Kysymys

Arris TG2492s firmwarepäivitys 9.1.103CM

  • 19 marraskuu 2018
  • 50 kommenttia
  • 5353 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Jos otsikon mukainen modeemi on sillattuna, vaikuttaako siltaus jotenkin verkon läpi puskettavan otsikon mukaisen ohjelmistopäivityksen läpi menemiseen tai modeemin päivityksen jälkeiseen automaattiseen uudelleenkäynnistymiseen?

Modeemin ohjesivuilla (https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/) ilmoitetaan seuraavasti: "Sammuta modeemisi n.10 sekunniksi ja käynnistä uudelleen, niin päivitys alkaa". Päivitys ei siis boottaakaan modeemia automaattisesti, vaan käyttäjän on erikseen käynnistettävä modeemi uudelleen?

Lisäksi toivoisin, että kun laajakaistalaitteille lähetetään verkon yli Elisan toimesta automaattisia ohjelmistopäivityksiä, tulisi niistä ennakkon hyvissä ajoin informaatio esimerkiksi SMS-viestin ja sähköpostin muodossa liittymän haltijalle.

50 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
"Pian" on niin valtavan suhteellinen käsite. Joissain suuryrityksessä se on esimerkiksi "puolen vuoden päästä".
Teknisen tuen mukaan päivitykselle on vedetty hätäseis kun päivitetyt modeemit alkoivat tippumaan kokonaan linjoilta. Hetki varmaan vielä menee, että saavat korjattua.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Teknisen tuen mukaan päivitykselle on vedetty hätäseis kun päivitetyt modeemit alkoivat tippumaan kokonaan linjoilta. Hetki varmaan vielä menee, että saavat korjattua.
Jooh... 😭 Ite en omaani kerinnyt eilen boottaamaan ja päivitystä ottamaan vastaan, pienellä erällä kuulemma oli ilmennyt tuo mykistyminen ja jakelu lyötiin jäihin taas että saadaan tuo ongelma korjailtua ennen kuin jatketaan ettei tule isompia ongelmia vastaan 🙂 Sen sain varmistettua että modeemin uskaltaa käynnistellä uusiksi eikä päivitys tule nyt mahdollisesti rikkomaan laitetta vaan odotuttaa itseään korjattuna versiona 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ainiin ja tervetuloa OmaYhteisöön @kekkkuli ! 🙂
Olen jo lopettanut odottamisen, koska onhan tässä varmaan jo puolisen vuotta odoteltu. Ikävä vain muiden ominaisuuksien lisäksi kun niissä yleensä on tietoturvapäivityksiä. Sama kun odottelee näitä puhelinvalmistajia, että päivittäisivät uuteen androidiin, niin odotella saa eikä siltikään mitään kuulu. Sitten tuki loppuukin jo täysin.
Käyttäjätaso 3
Vielä ei valitettavasti ole uutta tietoa tilanteesta, eli jakelu ei ole käynnissä, mutta infotaan tänne kunhan saamme lisää tietoa 🙂
Käyttäjätaso 1
Onhan tässä jo reilun kuukauden verran käynnistelty Arriksen matolaatikkoa noin kerran viikossa uudelleen. Päivitys ei silti ole käynnistynyt. Miksi Elisa panttaa päivitystä?
onkohan päivityksen etenemisestä mitään uutta tietoa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Sen verran nyt löytyi tunnelin päästä valoa, että sain tiedon että näiden Arriksien päivittelyjen suhteen oltaisiin kohta taas valmiita jatkamaan 🙂 Tarkkaa jatkopäivää ei vielä ole ilmeisesti lukkoon, mutta pian™️ olisi käsittääkseni tarkoitus. Pienissä erissä noita sitten taas jaellaan ainakin alkuun, eli kaikki ei heti saa vaikka tahtois, peukut pystyssä että innokkaimmat testaajat sais ekana 🙂 Ilmoittelen vielä kuhan saadaan tietoa tarkemmasta päivämäärästä milloin homma jatkuu
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hmm... Itselläni verkkopelit katkes yks perjantai yllättäen pari viikkoa sitten. Hetken tutkinnan jälkeen havaitsin että laiteketjun läpi signaali on OK Arrikselle ja Arriksen mielestä myös kaikki oli kunnossa, data vain ei liikkunut. Pistin etähallinnasta boottikäskyn kun en jaksanut kävellä modeemille "asti" (kahden metrin päähän 😃 ) ja tulikin ilmoitus että päivittelee modeemia. Odottelin päivityksen läpi ja olin tyytyväinen kun yhteys lähti taas toimimaan. Nyt kävin tarkistamassa hallinnasta ja 9.1.103V tuolla näköjään yhä lukee 😮 Pitänee koittaa resetointia tuolle tässä kunhan joutaa, ilmoittelen tuleeko muutoksia sen myötä
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Nyt muistin jopa tarkistaa oman modeeminikin ja tuo sama 9.1.103V versio itseläkin vielä näkyy. Päivitykset tehdään porrastetusti ja itselle ei ole kantautunut ainakaan tietoa että minkälaisella porrastuksella mennään, voi siis olla että otetaan pienissä erissä ja tulossa vasta
Käyttäjätaso 2
Ainakaan tänne ei uutta päivitystä ole vielä tullut. Lieneekö päivityksessä ollut jotain pahemmin pielessä, kun sitä noin panttaavat.
Käyttäjätaso 2
Voikohan vaikuttaa, kun oma elisassa lukee vielä, että modeemin malli olisi bewan5200. Sain elisalta tuon uuden modeemin jo aikoja sitten, mutta jos kirjoissa on vielä vanha malli ja päivitystä ei sen vuoksi ole laitettu minulle?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ainakaan tänne ei uutta päivitystä ole vielä tullut. Lieneekö päivityksessä ollut jotain pahemmin pielessä, kun sitä noin panttaavat.
Minulla on ollut tuo päivitys sisässä jo kuukauden ja ylikin.

Ei minkäänlaista vikaa tai ongelmaa, toimii täydellisesti. Haluttomuutta se on, jos eivät saa simppeliä päivitystä jakoon kaikille, tai edes tarkempaa tietoa miksi päivitys on jäissä. Olisiko minun esim. syytä olla huolissaan kun ratsastan tuolla päivityksellä netissä ja Elisa ei jakele sitä enempiä. Siitäkään mitään tietoa, eli vähän kuin ei kiinnostaisi ketään.

Nyt soi DJ THT feat. Auzern - Open Up The Dancefloor (Radio Edit).
Käyttäjätaso 2
Onko tullut tietoa milloin päivitykset alkavat?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ennen kaapelimodeemia käytin vain kaupan hyllystä löytyneitä laitteita. Silloin oli helppoa äänestää jaloillaan. Kaapelimodeemiin siirtyessäni otin Arriksen Elisalta pitkällä osamaksusopimuksella. Tässä pallo jalassa ollessa olisi tietty toivottavaa, että operaattori hoitaisi myymänsä laitteen tietoturvapäivitykset jakeluun. Elisan suoritus tässä asiassa on surkea.
Itse ostin kertamaksulla, sillä en tykkää maksaa mitään 12-36 kk, olkoon koroton tai ei.

Aivan liian pitkä maksuaika jostain muovista. Kertaheitolla kassaan ja asia on pois mielestä.

Modeemin päivitys ei ole tuonut mitään ongelmia, joskaan en ole huomannut mitään parannustakaan. Kaikki toimii kuten ennen, vierailijaverkon saa toki aikaiseksi.

Nyt soi DJ Noise - Can You Feel the Parade? (Thomas Petersen Remix).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Voikohan vaikuttaa, kun oma elisassa lukee vielä, että modeemin malli olisi bewan5200. Sain elisalta tuon uuden modeemin jo aikoja sitten, mutta jos kirjoissa on vielä vanha malli ja päivitystä ei sen vuoksi ole laitettu minulle?

Ite en löydä Oma Elisasta mitään tietoa, mikä modeemi käytössäni Elisan mielestä on. Tuo Arris TG2492s on kuitenkin ollut meillä jo yli vuoden, ja tosiaan muutaman muun tapaan näyttää edelleen tuota vuoden 2016 firmisversiota. Kyseinen purkki on Elisalta saatu, joten kyllä siellä jossain tieto pitäisi olla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moro @Ekavekara2 ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 @helento1 myös tiedoksi

Päivityksessä ei tietääkseni ole vikoja havaittu, mutta tuolla on muut päivitykset pistäneet tuota odottelemaan vuoroaan nyt hetkeksi. Vielä ei ole korvanappiin kuulunut uutisia aikatauluista, itsekin odottelen omalleni tuota 😕
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eipä tuolla OmaElisan tiedolla pitäisi mitään merkitystä olla päivitykseen vaan ne tulee verkon kautta kaikille modeemeille jotka linjoilla on. Vielä en ole saanut vastausta aikatauluihin eli itsekin odottavien listalla 🙂
Käyttäjätaso 1
Noniin, sen verran sain tietoa käsiini että päivitysjakelu on nyt hetkeksi keskeytetty ja tulee jatkumaan kyllä. Syytä tai keskeytyksen kestoa en vielä tiedä, mutta ilmoittelen heti kun tästä saan lisätietoa 🙂 Pahoittelut viivästyksestä!

Olisiko laitteen tukisivulle syytä laittaa maininta päivitysten olemisesta jäissä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Minulla tuo on ollut päivitettynä jo kuukauden uusimpaan versioon, enkä ole huomannut mitään ongelmia, tuli vain uusia toimintoja ja muutenkin kaikki toimii kuin se junan vessa.

Ainoa, etten ole ehtinyt paljoa käyttämään, sillä on tullut asuttua ystäväni luona vähän aikaa Uudellamaalla 😃 Mutta nyt on taas käytössä ja hyvin toimiikin perusnopeudella €0!

Ihmettelen tätä huonoa tiedonkulkua. Miksi päivitys on jäissä?

Nyt soi Barthezz - On The Move (Original Mix).
Outoa että Elisa ei ole prioritisoinu updatea koska noissa modeemeissa on vulnerability jolla kuka tahansa voi jumittaa ne. Muutenki koko malli on ihan POS ja sitä on yritetty korjata heikoilla tuloksilla jo vuosia. Tyypillistä ISP:tä myydä mallia jonka tiedetään olevan täysin paska. Jos haluaa lukea modeemin latency ongelmista tai usan joukkokanteesta intelin puma chipsettiä kohtaan niin https://badmodems.com/.
Hämmästyttää ja kummastuttaa täälläkin. 🤔
Käyttäjätaso 2
Onko kenellekään vielä tuota 9.1.103CM versiota päivittynyt? Lokakuussahan nuo päivitykset jo aloitettiin, joten voisi olettaa pikkuhiljaa päivityksen omallekin kohdalle osuvan. Viimeksi eilen koitin käynnistää purkin uudelleen, mutta turhaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ei pitäisi vaikuttaa, vastaahan tuon hallintasivukin vaikka laitteen siltaisi 🙂 Pitääkin tarkistaa oma Arris tänään että olihan päivittynyt, itselläkin siis sillattuna mutta kerkesi tuossa jonkin hetken olemaan siltaamattakin linjoilla tietty eli varmuudella en voi todentaa päivittyvyyttä siltauksen kanssa.

Noista päivityksistä kyllä pyritään aina muistamaan viestillä, mutta jos esimerkiksi laite on ostettu kertamaksulla myymälästä (ei luottokauppasopimuksella) niin silloin tuosta ei asiakastietoja löydy joihin viestin kohdentaisi

Osallistu keskusteluun