Tilasin marraskuun lopuilla kuidun ja tietenkin kylkeen 1000/100 netin ja KTV:n. Maksoi niin että kirpaisi. No sehän kaivettiin ASAP ja kuitu odotti kytkentää jo reilun viikon päästä. (Luvattu kytkentä 30.4.2019, koska talvi, no kaivoivat mielummin heti, koska ei routaa vielä maassa.) No hitsaus saatiin sitten kuitenkin "vasta" 17.12.18.
No heti alkuun speedtestiä tekemään ja 84-90/94 pukkaa. Meinasivat, että kestää nopeusproofilin päivittyminen kuitumuuntimeen. Sitten syytettiin mun routteria, joka kuitenkin toimi 4G:n kanssa +270Mbit nopeuksilla parhaimmillaan ja iperffillä pukkaa 930Mbit lähiverkossa. Sitä syytettiin muuten aika pitkään 😃. Pyysin tarkastamaan kuidun kättelynopeuden -> Asentaja oli tarkastanut aiemmin aamulla, "kaikki kunnossa".
Lopulta xx puhelun jälkeen huomasivat, että "Hei, meillä on 100mbit kytkin teletilassä.", tai ikinä mihin tuo mun kuidun pätkä päättyykään. Nyt on jo YLI kuukausi, kun alunperin jonkun on pitänyt ottaa yhteyttä siitä, koska saadaan kytkin vaihdettua! Sekä kohta pari viikkoa siitä, kun viimeksi otin yhteyttä asian tiimoilta ja tämä henkilö muisti joulukuisen puhelun ja lupasi _henkilökohtaisesti_ selvittää asian ja soittaa takaisin. Ei ole kuulunut. 😑 Eikä ole kuulunut laskutuksestakaan mitään kotitalousvähennykseen liittyen. Piti olla max 4päivän jono laskutuksen puolella...
Toki ei olla lähelläkään luvattua toimistuspäivää huhtikuun lopulla, mutta eniten kismittää se, kun luvataan ottaa yhteyttä, niin ei oteta! Kaikkiin puheluihin on varmaan palanut pari kolme tuntia ja puhelumaksuja (Periaate, teidän vika, minä maksan silti puhelut).
Märkänä rättinä kasvoille vielä KTV:n hinnannousu vaikka kaapeli ei ollut edes kytkettynä kuukautta 😃 LOL. Kyseessä on enemmänkin periaattelinen juttu, mutta silti. Toki sen saa irtisanottua ilman irtisanomisaikaa ja Elisalla on oikeus muuttaa ehtoja jne. jne. Ei nyt kovin realistista. Tuotteen toimittaminen valokuidussa ei varmasti ole yhtä kallista kuin kuparissa.
Toivon ainakin, kun 1000-liittymä aukeaa joskus, se aukeaa nykyisellä 56,9€/kk hinnalla, EIKÄ vanhalla 79,9€/kk! Sentään ei tarvi maksaa nettiliittymästä vielä mitään, ennenkuin asia on korjattu.
Pliis, voisiko joku laittaa asian eteenpäin, soittaminen näyttää olevan aika tyhjän kanssa?!
PS. Laittakaa kytkin muutamalla ylimääräisellä 10Gbit portilla tulevaisuutta varten. ;)
PPS. Toivottavasti se teidän joulukuussa lähettämä palautelinkki "kuinka kuidun asentaminen meni", ei ole vielä vanhentunut!
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs
Pahoittelut nyt heti kärkeen tuosta että hommat ei todellakaan ole mennyt kuten piti! 😞 Selvittelin tuota tilannetta ja sainkin asiaa purettua vähän. Ensinnäkin Pekalta pahoittelut ja terveiset, hän on tuota puhelimitse kanssasi hoitanut ja tehnyt parhaansa edistääkseen tilannetta. Lupasi myös soitella sinulle vielä jos tahdot? :)
Tuo työ itsessään mitä tuolla verkon puolella nyt vaaditaan on etenemässä, aikataulu on näillä tietoa huhtikuun loppuun mennessä. Noista sopimushinnoista voidaa jutella tarkemmin vaikka yksäripuolella jos heität@OmaYhteisö-tiimi 'lle viestiä 🙂 Tosta kotitalousvähennyksestä potkaisin vähän vauhtia käsittelyyn, koitetaan saada siitä sinulle nyt myös vastausta ja yhteydenottoa mahdollisimman pian!
Tuossa siis muuten on ihan lupaavalla mallilla nuo työt etenemässä, mutta näemmä unohtui sinulle asian tiimoilta ilmoittaa asioista 😞 Tuo että alkuun syyteltiin sun laitteita johtuu informaatiokatkoksesta meidän puolella, tästä laitoin jo viestiä eteenpäin että jatkosa toivon mukaan vältyttäisiin vastaavalta. Sun kohdalla tuo ei siis lohduta, mutta toivottavasti lohtua tuo edes se että yritetään parantaa toimintaa kiitos sinun aiheellisen palautteesi 🙂
Katso alkuperäinen viesti
Tuo työ itsessään mitä tuolla verkon puolella nyt vaaditaan on etenemässä, aikataulu on näillä tietoa huhtikuun loppuun mennessä. Noista sopimushinnoista voidaa jutella tarkemmin vaikka yksäripuolella jos heität
Tuossa siis muuten on ihan lupaavalla mallilla nuo työt etenemässä, mutta näemmä unohtui sinulle asian tiimoilta ilmoittaa asioista 😞 Tuo että alkuun syyteltiin sun laitteita johtuu informaatiokatkoksesta meidän puolella, tästä laitoin jo viestiä eteenpäin että jatkosa toivon mukaan vältyttäisiin vastaavalta. Sun kohdalla tuo ei siis lohduta, mutta toivottavasti lohtua tuo edes se että yritetään parantaa toimintaa kiitos sinun aiheellisen palautteesi 🙂