Kysymys

Kaapelilaajakaista alle 2 mbps

  • 26 huhtikuu 2018
  • 7 kommenttia
  • 474 katselukerrat

Moi!

Hankisin 100mbps kaapelinetti Elisalta Vaasassa, ja saan tässä noin 1,8 down ja 9 up. Miten tämä vois ratkaista? Arris TG2492S.

Kiitos!

T. Kasper

7 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Hei KasperD ja tervetuloa Palstalle!

Kylläpä on tosi hitaita nopeuksia 100 megaiselle yhteydelle. Millä laitteella olet tehnyt nopeusmittauksen ja onko kyseinen laite langattomassa verkossa vai johdolla kiinni modeemissa? Oliko mittaushetkellä yhtäaikaisessa käytössä myös muitakin laitteita? Entäpä, oletko resetoinut tai käynnistänyt modeemiasi uudelleen?
Moi!

Nyt minulla on ihan hyvät nopeudet speedtest.net:in mukaan. Noin 98/8. Ainoa ongelma nyt on ollut että joskus mun routeri käynnistyy udeelleen jostain syystä. Minulla on arris tg2492s
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Modeemi ei saisi boottailla itse itseään, ellei sille erikseen moista käskyä anneta. Ongelmat viittaavat siis vialliseen modeemiin.

Ei muuta kuin asiakasnumero omaan profiiliin täällä Palstalla, ellet ole sitä jo tehnyt. Asiakasnumeron lisääminen onnistuu klikkaamalla omaa nimimerkkiä sivun oikeasta yläkulmasta ja valitsemalla "Asetukset". Asiakasnumeron avulla Palstatiimi pystyy jeesailemaan paremmin.
Nyt minulla on asiakasnumeroni profiilissä!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos asiakasnumerosta 🙂 Mittasin etänä linjaa ja tulosten perusteella tuo näyttäisi siltä, että tuosta voisi olla hyvä laittaa vikailmoitus asentajalle. Tämä onnistuu nopeiten jos soittelet asiakaspalveluun laitteiden ääreltä, yhteystiedot https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/ sivulla. Voidaan myös tätä kautta laittaa vikailmoitus, tätä varten varmistaisin vielä että oletko huomannut TV-kanavissa mitään häiriöitä? Jos olet niin millä kanavilla? Onko antennijohdossa käytössä mitään omia jatkojohtoja vai onko yhteys suoraan seinästä haaroittimen kautta modeemille laitteen mukana tulleella johdolla? Kuinka usein tuota uudelleenkäynnistelyä tapahtuu?
Mielestäni voitte ihan hyvin laittaa vikailmoituksen jos käy. En käytän TV ollenkaan, vaan laajakaista, eli en ole kokemusta miten se toimii ja jos siinä on häiriöitä vai ei. Käytän toi splitteri joka tuli mukaan routerin kanssa teiltä, ja sen kaapeli menee sitten suoraan routeriin. Uudellenkäynnistys tapahtuu joskus 5-10 kerta peräkkäin, nettiyhteys toimii noin minuutin ja sitten se käynnistyy uudelleen taas. Joskus ei ollenkaan, ja joskus 1-2 kertaa päivässä.

Kiitos avusta!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pistin tuosta nyt vikailmoituksen asentajille, saat tekstarilla tietoa tilanteen etenemisestä 🙂 Mikäli siellä nousee jotain kysyttävää, niin soittelevat sulle sitten tuntemattomalla numerolla. Yleensä vikailmoitukset on saatu 1-2 arkipäivässä hoidettua, jos tuo venyy tuosta niin pyritään toki tiedottamaan sitten erikseen tilanteesta 🙂 Jätä modeemiin virrat päälle viankorjauksen ajaksi, saat vielä kuittauksen kun tuo on käsitelty

Osallistu keskusteluun