämän vian kanssa olleet 27.3 alkaen kun liittymä siirto Anvialta Elisalle tapahtui.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Zyxelin 3925-modeemi toimii ethernet-kohteessa niin, että kytketään RJ45-RJ45 ethernet-kaapeli modeemin WAN-portin ja datanousun välille. Jos ei lähde toimimaan, niin klemmarilla resetointi. Huom! moni kytkee epähuomiossa puhelinkaapelilla tai LAN-portista, eikä siksi toimi, pitää olla tarkkana, että mihin porttiin ja millaisen kaapelin kytkee.

Jos ei toimi tuo aiempi vinkki tietokoneella suoraan seinästä, on jotain ihmeellistä Elisan puolella, joka pitää selvittää.
Kokeilen sen vielä mutta se on outoa että liittymä toimi normaalisti ennen tätä siirtoa. Nyt modeemissa kaikki valot normaalit ja kun tietokoneen virrat aamulla päälle niin yhteys kuvakkeen päällä kolmio ja kun ottaa modeemin muuntajan irti ja takaisin pistorasiaan niin yhteys syntyy.
Sama vika täällä ja kestänyt jo kauan. Kaikki alkoi siitä pitkästä katkoksesat ja sen jälkeen modeemia on saanut bootata & resetoida joka päivä aamusta iltaan. Netti toimii välillä muutamia tunteja kunnes taas lakkaa. Elisan asiakaspalvelussa sai 30min inttää, että oikeasti käytämme Elisan laajakaistaa tässä asunnossa. Onkelma oli, että taloyhtiö on asias ei asunnossa asuva henkilö itse.

Jokin suuri onkelma Elisan päässä nyt on mikä kaataa modeemin tämän tästä. Olen itse ollut jo kerran yhteydessä tekniseen tukeen ja silloin yhteys palasi itsellään takaisin, kunnes taas myöhemmin lakkasi toimimasta. Mitä pitää tehdä, immelmaneja täälläpäässä että te siellä teette jotain asialla?
Nyt kuukausi täynnä kun vika alkoi ja edellisellä viikolla soittelin palveluun. Sain tiedon että vikaa haetaan sekä siihen häiriönumeron. Sen jälkeen ei asiassa taas ole edetty.

Osallistu keskusteluun