Kysymys

Cisco EPC3825 modeemin firmware päivitys

  • 16 lokakuu 2013
  • 24 kommenttia
  • 12995 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 5 kommenttia
Eli olisiko Saunalahden kautta mahdollista saada päivitystä ko. modeemiin. 

Viimeisin päivitys lokakuulta 2011, eikä nyt ole mahdollisuulta muuttaa modeemia siltaavaksi. Kuulin, että uusimman päivityksen jälkeen näin pystyy tekemään.

Kiitos etukäteen.

24 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Tervetuloa palstalle.

Laitoinpa tuosta kyselyn. Näyttäisi tosiaan siltä, että vielä ei ole tullut päivitystä saataville, mutta katsotaan saadaanko tietävemmiltä jotain lisätietoa 🙂 Palailen asiaan kun saan vastauksen.
Käyttäjätaso 5
Ja sainkin nopeaa vastauksen. Eli tuo siltauksen mahdollistava päivitys olisi tarkoitus saada modeemille, mutta aikataulu on edelleen avoin. 

Tuotesivulle kuitenkin tulee tiedot päivityksitä sitten ajallaan, eli sitlä voi käydä kurkkailemassa:

http://asiakastuki.saunalahti.fi/ohje/130/
Kaverilla on sama modeemi Soneran liittymällä, ja hän kysyi samaa tämän vuoden Elokuussa.

Sonera laittoi heti tulemaan päivitystä modeemiin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Sebu92 kirjoitti:
Kaverilla on sama modeemi Soneran liittymällä, ja hän kysyi samaa tämän vuoden Elokuussa.

Sonera laittoi heti tulemaan päivitystä modeemiin.

Kiitos vinkistä, tänään pyysin ja parin tunnin päästä oli uusi firmware !
Koskaa tähän on tulossa päivitys että saa modeemin siltaavaksi, ihan hiukan kyrsii kikkailla 2 eri aliverkossa kun on Buffalon reitittimet tekemässä omiaan.

Eli nyt cisco antaa oman aliverkon johon Buffalo kirjautuu josta tulee sitten toinen ali verkko. Nyt modeemi pätkii ipietä kun leasing Time ei saa pois päältä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuon saa siltaavaksi pienellä kikkailulla.

Tallenna allaoleva pätkä .htm-muotoisena tiedostona:




 Avaa tallennettu htm-tiedosto ja paina sivulla olevaa submit-nappia. Modeemi on nyt sillattu. Hallinta löytyy jatkossa osoitteesta 192.168.100.1.
Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle:file:///C:/%C2%BB192.168.0.1/goform/Administration

 

 

Missäköhän toi tarvii tehdä?
Löysinki ton toisaalta, nyt vaan ei saa tota wirelessia pois päältä 😕 Mutta ompahan siltaavana
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Muistithan asettaa modeemin hallinnan ajaksi tarkoitukseen sopivan IP-osoitteen?

Eli jos Cisco on 192.168.100.1, niin laita tietokoneen/tabletin/puhelimen IP-osoitteeksi vaikka 192.168.100.2 ja maski 255.255.255.0.

Kun asetukset on tehty, palauta tietokoneeseen/tablettiin/puhelimeen DHCP takaisin käyttöön.
Olisko sitä firmware päivitystä saatavilla ko.modeemiin? Muut operaattorit sitä jakelee asiakkailleen, mutta miks täällä ei onnistu?

Nyt jo viikon ajan vähän väliä pätkässy netin poikki. Palomuuri pois päältä ym. kaikki jutut kokeiltu, eikä mikään auta.

Ihan turhaa teen vikailmoituksen, kun siellä käsketään resetoimaan modeemi jne jne. eikä sekään auta - kokeiltu on.

Pitäiskö Saunalahden tehdä asialle jotain!?
Käyttäjätaso 6
Meidän firmis ei ole vielä täysin valmis ja yhä testauksessa. Joten minullakaan ei ole tuota vielä manuaalisesti laittaa teille 😞
Tänä päivänä 10.12.2013, modeemi päällä aamu 8:sta lähtien ja klo nyt 23.00. Modeemi ei ole kertaakaan yhdistynyt nettiin.

Missä vika?

Soittelin ko.asiasta Saunalahdelle klo 15.30 ja lupasivat korjata asian. Klo 16 tuli ilmoitus, että vikailmoitus otettu vastaan. Puhelimessa käskettiin pitämään modeemi auki, että voivat korjata ongelmaa. Klo 23:n mennessä ei ole vieläkään tullut ilmoitusta, että vika korjattu.

Miksi kestää näin kauan?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Sebu92 kirjoitti:
Tänä päivänä 10.12.2013, modeemi päällä aamu 8:sta lähtien ja klo nyt 23.00. Modeemi ei ole kertaakaan yhdistynyt nettiin.

Missä vika?

Soittelin ko.asiasta Saunalahdelle klo 15.30 ja lupasivat korjata asian. Klo 16 tuli ilmoitus, että vikailmoitus otettu vastaan. Puhelimessa käskettiin pitämään modeemi auki, että voivat korjata ongelmaa. Klo 23:n mennessä ei ole vieläkään tullut ilmoitusta, että vika korjattu.

Miksi kestää näin kauan?

Vikailmoitusten käsittelyaika on 2-5 arkipäivää.
Sebu92 kirjoitti:
Tänä päivänä 10.12.2013, modeemi päällä aamu 8:sta lähtien ja klo nyt 23.00. Modeemi ei ole kertaakaan yhdistynyt nettiin.

Missä vika?

Soittelin ko.asiasta Saunalahdelle klo 15.30 ja lupasivat korjata asian. Klo 16 tuli ilmoitus, että vikailmoitus otettu vastaan. Puhelimessa käskettiin pitämään modeemi auki, että voivat korjata ongelmaa. Klo 23:n mennessä ei ole vieläkään tullut ilmoitusta, että vika korjattu.

Miksi kestää näin kauan?

Eltelin ukko kävi vaihtamassa taloyhtiöömme uuden vahvistimen ja heti lähti homma pelittämään.
Jokohan uusi firmis on saunalahdella valmis kun sitä jo viime vuonna lupailtiin?
Jepa , Edelleen odotetaan sitä kuuluisaa päivitystä.... 
Kannattaa varmaan kaikkien vaan pommittaa asiakaspalvelua tähän siltausasiaan liittyen. Josko siellä sitten oikeasti tehtäisiin tälle asialle jotain. Kummallista on että tämmöistä perusominaisuutta ei saada toteutettua lupailuista huolimatta. Soneralla ja DNA:lla on käytössään myös tätä EPC3825 kaapelimodeemia ja heidän tarjoamilla firmwareilla siltaus onnistuu suoraan.
Käyttäjätaso 1
Turha toivo. Asiakaspalvelu/tekninen tuki totesi että Ciscon ohjelmassa on bugi jonka takia siltausta ei vaan saa tehtyä enää joissakin laitteissa. Myöskään korjauta ei ole tulossa, vaan laiteohjelman kehitys on lopetettu, joten sitä on turha odotella.

Vanhaa firmware (jossa siltauksen sai siis päälle edes kiertokeinoin) ei kuulemma saa mitenkään laitettua laitteeseen. Koko EPC3825 modeemia ei enää toimiteta eikä vaihtoehtona ole mitään siltaukseen pystyvää laitetta.

Tarkoittaa käytännössä sitä että kaapeliliittymän omistajat on jätetty oman onnensa nojaan. Mikä tässä eniten harmitaa on että ensin neuvotaan hitausongelman tapauksessa tekemään resetti laitteelle. Näin rikotaan siltaus ja sitten todetaan vaan ettei voi mitään että vaihta ADSL liittymään...
tpk kirjoitti:
Turha toivo. Asiakaspalvelu/tekninen tuki totesi että Ciscon ohjelmassa on bugi jonka takia siltausta ei vaan saa tehtyä enää joissakin laitteissa. Myöskään korjauta ei ole tulossa, vaan laiteohjelman kehitys on lopetettu, joten sitä on turha odotella.

Vanhaa firmware (jossa siltauksen sai siis päälle edes kiertokeinoin) ei kuulemma saa mitenkään laitettua laitteeseen. Koko EPC3825 modeemia ei enää toimiteta eikä vaihtoehtona ole mitään siltaukseen pystyvää laitetta.

Tarkoittaa käytännössä sitä että kaapeliliittymän omistajat on jätetty oman onnensa nojaan. Mikä tässä eniten harmitaa on että ensin neuvotaan hitausongelman tapauksessa tekemään resetti laitteelle. Näin rikotaan siltaus ja sitten todetaan vaan ettei voi mitään että vaihta ADSL liittymään...

No huhhuh... Olin edelleen siinä toivossa että tähän on tulossa vielä korjaus koska siltaus on kuitenkin onnistunut aikaisemmin. Alkaa tuntumaan siltä että tässä on haluttu tahallaan poistaa asiakkailta mahdollisuus tehdä muutoksia laitteelleen.

Eniten tässä ärsyttää se että modeemista on kuitenkin aikoinaan rahat maksettu ja se on asiakkaan omaisuutta mutta ei kuitenkaan toimi luvatulla tavalla. Minun mielestäni ainakin jos ohjesivulla lukee selkeät ohjeet siltaukseen se on lupaus siitä että ominaisuus todellakin löytyy ja pitää saada toimimaan.

Joka tapauksessa ei voi kuin todeta että uskomattoman surkeaa toimintaa Saunalahdelta kaikin puolin. 😞
Voisiko joku toimittaa asetusten backup tiedoston jossa on käytössä siltaava tila?

Menin resetoimaan purkin ja nähtävästi tällä uudella firmwarella ei voi muuttaa yhteystilaa CSS kikkailulla. Siltaava tila oli toiminut epc3825-v302r125573-131211c-ELS firmwarella, mutta tilan vaihtaminen on tässä firmwaressa estetty formin avulla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Tuosta modeemista on tällä hetkellä selvityksessä uusi konffitiedosto, jolla tuo siltaus pitäis taas onnistua. Ilmoitellaan, kun saadaan tästä lisätietoa! 🙂
  • Hienoa jos tosiaan on näin. Mikä alun perin oli vikana siltaavassa tilassa? Itselläni tuntui netti toimivan siltaavana aivan moitteetta noin parin vuoden ajan.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Ei siihen muutokseen varmaan mitään tyhjentävää syytä löydy. Ip pass through:lla on ollut tarkoitus mennä kuitenkin jatkossa ja sieltä saa sillattua laitteita jos tarvis. Jos sinulla siltaus oli mahdollinen ennen niin olikohan sitten käytössä joku alkuperäinen antiikkinen firmware joka ei päivittynyt vastakuin resetillä.
  • En usko että oli kovin vanha firmware. Boksia olen muutaman bootannut tämän vuoden aikana ja muistelisin että olisi ollut 2013 vuoden firmware ennen kuin menin resetoimaan boksin kokonaan, jonka ansiosta menetin sitten siltausmoden. Ärsyttävin piirre reitittävässä tilassa on SSH-yhteyksien katkominen. Pakko pitää TCP keepalive toimintoa päällä jos haluaa että yhteys ei katkea heti muutaman minuutin kuluttua. 

    Osallistu keskusteluun