Vastattu

Internet-merkkivalo palaa punaisena. Kaikkea kokeiltu


Hei,
ollut jonkin aikaa tämmönen ongelma, että modeemin internet-valo alkaa palamaan punaisena ja nettiyhteydet katkeaa. Yhdistää siis modeemiin kyllä, mutta modeemi ei löydä nettiä. Ajoittain toimii. Eilen illalla ei ongelmia. Ei myöskään ihan aamulla. Nyt taas ongelmia kello 14.

Kotiboksi P-661 käytössä. Olen resetoinut. Olen vaihtanut DSL-piuhan toiseen ja olen kokeillut myös uudella Zyxel VMG3925-B10B modeemilla ja vaikuttaisi olevan sama ongelma.

Eli ilmeisesti kaikki mahdollinen täällä päässä tehty. Pitäs alkaa kyl päästä tohon laajakaistanettiin, tää puhelimesta jakaminen alkaa käydä hermoille.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 27 March 2018, 13:26

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

18 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Jos olet kerran testannut kahdella eri modeemilla, eri piuhoilla sekä resetoinut laitteen, eikä siitäkään huolimatta yhteys nouse ylös / pysy ylhäällä tai yhteys pätkii, kannattaa ottaa puhelu Elisan asiakaspalveluun.

Asiakaspalvelun tavoitat numerosta:
010 190 240 (mpm/pvm)
Avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.
Vikailmoituksia otetaan vastaan 24h. Mikäli soitat aspan aukioloajan ulkopuolella, kuuntele nauhoite loppuun, jolloin puhelu yhdistyy automaattisesti vikapuolelle.
Käyttäjätaso 2
Jos olet pääkaupunkiseudulla:
Elisan häiriötiedote: Häiriöitä pääkaupunkiseudun laajakaistayhteyksissä alkaen 27.03.2018 klo 13:40 alkaen.
Käyttäjätaso 3
Tänään on ainakin pk-seudulla ja sen lähialueilla laajakaistayhteydessä katkoksia vikatilanteen takia.

Vikatiedote
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Jos olet pääkaupunkiseudulla:
Elisan häiriötiedote: Häiriöitä pääkaupunkiseudun laajakaistayhteyksissä alkaen 27.03.2018 klo 13:40 alkaen.


Jos ongelmia on ollut jo aiemmin, eivät ne välttämättä liity tuohon vaikka pk-seudulla asuisikin. 😉
Juu, pk-seudulla asutaan. Vikaa on ollut tosiaan jo pitkin viime viikkoa kuitenkin jo
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5
Häiriö on kyllä vähän laajemmallla alueella eikä pelkästään pääkaupunkiseudulla... jollei sitten kehyskuntia nykyään lasketa mukaan pääkaupunkiseutuun.
Ei ole vikaa vain Elisalla, dnalla on 3G myös alhaalla ainakin Meilahden alueella.
Jos olet kerran testannut kahdella eri modeemilla, eri piuhoilla sekä resetoinut laitteen, eikä siitäkään huolimatta yhteys nouse ylös / pysy ylhäällä tai yhteys pätkii, kannattaa ottaa puhelu Elisan asiakaspalveluun.

Asiakaspalvelun tavoitat numerosta:
010 190 240 (mpm/pvm)
Avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.
Vikailmoituksia otetaan vastaan 24h. Mikäli soitat aspan aukioloajan ulkopuolella, kuuntele nauhoite loppuun, jolloin puhelu yhdistyy automaattisesti vikapuolelle.



Oon lisänny asiakasnumeron tonne mun tietoihin. Pystyykö sieltä käsin sen avulla mitään tutkimaan? Vaikka niitä linjoja tutkimaan, oon sellasta täällä palstalla oppinut. 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4
Nyt (14:55) lähti täältäkin :D


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Jos olet kerran testannut kahdella eri modeemilla, eri piuhoilla sekä resetoinut laitteen, eikä siitäkään huolimatta yhteys nouse ylös / pysy ylhäällä tai yhteys pätkii, kannattaa ottaa puhelu Elisan asiakaspalveluun.

Asiakaspalvelun tavoitat numerosta:
010 190 240 (mpm/pvm)
Avoinna ma-pe klo 8-19, la klo 10-16.30.
Vikailmoituksia otetaan vastaan 24h. Mikäli soitat aspan aukioloajan ulkopuolella, kuuntele nauhoite loppuun, jolloin puhelu yhdistyy automaattisesti vikapuolelle.



Oon lisänny asiakasnumeron tonne mun tietoihin. Pystyykö sieltä käsin sen avulla mitään tutkimaan? Vaikka niitä linjoja tutkimaan, oon sellasta täällä palstalla oppinut. :)


Palstatiimi pystyy tutkimaan kyllä. Voit toki laittaa heille myös yksityisviestiä heidän profiilinsa kautta. Joskin Palstatiimillä saattaa olla viivettä päivä tai pari ennen kuin asia etenee käsittelyyn. Nopeamman avun saat soittamalla asiakaspalveluun.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Elisan DHCP on kyllä yksi purkkaviritys. IP jää uudistumatta milloin milloinkin yleensä aina kerran päivässä 10min katko tämän takia

Nyt kyykkäsi kunnolla
Käyttäjätaso 7
Vähän isommasta katkoksesta näyttää olevan kyse. Klo 15.55 päivitetyssä häiriötiedotteessa vian korjausaikaa on jatkettu klo 16.00 => 18.00. No nähtäväksi jää milloin taas toimii kiinteät yhteydet.

http://corporate.elisa.fi/uutishuone/tiedotteet/tiedote/?otsikko=hairio-elisan-laajakaistayhteyksissa-uudenmaan-alueella-27.3.-klo-1340-alkaen&id=21581530530615&tag=elisa.fi%3Adisturbance

Onneksi mobiili toimii , mutta eipä se olekaan Elisan. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +15
Ilmeisesti Riihimäki on nykyisin uuttamaata, koska täälläkin VDSL-yhteys jupatissa.

No onpahan aikaa imuroida:(
Käyttäjätaso 7
Ilmeisesti Riihimäki on nykyisin uuttamaata, koska täälläkin VDSL-yhteys jupatissa.

No onpahan aikaa imuroida:(


Niinpä. Tai sitten vikaa on laajemmalla alueella kuin Elisa tohtii tunnustaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +4
Nyt alko toimimaan 🙂
Käyttäjätaso 7
Jep nyt toimii edes jotenkin VDSL. Nopeudet kyllä vähän tipahti. :(

Häiriötiedotteessa on taas jatkettu korjausaikaa klo 21:00 saakka.

http://corporate.elisa.fi/uutishuone/tiedotteet/tiedote/?otsikko=paivitetty-klo-1843-hairio-elisan-laajakaistayhteyksissa-uudenmaan-alueella-poislukien-espoo-vantaa-ja-kauniainen-27.3.-klo-1340-alkaen&id=21581530530615&tag=elisa.fi%3Adisturbance

No tuskin kaikki on paikattu vielä silloinkaan , vaan vaikuttaa enemmänkin tilapäiskorjaukselta. Siis luulen , että Elisalta on räjähtänyt jokin tärkeämpi verkkolaite ja yhteyksiä yritetään reitittää vaihtoehtoisia reittejä pitkin.

No tämä on vain mutua , kun Elisa ei vaivaudu itse tarkemmin kertomaan.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
DHCP ongelma se on
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +5
DHCP ongelma se on
Voi olla. Ainakin meillä modeeemi kätteli ja näytti kaikki ADSL-puolen tiedot ihan normaalisti, mutta silti internet-yhteyden valo loisti punaisena.