Elisan DHCP temppuilee taas



Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

29 kommenttia

Asuksen modeemin sovelluskehittäjät olivat eri mieltä tuosta broadcast unicast asiasta:

DHCP lease obtained renewed for 2 hours. When the lease time has elapsed 50%, i.e. 1 hour (T1 timer), DHCP client sends the lease re-requests to the DHCP server (option 54 server id or 195.74.2.54) (RENEWING mode).
> This is correct.
> But in RENEWING state, the DHCP REQUEST to server should be unicast, not broadcast.
The following description is wrong.
In most modems, IP-renew uses a broadcast message that has been working normally all the time
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23
Asuksen modeemin sovelluskehittäjät olivat eri mieltä tuosta broadcast unicast asiasta:

DHCP lease obtained renewed for 2 hours. When the lease time has elapsed 50%, i.e. 1 hour (T1 timer), DHCP client sends the lease re-requests to the DHCP server (option 54 server id or 195.74.2.54) (RENEWING mode).
> This is correct.
> But in RENEWING state, the DHCP REQUEST to server should be unicast, not broadcast.
The following description is wrong.
In most modems, IP-renew uses a broadcast message that has been working normally all the time


Voi olla, että itselläni on joku ajatusvirhe ollut viestiä kirjoittaessani mutta pääasia, että on nyt palvelinpäässäkin kaikki viilattuna kuntoon.
Erittäin hyvä asia, että homma tuli kuntoon. Mutta kyllä asian tiedottaminen oli pahasti pielessä. Olin yhteydessä tukeenne ja he olivat aivan pihalla asiasta. Onko niin, että ette saa tietoa edes kulkemaan talon sisällä tällaisista vikatapauksista? (Käsittelynumero: 119342060) Toiseksi, koska en ollut asiasta tietoinen ja oletin päätelaitteessa olevan häikkää "flassasin" modeemiin monta eri ohjelmistoversiota, vaihdoin eri valmistajien modeemeja ja olin yhteydessä suoraan modeemien valmistajan sovelluskehittäjiin tämän asian selvittämiseksi. Tämä vain siksi koska, ette saaneet aikaiseksi häiriötiedotetta, jossa olisi yksityiskohtaisesti selostettu ICT- tekniikan insinöörille, mistä tässä häiriössä on kysymys. Edes teidän onko se sitten "Level 2 tuki" tai mikä en saanut tietoa. Edellytän tiedottamisen oleellista parantamista tulevaisuudessa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23
Edellytän tiedottamisen oleellista parantamista tulevaisuudessa.

Kiitos palautteestasi. Pyrimme parantamaan.