Terve!
Mitä voi loppukäyttäjä enää tehdä, kun talojakamoon on Elisalta tilattu uusi kytkin vuokranantajan toimesta, mutta Elisa/Voimatel ei saa sitä hoidettua, eikä vuokranantajallekkaan enää vastata?!
Aikajana menee kutakuinkin näin
- 2019 alussa luvataan perusnopeuden nosto 100M, ennen sitä kuitenkin kytkimet vaihdetaan
- 30.1. perusnopeus nostetaan 100M
- 1.2. “Kytkimet vaihdetaan pikimmiten uusiin”
- 27.4., 16.5. ja 23.5 laitan viestiä ja kyselen homman edistymisestä, mutta VOAS ei voi antaa vastausta minulle, koska Elisan yhteyshenkilö ei vastaa heille. Samana päivänä tulee vastaus jossa kerrotaan että asentajat ovat hajottaneet valvontayhteyksiä, mutta luvattiin että kohde jossa asun, on ensimmäisenä listalla kytkimen vaihtoa varten
- Kesällä Elisan yhteyshenkilö piti lomaa.
- 16.8. VOAS ei taas kerran voi vastata minulle, kun heillekkään ei Elisan puolelta vastata.
- 16.8. tuli kuitenkin vielä vastaus perään jossa Elisan yhteyshenkilö ihmetteli miten asia ei ollut vieläkään valmis
- 22.8. “Taivaiden ihme on tapahtunut ja kytkimet on lähdössä asennukseen. Eilen on tilaukset syötetty ja sinne tulee siis kokonaan uudet laitteet vanhojen rinnalle. Rungot ja kaikki muukin päivittyvät samalla. Yliheitto asiakkaille saadaan tehtyä aika nopeasti asennuksen jälkeen ja vanhojen purku loppuun”
- 27.9. kysyn VOAS:lta täytyykö kääntyä kirkon puoleen jotta taivaiden ihmeeseen saataisiin lisävauhtia, hän on samaa mieltä sillä normaaleista yhteydenotoista ei ole apua.
- 30.9. kytkimet luvataan asennettavan viimeistään 23.10.
- 24.10. ei ollut uutta kytkintä asennettu, soitin Elisan asiakaspalveluun ja sieltä kerrottiin että kytkimen asennus on siirretty “näillä näkymin” päivälle 8.11. VOAS:lle ei oltu kerrottu tästä.
- 14.11. Soitin Elisan (tekniseen) asiakaspalveluun, jossa kerrottiin että alihankkija (Voimatel) on merkannut kytkimen asennuksen valmiiksi 8.11., vaikka näin ei oltu oikeasti tehty. Sama asiakaspalvelija lupasi laittaa henkilökohtaiseen seurantaan tämän tapauksen, koska on venynyt aivan käsittämättömän pitkäksi. Ainut päivitys mitä häneltä sain, oli mikä oli jo tiedossa - asennus on viivästynyt ja tehdään mahdollisimman pian.
- 21.11. VOAS ilmoittaa kuinka yrittää saada Elisan yhteyshenkilöä kiinni, mutta on kuulemma siirtynyt jo toisen projektin ääreen..
- 22.11. sain (toiselta) asiakaspalvelijalta viestin, että kytkinvaihtoprojekti käynnistyy ensiviikolla (eli viikolla 48)
- 2.12. VOAS ei ole vieläkään saanut kiinni Elisan yhteyshenkilöä
Nyt kun kirjoitan tätä viestiä, niin ei ole tullut päivitystä miltään suunnalta, ja kytkin on edelleen vaihtamatta. Olen yrittänyt myös asiakaspalvelussa vinkata, että jotain isoa pomoa varmaan kiinnostaisi näin isot munaukset (sekä alihankkijalta että yhteyshenkilöltä), mutta siihen ei sanottu oikein muuta kuin “laitan asian eteenpäin”. Etenisikö tämän foorumin kautta paremmin? Saataisiinko kytkin vaihdettua ennen vuotta 2020, kun alkuperäinen speksi oli kuitenkin vuoden 2019 alussa?