Kysymys

Huoneistokaistan saatavuustiedot muuttuivat kesken toimituksen

  • 29 elokuu 2014
  • 1 kommentti
  • 600 katselukerrat

Saunalahden Huoneistokaistan nopeussaatavuustiedot saattavat muuttua tilauksen jälkeen. Vertailin eri operaattoreiden laajakaistaliittymiä ja niiden nopeuksia osoitteeni perusteella ja päädyin 14.8. netissä olevien saatavuustietojen perusteella tilaamaan Jyväskylän Elisan myymälästä 100M Huoneistokaista-liittymän ja sain vielä samana päivänä tilausvahvistuksen sähköpostitse ja tekstiviestinä liittymän toimituksesta 1.9.2014 ja seuraavana päivänä tulikin jo VDSL2 reititin odottamaan liittymän toimitusta. Tässä vaiheessa sanoin nykyisen liittymäni irti 1.9.2014 alkaen ja jäin tyytyväisenä odottamaan uuden liittymän käyttöönottoa. Mutta eihän tämä niin sitten menekään, sillä tänään 28.8. sain yllättäen ensin tekstiviestinä uuden tilausvahvistuksen joka oli muuten samanlainen kuin 14.8. saamani viesti, mutta nyt toimituspäivä olikin 4.9.2014 ja hetken kuluttua tästä tuli tilausvahvistus spostiin, jossa todettiin toimituspäiväksi 1.9.2014 ja nyt liittymä olikin muuttunut nopeudeltaan 50M:ksi. Tämän jälkeen menin tarkistamaan Oma Saunalahti palveluun tilauksen statusta, niin siellä lukikin nyt PERUUTETTU! Eipä sitten muuta kuin otin yhteyttä Saunalahteen ja selitys oli, että on tapahtunut 'harvinainen' virhe, jossa netissä ja myymälässä on osoitteeni kohdalla ollut väärä nopeussaatavuustieto. Itse siis päädyin vaihtamaan nettioperaattoria väärän nopeustiedon perusteella ja lopputulos on käytännössä se, että nopeuteni ei juuri muutu tässä muutoksessa ja ilmeisesti olen muutaman päivän ilman nettiliittymää, koska jo vahvistettu toimitusajankohtakin viivästyy. Ja mitä tekee Saunalahti: lähettää automaattisesti tulevat tekstarit ja spostit. Jotenkin olisin odottanut muunlaista kontaktointia esim. joku henkilö olisi voinut ensin soittaa ja kertoa tilanteen, sillä ihmetykseni oli suuri mitä tilaukselleni on tapahtunut kun sain uudet tilausvahvistukset ja netissä lukee Peruutettu. Tämän operaattorin asiakaspalvelu on todellakin ulkoistettu asiakkaalle itselleen eli jouduin itse aktiivisesti ottamaan yhteyttä ja selvittelee asiaa. Jonotin siis tänään Saunalahden/Elisan myymälään tiedustelemaan mitä tilaukselle on tapahtunut ja tarkistamaan toimitusajankohtaa, mutta sitähän ei sielläkään kukaan tiennyt eikä osannut sanoa, pahoiteltiin toki asiaa. Mutta eipähän ollut tämä asiakaskokemus paras mahdollinen aloittaa uusi asiakassuhde. Harmittaa, että vaihdoin operaattoria, toivottavasti jatkossa asiat hoituvat paremmin ja voisi sanoa, että "sitä saa mitä tilaa", vaikka nyt tämä ei kyllä toteutunut ja taitaa jäädä asiakassuhdekin määräaikaiseksi.

1 kommentti

Käyttäjätaso 5
  • , tervetuloa Palstalle!

    Harmillista, että Huoneistokaistan kytkentä ei ollut mennyt ihan nappiin.  Tuo nopeusluokan saatavuuden muutos on tosiaan  hyvin harvinaista. Omalle kohdalleni en muista, että olisi tällaista tullut vastaan.

    Toivotaan, että jatkossa hommat toimivat mukavammin 🙂
  • Osallistu keskusteluun