Vastattu

Elisa paransi laajakaistaverkon toimivuutta ja VDSL-alkoi pätkiä

  • 2 helmikuu 2019
  • 4 kommenttia
  • 577 katselukerrat

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
  • Hyvä tyyppi
  • 201 kommenttia
Sain tekstiviestin 22.1. että alueelani parannetaan laajakaistan toimivuutta (katko seuravaana yönä). Kovasti luvattiin vielä tarkkailla netin toimivuutta muutoksen jälkeen ja tehdä tarvittaessa korjaavia toimenpiteitä. Lopputulos oli kuitenkin epäonnistunut.

Tuon "parannuksen" jälkeen VDSL-yhteys on pätkinyt säännöllisen epäsäännöllisesti. Modeemi hukkaa internetyhteyden (voi olla, että VDSL-yhteyskin käy poikki, mutta sitä en ole ehtinyt modeemin valoista toteamaan). Yhteyden palautumiseen menee tyypillisesti 1-3 minuuttiaa. Tämä on varsin kiusallista vaikkapa tallenteita katsoessa tai muunkin nettisurffailun aikana.

Mitähän tälle pitäisi tehdä? Resetoinnit ym. on jo kokeiltu, toista modeemia ei ole ollut saatavilla, mutta tuntuu epätodennäköisesltä, että modeemi olisi hajonnut juuri huoltotyön aikana. Ongelmat todellakin alkoivat 23.1., eli heti yöllä suoritetun parannustyön jälkeen.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Rajatapaus 4 helmikuu 2019, 13:12

Hei jusbe!

Suosittelen kyllä tosiaan että olisit yhteydessä asiakaspalvelumme numeroon https://tel:010 190 240 niin selvitetään ongelmat 🙂
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Tilanne on nyt taas rauhoittunut ja katkoja on harvakseltaan. En ole myöskään ehtinyt paljon katsella telkkaria viime aikoina, joten ei ole ihan tuoreita havaintojakaan. Palaan asiaan, jos tämä vielä toistuu.
Mulla alkoi samanlaiset ongelmat samoihin aikoihin vaikkei alueellani olla tehty mitään huoltotöitä. 2 viikkoa on taisteltu ja yritetty selvittää miksi yhteys pätkii. Asentajakin on käynyt. Linjat tsekattu. Modeemi vaihdettu. Modeemi päivitetty. Resitoitu ties kuinka monta kertaa.Mistään ei löydy vikaa, mutta silti pätkii, iltaa kohden pätkiminen tihenee. Alkaa kohta hermo mennä lopullisesti, kännykät ja muut netit toimivat hienosti mutta kiinteä laajakaista ei. Mutta mulla on tästä oma ketjukin...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jos kerta omat laitteet ovat kunnossa ja ongelmat ovat alkaneet selvästi tuon ilmoitetun huollon jälkeen, niin rimpauttaisin Elisalle ja tekisin häiriöilmoituksen.
Hei jusbe!

Suosittelen kyllä tosiaan että olisit yhteydessä asiakaspalvelumme numeroon https://tel:010 190 240 niin selvitetään ongelmat 🙂

Osallistu keskusteluun