Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM

  • 19 marraskuu 2018
  • 213 kommenttia
  • 19044 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Jos otsikon mukainen modeemi on sillattuna, vaikuttaako siltaus jotenkin verkon läpi puskettavan otsikon mukaisen ohjelmistopäivityksen läpi menemiseen tai modeemin päivityksen jälkeiseen automaattiseen uudelleenkäynnistymiseen?

Modeemin ohjesivuilla (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/) ilmoitetaan seuraavasti: "Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi ja käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa". Päivitys ei siis boottaakaan modeemia automaattisesti, vaan käyttäjän on erikseen käynnistettävä modeemi uudelleen?

Lisäksi toivoisin, että kun laajakaistalaitteille lähetetään verkon yli Elisan toimesta automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tulisi niistä ennakkon hyvissä ajoin informaatio esimerkiksi SMS-viestin ja sähköpostin muodossa liittymän haltijalle.

213 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Palailen vielä tähän, eli valitettavasti näitä päivityksiä ei olla päästy vielä aloittamaan. Kerromme heti, kun päivitykset aloitetaan. Pahoittelut, että tämä ei ole meiltä mennyt niin kuin kuuluisi. 😕
Käyttäjätaso 1
Tämähän jopa rohkaisee ajattelemaan, että firmware tulisi tännekin jossain vaiheessa. Sormet ristiin, että ei mene jäihin.
Käyttäjätaso 1
https://en.avm.de/products/fritzos/fritzos-710/?fbclid=IwAR1x9sL1PowObEPpNcyJagNMcMut67uv5Vzd6n0aVbTshlGTEs2xFAPudzU
Kummasti pukkaa aina uusin päivitys kun AVM saa sen valmiiksi, ei tarvitse alentua kerjäämään.



Onko tämä viesti suunnattu elisalle vai? Minä en ainakaan tällä tiedolla tee yhtään mitään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tämähän jopa rohkaisee ajattelemaan, että firmware tulisi tännekin jossain vaiheessa. Sormet ristiin, että ei mene jäihin.
Toistaiseksi tilanne näyttänyt hyvälle eli jäistä ei vielä havaintoja 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuli pistettyä uusi laite tulille.

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/150835/20002857/avm-20002857

No niin tänään saapui tekstiviesti päivityksestä ja päivitys parhaillaan asentumassa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kerrataan:
  1. Elisan asiakaspalvelu lähettää Arris TG2492s modeemin, jotta palvelu ylipäätään toimii.
  2. Posti toimittaa kohdassa 1 olevan modeemin, jonka asiakas kuittaa hakiessaan sen Postin toimipisteestä.
  3. Modeemi lähtee toimimaan.
  4. Tulee päivityksen aika ja minä asiakas otan yhteyttä tekniseen tukeen Elisalla, kun päivitys ei tekstiviestin ohjeiden mukaan asennu.
  5. Tekninen tuki ilmoittaa, ettei kyseistä voi päivittää, koska on lähetetty vääränlaisella 9.1.103V.EURO ohjelmistolla oleva modeemi, joka ei ole yhteensopiva Elisan etähallinnan kanssa. Ei voida auttaa, ei uutta tilalle.
  6. Selviää, ettei päivityksiä muualtakaan saa, kuin Elisan kautta.
  7. Selviää, että päivitys korjaisi tunnetun vian, joka on kohdassa 1 mainitun modeemin Puma 6 piirisarjassa ja on testattavissa. Testaus vahvistaa vian.
  8. Johtopäätös: Toimii puoliksi, joten asiakas kärsikööt.
  9. Asiakkaan kanta: Elisa on itse toimittanut viallisen tuotteen ja Elisan kuuluisi korvata tilalle täysin toimiva laite.

Ja tältä kaikelta välttyy kun ostaa laitteensa vapailta markkinoilta eli jättää Elisan pilaamat laitteet ostamatta.
Hinta voi olla hivenen halvempi operaattorilla mutta se ei korvaa pahaa mieltä kun saa pätkivän vehkeen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Kerrataan:
  1. Elisan asiakaspalvelu lähettää Arris TG2492s modeemin, jotta palvelu ylipäätään toimii.
  2. Posti toimittaa kohdassa 1 olevan modeemin, jonka asiakas kuittaa hakiessaan sen Postin toimipisteestä.
  3. Modeemi lähtee toimimaan.
  4. Tulee päivityksen aika ja minä asiakas otan yhteyttä tekniseen tukeen Elisalla, kun päivitys ei tekstiviestin ohjeiden mukaan asennu.
  5. Tekninen tuki ilmoittaa, ettei kyseistä voi päivittää, koska on lähetetty vääränlaisella 9.1.103V.EURO ohjelmistolla oleva modeemi, joka ei ole yhteensopiva Elisan etähallinnan kanssa. Ei voida auttaa, ei uutta tilalle.
  6. Selviää, ettei päivityksiä muualtakaan saa, kuin Elisan kautta.
  7. Selviää, että päivitys korjaisi tunnetun vian, joka on kohdassa 1 mainitun modeemin Puma 6 piirisarjassa ja on testattavissa. Testaus vahvistaa vian.
  8. Johtopäätös: Toimii puoliksi, joten asiakas kärsikööt.
  9. Asiakkaan kanta: Elisa on itse toimittanut viallisen tuotteen ja Elisan kuuluisi korvata tilalle täysin toimiva laite.
Ja tältä kaikelta välttyy kun ostaa laitteensa vapailta markkinoilta eli jättää Elisan pilaamat laitteet ostamatta.
Hinta voi olla hivenen halvempi operaattorilla mutta se ei korvaa pahaa mieltä kun saa pätkivän vehkeen.

Minulle ratkaiseva tekijä oli se, että saa PYSTYASENTOON. Ainoita alle €199-modeemeja, jotka kykenevät tuohon. Kaikilla ei ole tilaa lepuuttaa modeemeja "normaaliasennossa". Modeemi Arris TG2492s on muuten ollut huippumodeemi. Sen saa täydellisesti laitettua kodin ainoaksi modeemiksi ja 4K raikaa YouTubesta Elisan €0 50M-laajakaistalla vaikka nonstoppina.

Ainoa asia joka harmittaa, on se päivitys, mutta itse ainakin odottelen viikon vielä. Sitten näkee ottaako yhteyttä viranomaisiin, kun tietääkseni firmispäivitys on tärkeä modeemeihin.

Vasta oli uutisissa, että modeemeja valjastetaan bottiverkoiksi vanhojen firmisten takia, entä jos mulla olisi sellainen bottiverkosto lähitulevaisuudessa. Kyllä Elisan vastuulla on päivitys.

Nyt soi Deetox feat. Elyn - Fallen (Radio Edit).
Kerrataan:
  1. Elisan asiakaspalvelu lähettää Arris TG2492s modeemin, jotta palvelu ylipäätään toimii.
  2. Posti toimittaa kohdassa 1 olevan modeemin, jonka asiakas kuittaa hakiessaan sen Postin toimipisteestä.
  3. Modeemi lähtee toimimaan.
  4. Tulee päivityksen aika ja minä asiakas otan yhteyttä tekniseen tukeen Elisalla, kun päivitys ei tekstiviestin ohjeiden mukaan asennu.
  5. Tekninen tuki ilmoittaa, ettei kyseistä voi päivittää, koska on lähetetty vääränlaisella 9.1.103V.EURO ohjelmistolla oleva modeemi, joka ei ole yhteensopiva Elisan etähallinnan kanssa. Ei voida auttaa, ei uutta tilalle.
  6. Selviää, ettei päivityksiä muualtakaan saa, kuin Elisan kautta.
  7. Selviää, että päivitys korjaisi tunnetun vian, joka on kohdassa 1 mainitun modeemin Puma 6 piirisarjassa ja on testattavissa. Testaus vahvistaa vian.
  8. Johtopäätös: Toimii puoliksi, joten asiakas kärsikööt.
  9. Asiakkaan kanta: Elisa on itse toimittanut viallisen tuotteen ja Elisan kuuluisi korvata tilalle täysin toimiva laite.


Laitoin viestiä Oma Yhteisö-tiimille ja ne sai modeemin etähallittavaksi. Päivitykset on taas jäissä, viestiä pukkaa, kun voi taas yrittää päivittää.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3


Kerrataan:
  1. Elisan asiakaspalvelu lähettää Arris TG2492s modeemin, jotta palvelu ylipäätään toimii.
  2. Posti toimittaa kohdassa 1 olevan modeemin, jonka asiakas kuittaa hakiessaan sen Postin toimipisteestä.
  3. Modeemi lähtee toimimaan.
  4. Tulee päivityksen aika ja minä asiakas otan yhteyttä tekniseen tukeen Elisalla, kun päivitys ei tekstiviestin ohjeiden mukaan asennu.
  5. Tekninen tuki ilmoittaa, ettei kyseistä voi päivittää, koska on lähetetty vääränlaisella 9.1.103V.EURO ohjelmistolla oleva modeemi, joka ei ole yhteensopiva Elisan etähallinnan kanssa. Ei voida auttaa, ei uutta tilalle.
  6. Selviää, ettei päivityksiä muualtakaan saa, kuin Elisan kautta.
  7. Selviää, että päivitys korjaisi tunnetun vian, joka on kohdassa 1 mainitun modeemin Puma 6 piirisarjassa ja on testattavissa. Testaus vahvistaa vian.
  8. Johtopäätös: Toimii puoliksi, joten asiakas kärsikööt.
  9. Asiakkaan kanta: Elisa on itse toimittanut viallisen tuotteen ja Elisan kuuluisi korvata tilalle täysin toimiva laite.
Ja tältä kaikelta välttyy kun ostaa laitteensa vapailta markkinoilta eli jättää Elisan pilaamat laitteet ostamatta.
Hinta voi olla hivenen halvempi operaattorilla mutta se ei korvaa pahaa mieltä kun saa pätkivän vehkeen.
Minulle ratkaiseva tekijä oli se, että saa PYSTYASENTOON. Ainoita alle €199-modeemeja, jotka kykenevät tuohon. Kaikilla ei ole tilaa lepuuttaa modeemeja "normaaliasennossa". Modeemi Arris TG2492s on muuten ollut huippumodeemi. Sen saa täydellisesti laitettua kodin ainoaksi modeemiksi ja 4K raikaa YouTubesta Elisan €0 50M-laajakaistalla vaikka nonstoppina.

Ainoa asia joka harmittaa, on se päivitys, mutta itse ainakin odottelen viikon vielä. Sitten näkee ottaako yhteyttä viranomaisiin, kun tietääkseni firmispäivitys on tärkeä modeemeihin.

Vasta oli uutisissa, että modeemeja valjastetaan bottiverkoiksi vanhojen firmisten takia, entä jos mulla olisi sellainen bottiverkosto lähitulevaisuudessa. Kyllä Elisan vastuulla on päivitys.

Nyt soi Deetox feat. Elyn - Fallen (Radio Edit).


Kaikki laitteet saa pystyasentoon jos mielikuvitus vain riittää.

Tulossa uusi malli markkinoille https://avm.de/anga-com/anga-com-2019/fritzbox-6660-cable/

Käyttäjätaso 2
Onneksi olin nopea ja ehdin päivittämään ennen jäädytystä. Käyköhän noiden päivityksessä rikkoutuvien laitteiden kanssa niin, että käyttäjät eivät malta odottaa päivityksen valmistumista ja menevät boottaamaan kesken kaiken.
Käyttäjätaso 1
Taas käy niin, että odotellaan viikkoja ja kuukausia kunnes joku erehtyy täältä päivitystä kyselemään, jonka jälkeen taas selvitellään miksi päivitys on jäissä. Taas kuluu viikkoja, kunnes ilmoitetaan, että pikkuhiljaa aloitellaan uudelleen päivitysrumba. Tässä kuluu viikkoja, jonka jälkeen joku tänne ilmoittaa, että päivitys on onnistunut. Hetkinen, kohta ilmoitetaan taas, että on ongelmia jonka jälkeen päivitys pistetään taas jäihin.

Näin se on tähän mennessä mennyt, ja ilmeisesti näin tulee jatkumaan.
Käyttäjätaso 2
Päivitykset ovat tosiaan holdissa vielä ja tällä tietoa koitetaan uudelleen tässä elokuun lopulla/syyskuun alussa. Kerrotaan heti kun pystytään aloittamaan. Kaikille päivitys ei tule saman aikaisesti vaan porrastetusti.

Päivityksiä jatketaan taas 😊 Päivitykset ajetaan porrastetusti, joten tosiaan kaikille päivitys ei saman aikaisesti tule.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Aspasta lupailtiin elokuun puolella kun olin asiasta yhteydessä, että kyllä syyskuun puoleenväliin mennessä päivitykset on saatu ajettua. No hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.
Olen jo lopettanut odottamisen.

Seuraava vaihe kuluttajaneuvonta? Miksi? Elisan laiskuutta...

"Virheen ensisijainen oikaisukeino on korjaus

  • Yrityksellä on oikeus korjata tavaran virhe, jos korjaaminen tapahtuu kohtuullisessa ajassa, alentamatta tavaran arvoa ja aiheuttamatta ostajalle huomattavaa haittaa.
  • Korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa (yleensä korkeintaan 2 viikkoa). Kohtuullista korjausaikaa määriteltäessä on otettava huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne sen käyttäjänä.
  • Korjaamisesta ei saa aiheutua huomattavaa haittaa tai maksuja asiakkaalle."
Miksi Elisalla kestää firmwaren korjaus ajan tasalle enemmän kuin kaksi viikkoa?

Jos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella. Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla. Mitä Elisa aikoo tehdä nyt, että säästytään kunelta?

Kune = kuluttajaneuvonta.

Sekin maksaa kun sinne aspaan soittaa, eikä kukaan tiedä Arris-päivityksistä mitään, "odottele rauhassa, kyllä se sieltä tulee". "En vielä lähtisi kiirehtimään, meillä tehdään asian parissa töitä". "Kohtuullista hyvitystä voidaan arvioida, kunhan valmistuu päivitys." Lohduttavaa, eikö?

Paras oli kun asiakaspalvelija Elisalla kysyi puhelinlangan toisessa päässä, Arris? Mikä Arris? Joutui ihan alkuun selitellä mikä on Arris ja mitä sillä tehdään. Sitten selitin mitä tarkoittaa Firmware-päivitys ja perään vielä toki mikä firmis nyt on ja minkä pitäisi tulla.

Vastaus oli, jos on sivustolla tuo uusin firmis kerrottuna jettavana pienissä erissä, niin mikä siinä odottamisessa on niin vaikeaa? Kuukausien odottamisessa? Hei haloo!

Ja näitä selityksiä on nyt ollut kuukausien ajan. Pikkuhiljaa täynnä näitä.

Päivittäkää nyt jo kaikki nuo Arrikset, ei enää yhtään tyhjää lupausta, kiitos.
Ei vissiin vaikka uus netti Arriksella nyt kannata alkaa pitään hengitystä firmwareen asti 😃
Siis perusjuttu on et uudet laitteet on uus firmis. Eikö siitä lähetä.. Tää muu on lisäpaskaa.. Ei niitä ees tarvi niin päivitellä jos 3v sisään tulleet on uusimmas ees 😃 Kuka ees jälleenmyy boxia jossa 2016 vipa update? Miksei ne suoraa Arriksella pistä uutta nykyään?

EDIT: Ei kuulu firmwareen mut sanotaan nyt niin tosiaan tein vikailmoituksen offlinestä et ne soittaa takas tyylillä. Hyvä asiakaspalvelu mut puhelun perään pv et ees kävi netti online ja kaikki lupaa tekstaria ku vika korjattu en siihenkään pidä hengitystä mut itse netti onneks pelaa hyvin laitan lisäks debian linux download linkin jos haluu testaa saan 118mt/s max joka kerta.
Ja siis tää on kans eri asia mut 60min pingaan vaikka elisa.fi niin alkaa 15ms mut on joka minuutti pari 30-170ms pakettia. Mut turha miettiä vikoja ku 2016 firmis. Uus ja ehkä mietin..

https://cdimage.debian.org/cdimage/weekly-builds/amd64/iso-bd/debian-edu-testing-amd64-BD-1.iso
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Tuli pistettyä uusi laite tulille.

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/150835/20002857/avm-20002857


Samainen purkki on ollut omallakin toivelistalla jo jonkin aikaa. Hinta on melko suolainen, mutta toisaalta tällaista päivitysfarssia ei toivottavasti enää olisi luvassa.

Nimim. Arriksen päivitystä edelleen odotellessa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Valitettavasti Arriksen firmispäivitykset tulee toisen järjestelmän kautta kuin mistä esim Zyxel jaellaan, Arriksen järkkä ei tunne "jonon ohi" mahdollisuutta 😕
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ei hyvää päivää.

Soitin työpuhelimella Elisan aspaan maksuja välttäessä. Vastattiin heti. Minä avasin.

Minä: Hei. Teiltä laajakaista, modeemi Arris TG2492s. Ei vain tule päivitystä, vaikka on luvattu sivuillainne ja palstalla. Miksi ja kuka hidastaa. Ostin modeemin teiltä ja toivon että se on ajan tasalla.
Aspa: Joo, oletko soittanut Omaguruun, mie en näe täältä päivityksiä. Voin ohjata tästä puhelun suoraan sinne, koska me ei tosiaan nähdä päivityksiä ja miten ne tehdään.
Minä: Hei oikeasti, ostin modeemin Elisalta, enkä halua Omagurua päivittämään sitä, kun Elisan pitäisi tehdä se. Elisalta ostettu modeemi ja haluan firmware-päivityksen. Miksi maksaisin Omagurusta?
Aspa: Voin kyllä yhdistää tekniselle puolelle, mutta jos hekään eivät voi sitä päivittää, niin Omaguruun ohjataan sieltäkin. Meillä on vain tällainen käytäntö, että Omaguru teknisempään.
Minä: Yhdistä vikapalveluun, jos siellä joku tietäisi tästä ilman kalliita guruja.
Aspa: Okei, siinä on kymmenen minuutin jono tällä hetkellä, jonotatko?
Minä: Anna mennä, työliittymästä soitan.
Aspa: Kerro vielä nimesi ja syntymäaikasi ja yhdistän.

Hohhoijaa, kutsutteko tätä palveluksi!!!

Minä soitin firmiksen päivityksestä, oltiin ohjaamassa guruille!!!

Sitten vielä hissimusiikkia, pikkaisen ******aa taas vaihteeksi!!!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Ongelmien ytimessä // tuollaista tietoa.

https://compatiblemodem.com/intel-puma-6-modem-chipset-defect/
Minkälainen modeemi on Fritz!Box 6590, joka on hiukan halvempi kuin tuo 6591?

Kuulemma noissa bokseissa näkyy kuukausittainen datankäyttökin?

Ei varmaan tuo firmiskään korjaa Arriksen tietoturvaa vai?

Nyt soi Crystal Mad - Whilst We're Young (Extended Mix).


https://en.avm.de/products/comparing-avm-products/fritzbox/cable/

Tuossa linkki vertailuun. Ei kuitenkaan näy aivan kaikki, FB 6591 on USB 3 portit.

Kuva kuinka dataa voi seurata FB 6591

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Kysymys elisalaisille:

Olisiko Arriksen firmiksen muutosloki mahdollista saada nähtäville? Modeemin ohjesivuilla on ohjelmistopäivitysosiossa osittain tietoa, mutta muutoksia yleisiin tietoturva- ja toimivuusparannuksiin ei ole avattu mitenkään.
Käyttäjätaso 2
Arrikseni elää edelleen vuotta 2016. Onko Elisa aikeissa tehdä tälle mitään?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kysymys elisalaisille:

Olisiko Arriksen firmiksen muutosloki mahdollista saada nähtäville? Modeemin ohjesivuilla on ohjelmistopäivitysosiossa osittain tietoa, mutta muutoksia yleisiin tietoturva- ja toimivuusparannuksiin ei ole avattu mitenkään.

Pistimpä kyselyä jos saataisiin mysteeriverhoa vähän valotettua noiden "Muutoksia..." ja "Yleisiä..." kohtien osalta 🙂
Käyttäjätaso 1
Olen jo lopettanut odottamisen, koska onhan tässä varmaan jo puolisen vuotta odoteltu. Ikävä vain muiden ominaisuuksien lisäksi kun niissä yleensä on tietoturvapäivityksiä. Sama kun odottelee näitä puhelinvalmistajia, että päivittäisivät uuteen androidiin, niin odotella saa eikä siltikään mitään kuulu. Sitten tuki loppuukin jo täysin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
"Pian" on niin valtavan suhteellinen käsite. Joissain suuryrityksessä se on esimerkiksi "puolen vuoden päästä".

Osallistu keskusteluun