Vastattu

Etelä-Pohjanmaa kaapelinetti


  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
En vieläkään voi käsittää, miten vähän väliä Elisa saa katkaistua linjat ilman minkäänlaista ilmoitusta. Taas vaihteeksi netti poikki ja elisan sivusto on niin tökerö että vikailmoituksen jättämiseen menee vähintään yksi työpäivä ja vastaus sieltä on: "kiitos ilmoituksesta, ilmoitamme sinulle kun yhteys taas toimii"

Voin kertoa että ei se kyllä mieltä lämmitä kun AINA oletuksena on että vika on asiakkaan laitteissa ja asiakasta pidetään aina tietämättömänä. Viimeiset 4 kertaa kun olen vikailmoituksen jättänyt on vika löytynyt Elisan päästä. Ikinä ei ole paljastunut mikä vian on aiheuttanut, mutta korjaantunut se on kun tarpeeksi monta kertaa on soittanut ja maksanut itsensä kipeeksi jonottamisesta puhelimessa.

Jännä juttu vaan että Anvian aikana liittymä pelasi 2 vuotta ilman katkoksia ja heti vaihduttua Elisan nimiin on linja poikki 1kk välein ja useita tunteja/päiviä kerralla.

Itselläni on siis kaapelinetti 250/20 ja sijaintina Seinäjoki. Fritzbox (Josta en hevillä luovu) näyttää että viimeks klo 10:57 aamulla on linja ollut auki. Nyt taas sellanen mukavat melkein 12h ollut linjat poikki. Ei mitään merkkiä elisan häiriökartassa, eikä myöskään tiedotteissa. Omagurulle voi lätistä mukavia 2.30€/min ja sieltä vastaa kaveri joka käskee nollata koko boxin ja tarkistella olisko johdot hyppineet irti rasiosta. Ja tietysti asiakkaan laitteissa vika ja ilmoitus tulee kun vika korjattu.

Voin kertoa että kun joku toinen palveluntarjoaja saa tänne sellaisen liittymän missä ei pingi karkaa nykyiselle mobiilikaista tasolle niin vaihtuu liittymä. On kyllä niin käsittämätöntä toimintaa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Iinuliini 10 lokakuu 2018, 13:54

Moikka DH1!

Ikävä kuulla, että sinulla on syntynyt tällainen mielikuva meistä. Olen pahoillani että yhteyksissä on nyt esiintynyt useamman kerran vikaa etkä ole tähän saanut koskaan oikein selvää syytä, että miksi näin. 😞

Miellään kyllä toki selvitettäisiin mistä ongelmat ovat johtuneet ja pitäähän se sinunkin saada tietää! Olisitko tätä varten yhteydessä asiakaspalveluumme ? 🙂

-Iinuliini

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Moikka DH1!

Ikävä kuulla, että sinulla on syntynyt tällainen mielikuva meistä. Olen pahoillani että yhteyksissä on nyt esiintynyt useamman kerran vikaa etkä ole tähän saanut koskaan oikein selvää syytä, että miksi näin. 😞

Miellään kyllä toki selvitettäisiin mistä ongelmat ovat johtuneet ja pitäähän se sinunkin saada tietää! Olisitko tätä varten yhteydessä asiakaspalveluumme ? 🙂

-Iinuliini
Nyt taas pari päivää netti katkeillut iltaisin niin piti oikein kaivaa tämä edellinen keskustelu ja ohhoh olin jo innoissani, että nyt on tullut vastaus. Mutta ei.

Voin kertoa, että minulla ei todellakaan ole aikaa jonotella teidän asiakaspalveluun ja maksaa vielä tästä lystistä reilut 2€. Jos liittymä ei huomenna 27.11.18 pelaa normaalisti niin kuluttajasuoja saa hoitaa tämän. Itsellä ei riitä mielenkiinto eikä aika. Jotenkin vielä ymmärtäisin jos nopeus vain olisi hidastunut, mutta kun tosiaan koko linja on poikki. Eikä tuo asiakaspalveluun soittaminen ole mitään hyödyttänyt. Aina sama ralli käynnistysten ja piuhojen irrottamisen kanssa. Ja lopuksi selvitellään asiaa ja sitten jotain on tehty, mutta ei ikinä kerrottu missä vika on vaikka ensisijaisesti oletetaan vian olevan asiakkaalla.

Olisi edes hienoa jos sivustolta löytyisi joku kohta mistä saa ilmoitettua että vika on päällä. Tai voihan sellainen kohta jossain ollakkin, mutta kuten jo edellisessä viestissä sanoin, ei sitä täältä sivustolta löydä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
DH1 kirjoitti:


Voin kertoa, että minulla ei todellakaan ole aikaa jonotella teidän asiakaspalveluun ja maksaa vielä tästä lystistä reilut 2€. Jos liittymä ei huomenna 27.11.18 pelaa normaalisti niin kuluttajasuoja saa hoitaa tämän.



Eipä Kuluttajaneuvonnasta yleensä mitää kättäpidempää. Varsinkin tällaisessa "vähäpätöisessä" asiassa kun nettiyhteyden laatu, taso ja toimivuus. Tämä on vain on näin ikävä kyllä.

Se miksi on sellainen olo, että "Anvian" aikaan kaikki oli paremmin on varmasti ihan faktaa. Paikallisella operaattorilla on usein kettärämpi ja joustavampi asiakaspalvelu. Pieni operaattori on myös paremmin sitoutunu / integroitunut omaan alueseensa (=porukka tuntee toisensa) ja operaattori tuntee alueensa.

...mutta bussines on tällaista. Isot operaattorit yrittävät maksimoida voittansa. Siinä kun pieni paikallinen puhelinyhtiö / osuuskunta usein toimii vähän eri periaatteella. Tämä ei voi ollä näkymättä palvelun laadussa. Viime kädessä voi tietenkin itse kukin Avian (vanha) osakas miettiä, että kannattiko myydä osakkeet isolle operaattorille (tässä tapauksessa Elisalle).

T:Tuokki
Näinhän se varmasti on. Tuntuu vaan jotenkin niin huijaukselta kun ylipäätään pitää maksaa palvelusta joka ei vastaa lupausta. Olisi edes joku selkeä tapa jolla pystyy ilmoittamaan liittymän toimimattomuudesta. Joka kerta kun olen asiakaspalveluun soittanut ja ilmoittanut viasta on vastaus aina sama: "ei ole tullut siltä alueelta muita ilmoituksia". Eikä varmasti olekkaan kun täällä haja-asutus alueella on muutenkin asukkaat aika harvassa ja toisekseen vain murto-osalla on kaapelinetti.

Olen kyllä saanut pitkän vääntämisen jälkeen hyvitystä laskuuni Elisalta, mutta tuntuu silti älyttömältä maksaa liittymästä jota ei pysty käyttämään kunnolla.

Täytyy siis vaan tyytyä tähän ja toivoa, että 5g toisi jotain pelastusta tulevaisuudessa.
Vaasan suunnalla Anvian vanha ja nykyinen Elisan verkko toimii yllättävän hyvin. Ei ole pahemmin katkoja ollut, ei Anvian eikä Elisan aikana. Aluksi oli ongelmia, mutta saneerasimme taloyhtiön antenniverkon. KAMO-yhteyksissä antenniverkon toimivuudella on iso merkitys. Jos verkko ei ole kunnossa voi tulla ihmeellisiä toimintahäiriöitä ihan tuosta vaan. Ne vanhat Telesten antennirasiat ovat kuulemma kaikista huonoimpia.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
DH1 kirjoitti:

Täytyy siis vaan tyytyä tähän ja toivoa, että 5g toisi jotain pelastusta tulevaisuudessa.



En pidättäisi hengitystä, että 5G:stä tulee mikään pelastus tai kiinteän yhteyden (todellinen) korvaaja varsinkaan maaseudulla. Korkeat taajuudet joita tarvitaan, että saadaan ns. Giga- nopeuksia eivä kanna pitkää matkaa. Eivätkä käytännössä mene läpi mistään rakenteista (kuten seinät). Varmasti 5G:n käyttöön tulee muitakin alempia taajuuksia kuten 700Mhz, mutta näillä ei saavuteta yhtään 4G:tä suurempia nopeuksia. Suuret nopeudet ja taajuudet taas toimivat kaupungeissa, joissa tukiasemmat voivat olla n. 100 metrin päässä toisistaan.

Tämäkö on 5G-Suomi? KS: "Äärimmilleen vietynä joka huoneessa pitää jatkossa olla pieni tukiasema"

Milläköhän 5G- tuodaan "jokaiseen" huoneeseen. Villi arvaukseni on, että valokuidulla !! Mikä on sitten 5G- roolin Wifin ja kiinteän yhteyden osalta, joka jon on kotona. Kiinteän yhteyden tai 4G:n perässä !

T: Tuokki

Osallistu keskusteluun