Vastattu

Ei internet yhteyttä

  • 8 joulukuu 2016
  • 13 kommenttia
  • 1207 katselukerrat

Elikkäs win 10 käyttöjärjestelmä ethernet yhteydellä toiminu aina hyvin mutta nyt herjaa " Kohteella Lähiverkkoyhteys ei ole kelvollista IP-määritystä. Mitä pitäis tehdä että alkais pelaamaan taas?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Apuatarvitseva1 8 joulukuu 2016, 12:47

Otin tietokoneesta kaikki virtapiuhat irti ja sama juttu modeemin kanssa ja annoin olla 5min ja kun laitoin molemmat päälle niin rupes toimii! Kiitti kaikille vinkeistä.
Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Ota koneesta IPv6 pois käytöstä ja käynnistä kone uudelleen.
Ota koneesta IPv6 pois käytöstä ja käynnistä kone uudelleen. ei auttanut
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Olisiko sinulla jokin päivitys aiheuttanut ongelmaa? Ehkäpä..

Kokeile tätä:
https://palsta.elisa.fi/laajakaistaliittymat-10/internetyhteys-ei-toimi-windows-10-paivityksen-jalkeen-503817
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
Tästä aiheesta on kyselty meiltä eilen ja tänään tosiaan paljon myös muissa asiakaspalvelukanavissa. Kannatta käydä ihan ensin kurkkaamassa tuo Dj_Godin linkkaama keskustelu, jossa vinkkejä, mikä tähän voi tepsiä! 🙂
Tästä aiheesta on kyselty meiltä eilen ja tänään tosiaan paljon myös muissa asiakaspalvelukanavissa. Kannatta käydä ihan ensin kurkkaamassa tuo Dj_Godin linkkaama keskustelu, jossa vinkkejä, mikä tähän voi tepsiä! :) ei auttanut
Käyttäjätaso 7
Tämä vika näyttää olevan Windowsin päivityksestä johtuva ja muidenkin operaattoreiden verkoissa ilmenee samaa.

Kokeile vielä sammuttaa Windows pitäen Shift-nappia pohjassa.

https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/kohteella-wlan-ei-ole-kelvollista-ip-maaritysta-1/#c2354736
Tämä vika näyttää olevan Windowsin päivityksestä johtuva ja muidenkin operaattoreiden verkoissa ilmenee samaa.

Kokeile vielä sammuttaa Windows pitäen Shift-nappia pohjassa.

https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/kohteella-wlan-ei-ole-kelvollista-ip-maaritysta-1/#c2354736
ei toiminut
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Itselläni on tuo tullut joitakin kertoja. Eteenpäin olen päässyt yksinkertaisesti klikaamalla oikealla näytön alapalkissa olevaa internet-yhteyden kuvaketta (jonka päällä kolmio, jossa huutomerkki) ja valitsemalla avautuvista parista vaihtoehdosta "tee vianmääritys", joka myös korjaa ongelman ja tilanne korjaantuu ilman mitään muita toimenpiteitä.

En osaa sanoa, onko sitten sama ongelma, mitä aloittajalla oli.
Itselläni on tuo tullut joitakin kertoja. Eteenpäin olen päässyt yksinkertaisesti klikaamalla oikealla näytön alapalkissa olevaa internet-yhteyden kuvaketta (jonka päällä kolmio, jossa huutomerkki) ja valitsemalla avautuvista parista vaihtoehdosta "tee vianmääritys", joka myös korjaa ongelman ja tilanne korjaantuu ilman mitään muita toimenpiteitä.

En osaa sanoa, onko sitten sama ongelma, mitä aloittajalla oli.
vianmäärityksen tein ja sanoo että ei voi korjata
Käyttäjätaso 7
vianmäärityksen tein ja sanoo että ei voi korjata

Onko myös modeemi buutattu?
vianmäärityksen tein ja sanoo että ei voi korjata

Onko myös modeemi buutattu?
olen käynnistänyt sen uudelleen mutta miten buuttaus tehdään?
Käyttäjätaso 7
vianmäärityksen tein ja sanoo että ei voi korjata

Onko myös modeemi buutattu?
olen käynnistänyt sen uudelleen mutta miten buuttaus tehdään?


Hmmm..

Uudelleenkäynnistys kyllä useimmat jumit laukaisee , mutta joskus tarvitaan modeemille tehdasasetusten palautus , jos laite on mennyt pahemmin sekaisin. Riippuu modeemista mistä tuo toiminto valikoista löytyy , mutta tavallisesti kotimodeemin takapaneelissa on Reset-nappi , jota painamalla 10 ... 20 sek laite käynnistyy uudelleen ja palaa tehdasasetuksille. Käyttöohjeista toiminto löytyy.
Otin tietokoneesta kaikki virtapiuhat irti ja sama juttu modeemin kanssa ja annoin olla 5min ja kun laitoin molemmat päälle niin rupes toimii! Kiitti kaikille vinkeistä.

Osallistu keskusteluun