Vastattu

Kaapelimodermi ei löydä kanavataajutta

  • 2 December 2018
  • 4 kommenttia
  • 6752 katselukerrat

Kaapelimodeemi Arris TG2492s ei löydä kanavataajuutta, vaan US/DS valo on vilkkuvana. 2.4 ja 5 GHz valot palavat yhtäaikaisesti. Tulisiko taloyhtiölle ilmoittaa netistä ja heidän tulisi tehdä jotain, vai missä mahtaa olla vika?

Virran kytkennän jälkeen US/DS valo lukittuu noin 2 min kuluttua hetkellisesti ja online valo alkaa vilkkumaan. Online-valo ei kuitenkaan ala missään vaiheessa palamaan yhtäjaksoisesti ja hetken vilkkuminen jälkeen US/UD valo alkaa jälleen vilkkua. Ilmeisesti liittymän IP-osoitetietoja ei siis löydy.

Toistamiseen online valo ei enää ala vilkkumaan, vaikka modeemi olisi seinässä kaksi vuorokautta. Ainostaan US/DS valo vilkkuu.

Uudelleen käynnistystä ja kaapelin vaihtamista eri pistokkeeseen on testattu useampaan kertaan kahden viikon aikana.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi hpguru 2 December 2018, 12:41

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Avasitko liittymän äskettäin?

Siinä tapauksessa liittymän asetuksissa on pientä vikaa, joka ratkeaa vikapalveluun soittamalla. Jos et halua soittaa, OmaElisasta voi jättää Chatin kautta soittopyyntöä ja sieltä soitetaan. Ole modeemin lähettyvillä kun puhelu tulee ja soita esim. vapaapäivänä ilman kiirettä.

Ennen soittamista on lisäksi hyvä resetoida modeemi painamalla esim. tikulla pitkään Reset-aukkoa modeemin takaosasta. Tämän jälkeen yhteys saattaa muodostua paremmin.

Jos yhteyttä ei tuosta huolimatta tule tunnin aikana, niin soita viimeistään nyt.

Vikailmoitukset 24/7 numerossa 010 190 240 (mpm/pvm).

Nyt soi Da Tweekaz - Tomorrow (Radio Edit) (feat. Matthew Steeper).

Mukavaa päivän jatkoa!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
OmaElisan Chat -palvelu on avoinna arkisin klo 8-19. Tänään siitä ei siis ole apua. Sen sijaan kannattaa soittaa tuohon asiakaspalvelun numeroon ja kuunnella nauhoite loppuun, jonka jälkeen puhelu yhdistyy vikapuolelle. Vikapalvelu päivystää 24/7.

Lisäksi kannattaa varmistaa OmaElisasta, että kaikki liittymän laskut on maksettu. Tämä siis siinä tapauksessa, että liittymä on ollut käytössä jo pidemmän aikaa. Mikäli OmaElisassa on avoimia laskuja, etenkin erääntyneitä sellaisia, tulee ne maksaa OmaElisan kautta pikimmiten. Elisa voi sulkea liittymän väliaikaisesti, mikäli laskuja ei ole maksettu ajallaan.
Kiitos vinkeistä. Resetointi testattu ja seuraavana vuorossa vikapalvelu.

Kyseessä on uusi liittymä, joten maksamattomista laskuista ei ole kyse.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hyvä kuulla, että otat yhteyttä. Toivottavasti netti toimii.

Jos niin on, suosittelen katsomaan Elisa Viihteen Aitiosta The Hole -nimistä leffaa, on meinaan hyvä, juuri katsoin eikä kuvakaan pätkinyt kaapelimodeemilla verrattuna 4G-yhteyksiin :)

Nyt soi AniMe - Insane Hardcore (Radio Edit).

Hyvää alkanutta talvea!