Vastattu

Kaapelimodemi C5200 ongelma

  • 8 marraskuu 2019
  • 7 kommenttia
  • 182 katselukerrat

Hei, minulla on kaapelimodeemi kotiboxi c5200. Laite on pääsääntöisesti toiminut hyvin, mutta nyt yhteysnopeudet ovat romahtaneet ja laite vaatii virran katkaisua ajoittin, kun yhteys katkeaa. Sopimuksen mukainen yhteysnopeus on 250, mutta nyt ne ovat 40 -50.

Seuraavat toimet on tehty:

  1. Kaikki laitteet on uudelleen käynnistetty
  2. Kaapelimodeemin on resetoitu
  3. Yhteyttä on kokeiltu myös suoralla ethernet kaapelilla, ei nopeus muutosta.
  4. Kaikki johdot on irroitettu ja kytketty uudelleen

Mitä voisin vielä tehdä?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 8 marraskuu 2019, 10:02

Kiitos @hpguru tilanteen kartoituksesta ja rajauksesta 🙂 Tarkistin @MikkoRe47 tietosi ja yllätyksen puolelle meni eli miten on, tilaanko vaihdokin myymälään noudettavaksi vai laitetaanko Matkahuollon matkaan noutopisteelle tai pakettimaattiin? Merkkaatko vaikka yksityisiin muistiinpanoihin tarkemmin että mihin niin pistän tulemaan :) 

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Hei.

Kotiboksi C5200 BEWAN on modeemireititin vuodelta 2012. Pian on 2020…

Mitä voit tehdä? Pistä eläkkeelle kierrätykseen, on palvellut.

Vaihtoehtoja Elisalla esim. €144 Arris tai ostat vapailta markkinoilta Verkkokauppa.comista FritzBoxin! https://www.verkkokauppa.com/fi/product/53778/jrbxf/AVM-FRITZ-Box-6590-Cable-langaton-Dual-Band-kaapelimodeemi - miksi? Koska tietotekniikalla on tietty toimintaikä…

Tämä on paras vaihtoehto, jos haluat saada netin toimimaan kunnolla. Lisääthän myös Palsta-profiiliin asiakastietosi, niin Elisa voi tarvittaessa auttaa. Ilmoita uuden modeemin CMAC Elisalle.

Nyt soi 2 Raverz - With The Crowd (Deamon Remix).

Hyvää päivänjatkoa!

Onko niin, että minun pitää osaa uusi kaapelimodeemi itse, vaikka minulla on voimassaoleva sopimus Elisan kanssa. Eikö Elisan tulisi taata minulle toimivat yhteydet ja tähän liittyy myös kaapelimodeemi? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Onko niin, että minun pitää osaa uusi kaapelimodeemi itse, vaikka minulla on voimassaoleva sopimus Elisan kanssa. Eikö Elisan tulisi taata minulle toimivat yhteydet ja tähän liittyy myös kaapelimodeemi? 

Uusi kaapelimodeemi, tai mikä tahansa modeemi, kuuluu vaan takuun aikana. Tapauskohtaisesti Elisa on näitä lukemani perusteella vaihtanut. Lisää tietosi profiiliin ja odota Elisan kannanottoa. Joko yllätyt, tai sitten saat laittaa tuohta tiskiin, sekin on parempi kuin rikkinäinen modeemi.

Nyt soi Partycheckerz - Baby I Love Your Way (Rob Mayth Remix).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kiitos @hpguru tilanteen kartoituksesta ja rajauksesta :) Tarkistin @MikkoRe47 tietosi ja yllätyksen puolelle meni eli miten on, tilaanko vaihdokin myymälään noudettavaksi vai laitetaanko Matkahuollon matkaan noutopisteelle tai pakettimaattiin? Merkkaatko vaikka yksityisiin muistiinpanoihin tarkemmin että mihin niin pistän tulemaan :) 

Hei,

 

hieno juttu, että meni yllätyksen puolelle. Laitoin yksityisiin muistiinpanoihin toiveeni paketin noudosta.

 

Kiitos

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Sinulle tulee todennäköisesti tämä modeemi.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-tg2492s/

Jos haluat tutustua sen ominaisuuksiin, tutustu tämän linkin kautta. Olen käyttänyt tuota Arrista jo toista vuotta ja kysessä on todella laadukas, tyylikäs ja erittäin linjakkaasti muotoiltu kaapelimodeemi Elisan kaapeliverkkoon. Se tukee sinun tarpeita pitkälle tulevaisuuteen.

Nyt soi Stephanie - Shift (Original Mix).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Hei,

 

hieno juttu, että meni yllätyksen puolelle. Laitoin yksityisiin muistiinpanoihin toiveeni paketin noudosta.

 

Kiitos

Tahtosi on lakini! :sunglasses:  Saat viestin kun tuo uusi modeemi on noudettavissa, kannattaa vaihtaa mukana tulevat piuhat käyttöön samalla kuin vaihdat itsessään laitteenkin :blush:

Osallistu keskusteluun