Vastattu

Arris kaapelimodemi ei toimi

  • 20 November 2019
  • 8 kommenttia
  • 1492 katselukerrat

Eli tänään alkoi illalla ongelmat Arriksen kaapelimodeemin kanssa. Modeemi oli sillattuna ja rupesi pätkimään nettiyhteyttä suurinpiirtein kerran kymmeneen minuuttiin, no ajattelin sitten laittaa modeemin reitittäväksi koska tälläistä patkimistä on ollut ennenkin Arriksen kanssa ja vaihto reitittaväksi tai siltaavaksi on aina ennen toiminut, mutta nyt ei toimi enään sekään. Moneen tuntiin ei ole löytänyt nettiyhteyttä vaikka kuinka yrität siltaavana tai reitittävänä etsiä yhteyttä. Elisa häiriökartan mukaan täälläpäin ei ole laajakaistassa mitään ongelmia joten vika täytyy olla tuossa Arriksessa.

Elokuussa saatu Elisalta modeemi joten eikös se kuulu takuun hoitaa uusi laite tilalle, tosin ei kyllä vakuuta Arriksen laatu. Profiiliin olen laittanut asikasnumeron valmiiksi jotta voitte tarkistaa linjaa.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Zencceli 21 November 2019, 16:59

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Nyt löysi nettiyhteyden, mutta vasta kun olin välissä testannut Ciscon modeemia joka ei myöskään löytänyt yhteyttä ja laitoin Arriksen takaisin ja nyt löysi yhteyden, mutta monta tuntia meni kuitenkin ilman yhteyttä eli jossain nyt on ongelma ja näyttäisi nyt siltä, että se ongelma onkin Elisan päässä vaikka häiriökartta väittää, että ongelmia ei olisi kaapeliyhteydessä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Nyt löysi nettiyhteyden, mutta vasta kun olin välissä testannut Ciscon modeemia joka ei myöskään löytänyt yhteyttä ja laitoin Arriksen takaisin ja nyt löysi yhteyden, mutta monta tuntia meni kuitenkin ilman yhteyttä eli jossain nyt on ongelma ja näyttäisi nyt siltä, että se ongelma onkin Elisan päässä vaikka häiriökartta väittää, että ongelmia ei olisi kaapeliyhteydessä.

 

Hmm :/ En löydä yhteydestä poikkeamaa, vaikka ongelmaa en epäilekään. Sattuuko Arris olemaan samassa antennipistorasiassa television kanssa ja jos on, toimivatko television kanavat normaalisti?

Kyllä on samassa antennipistorasiassa television kanssa ja en huomannut mitään poikkeavaa kanavissa, mutta kahden muun huoneen televisiossa kuulemma tapahtui kummallisia kanavien räpsymisiä silloin kun nuo modeemit*(*Cisco ja Arris) eivät päällä ollessaan löytäneet nettiyhteyttä.

Jotain kummaa kuitenkin tuossa nettihommassa on kun se yks kaks rupeaa tekemään tuota yhteyden pätkimistä vähintään kerran kymmeneen minuuttiin jopa useamminkin. Ja miksi sitten kaksi eri kaapelimodeemia epäonnistuu löytämään nettiyhteyden, kyllä jossain täytyy olla vikaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Toi että Cisco ei löydä itseään linjoille selittyy ihan sillä että kaapelimodeemeissa yhteys provisioidaan aina tietylle laitteelle, eli tällä hetkellä sun sopimus on sidoksissa tuohon Arrikseen. Sen verran tuosta varmistaisin että olitko tuon Arriksen koittanut resetoida eli palautella ihan tehdasasetuksille? 

Eikös se ole resetoidu silloin kun laitat modeemin siltaavasta tilasta reitittäväksi? Silloinhan joudut painamaan neulanpäällä sieltä modeemin takaa hetken aikaa. Nyt muuten huomasin, että olen laittanut nettikaapelin epähuomiossa porttiin numero kaksi kun se aina ennen on ollut ykkös portissa. Olisiko vika mahdollisesti tuossa ykkös portissa sitten? Mutta miksi sitten aina välillä on toiminut ja taas välillä katkonut yhteyttä jos siinä on vikaa. Luulisi, että tekisi tuota katkomista koko ajan sitten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hyvä kuulla että nyt taas lähti toimimaan :) Voi olla toki mahdollista että siellä on nyt vain toi LAN1 portti mennyt rikki, tämä varmistunee tässä suht pian kuitenkin eli nähdään toistuuko ongelma vai ei :) Itselläni yksi Zyxel aikanaan kului loppuun sillain että LAN-portti kerrallaan rupesivat pätkimään kunnes ei enää portti toiminut lainkaan, ei siis mahdotonta ole tuokaan tapahtua. Ja tuokin aloitti siis sattumanvaraisilla räpsyillä kunnes portti räpsi nopeammin kuin tietokone sai muodostettua uuden yhteyden.

Nyt pientä päivitystä eli nyt ei ole kertaakaan katkennut nettiyhteys kun laitoin vahingossa nettikaapelinkaapelin ykkösportin sijasta kakkos porttiin. Pitää koputtaa puuta. Eli luultavasti ykkösessä on sitten häikkää ja kun takuukin pitäisi olla voimassa niin enkös olisi silloin oikeutettu saamaan Elisalta uuden modeemin tämän tilalle:thinking:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Nyt pientä päivitystä eli nyt ei ole kertaakaan katkennut nettiyhteys kun laitoin vahingossa nettikaapelinkaapelin ykkösportin sijasta kakkos porttiin. Pitää koputtaa puuta. Eli luultavasti ykkösessä on sitten häikkää ja kun takuukin pitäisi olla voimassa niin enkös olisi silloin oikeutettu saamaan Elisalta uuden modeemin tämän tilalle:thinking:

 

Kyllähän tuo ehdottomasti vaikuttaa modeemin ongelmalta silloin, mikäli ykkösportissa yhteys katkeilee ja kakkosportissa ei. Kun takuu on voimassa, kyllä tuon johdosta silloin voidaan modeemi uuteen vaihtaa (jos laitetta ei ole käsitelty takuuehtojen vastaisesti) :thumbsup: