Vastattu

Internet yhteys ei toimi iltaisin,Joensuu,Elisa viihde

  • 2 kesäkuu 2016
  • 11 kommenttia
  • 679 katselukerrat

Internet yhteys häviää yön ajaksi. Käytössä Elisa Viihde ja alue Joensuu Rantakylä. Usein yhteys katkeaa klo 20 aikoihin.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Emppppu 3 kesäkuu 2016, 07:22

niicster, onko kyse siis kiinteästä laajakaistasta vai mobiililaajakaistasta? Kannattaa muistaa aina tuo modeemin/reitittimen resetointi häiriötilanteissa. Voidaan tarkemmin katsoa teidän molempien tilannetta, jos heitätte yksityisviestillä meille tarkempia tietojanne: http://elisa.fi/palstatiimi (esim. katuosoite, asiakasnumero). 🙂
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Samaa ilmiötä olen havainnut myös siihtalassa.
Tämä tapahtuu kaapeliverkon cisco modeemilla, yleensä iltaisin.
Yhteydet palaa 1-2 tunnin sisällä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
niicster, onko kyse siis kiinteästä laajakaistasta vai mobiililaajakaistasta? Kannattaa muistaa aina tuo modeemin/reitittimen resetointi häiriötilanteissa. Voidaan tarkemmin katsoa teidän molempien tilannetta, jos heitätte yksityisviestillä meille tarkempia tietojanne: http://elisa.fi/palstatiimi (esim. katuosoite, asiakasnumero). 🙂
Kyseessä on kiinteä laajakaista, Elisa Viihteen kaapelimodeemi.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kannattaa tosiaan se resetointi tehdä modeemille. Riippuu minkä mallinen modeemi sinulta löytyy, mutta yleensä reset nappula löytyy laitteen takaa ja saattaa olla sellainen pieni reikä, johon tulisi laittaa esim. kynän pää tai nuppineula. Siinä pidetään muutamia sekuntteja pohjassa kunnes laite resetoituu eli palautuu tehdasasetuksille ja käynnistyy uudelleen. Jos tämänkin jälkeen ongelmat jatkuu, huikkaile meille sitä yksäriä 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Kannattaa tosiaan se resetointi tehdä modeemille. Riippuu minkä mallinen modeemi sinulta löytyy, mutta yleensä reset nappula löytyy laitteen takaa ja saattaa olla sellainen pieni reikä, johon tulisi laittaa esim. kynän pää tai nuppineula. Siinä pidetään muutamia sekuntteja pohjassa kunnes laite resetoituu eli palautuu tehdasasetuksille ja käynnistyy uudelleen. Jos tämänkin jälkeen ongelmat jatkuu, huikkaile meille sitä yksäriä :)

Kun tätä resetointia (enemmän kuin virran katkaisu) jatkuvasti tarjotaan korjausehdotukseksi, niin onko tämä jokin plasebo- apu, jotta asiakkaille tulisi sellainen olo, että voivat jotain tehdä.

Resetointihan palauttaa tehdasasetuksille. Joo resetoiti voi auttaa, jos tehdasasetuksia on mennyt muuttamaan ja toimimattomuus tai ongelmat johtuvat siitä, mutta useimmassa tapauksessa asiakas ei varmasti ole muttanut mitaan laitteen asetuksia ! Mitä resetointi siis näissä tapauksissa voisi auttaa. Vai muuttaako laite itse asetuksiaan, kun on kuukausia jatkuvasti päällä, että resetointi olisi siksi paikallaan (> Tähän en kyllä usko).

Siispä olisi paikallaan pieni selostus miksi pitäisi resetoida ja miksi resetointia jatkuvasti tarjotaan korjausehdotukseksi.

On ollut jopa tapauksia, joissa Elisan tuki on pyytänyt resetoimaan ja laite on mennyt käyttökelvottomaksi > on pitänyt vaihtaa uudeeteen. Näin on käynyt mm. vanhepien Intono FG101:n kanssa (kuitupääte FTTH), joka ei olisi edes saanut resetoida ! Tätä ei vain Elisan tuki tienänyt kun ei tunne kyseistä laitetta ja yleinen korjausohje on tämä, että resetoi... resetoi.. resetoi..

T: Tuokki
Tänään klo 15.00 tulin kotiin, oli yhteys poikki.
Modeemia on resetoitu useita kertoja oma-aloitteisesti tai asiakaspalvelun pyynnöstä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tänään klo 15.00 tulin kotiin, oli yhteys poikki.
Modeemia on resetoitu useita kertoja oma-aloitteisesti tai asiakaspalvelun pyynnöstä.


Kuten myös sinullekin Emppppu tuossa jo sanoikin; "Jos tämänkin (resetoinnin) jälkeen ongelmat jatkuu, huikkaile meille siitä yksäriä :)"
Resetointi ei auttanut. Netti ei toimi klo 20 jälkeen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Resetointi ei auttanut. Netti ei toimi klo 20 jälkeen.

ja aivan kuten myös sinullekin Emppppu tuossa jo sanoi, niin;; "Jos tämänkin (resetoinnin) jälkeen ongelmat jatkuu, huikkaile meille siitä yksäriä :)
Jaahas Yksäri tarkoittaa varmaan tuota yksityisviestiä ja sellainen laitettu 14 tuntia sitten. Ei vastausta!!!
Taitaa olla parempi vaihtaa Soneran ADSL.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Jaahas Yksäri tarkoittaa varmaan tuota yksityisviestiä ja sellainen laitettu 14 tuntia sitten. Ei vastausta!!!
Taitaa olla parempi vaihtaa Soneran ADSL.


Palstatiimin jengi on töissä ma-pe 8-20 ja la 12-20. Luultavasti saat maanantaina vastauksia.

Osallistu keskusteluun