Vastattu

Cloudflaren Captcha-sivu riesana täälläkin

  • 28 huhtikuu 2019
  • 11 kommenttia
  • 642 katselukerrat

Tervehdys!

Cloudflaren Captcha-sivu on riesana täälläkin, edellisten vastaavien viestien vinkit käyty läpi ja eivät auttaneet, elikkäs tämä ja tämä.

Elisa Viihde käytössä (VMG3926-B10A), ja ongelma alkoi käytännössä samaan aikaan kuin ensimmäisen linkin henkilölläkin, eli noin kuukausi sitten, eikä ole itsestään poistunut tähän päivään mennessä.

Kokeiltuja toimenpiteitä:
• Modeemin annettu olla tunti ilman sähköä -> uutta IPtä ei tullut
• Release/renew kokeiltu -> uutta IPtä ei tullut
• Tehdasasetukset palautettu modeemiin
• Kaikki verkossa olevat koneet puhtaita, skannattu Anti-Malvarella.

Lisänä edellisiin, löysin tällaisella työkalulla www.blacklistmaster.com IPni muutamasta kohdasta listattuna, eli dul.pacifier.net ja dnsbl.sorbs.net ja failed-tunnisteella dnsbl.anticaptcha.net -listalta. Tuo viimeinenhän se noista selkeästi olisi. Mitään syytä listauksille en keksi, ja valitettavasti vaikuttaa todella hankalalta saada IPtä pois listoilta.

Tuleeko kenellekään mieleen vielä jotain mitä kokeilla?
Itse en keksi enää muuta vaihtoehtoa kuin saada modeemille uusi IP, onnistuisikohan sen saaminen tätä kautta, tai mihinkähän olla Elisalla sähköpostilla yhteydessä josta IPn vaihto onnistuisi?

Kiitos,
Juhana
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Juhanami 2 toukokuu 2019, 10:24

Sama täällä, tiistaina iltapäivällä loppui Cloudflare-varmistusten tuleminen. Kiitos! 🙂
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Itseasiassa tuon toisen aloittamani ongelmakeskustelun lisäksi täältäkin löytyy tuo samainen VMG3926-B10A boksi ja tämä sama ongelma, eli viimeisen kuukauden aikana tuota Cloudflaren Captcha -sivua on tullut turhan paljon..
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @Juhanami ja tervetuloa OmaYhteisöön! 🙂 Valitettavan vähän me noille yleensä voidaan mitään, mutta laitoin tuosta nyt vielä kyselyä että olisiko jotain 🙂 Palataan kunhan saadaan vastausta
Itsellä alkoi kanssa tulemaan noita Cloudfare Captchoja eilisestä lähtien. whatismyipaddress blacklist-check väittää, että ip-osoite on muka jossain dnsbl.spfbl.net blacklistalla.
Tulin ilmoittautumaan, että myös minulla tulee tuota samaa. Modeemi on VMG3925-B10B.
Alkanut tällä viikolla. Olen sen verran tarkka ja huolellinen internetin käyttäjä, että tämä liittyy Elisaan itseen tavalla tai toisella eikä meihin käyttäjiin.
Kiitos vastauksista!
Harmi että muillakin samaa riesaa, toistaiseksi en ole keksinyt vielä mitään korjausta tähän. En oikein edes ymmärrä mistä koko jutussa on kyse, ja siksi hieman epäreilusti näyttäytyy Elisan laajakaistan ongelmana, vaikka kyse on varmaan jostain aivan muusta..?

Ilmoittele @Patomiäs kun kuulet aiheesta enempi. 🙂 Tämä ketju on saanut vuorokauden aikana jo 163 katselukertaa joten samaa ongelmaa on näköjään aika monilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vielä ei mitään konkreettista ole selvinnyt,, yksi toinen asiakas tuossa oli kanssa saman ongelman kanssa mutta hällä ilmeisesti alkaa hälventymään jo onneksi tuo ongelma 🙂 Aikahan noissa yleensä on se mikä korjaa tilanteen, mutta toki kun nyt muutama yhtäaikaa tulee tietoon niin itsekin herkästi miettii että onko jotain yleisempää mahdollisesti sitten linjoilla. Tätä siis nyt koitetaan vähän kartoittaa :)

Sellaisen varmistaisin, että olihan teillä kaikilla täällä modeemi/reititin resetoitu tehdasasetuksille ja oletussalasana (jos se on muotoa admin/password/1234/jne) vaihdettu ja tämän jälkeen skannattu kaikki sisäverkon laitteet haitakkeista? Ihan vain varmuuden vuoksi ettei nyt ole joku haittaohjelma liikkellä mikä ei yleiseen haaviin ole vielä napsahtanut 🙂 Toinen vaihtoehto mikä ollut tuossa kanssa ajatuksen tasolla ilmassa on ollut että onko IP-osoitteita sitten mahdollisesti spoofattu, eli tehty hyökkäys johonkin käyttäen väärennettyä IP:tä
Vielä ei mitään konkreettista ole selvinnyt,, yksi toinen asiakas tuossa oli kanssa saman ongelman kanssa mutta hällä ilmeisesti alkaa hälventymään jo onneksi tuo ongelma 🙂 Aikahan noissa yleensä on se mikä korjaa tilanteen, mutta toki kun nyt muutama yhtäaikaa tulee tietoon niin itsekin herkästi miettii että onko jotain yleisempää mahdollisesti sitten linjoilla. Tätä siis nyt koitetaan vähän kartoittaa :)

Sellaisen varmistaisin, että olihan teillä kaikilla täällä modeemi/reititin resetoitu tehdasasetuksille ja oletussalasana (jos se on muotoa admin/password/1234/jne) vaihdettu ja tämän jälkeen skannattu kaikki sisäverkon laitteet haitakkeista? Ihan vain varmuuden vuoksi ettei nyt ole joku haittaohjelma liikkellä mikä ei yleiseen haaviin ole vielä napsahtanut 🙂 Toinen vaihtoehto mikä ollut tuossa kanssa ajatuksen tasolla ilmassa on ollut että onko IP-osoitteita sitten mahdollisesti spoofattu, eli tehty hyökkäys johonkin käyttäen väärennettyä IP:tä


En tiedä mitä taustalla teitte tai tapahtui, mutta nyt tuota Cloudfaren varmistusta ei tule.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
@sph kiva kuulla, että nyt toimii normaalisti. Tiettävästi ei olla mitään tehty eli vähän mysteeri, miksi lähti toimimaan :)

Onko muilla ongelmat loppunut?
Sama täällä, tiistaina iltapäivällä loppui Cloudflare-varmistusten tuleminen. Kiitos! 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pitääpä kysellä että tekikö joku™️ jotain vai onko siellä ollut mahdollisesti vain sitten isompi IP-pooli kerrallaan meiltä mikä poistunut varmistuksista kerralla 🙂 Mutta hyvä kuulla että ongelma näyttäisi väistyneen, eli kuitataan toistaiseksi nyt sitten tämä ongelma ratkaistuksi 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tämä ketju on saanut vuorokauden aikana jo 163 katselukertaa joten samaa ongelmaa on näköjään aika monilla.

Meikäläinen lueskellut pariinkin otteeseen tätä juttua, vaikka ei moista ongelmaa ole koskaan eteen tullutkaan. Ei silloin kun olin Elisan asiakkaana, eikä nykyään erään toisen nimeltämainitsemattoman kolmikirjaimisen operaattorin asiakkaana ollessa.

Eli pelkästään aiheen lukukerrat eivät automaattisesti tarkoita sitä, että isommalla joukolla olisi samaa ongelmaa. 😉

Osallistu keskusteluun