Kysymys

Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM

  • 19 marraskuu 2018
  • 39 kommenttia
  • 4882 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Jos otsikon mukainen modeemi on sillattuna, vaikuttaako siltaus jotenkin verkon läpi puskettavan otsikon mukaisen ohjelmistopäivityksen läpi menemiseen tai modeemin päivityksen jälkeiseen automaattiseen uudelleenkäynnistymiseen?

Modeemin ohjesivuilla (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/) ilmoitetaan seuraavasti: "Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi ja käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa". Päivitys ei siis boottaakaan modeemia automaattisesti, vaan käyttäjän on erikseen käynnistettävä modeemi uudelleen?

Lisäksi toivoisin, että kun laajakaistalaitteille lähetetään verkon yli Elisan toimesta automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tulisi niistä ennakkon hyvissä ajoin informaatio esimerkiksi SMS-viestin ja sähköpostin muodossa liittymän haltijalle.

39 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
"Pian" on niin valtavan suhteellinen käsite. Joissain suuryrityksessä se on esimerkiksi "puolen vuoden päästä".
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Sen verran nyt löytyi tunnelin päästä valoa, että sain tiedon että näiden Arriksien päivittelyjen suhteen oltaisiin kohta taas valmiita jatkamaan 🙂 Tarkkaa jatkopäivää ei vielä ole ilmeisesti lukkoon, mutta pian™️ olisi käsittääkseni tarkoitus. Pienissä erissä noita sitten taas jaellaan ainakin alkuun, eli kaikki ei heti saa vaikka tahtois, peukut pystyssä että innokkaimmat testaajat sais ekana 🙂 Ilmoittelen vielä kuhan saadaan tietoa tarkemmasta päivämäärästä milloin homma jatkuu
Käyttäjätaso 1
Täällä myös kovasti odotellaan päivitystä. Laittakaapas vauhtia hommaan.
Käyttäjätaso 1
Jotenkin olen saanut käsityksen, että tämän modemin käytön laajentaminen siten, että USB- porttiin voisi liittää kotiverkossa palvelevan levyaseman, olisi Elisan päivityksen takana ja, että päivitystä olisi jo jossain vaiheessa hieman jaettu, mutta sitten lopetettu.
Mikä tällaiseen palvelun pidättämiseen mahtaa olla syynä, ei se ainakaan palvele maksavia asiakkaita eikä myöskään Elisan kuvaa.
Olisi syytä laittaa jakoon päivitys välittömästi
Olen jo lopettanut odottamisen, koska onhan tässä varmaan jo puolisen vuotta odoteltu. Ikävä vain muiden ominaisuuksien lisäksi kun niissä yleensä on tietoturvapäivityksiä. Sama kun odottelee näitä puhelinvalmistajia, että päivittäisivät uuteen androidiin, niin odotella saa eikä siltikään mitään kuulu. Sitten tuki loppuukin jo täysin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moro @JuLai ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Empä taas ollut pariin päivään huudellut perään niin tein sen nyt 🙂 Ilmoittelen heti kunhan saan tuosta jotain uutta kuulla 🙂
Arris 9.1.103V täälläkin, joka ongelmoi päivittäin - yhteydet (sekä kaapelin että wlan) reitittimelle lakkaa vaikka valot on OK lähtee toimimaan taas vain boottauksella. Työhommia tehdessä tämä on vain TODELLA ärsyttävä - joutuu avamaan SSH ym tunnelit uusiksi ja olemassaoleva sessio kuolee kesken kaiken. :(

Ottipa silmään uuden firmisversion korjauslistalta:

  • Korjattu: Downstream häiriöt saattoivat vaatia laitteen uudelleenkäynnistyksen
Olispas KIVA päästä koittamaan tämän korjauksen mahdollista apua käytännössä!

Pistäkäähän nyt ihmeessä siellä Elisalta ko. päivitys jakoon!!!!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moro @Ekavekara2 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 @helento1 myös tiedoksi

Päivityksessä ei tietääkseni ole vikoja havaittu, mutta tuolla on muut päivitykset pistäneet tuota odottelemaan vuoroaan nyt hetkeksi. Vielä ei ole korvanappiin kuulunut uutisia aikatauluista, itsekin odottelen omalleni tuota 😕
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ainakaan tänne ei uutta päivitystä ole vielä tullut. Lieneekö päivityksessä ollut jotain pahemmin pielessä, kun sitä noin panttaavat.
Minulla on ollut tuo päivitys sisässä jo kuukauden ja ylikin.

Ei minkäänlaista vikaa tai ongelmaa, toimii täydellisesti. Haluttomuutta se on, jos eivät saa simppeliä päivitystä jakoon kaikille, tai edes tarkempaa tietoa miksi päivitys on jäissä. Olisiko minun esim. syytä olla huolissaan kun ratsastan tuolla päivityksellä netissä ja Elisa ei jakele sitä enempiä. Siitäkään mitään tietoa, eli vähän kuin ei kiinnostaisi ketään.

Nyt soi DJ THT feat. Auzern - Open Up The Dancefloor (Radio Edit).
Käyttäjätaso 2
Ainakaan tänne ei uutta päivitystä ole vielä tullut. Lieneekö päivityksessä ollut jotain pahemmin pielessä, kun sitä noin panttaavat.
onkohan päivityksen etenemisestä mitään uutta tietoa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Päivitys on kyllä tulossa jakeluun, koitan hoputella että saataisiin nyt mahdollisimman pian. Itselläkin purkki pyörii vanhalla softalla vielä eli samassa veneessä tuossa suhteessa 😕
Käyttäjätaso 3
Hei herätys nyt siellä Elisalla, vieläkin on purkki vanhalla firmiksellä, eikä päivity boottaamalla.
Oletan siis, että päivitys vaan ei ole jaossa.
Ei nyt millään pahalla, mutta ei edes matalan prioriteetin jutut voi jäädä _kolmeksi kuukaudeksi_ makaamaan.
Sillä lailla vaan saa asiakkaat, kuten minä, hermostumaan ja harkitsemaan palveluntarjoajan vaihtamista.
Joku roti tosiaan nyt. Jos antaa palvelulupauksen, kuten boksin sivulla annatte näistä päivityksistä, täytyy se pystyä pitämään.
Vanha viisaus on, että jos et pysty pitämään lupausta, niin älä lupaa mitään!
Hämmästyttää ja kummastuttaa täälläkin. 🤔
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Minulla tuo on ollut päivitettynä jo kuukauden uusimpaan versioon, enkä ole huomannut mitään ongelmia, tuli vain uusia toimintoja ja muutenkin kaikki toimii kuin se junan vessa.

Ainoa, etten ole ehtinyt paljoa käyttämään, sillä on tullut asuttua ystäväni luona vähän aikaa Uudellamaalla 😃 Mutta nyt on taas käytössä ja hyvin toimiikin perusnopeudella €0!

Ihmettelen tätä huonoa tiedonkulkua. Miksi päivitys on jäissä?

Nyt soi Barthezz - On The Move (Original Mix).
Käyttäjätaso 3
Vielä ei valitettavasti ole uutta tietoa tilanteesta, eli jakelu ei ole käynnissä, mutta infotaan tänne kunhan saamme lisää tietoa 🙂
Käyttäjätaso 3
Vieläkö jakelu on poikki?
Käyttäjätaso 1
Noniin, sen verran sain tietoa käsiini että päivitysjakelu on nyt hetkeksi keskeytetty ja tulee jatkumaan kyllä. Syytä tai keskeytyksen kestoa en vielä tiedä, mutta ilmoittelen heti kun tästä saan lisätietoa 🙂 Pahoittelut viivästyksestä!

Olisiko laitteen tukisivulle syytä laittaa maininta päivitysten olemisesta jäissä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ennen kaapelimodeemia käytin vain kaupan hyllystä löytyneitä laitteita. Silloin oli helppoa äänestää jaloillaan. Kaapelimodeemiin siirtyessäni otin Arriksen Elisalta pitkällä osamaksusopimuksella. Tässä pallo jalassa ollessa olisi tietty toivottavaa, että operaattori hoitaisi myymänsä laitteen tietoturvapäivitykset jakeluun. Elisan suoritus tässä asiassa on surkea.
Itse ostin kertamaksulla, sillä en tykkää maksaa mitään 12-36 kk, olkoon koroton tai ei.

Aivan liian pitkä maksuaika jostain muovista. Kertaheitolla kassaan ja asia on pois mielestä.

Modeemin päivitys ei ole tuonut mitään ongelmia, joskaan en ole huomannut mitään parannustakaan. Kaikki toimii kuten ennen, vierailijaverkon saa toki aikaiseksi.

Nyt soi DJ Noise - Can You Feel the Parade? (Thomas Petersen Remix).
Ennen kaapelimodeemia käytin vain kaupan hyllystä löytyneitä laitteita. Silloin oli helppoa äänestää jaloillaan. Kaapelimodeemiin siirtyessäni otin Arriksen Elisalta pitkällä osamaksusopimuksella. Tässä pallo jalassa ollessa olisi tietty toivottavaa, että operaattori hoitaisi myymänsä laitteen tietoturvapäivitykset jakeluun. Elisan suoritus tässä asiassa on surkea.

Ihan yhtälailla kaapelimodeemia saa kaupasta...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Noniin, sen verran sain tietoa käsiini että päivitysjakelu on nyt hetkeksi keskeytetty ja tulee jatkumaan kyllä. Syytä tai keskeytyksen kestoa en vielä tiedä, mutta ilmoittelen heti kun tästä saan lisätietoa 🙂 Pahoittelut viivästyksestä!
Käyttäjätaso 1
Ennen kaapelimodeemia käytin vain kaupan hyllystä löytyneitä laitteita. Silloin oli helppoa äänestää jaloillaan. Kaapelimodeemiin siirtyessäni otin Arriksen Elisalta pitkällä osamaksusopimuksella. Tässä pallo jalassa ollessa olisi tietty toivottavaa, että operaattori hoitaisi myymänsä laitteen tietoturvapäivitykset jakeluun. Elisan suoritus tässä asiassa on surkea.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä minulla ainakin päivittyi, että eiköhän jaossa on ja on ollut koko ajan päällä, päivittyi joskus pari päivää sitten. Nyt version lopussa on tuo CM. Onko joku muu huomannut, että päivityksen jälkeen liittymän jitter on noussut ja puhelimen speedtestillä mitattuna on jopa yli 100 ms?

DNA 4G:lläkin jitter on 5 ms. Mistä aieampaa korkeampi jitter johtuu?

Tämä korjautui serverin vaihdolla speedtestissä, nyt on jitter ok.
Olisi kyllä kiva tietää missä mennään. Olin kyllä aika lailla joulukuun poissa kotoa, ja reititin pois päältä. Muuten olen välillä käynnistellyt uudelleen, eikä mitään. Ei varmaan hyväksi reitittimellekään tuo jatkuva virtojen nykiminen pois päältä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Koitan yhä selvitellä tuota että missä vaiheessa noiden päivitysten osalta mennään yleisesti 🙂 Palaan asiaan kunhan saan tietoa käsiini

Osallistu keskusteluun