Vastattu

Data liikkuu, mutta sivut eivät toimi

  • 5 maaliskuu 2012
  • 3 kommenttia
  • 2322 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Hei! Kirjoitan tätä viestiä Nopsa-nettitikulta, koska en saanut tätä sivua auki Saunalahti-laajakaistallani. Käytössäni on kaapelimodeemi, josta on langaton yhteys Windows 7:ääni. Nopeus on 10/2 ja modeemi Kotiboksi EPC3825.

Olen näissä asioissa täysi maallikko, mutta jotain maalaisjärkeni ei silti pysty ymmärtämään, kun Speedtestistä saan sisään noin 9M ja ulos 2M, mutta verkkosivuille en yksinkertaisesti pääse. Speedtest.netin sain auki siis pitkään päivittelemällä ja räpläämällä. Facebook ja Google aukeavat aina välillä: Google saattaa toimia hetken, kunnes minuutin päästä ei enää toimikaan. Välillä Facebook ei toimi, välillä mikään muu ei toimi. Ongelmia on kaikkien kokeilemieni sivustojen kanssa.

Tiedostonsiirto näyttää kuitenkin toimivan, sillä sain ladattua kokeeksi erään Linuxin sutjakkaalla 1m/s nopeudella. Rajoitin kaistankäyttöä noin puoleen (500kbps) mutta verkkosivut eivät silti toimineet.

Miten on mahdollista, että yhteys käytännössä on, mutta sitä ei voi käyttää, koska sivut toimivat harvoin (alle puolet sivunlatauskerroista päästävät minut haluamilleni sivuille)??

Olen käynnistänyt modeemin uudelleen. Kaikki valot palavat. Saunalahti Avustaja sanoo että yhteyttä ei ole ja Windows 7:n verkkokeskus sanoo että yhteys on. Vianmääritys valittaa DNS-palvelimista: mitä ne tarkalleen ovat ja ennen kaikkea miten vian voi korjata?

Yhteys avattiin tänään ja sain modeemin tänään.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JoniSL 6 maaliskuu 2012, 09:33


Hei! Kirjoitan tätä viestiä Nopsa-nettitikulta, koska en saanut tätä sivua auki Saunalahti-laajakaistallani. Käytössäni on kaapelimodeemi, josta on langaton yhteys Windows 7:ääni. Nopeus on 10/2 ja modeemi Kotiboksi EPC3825.

Olen näissä asioissa täysi maallikko, mutta jotain maalaisjärkeni ei silti pysty ymmärtämään, kun Speedtestistä saan sisään noin 9M ja ulos 2M, mutta verkkosivuille en yksinkertaisesti pääse. Speedtest.netin sain auki siis pitkään päivittelemällä ja räpläämällä. Facebook ja Google aukeavat aina välillä: Google saattaa toimia hetken, kunnes minuutin päästä ei enää toimikaan. Välillä Facebook ei toimi, välillä mikään muu ei toimi. Ongelmia on kaikkien kokeilemieni sivustojen kanssa.

Tiedostonsiirto näyttää kuitenkin toimivan, sillä sain ladattua kokeeksi erään Linuxin sutjakkaalla 1m/s nopeudella. Rajoitin kaistankäyttöä noin puoleen (500kbps) mutta verkkosivut eivät silti toimineet.

Miten on mahdollista, että yhteys käytännössä on, mutta sitä ei voi käyttää, koska sivut toimivat harvoin (alle puolet sivunlatauskerroista päästävät minut haluamilleni sivuille)??

Olen käynnistänyt modeemin uudelleen. Kaikki valot palavat. Saunalahti Avustaja sanoo että yhteyttä ei ole ja Windows 7:n verkkokeskus sanoo että yhteys on. Vianmääritys valittaa DNS-palvelimista: mitä ne tarkalleen ovat ja ennen kaikkea miten vian voi korjata?

Yhteys avattiin tänään ja sain modeemin tänään.


Hei Torsten!

Ciscon EPC3825 modeemeissa on todettu nopeammilla yhteyksillä olevan ns. packet loss ongelmia joka on todennäköinen syy sinun nettiyhteytesti outoon käytökseen. Kyseessä olevan ongelman saat korjattua kun menet ciscon modeeminhallintaosoitteeseen 192.168.0.1 nettiselaimesi kautta (kirjoita ip-osoite osoiteriville) ja kytket modeeminhallinnasta pois Security välilehdeltä Block IP Flood Detection. Mikäli et pääse osoitteeseen modeemin resetoinnin tulisi korjata asia. Kun modeemi kysyy kirjautumistunnuksia kentät voi jättää tyhjiksi ja painaa vain "Login" nappia, näin pääset esiasettamaan tunnuksesi modeeminhallintaan.

Pahoittelen tätä ongelmaa. Se on tiedossa ja seuraavassa modeemin päivityksessä sitä ei enää pitäisi ilmetä alunperinkään. Smiley

T. Joni
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia


Hei! Kirjoitan tätä viestiä Nopsa-nettitikulta, koska en saanut tätä sivua auki Saunalahti-laajakaistallani. Käytössäni on kaapelimodeemi, josta on langaton yhteys Windows 7:ääni. Nopeus on 10/2 ja modeemi Kotiboksi EPC3825.

Olen näissä asioissa täysi maallikko, mutta jotain maalaisjärkeni ei silti pysty ymmärtämään, kun Speedtestistä saan sisään noin 9M ja ulos 2M, mutta verkkosivuille en yksinkertaisesti pääse. Speedtest.netin sain auki siis pitkään päivittelemällä ja räpläämällä. Facebook ja Google aukeavat aina välillä: Google saattaa toimia hetken, kunnes minuutin päästä ei enää toimikaan. Välillä Facebook ei toimi, välillä mikään muu ei toimi. Ongelmia on kaikkien kokeilemieni sivustojen kanssa.

Tiedostonsiirto näyttää kuitenkin toimivan, sillä sain ladattua kokeeksi erään Linuxin sutjakkaalla 1m/s nopeudella. Rajoitin kaistankäyttöä noin puoleen (500kbps) mutta verkkosivut eivät silti toimineet.

Miten on mahdollista, että yhteys käytännössä on, mutta sitä ei voi käyttää, koska sivut toimivat harvoin (alle puolet sivunlatauskerroista päästävät minut haluamilleni sivuille)??

Olen käynnistänyt modeemin uudelleen. Kaikki valot palavat. Saunalahti Avustaja sanoo että yhteyttä ei ole ja Windows 7:n verkkokeskus sanoo että yhteys on. Vianmääritys valittaa DNS-palvelimista: mitä ne tarkalleen ovat ja ennen kaikkea miten vian voi korjata?

Yhteys avattiin tänään ja sain modeemin tänään.


Hei Torsten!

Ciscon EPC3825 modeemeissa on todettu nopeammilla yhteyksillä olevan ns. packet loss ongelmia joka on todennäköinen syy sinun nettiyhteytesti outoon käytökseen. Kyseessä olevan ongelman saat korjattua kun menet ciscon modeeminhallintaosoitteeseen 192.168.0.1 nettiselaimesi kautta (kirjoita ip-osoite osoiteriville) ja kytket modeeminhallinnasta pois Security välilehdeltä Block IP Flood Detection. Mikäli et pääse osoitteeseen modeemin resetoinnin tulisi korjata asia. Kun modeemi kysyy kirjautumistunnuksia kentät voi jättää tyhjiksi ja painaa vain "Login" nappia, näin pääset esiasettamaan tunnuksesi modeeminhallintaan.

Pahoittelen tätä ongelmaa. Se on tiedossa ja seuraavassa modeemin päivityksessä sitä ei enää pitäisi ilmetä alunperinkään. Smiley

T. Joni

Hei Torsten!

Ciscon EPC3825 modeemeissa on todettu nopeammilla yhteyksillä olevan ns. packet loss ongelmia joka on todennäköinen syy sinun nettiyhteytesti outoon käytökseen. Kyseessä olevan ongelman saat korjattua kun menet ciscon modeeminhallintaosoitteeseen 192.168.0.1 nettiselaimesi kautta (kirjoita ip-osoite osoiteriville) ja kytket modeeminhallinnasta pois Security välilehdeltä Block IP Flood Detection. Mikäli et pääse osoitteeseen modeemin resetoinnin tulisi korjata asia. Kun modeemi kysyy kirjautumistunnuksia kentät voi jättää tyhjiksi ja painaa vain "Login" nappia, näin pääset esiasettamaan tunnuksesi modeeminhallintaan.

Pahoittelen tätä ongelmaa. Se on tiedossa ja seuraavassa modeemin päivityksessä sitä ei enää pitäisi ilmetä alunperinkään. Smiley

T. Joni


Kiitos, tämä auttoi. Voiko tekemäni vikailmoituksen perua jotenkin?


Hei Torsten!

Ciscon EPC3825 modeemeissa on todettu nopeammilla yhteyksillä olevan ns. packet loss ongelmia joka on todennäköinen syy sinun nettiyhteytesti outoon käytökseen. Kyseessä olevan ongelman saat korjattua kun menet ciscon modeeminhallintaosoitteeseen 192.168.0.1 nettiselaimesi kautta (kirjoita ip-osoite osoiteriville) ja kytket modeeminhallinnasta pois Security välilehdeltä Block IP Flood Detection. Mikäli et pääse osoitteeseen modeemin resetoinnin tulisi korjata asia. Kun modeemi kysyy kirjautumistunnuksia kentät voi jättää tyhjiksi ja painaa vain "Login" nappia, näin pääset esiasettamaan tunnuksesi modeeminhallintaan.

Pahoittelen tätä ongelmaa. Se on tiedossa ja seuraavassa modeemin päivityksessä sitä ei enää pitäisi ilmetä alunperinkään. Smiley

T. Joni


Kiitos, tämä auttoi. Voiko tekemäni vikailmoituksen perua jotenkin?


Hei!

Hyvä että tuli kuntoon!
Vikailmoituksen voit perua helpoiten soittamalla vikasarjaamme 09 4243 0730. :)

T. Joni

Osallistu keskusteluun