Vastattu

Cisco epc3825


Ongelmana on se että valot alkavat palmaan järjestyksessä: US, DS, Online. Tämän jälkeen kaikki valot syttyvät oranssina ja US DS ja online alkavat vilkkua jonka jälkeen sammuvat, tämän jälkeen homma alkaa alusta
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 8 syyskuu 2018, 21:13

Hei.

Kiitos viestistä.

Onko modeemia yritetty resetoida? Koska kyseessä on kaapelimodeemi, niin huoneistoissa on yleensä useita nousuja kaapelille, olethan kokeillut miten modeemi käyttäytyy näissä?

Jos ongelma on resetoinnista ja eri noususta huolimatta, kertoisitko mikä on modeemin ikä?

Jos se on yli kaksi vuotta, se voisi olla viallinen. Modeemin vaihtoa suosittelen Arrikseen, joka maksaa 144 euroa Elisalla, mutta tästä kannattaa laittaa vikailmoitusta Elisalle.

Pahimmassa tapauksessa saat kokonaan uuden modeemin, mikäli nykyisessä on takuuta jäljellä. Se vaihtoehto pätee, jos modeemi on hankittu Elisalta alle kaksi vuotta sitten.

Nyt soi RVAGE - About To End This (Radio Edit).

Kerro miten kävi ja mukavaa viikonloppua!

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Kiitos viestistä.

Onko modeemia yritetty resetoida? Koska kyseessä on kaapelimodeemi, niin huoneistoissa on yleensä useita nousuja kaapelille, olethan kokeillut miten modeemi käyttäytyy näissä?

Jos ongelma on resetoinnista ja eri noususta huolimatta, kertoisitko mikä on modeemin ikä?

Jos se on yli kaksi vuotta, se voisi olla viallinen. Modeemin vaihtoa suosittelen Arrikseen, joka maksaa 144 euroa Elisalla, mutta tästä kannattaa laittaa vikailmoitusta Elisalle.

Pahimmassa tapauksessa saat kokonaan uuden modeemin, mikäli nykyisessä on takuuta jäljellä. Se vaihtoehto pätee, jos modeemi on hankittu Elisalta alle kaksi vuotta sitten.

Nyt soi RVAGE - About To End This (Radio Edit).

Kerro miten kävi ja mukavaa viikonloppua!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
On mahdollista, että tuo modeemin antennikaapeli on viallinen. Kannattaa siis kokeilla toista kaapelia. Mikäli antennirasiassa on tuo muunnospala/jakaja välissä, johon saa kiinni myös TV:n antennikaapelin, kannattaa kokeilla ilman tuota muunnospalaa/jakajaa. Muistelen, että joskus tuo muunnospala on aiheuttanut ongelmia nettiyhteyden kanssa.

Modeemi kannattaa tosiaan resetoida. Joissain tapauksissa yhteyden muodostumisessa saattaa kuitenkin kestää tunteja, joten ei kannata hermostua, mikäli linja ei nouse samantien ylös.

Sitten kannattaa toki varmistua siitä, että laskut on maksettu. Kaikki laskut (avoimet ja maksetut) näet OmaElisasta. Mikäli avoimia laskuja löytyy, etenkin sellaisia, joissa eräpäivä on jo mennyt, tulee ne maksaa OmaElisan kautta, jolloin liittymän avauspyyntö etenee käsittelyyn nopeiten.

Mikäli laskut on ok. Eikä modeemi kykene löytämään yhteyttä resetoinneista ja kaapeleiden vaihdosta huolimatta, ole yhteydessä Elisan asiakaspalveluun 010 190 240 (mpm/pvm). Vikailmoituksia ottavat vastaan 24/7, mikäli soitat asiakaspalvelun ollessa kiinni, kuuntele nauhoite loppuun ja puhelu yhdistyy vikapuolelle.
Hei!

Minulla kanssa sama ongelma... Tukeen soiteltu yms 😞
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei!

Minulla kanssa sama ongelma... Tukeen soiteltu yms =(

Moikka!

Samat ohjeet pätevät myös sinulle eli kokeile resetoida modeemi ja sitten vielä toista nousia kaapeliverkkoon kotonasi (eri rasiaa kuin missä nyt on) - taajuushaku kestää jopa tunteja.

Jos modeemissa on takuu, takuuseen, mussa tapauksessa osta käytettynä tai omakustanteisesti Elsialta 144 euron hintaan (voi maksaa erissä) ja ilmoita Elisalle modeemin CMAC käyttöönottoa varten. Se tapahtuu saman tien kun vanha modeemi kytketään pois kaapeliverkosta.

Nyt soi Sound Rush - Unbreakable (Radio Edit).

Mukavaa päivän jatkoa!

Osallistu keskusteluun