Kysymys

Huoneistokaista pätkii

  • 15 huhtikuu 2014
  • 3 kommenttia
  • 800 katselukerrat

Meillä on kotona Elisan Huoneistokaista 50M. Yhteys on muuten ollut erinomainen, mutta välillä kun iPad 3:lla striimaa videota (esim. NetFLix, Yle Areena), yhteys modeemiin katkeaa hetkellisesti. Normaalissa selailussa en ole huomannut yhteyden katkeamista vaan ainoastaan, kun dataa siirretään paljon. Muilla laitteilla en ole katkeamista huomannut, mutta harvoin käytän tuhnuista kotiläppäriä mihinkään, joka veisi paljoa kaistaa. Joskus yhteys toimii moitteetta tuntikaudet, toisinaan yhteys katkeaa viiden minuutin välein. iPadin etäisyydellä modeemiin ei tunnu olevan väliä. Säädin kanavan manuaalisesti, mutta siitä ei ollut apua.

Mikä avuksi?

3 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Hei Hartwick9,

Tervetuloa Palstalle! Samaa ongelmaa siis ei ilmene muilla laitteilla, oletko esimerkiksi puhelimen dataa kokeillut käyttää modeemin wlan-yhteydellä? Häiriö voi johtua modeemistakin, se olisi hyvä ainakin resetoida. Myös wlan-kanavan vaihtaminen voisi auttaa. Ohjeita myös tukisivuilla: http://asiakastuki.saunalahti.fi/ohje/162/
Noniin, pitkän pääsiäisen jälkeen taas kehissä. Modeemi on siis tuo Zyxel VMG3326. Verkko toimii nopeasti mutta katkeilee iPadilla. iPad siis näyttää, että yhteys tukiasemaan on vahva, mutta tiputtaa yhteyden vähän väliä. Oma tuntumani on, että WLAN-verkko on edelleen normaalisti toiminnassa, mutta iPad vain "hukkaa" sen, jonka jälkeen näytölle pomppaa ehdotuksia verkoista. Klikkaan sieltä oman verkkoni ja katselu voi jatkua. Etäisyyttä modeemiin on max 7 metriä. Modeemin resetointi ei vaikuta, olen myös nollannut iPadin verkkoasetukset.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Ihan samaa tekee oma iPadini (v. 4) D-Linkin tukarin kanssa. Tämä "ominaisuus" tuli jossakin iOS päivityksen yhteydessä, verkkoasetusten resetointi iPadissa auttoi jonkin verran mutta edelleen verkko vaan häviää jossakin vaiheessa ja tulee sitten takaisin.

Osallistu keskusteluun