Kysymys

Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM


Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Jos otsikon mukainen modeemi on sillattuna, vaikuttaako siltaus jotenkin verkon läpi puskettavan otsikon mukaisen ohjelmistopäivityksen läpi menemiseen tai modeemin päivityksen jälkeiseen automaattiseen uudelleenkäynnistymiseen?

Modeemin ohjesivuilla (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/) ilmoitetaan seuraavasti: "Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi ja käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa". Päivitys ei siis boottaakaan modeemia automaattisesti, vaan käyttäjän on erikseen käynnistettävä modeemi uudelleen?

Lisäksi toivoisin, että kun laajakaistalaitteille lähetetään verkon yli Elisan toimesta automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tulisi niistä ennakkon hyvissä ajoin informaatio esimerkiksi SMS-viestin ja sähköpostin muodossa liittymän haltijalle.

28 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Vielä ei valitettavasti ole uutta tietoa tilanteesta, eli jakelu ei ole käynnissä, mutta infotaan tänne kunhan saamme lisää tietoa 🙂
Käyttäjätaso 1
Onhan tässä jo reilun kuukauden verran käynnistelty Arriksen matolaatikkoa noin kerran viikossa uudelleen. Päivitys ei silti ole käynnistynyt. Miksi Elisa panttaa päivitystä?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hmm... Itselläni verkkopelit katkes yks perjantai yllättäen pari viikkoa sitten. Hetken tutkinnan jälkeen havaitsin että laiteketjun läpi signaali on OK Arrikselle ja Arriksen mielestä myös kaikki oli kunnossa, data vain ei liikkunut. Pistin etähallinnasta boottikäskyn kun en jaksanut kävellä modeemille "asti" (kahden metrin päähän 😃 ) ja tulikin ilmoitus että päivittelee modeemia. Odottelin päivityksen läpi ja olin tyytyväinen kun yhteys lähti taas toimimaan. Nyt kävin tarkistamassa hallinnasta ja 9.1.103V tuolla näköjään yhä lukee 😮 Pitänee koittaa resetointia tuolle tässä kunhan joutaa, ilmoittelen tuleeko muutoksia sen myötä
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Nyt muistin jopa tarkistaa oman modeeminikin ja tuo sama 9.1.103V versio itseläkin vielä näkyy. Päivitykset tehdään porrastetusti ja itselle ei ole kantautunut ainakaan tietoa että minkälaisella porrastuksella mennään, voi siis olla että otetaan pienissä erissä ja tulossa vasta
Käyttäjätaso 1
Voikohan vaikuttaa, kun oma elisassa lukee vielä, että modeemin malli olisi bewan5200. Sain elisalta tuon uuden modeemin jo aikoja sitten, mutta jos kirjoissa on vielä vanha malli ja päivitystä ei sen vuoksi ole laitettu minulle?
Käyttäjätaso 1
Onko tullut tietoa milloin päivitykset alkavat?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
gekker kirjoitti:

Ennen kaapelimodeemia käytin vain kaupan hyllystä löytyneitä laitteita. Silloin oli helppoa äänestää jaloillaan. Kaapelimodeemiin siirtyessäni otin Arriksen Elisalta pitkällä osamaksusopimuksella. Tässä pallo jalassa ollessa olisi tietty toivottavaa, että operaattori hoitaisi myymänsä laitteen tietoturvapäivitykset jakeluun. Elisan suoritus tässä asiassa on surkea.


Itse ostin kertamaksulla, sillä en tykkää maksaa mitään 12-36 kk, olkoon koroton tai ei.

Aivan liian pitkä maksuaika jostain muovista. Kertaheitolla kassaan ja asia on pois mielestä.

Modeemin päivitys ei ole tuonut mitään ongelmia, joskaan en ole huomannut mitään parannustakaan. Kaikki toimii kuten ennen, vierailijaverkon saa toki aikaiseksi.

Nyt soi DJ Noise - Can You Feel the Parade? (Thomas Petersen Remix).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
helento1 kirjoitti:

Voikohan vaikuttaa, kun oma elisassa lukee vielä, että modeemin malli olisi bewan5200. Sain elisalta tuon uuden modeemin jo aikoja sitten, mutta jos kirjoissa on vielä vanha malli ja päivitystä ei sen vuoksi ole laitettu minulle?



Ite en löydä Oma Elisasta mitään tietoa, mikä modeemi käytössäni Elisan mielestä on. Tuo Arris TG2492s on kuitenkin ollut meillä jo yli vuoden, ja tosiaan muutaman muun tapaan näyttää edelleen tuota vuoden 2016 firmisversiota. Kyseinen purkki on Elisalta saatu, joten kyllä siellä jossain tieto pitäisi olla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eipä tuolla OmaElisan tiedolla pitäisi mitään merkitystä olla päivitykseen vaan ne tulee verkon kautta kaikille modeemeille jotka linjoilla on. Vielä en ole saanut vastausta aikatauluihin eli itsekin odottavien listalla 🙂
Käyttäjätaso 1
Patomiäs kirjoitti:

Noniin, sen verran sain tietoa käsiini että päivitysjakelu on nyt hetkeksi keskeytetty ja tulee jatkumaan kyllä. Syytä tai keskeytyksen kestoa en vielä tiedä, mutta ilmoittelen heti kun tästä saan lisätietoa 🙂 Pahoittelut viivästyksestä!



Olisiko laitteen tukisivulle syytä laittaa maininta päivitysten olemisesta jäissä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Minulla tuo on ollut päivitettynä jo kuukauden uusimpaan versioon, enkä ole huomannut mitään ongelmia, tuli vain uusia toimintoja ja muutenkin kaikki toimii kuin se junan vessa.

Ainoa, etten ole ehtinyt paljoa käyttämään, sillä on tullut asuttua ystäväni luona vähän aikaa Uudellamaalla 😃 Mutta nyt on taas käytössä ja hyvin toimiikin perusnopeudella €0!

Ihmettelen tätä huonoa tiedonkulkua. Miksi päivitys on jäissä?

Nyt soi Barthezz - On The Move (Original Mix).
Outoa että Elisa ei ole prioritisoinu updatea koska noissa modeemeissa on vulnerability jolla kuka tahansa voi jumittaa ne. Muutenki koko malli on ihan POS ja sitä on yritetty korjata heikoilla tuloksilla jo vuosia. Tyypillistä ISP:tä myydä mallia jonka tiedetään olevan täysin paska. Jos haluaa lukea modeemin latency ongelmista tai usan joukkokanteesta intelin puma chipsettiä kohtaan niin https://badmodems.com/.
Hämmästyttää ja kummastuttaa täälläkin. 🤔
Käyttäjätaso 1
Onko kenellekään vielä tuota 9.1.103CM versiota päivittynyt? Lokakuussahan nuo päivitykset jo aloitettiin, joten voisi olettaa pikkuhiljaa päivityksen omallekin kohdalle osuvan. Viimeksi eilen koitin käynnistää purkin uudelleen, mutta turhaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei pitäisi vaikuttaa, vastaahan tuon hallintasivukin vaikka laitteen siltaisi 🙂 Pitääkin tarkistaa oma Arris tänään että olihan päivittynyt, itselläkin siis sillattuna mutta kerkesi tuossa jonkin hetken olemaan siltaamattakin linjoilla tietty eli varmuudella en voi todentaa päivittyvyyttä siltauksen kanssa.

Noista päivityksistä kyllä pyritään aina muistamaan viestillä, mutta jos esimerkiksi laite on ostettu kertamaksulla myymälästä (ei luottokauppasopimuksella) niin silloin tuosta ei asiakastietoja löydy joihin viestin kohdentaisi
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Modeemin päivitys tuli, kiitos. Taloyhtiölaajakaista tuli, ilmainen 10M, kiitos.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Koitan yhä selvitellä tuota että missä vaiheessa noiden päivitysten osalta mennään yleisesti 🙂 Palaan asiaan kunhan saan tietoa käsiini
Olisi kyllä kiva tietää missä mennään. Olin kyllä aika lailla joulukuun poissa kotoa, ja reititin pois päältä. Muuten olen välillä käynnistellyt uudelleen, eikä mitään. Ei varmaan hyväksi reitittimellekään tuo jatkuva virtojen nykiminen pois päältä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kyllä minulla ainakin päivittyi, että eiköhän jaossa on ja on ollut koko ajan päällä, päivittyi joskus pari päivää sitten. Nyt version lopussa on tuo CM. Onko joku muu huomannut, että päivityksen jälkeen liittymän jitter on noussut ja puhelimen speedtestillä mitattuna on jopa yli 100 ms?

DNA 4G:lläkin jitter on 5 ms. Mistä aieampaa korkeampi jitter johtuu?

Tämä korjautui serverin vaihdolla speedtestissä, nyt on jitter ok.
Käyttäjätaso 1
Ennen kaapelimodeemia käytin vain kaupan hyllystä löytyneitä laitteita. Silloin oli helppoa äänestää jaloillaan. Kaapelimodeemiin siirtyessäni otin Arriksen Elisalta pitkällä osamaksusopimuksella. Tässä pallo jalassa ollessa olisi tietty toivottavaa, että operaattori hoitaisi myymänsä laitteen tietoturvapäivitykset jakeluun. Elisan suoritus tässä asiassa on surkea.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Noniin, sen verran sain tietoa käsiini että päivitysjakelu on nyt hetkeksi keskeytetty ja tulee jatkumaan kyllä. Syytä tai keskeytyksen kestoa en vielä tiedä, mutta ilmoittelen heti kun tästä saan lisätietoa 🙂 Pahoittelut viivästyksestä!
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Patomiäs kirjoitti:

Ei pitäisi vaikuttaa, vastaahan tuon hallintasivukin vaikka laitteen siltaisi 🙂 Pitääkin tarkistaa oma Arris tänään että olihan päivittynyt, itselläkin siis sillattuna mutta kerkesi tuossa jonkin hetken olemaan siltaamattakin linjoilla tietty eli varmuudella en voi todentaa päivittyvyyttä siltauksen kanssa.



Kiitos viestistä. Omalla kohdalla netti katkesi sillatulla modeemilla eikä bootannut itseään automaattisesti. Luulin ensin muuksi viaksi tai katkokseksi, mutta mieleen juolahti sitten, että olisiko kyse firmwarepäivityksestä, kuten olikin. Resetoin modeemin, jolloin se sai nostettua itsensä takaisin linjoille. Alussa oli jotain viivettä nopeusprofiilin kanssa, kun ensiksi sain vain 10/10 nopeutta, mutta noin tunnin kuluttua linja alkoi toimia tilauksen mukaisesti 100/10.

Noista päivityksistä kyllä pyritään aina muistamaan viestillä, mutta jos esimerkiksi laite on ostettu kertamaksulla myymälästä (ei luottokauppasopimuksella) niin silloin tuosta ei asiakastietoja löydy joihin viestin kohdentaisi



Tämähän olisi vain järjestelykysymys. Näette kyllä yhteystiedot asiakasprofiilista. Sinänsä hieman outoa palvelua, että heti täyden liikevaihdon kassaan modeemista kilauttava ei olisi samassa asemassa osamaksuasiakkaan kanssa tiedotusasioissa. Tästä siis noottia sinne asiasta vastaaville. Toki liittymissä voidaan käyttää asiakkaan omia hankintaväyliä pitkin hankittua laitetta, mutta nehän eivät ole Elisan etäfirmwarepäivitysten sarjassa mukana vai olenko ymmärtänyt väärin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Onko minulla uusin malli? Numerosarja sama, mutta pääte ei ole CM, vaan V.

Mistähän sen tietäisi?

Nyt soi Warface - We All Live For This (Official Live For This 2018 Anthem) (Radio Edit).
gekker kirjoitti:

Ennen kaapelimodeemia käytin vain kaupan hyllystä löytyneitä laitteita. Silloin oli helppoa äänestää jaloillaan. Kaapelimodeemiin siirtyessäni otin Arriksen Elisalta pitkällä osamaksusopimuksella. Tässä pallo jalassa ollessa olisi tietty toivottavaa, että operaattori hoitaisi myymänsä laitteen tietoturvapäivitykset jakeluun. Elisan suoritus tässä asiassa on surkea.



Ihan yhtälailla kaapelimodeemia saa kaupasta...
Käyttäjätaso 1
hpguru kirjoitti:

Onko minulla uusin malli? Numerosarja sama, mutta pääte ei ole CM, vaan V.

Mistähän sen tietäisi?


Sama juttu. Nykyinen firmis 9.1.103V

Toisella sivulla lukee
Firmware Build Time:Thu Jan 21 13:46:56 EST 2016

Koitin käynnistellä useaan kertaan, mutta ei tule uudempaa.

Osallistu keskusteluun