Kysymys

BlackBox takuuvaihto

  • 13 tammikuu 2009
  • 12 kommenttia
  • 2475 katselukerrat

Onkohan kellään hajua kuinka kauan tollanen operaatio kestää?
Tossa 5.1. lähetetty eikä mitään vastetta ole tullut saunalahdelta vielä.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

12 kommenttia

reilu viikko mennyt.. odottele ihan rauhassa joku kuukausi. Just luin jostain toisesta threadista että joku on kotitotaaliin odotellut wippies-purkkia 4 kuukautta.. tuskin tuo vaihto ainakaan nopeammin onnistuu kuin uudelle asiakkaalle lootan postittaminen 🙂
Onhan tuo liitymän päätelaite sellainen homma että jos se on luvattu niin se pitäisi olla. Esmes tähän kotitotaaliin kuuluu se jolloin asiakas olettaa että sellainen sitten on käytettävissä. Kun laitetta ei ole joko tullut tai se on kuukausikaupalla takuuvaihdossa (saunalahtihan näistä whippies bokseista vastaa) ei myöskään asiakas pääse nettiin ellei ole omilla kuluilla ostanut lisälaitetta. Kun saunalahden laskutus juoksee niin liitymän laitteetkin pitäisi olla käytettävissä (poissulkien kohtuullinen korjausaika tms).

Jos asiakas joutuu tekemään hankintoja/saa kuluja liittymän tai laitteiston toimimattomuuden takia/ sen selvittelystä tulisi palveluntarjoajan olla korvausvastuussa. Näin onkin ainakin liittymän toimimattomuudesta tai laskun virheiden oikaisemisesta. Jos asiakkaan päätelaite on takuuvaihdossa 4-6 viikkoa tarkoittaa se 1-1,5kk kuukausimaksuja ilman että asiakas on voinut käyttää palvelua joka johtuu saunalahden hidastelusta. Jos taas asiakas joutuu hommaamaan 40-60 euron korvaavan laitteen takuuvaihdon ajaksi olisi tätä myös huomioitava laskutuksessa. Niin tai näin on asiakkaan ylimääräiset kulut samat. Joko maksaa 60 heti ja toimii tai sitten odottaa 1,5kk, maksaa 60 euroa tyhjästä ja jatkaa kun saa uuden päätelaitteen.

Olisiko saunalahtelaisilla jotain kommentoitavaa asiaan.
Tänään soitettiin asiakaspalveluun ja siellä ei ollut tietoa koko laitteen olemassaolosta. Ei ole kuulemman heille tullut. Eli illalla etsimme lähetystunnuksen paketille.
Takuuvaihto/korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa, näin sanoo kuluttajansuojalaki. Kohtuullinen aika on tuotteesta riippuvainen, mutta yleensä korjaus ei saisi kestää yli kahta viikkoa.
no... täti aspassa sanoi että pistää kompensaatiota seuraavaan laskuun 15 euroa. Ei kyllä kysynyt asiasta minun hyväksyntää eli katsomme mitä selviää illemmalla.
Jeps. Laite vastaanotettu 8.1. käsittely jonossa tällä hetkellä (eli otettu vastaan, mitään ei tehty vielä). 22. päivä tulee siis kaksi viikkoa täyteen eikä varmasti kahteen viikkoon kerkeä tuo. Toivomme että saunalahti ottaa nopeamman toimintatavan takuuvaihtoihin vastaisuudessa.
tilannepäivitys:

23.01.  laite kuudettatoista päivää seisomassa saunalahdella, eivät ole ottaneet käsittelyyn vielä.
Kohtuullisena korjausaikana pidetään takuukorjauksissa noin kahta viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/faq/asiasanahaku/hakutulokset.aspx?wordid=06693ed7-cd18-4f7a-8ca0-d8e5574c96e3 ' TARGET='_blank

pitänee soittaa saunalahdelle ja kysyä uutta laitetta/että ne lähettää sijaislaitteen.
noniin.. yli kuun ollut jo saunalahdella.

whippies support ei vastaa sähköpostiin (mennyt 3 viikkoa)
whippies puhelintuki ei ole lupauksista huolimatta palannut asiaan (2 viikkoa)
saunalahden asiakaspalvelu ei ole ottanut yheyttä lupauksista huolimatta (4 päivää)

Mikä helvetti mättää???
Noniin. viimeinkin lähti paketti perilli viimeisen vinkunan jälkeen.

tähän mennessä luvattu viimeisen 2 viikon aikana kerran whippiesiltä lähettää uusi, saunalahden asiakaspalvelu lupasi kahteen otteeseen ja vasta neljännellä lupauksella tapahtui.

Laitteen pitäisi huomenna olla minulla mutta pitkän miinuksen ansaitsee koko käsittelyketju hitaudesta, asiakaspalvelun puutteesta ja tyhjistä lupauksista.

Laitteen pitäisi huomenna olla minulla mutta pitkän miinuksen ansaitsee koko käsittelyketju hitaudesta, asiakaspalvelun puutteesta ja tyhjistä lupauksista.


Et tainnut laskuissasi huomata, että kuljetuspalvelun tarjoaa posti. Tuskin on yhdessä päivässä perillä  😉
kyllähän nuo paketit on liikkuneet yleensä 1-2vrk suuntaan ja toiseen.
9.2 kuitattu postilla vastaanotetuksi logistiikka keskuksella niin on se tänään/huomenna perillä 😉