Kysymys

Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Jos otsikon mukainen modeemi on sillattuna, vaikuttaako siltaus jotenkin verkon läpi puskettavan otsikon mukaisen ohjelmistopäivityksen läpi menemiseen tai modeemin päivityksen jälkeiseen automaattiseen uudelleenkäynnistymiseen?

Modeemin ohjesivuilla (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/) ilmoitetaan seuraavasti: "Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi ja käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa". Päivitys ei siis boottaakaan modeemia automaattisesti, vaan käyttäjän on erikseen käynnistettävä modeemi uudelleen?

Lisäksi toivoisin, että kun laajakaistalaitteille lähetetään verkon yli Elisan toimesta automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tulisi niistä ennakkon hyvissä ajoin informaatio esimerkiksi SMS-viestin ja sähköpostin muodossa liittymän haltijalle.

10 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Ei pitäisi vaikuttaa, vastaahan tuon hallintasivukin vaikka laitteen siltaisi 🙂 Pitääkin tarkistaa oma Arris tänään että olihan päivittynyt, itselläkin siis sillattuna mutta kerkesi tuossa jonkin hetken olemaan siltaamattakin linjoilla tietty eli varmuudella en voi todentaa päivittyvyyttä siltauksen kanssa.

Noista päivityksistä kyllä pyritään aina muistamaan viestillä, mutta jos esimerkiksi laite on ostettu kertamaksulla myymälästä (ei luottokauppasopimuksella) niin silloin tuosta ei asiakastietoja löydy joihin viestin kohdentaisi
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Patomiäs kirjoitti:

Ei pitäisi vaikuttaa, vastaahan tuon hallintasivukin vaikka laitteen siltaisi 🙂 Pitääkin tarkistaa oma Arris tänään että olihan päivittynyt, itselläkin siis sillattuna mutta kerkesi tuossa jonkin hetken olemaan siltaamattakin linjoilla tietty eli varmuudella en voi todentaa päivittyvyyttä siltauksen kanssa.



Kiitos viestistä. Omalla kohdalla netti katkesi sillatulla modeemilla eikä bootannut itseään automaattisesti. Luulin ensin muuksi viaksi tai katkokseksi, mutta mieleen juolahti sitten, että olisiko kyse firmwarepäivityksestä, kuten olikin. Resetoin modeemin, jolloin se sai nostettua itsensä takaisin linjoille. Alussa oli jotain viivettä nopeusprofiilin kanssa, kun ensiksi sain vain 10/10 nopeutta, mutta noin tunnin kuluttua linja alkoi toimia tilauksen mukaisesti 100/10.

Noista päivityksistä kyllä pyritään aina muistamaan viestillä, mutta jos esimerkiksi laite on ostettu kertamaksulla myymälästä (ei luottokauppasopimuksella) niin silloin tuosta ei asiakastietoja löydy joihin viestin kohdentaisi



Tämähän olisi vain järjestelykysymys. Näette kyllä yhteystiedot asiakasprofiilista. Sinänsä hieman outoa palvelua, että heti täyden liikevaihdon kassaan modeemista kilauttava ei olisi samassa asemassa osamaksuasiakkaan kanssa tiedotusasioissa. Tästä siis noottia sinne asiasta vastaaville. Toki liittymissä voidaan käyttää asiakkaan omia hankintaväyliä pitkin hankittua laitetta, mutta nehän eivät ole Elisan etäfirmwarepäivitysten sarjassa mukana vai olenko ymmärtänyt väärin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onko minulla uusin malli? Numerosarja sama, mutta pääte ei ole CM, vaan V.

Mistähän sen tietäisi?

Nyt soi Warface - We All Live For This (Official Live For This 2018 Anthem) (Radio Edit).
Käyttäjätaso 1
hpguru kirjoitti:

Onko minulla uusin malli? Numerosarja sama, mutta pääte ei ole CM, vaan V.

Mistähän sen tietäisi?


Sama juttu. Nykyinen firmis 9.1.103V

Toisella sivulla lukee
Firmware Build Time:Thu Jan 21 13:46:56 EST 2016

Koitin käynnistellä useaan kertaan, mutta ei tule uudempaa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Nyt muistin jopa tarkistaa oman modeeminikin ja tuo sama 9.1.103V versio itseläkin vielä näkyy. Päivitykset tehdään porrastetusti ja itselle ei ole kantautunut ainakaan tietoa että minkälaisella porrastuksella mennään, voi siis olla että otetaan pienissä erissä ja tulossa vasta
Käyttäjätaso 1
Voikohan vaikuttaa, kun oma elisassa lukee vielä, että modeemin malli olisi bewan5200. Sain elisalta tuon uuden modeemin jo aikoja sitten, mutta jos kirjoissa on vielä vanha malli ja päivitystä ei sen vuoksi ole laitettu minulle?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
helento1 kirjoitti:

Voikohan vaikuttaa, kun oma elisassa lukee vielä, että modeemin malli olisi bewan5200. Sain elisalta tuon uuden modeemin jo aikoja sitten, mutta jos kirjoissa on vielä vanha malli ja päivitystä ei sen vuoksi ole laitettu minulle?



Ite en löydä Oma Elisasta mitään tietoa, mikä modeemi käytössäni Elisan mielestä on. Tuo Arris TG2492s on kuitenkin ollut meillä jo yli vuoden, ja tosiaan muutaman muun tapaan näyttää edelleen tuota vuoden 2016 firmisversiota. Kyseinen purkki on Elisalta saatu, joten kyllä siellä jossain tieto pitäisi olla.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Eipä tuolla OmaElisan tiedolla pitäisi mitään merkitystä olla päivitykseen vaan ne tulee verkon kautta kaikille modeemeille jotka linjoilla on. Vielä en ole saanut vastausta aikatauluihin eli itsekin odottavien listalla 🙂
Outoa että Elisa ei ole prioritisoinu updatea koska noissa modeemeissa on vulnerability jolla kuka tahansa voi jumittaa ne. Muutenki koko malli on ihan POS ja sitä on yritetty korjata heikoilla tuloksilla jo vuosia. Tyypillistä ISP:tä myydä mallia jonka tiedetään olevan täysin paska. Jos haluaa lukea modeemin latency ongelmista tai usan joukkokanteesta intelin puma chipsettiä kohtaan niin https://badmodems.com/.
Käyttäjätaso 1
Onko tullut tietoa milloin päivitykset alkavat?

Osallistu keskusteluun