Vastattu

Elisaviihteen adsl irtisanominen

  • 28 maaliskuu 2016
  • 26 kommenttia
  • 1070 katselukerrat

  • Kommentaattori
  • 310 kommenttia
Onko mahdollista irtisanoa adsl osuutta? Syy miksi haluaisin irtisanoa on se että mokkulalla pääsee yli puolet isompiin nopeuksiin. Adsl nopeus on yleensä noin. 15M. Viihteessä on määräaikaisuutta voimassa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kukkatippa 30 maaliskuu 2016, 10:12

Onko mahdollista irtisanoa adsl osuutta? Syy miksi haluaisin irtisanoa on se että mokkulalla pääsee yli puolet isompiin nopeuksiin. Adsl nopeus on yleensä noin. 15M. Viihteessä on määräaikaisuutta voimassa.



Mobiililaajakaistalliseen Viihteeseen sopimus on toki mahdollista päivittää. Jos lisäilet asiakasnumerosi profiiliin tai laitat meille yksityisviestiä Palstatiimin profiiliin , niin voidaan katsoa tilanne kuntoon. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

26 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kysyin taannoin asiaa Elisan myymälässä ja sain vastaukseksi "Ei käy, kyse on eri tuotteesta mikä tarkoittaa että kaikki tekemäsi tallenteet häviää."
Kysyin taannoin asiaa Elisan myymälässä ja sain vastaukseksi "Ei käy, kyse on eri tuotteesta mikä tarkoittaa että kaikki tekemäsi tallenteet häviää."

Täytyy suoraan sanoa, että kakkapuhetta myyjältä , Itsellä on/oli Elisa Viihteen palvelussa ja hyvin se onnistui vaihtamaan Elisa Viihde Online-palveluun. Tai siis liikkeessä ei ollut ihan varma, myyjä hoiti ja soitti seuraavana päivänä takaisin. Samalla nopeus nousi 100/10Mbit/s -> 250/50Mbit/s nopeuteen ja hyvin ne tallenteet pysyivät tallessa tuossa Online-palvelussa. Ja minulla oli nimenomaan Elisa Viihde laajakaistalla. Tämä hoitui joulun aikaan.

Eli Kyllä se vaihto todennäköisesti sinunkin kohdalla onnistuu Elisa Viihde + digiboksi eli Elisa Viihde ilman laajakaistapalveluun ja tuokin on Elisan sivujen mukaan tällä hetkellä 19.90e/kk.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko mahdollista irtisanoa adsl osuutta? Syy miksi haluaisin irtisanoa on se että mokkulalla pääsee yli puolet isompiin nopeuksiin. Adsl nopeus on yleensä noin. 15M. Viihteessä on määräaikaisuutta voimassa.

Mobiililaajakaistalliseen Viihteeseen sopimus on toki mahdollista päivittää. Jos lisäilet asiakasnumerosi profiiliin tai laitat meille yksityisviestiä Palstatiimin profiiliin , niin voidaan katsoa tilanne kuntoon. 🙂
Chattailin tossa Elisan kanssa. Mobiilikaista viihteeseen ei paljon iloa ole kuin multisimmejä löytyy 5 kpl. Ellei siihen saa kaupan päälle mokkulaa?
Onko mahdollista irtisanoa adsl osuutta? Syy miksi haluaisin irtisanoa on se että mokkulalla pääsee yli puolet isompiin nopeuksiin. Adsl nopeus on yleensä noin. 15M. Viihteessä on määräaikaisuutta voimassa.

Mobiililaajakaistalliseen Viihteeseen sopimus on toki mahdollista päivittää. Jos lisäilet asiakasnumerosi profiiliin tai laitat meille yksityisviestiä Palstatiimin profiiliin , niin voidaan katsoa tilanne kuntoon. :)

Lisäsin asikasnumeron.
Jos pistän ADSL-Parkkiin niin piteneekö sopimus aika?
Mikäs olis hinta jos päivittäisin mobiilikastalliseen? Tuuleeko taas 2 vuoden määräaikainen?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Viihde- sopimusta ei voi laittaa parkkiin. 🙂
Jos vaihdettaisiin Viihteesi sellaiseksi, että otat sen kanssa toimivaksi Mobiililaajakaista 4G- liittymän, sekä reitittimellä niin kuukausimaksustasi tulisi 43,8e/kk. (Viihde ilman laajakaistaa- palvelu 19,9e/kk, Mobiililaajakaista 4G 17,9e/kk, laite 6e/kk 36kk maksuajalla). Tässä tapauksessa Viihteen määräaika ei uusiudu. Laittaisitko vaikka yksityisviestiä elisa.to/viestipalstatiimille niin voidaan tarkemmin selvitellä tilannettasi! 🙂
Taidan ostaa laitteen muualta halvemmalla ja maksaa vaan kiltisti adsl maksu siinä sivussa.
Adsl tulen irtisanomaan heti kuin on mahdollista. Multisimmeja kun löytyy se 5 kpl.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Oletko testannut Viihteen toimivuutta niillä? Ne on kuitenkin puheliittymänä sinulla ja en tuollaista sopimusratkaisua ole koskaan edes nähnyt, niin mietin lähinnä niiden toimivuutta tuon Viihteen kanssa. 🙂
Oletko testannut Viihteen toimivuutta niillä? Ne on kuitenkin puheliittymänä sinulla ja en tuollaista sopimusratkaisua ole koskaan edes nähnyt, niin mietin lähinnä niiden toimivuutta tuon Viihteen kanssa. :)
Hyvin toimii .:) Just kokeilin nopeuksia 50M. Nyt testissa Huawei b593
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiva 🙂 Tokihan sitten määräajan jälkeen kannattaa siitä adsl:stä luopua jos noilla noin kivasti toimii!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Ei muuten kannata irtosanoa ADSL:ää. Vaikka näin ilmeisesti on neuvottelu Elisan duunareita täällä ohjeistamaan.

https://palsta.elisa.fi/yleinen-keskustelu-15/adsl-yhteysongelmia-498523/index1.html#post502531

T: Tuokki
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Oletko testannut Viihteen toimivuutta niillä? Ne on kuitenkin puheliittymänä sinulla ja en tuollaista sopimusratkaisua ole koskaan edes nähnyt, niin mietin lähinnä niiden toimivuutta tuon Viihteen kanssa. :)
Hyvin toimii .:) Just kokeilin nopeuksia 50M. Nyt testissa Huawei b593


Mutta toimiiko huomenna , vuoden tai 5 päästä. Vain onko mobiiliverkko ruuhkaunut käyttökelvottomaksi ? No sitten palataan ADSL:ään tai VDLS:ään ellei ELisa ole jo vetänyt kupareita rullalle (=postanut käytöstä).


T: Tuomas
No tässä on aikaa testailla kuin määräaikaisuus tais olla jouluun. Nopeudet on vasta noussut tällä alueella. Ennen tosi surkeita nopeuksia saatu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Niin vasta nousseet, mutta kun moni saa tuosta tietää, niin 21 muuta Viihdettä siirtyy mobiiliin samasta syystä eli sitten ei enää kauan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Tämä kuvaa tilannetta todella hyvin. Kulutttajat keskimäärit katsovat kahta kohtaa toinen on hinta ja toinen on ominaisuudet (tässä tapauksessa siis netin nopeus). Jos ostat yhden litran maitopurkin tajuat heti, jos se on puolillaa ja kiikutat kauppaa rahoja takaisin vaatien (tuotteessa on selvä virhe).

Netin nopeus on taas suurimma osalle porukasta täysin abstrakti käsite. Netin nopeus riittää, jos video ei pätki. Mitään käsitystä mihin nopeutta verrata tai miten sen voisi ymmärttää.

Tämän takia operaattoreilla on loistava mahdollisuus myydä ilmaa.

Kun nopeuden käsittäminen on näin "hakusessa" on aika turhaa olettaa, että porukka ymmärtäisi miten eri tekniikat toimisivat. Mikä on jaettua kaistaa ja miten. Miten se vaikuttaa nopeuteen yms.

On siis todella vaikea selittää miten hidas ja kallis ADSL saattaa loppupeleissä olla parempi ratkaisi. Tai miksi tänään todella nopea mobiiliyhteys on huomenna niin hidas, että videoiden katselu on mahdotonta .

Operaattorien intresseissä ei ole näitä asioita tuoda esille markkinoinnissa (valistaa) asiakkaita, koska tietämättömyys auttaa mukavasti myynnissä.

Viranmomaisten pitäisi ottaa tieukempi kanta, jotta liittymiä ei saisi myydä teoreettisilla maksimnopuksilla.

T: Tuokki
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Elisa ilmoittaa sivuillaan, sekä sopimusehdoissaan selkeästi aina liittymien nopeuksien normaalit vaihteluvälit ja meille painotetaan usein, että tulee nimenomaan mainita se maksiminopeus nimenomaan teoreettisena maksiminopeutena, sekä tuo normaali vaihteluväli eikä myydä yhteyksiä niin että "tämä toimii 50M nopeudella". Toisilla saattaa vetää täysillä ja toisilla saattaa hidastella erinäisistä syistä riippuen tekniikasta. Siksi ilmoitellaan normaalit vaihtelvälit. 🙂

Tuskin mikään operaattoreista tahalleen myy "ilmaa". On sitten eri asia miten se myynti tehdään ja kuinka operaattori viestii vaihteluväleistä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Kyllä sopimusehdoissa pienellä lukee mikä on vaihteluväli. Mutta fakta on, että liittymiä myydään teoreettisillä maksimopeuksilla. Kukaan ei myöskään selkeästi ole vastannut (vaikka) kuinka pitkän ajan liittymän nopeus pitää olla alarajan alla, että vaikka kytkyn voi irtisanoa (alarajaan vedoten).

Kirjoitin kommentin siksi, että maksinopeuksilla myynti vääristää kilpailua ja saattaa kiinteät yhteydet eriarvoiseen asemaan mobiilin netin kanssa.

Siis porukka ei ole niin kiinnostunut hankkimaan / investoimaan kiinteään yhteyteen ja pitää kiinteän yhteyden hankinta sekä kk- hintoja kalliina (verrattuna mobiiliin). Koska porukka ei osaa huomioida hinnassa vaihteluväliä tai sitä että yhteys ei ruuhkaudu (kuitu kotiin FTTH- toteutuksissa).

Operaattorien etujen mukaista on niputtaa vaihteluväli myös kiinteiden yhteyksien ehtoihin. Vaikka ADSL- yhteys ei ikinä toimisi nopeammin kun 8/0,7M nopedella. Mobiililla on sentää välillä mahdollista saada lähes maksinopeus, kun on optimaalisessa paikassa (ellei kyse ole kiinteästi asennetusta koti reitittimestä).

En missään nimessä usko, että mobiili on kaiken ratkaiseva onnela ja pelkään että rajaton mobiilidata on lähitulevaisuudessa häviävä tuote. Suomi on lähes ainoa maa maailmassa jossa tätä mallia käytetään ja Elisa taitaa olla ainoa, joka estää toistaiseksi että tilanne ei muutu.

Pelkäämpä jos kiinteä verkko rapistuu (muuallakin kun Suomessa) eikä uutta kuituaverkkoa rakenneta riittävän nopeasti se tulee vaikuttamaan Suomen ja muidenkin läntisten maiden kilpailukykkyyn, kun tulee palveluita jotka vaativat supernopeita 1000M + yhteyksiä.

http://www.mikrobitti.fi/2016/04/vanhat-laajakaistat-happanemassa-kasiin-yhdysvalloissa-yha-useampi-kotitalous-valitsee-mobiililaajakaistan/

T: Tuokki
No niin alkais olemaan ajan kohtainen asia. Kysyin myymälässä adsl tiputtamista pois sopimuksesta myyjä oli sitä mieltä että pitäisi tehdä uusi 2 vuoden soppari. Pitääkö oikeasti?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
No niin alkais olemaan ajan kohtainen asia. Kysyin myymälässä adsl tiputtamista pois sopimuksesta myyjä oli sitä mieltä että pitäisi tehdä uusi 2 vuoden soppari. Pitääkö oikeasti?

Ei ole pakko uusia sitä määräaikaa, jos on ennestään Viihde-palvelu. 🙂 Usein se kuitenkin on ihan kannattavaa. Tuossa muutoksessa tippuu pois mahdolliset maksuttomat lisäpalvelut, kuten sähköpostit, jos niistä ei tee erillistä sopimusta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
No niin alkais olemaan ajan kohtainen asia. Kysyin myymälässä adsl tiputtamista pois sopimuksesta myyjä oli sitä mieltä että pitäisi tehdä uusi 2 vuoden soppari. Pitääkö oikeasti?

Siis onko sulla nyt määräaikainen sopimus. Vai kk kerralla toistaiseksi voimassaoleva ? Olen aika varma, että kyllä Elisa sopimuksen päivittää mobiilin kautta tulevaksi yhteydeksi, jos sanot että se on sitten "bye bye", kun tämä soppari loppuu, jos ei järjesty. Mieluummin jatkavat vaikku muutettuna, jos toinen vaihtoehto on menettää asiakas.

Se jos sieltä mobiilin kautta ei sitten saakkaan kelvollista kuvaa. Eli yhteys ruuhkautuu vaikka illalla, kun naapuritkin katsovat mobiilin kautta 4K HD- leffoja, niin onkin sitten toinen juttu. On kiinteä yhteys mikä tahansa, niin sen nopeus ei käytännössä vaihtele. Eli on hyvä juuri videoiden katsomiseen.

Voihan tässä sitten palata takaisin kiinteään, jos tilanne on huono (ellei ELisa ole vetänyt sillä aikaa kupareita rullalla). :(

T: Tuokki
Tässä kuussa loppuu määräaikaisuus. Adsl pätkii vähän väliä. Mokkulalla toimii hienosti vaikka samalla muutkin käyttää samaa mokkulareititintä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Voit muuten tuon muutoksen hoitaa yksityisviestilläkin niin säästät jalkoja. Matkaan haluttu muutospäivä ja puhelinnumerosi niin hoidetaan kuntoon. 🙂
No niin nyt oon varmaan 2kk jo käyttänyt pelkkää mokkulaa. Hyvin toimii vaikka useampi käyttää samaa aikaa. Tallenteetkaan ei hävinny.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
No niin nyt oon varmaan 2kk jo käyttänyt pelkkää mokkulaa. Hyvin toimii vaikka useampi käyttää samaa aikaa. Tallenteetkaan ei hävinny.

Onnea valinnasta. Muistathan sitten tulla kertomaan, jos onni kääntyy kun xx- määrä naapureita äkkää, että mobiili on parempi ja hups sillä ei pysty kelvollisesti pätkimättä katsomaan niitä viihde tallenteita ruuhka aikana klo 16-22 välillä.

Itse en tekisi noin, vaan katsoisia asioita vähän pidemmälle vähintään 1-2 vuoden päähän, mutta kuvaamallasi tavalla moni kuluttaja toimii.

Mitä tule ADSL/VDSL:n pätkimiseen, niin se ei ole mitenkään suuressa mittakaavassa yleistä. Vaan kaikki kiinteä yhteydet toivat paremmin (yhteyden tasalaatuisuuden suhteen) kun mobiili.

Itse en millään muulla yhteydellä (paitsi mobiililla) hyväksyisi minkäänlaista pätkimistä vaan pistaisin operaattorin kaivamaan jokaisen kivenkolon kunnes yhteys on kunnossa. Mobiilissa operaattori ei monessa tilanteessa voi tehdä mitään, kun se "ilma" siinä operaattorin verkon ja asiakkaan välillä ei ole kenenkään hallinassa/vastuulla. Joten mobiilissa vastuu ongelmista jää asiakkaalle. Jonka vaihtoehtoehtona on joko vaihtaa operaattoria tai yrittää viritellä jotain lisä antenneja.

T: Tuokki

Osallistu keskusteluun