Kysymys

Cisco EPC3928 laajakaista ja langaton yhteys pätkii ja hidastelee usein

  • 25 marraskuu 2015
  • 11 kommenttia
  • 2481 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Kuukauden ajan ollu käytössä tää 100Mbps netti joka välillä toimii tosi hyvin, mutta joskus n. 5-15 kertaa päivässä katkeaa kokonaan ja tulee n 10-20 sekunnissa takaisin. Välillä se myös toimii mutta toimii kuin joku 5Mbps nettiyhteys. Uudelleenkäynnistetty ja resetoitu moneen kertaan ja kaikki muut ongelmatilanne ohjeet on tehty mutta ei mikään auta. Joskus resetointi auttaa moneksi tunniksi mutta silti vika tulee aina takaisin.

Tietokoneeseen menee ethernet-johdolla kiinni ja N7700-modeemiin langaton yhteys, molemmat pätkii. Tietokone pätkii vaikka digiboksi olis kiinni. En nyt tiedä mitä tässä pitäis tehdä apus olis ihan jees kiitos

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kun yhteys katkeaa, sammuuko modeemista joitain valoja vai palavatko kaikki normaalisti?

Mikäli valot (DS, US, Online) sammuvat, vika on todennäköisesti yhteydessä. Jos valot kuitenkin palavat normaalisti pätkimisen aikana, vika on todennäköisesti modeemissa.

Olethan lisännyt asiakasnumerosi henkilökohtaisiin tietoihisi? Ilman asiakasnumeroa Palstatiimi ei pääse mittailemaan ja testailemaan linjasi toimivuutta modeemille asti. Myöskään vikailmoitusta ja/tai mahdollista modeemin vaihtoa ei voida suorittaa, jos asiakasnumero ole Palstatiimin saatavilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Kaapelimodeemi on naapureiden/asuinalueen kanssa jaettava yhteys, joten sen toimivuus/nopeus riippuu alueen muusta nettikäytöstä. Esim. samanaikaisesti Netflixiä katsovat naapurit saavat aikaan sen, että kaapelimodeemin nopeus hidastuu kaikilla oleellisesti. Etenkin ruuhka-aikaan 16-24 nopeusvaihtelu on yleensä suurempaa kaapelimodeemissa.

Pätkiminen kuitenkin johtuu yleensä muusta kuin kapasiteettipulasta sillä CMTS tasaa kyllä nopeuden niin että jokainen talous saa vähintään saman verran ruuhka-aikaan.
Hei.kapu6

Onko Käytössäsi applen laitteita?  mulla saman modeemin kanssa ongelmia ja ei tullut kuntoon vaikka ois tehny mitä. loppujen lopuksi Elisa vaihtoi modeemin vanhempaan malliin ( Kotiboksi C2300 )  ja ongelmat hävisi kerta heitolla. 

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Laajakaistaliittymät/MacBook-Pro-Retina-näyttö-15-tuumainen-loppuvuosi-2013-Kotiboksi/m-p/478845#U478845
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei
  • ? ja tervetuloa Palstalle! Kannattaa laittaa yksityisviestillä osoitetta niin voidaan tarkemmin kurkkailla, mistä on kyse, jos ns. kotikonsteista ei ole apua. 🙂
  • Kiitos, kyllä ethernet-valo sammuu samalla kun yhteys lähtee. Ja päivitin asiakasnumeron mun profiiliin olin laittanut sen väärin. 🙂
    Moi, ei ole Applen laitteita yhtään. Hienoa että sulle korvasivat !
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ?, voisitko kokeilla verkkojohtoa vielä toiseen porttipaikkaan modeemissa? Toistuuko ongelma, sammuuko ethernet-valo edelleen katkosten aikana? Linja-arvot on ainakin ihan kunnossa eli itse yhteys on ok. 🙂
  • Moi, vaihdoin portteja ja muutaman tunnin toimi hyvin mutta netti silti jatkoi häviämistään aina jossain välissä, jos oikein näin niin taisi hävitä valo mutta en oo ihan varma. :smileycheesy:
    Käyttäjätaso 4
    Piuha ehtinyt happanemaan tai laitteessa vikaa joko raudassa tai softassa?

    [offtopic]

     Kaveri aikanaan kiukutteli kun reititin pätkii yhteyttä jatkuvasti, 5 min toimi ja väh. 5 min pimeenä koko laite.

     Kerran käydessä huomasin, että kaverihan pitää kikotinta lämpöpatterin päällä :smileyembarrased: ja ulkona toistakymmentä astetta pakkasta... Takaisin aiheeseen.

    [/offtopic]
    Moro, en osaa yhtään sanoa oisko johdossa vikaa koska ulkoisesti ei ainakaan huomaa eikä ole toista millä vois testata 😕
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Olikos sinulla Viihde vai jokin muu yhteys käytössäsi? Kannattaa melkein testata se johto ensin, ettei vikailmoituksen myötä ongelmaa rajata sisäverkkoon ja täten sinulle aiheudu siitä tarkastusmaksua (80e).

    Osallistu keskusteluun