Kysymys

Kaatuileva kotiboksi

  • 11 tammikuu 2013
  • 6 kommenttia
  • 1572 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Kotiboksi A2100N asennettu 2-3kk sitten uuden liittymän mukana.

Nyt tuo on alkanut kaatuilla niin, että yhtäkkiä yhteys katkeaa, edes modeemin hallintasivulle 192.168.100.1 ei pääse. Jos langattoman yhteyden pistää poikki, ei uutta yhteyttä saa muodostumaan. Pakko käydä laittamassa virrat pois hetkeksi boksista, jolloin toimii taas, ainakin jonkin aikaa. Eilen illalla pelkästään tällaisia katkoja oli kolme parin tunnin sisään, tänä aamuna yhteys oli taas nurin.

Paria viime päivää ennen boksi on toiminut ihan ok, olenkohan kerran joutunut virrat katkomaan parin kuukauden aikana.

Mikähän tuon saa sekoilemaan, vai onkohan vain susi yksilö?

6 kommenttia

Olisikohan naapuriin tullut uusi wlan, joka toimii samalla kanavalla. Kokeile vaihtaa kanavaa Oma Saunalahdessa, esimerkiksi kanavalle 11.
Naapureita ei tässä oikein ole niin lähellä, mutta vaihdoin silti kanavaa, josko siinä joku häiriö on sattunut olemaan. Sen jälkeen kerran pätkäisi netti, mutta tällä kertaa koko linja kävi alhaalla, eikä boksi jumiutunut.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Sama boxi ja kaatunut nyt muutamana päivänä näkyvästi muutaman kerran, samaa teki tuossa syksyllä, jolloin olin yhteydessä vikapalveluun ja tilanne jätettiin seurantaan. Pitää varmaan taas soitella onko alueella yleistä vikaa vai mikä pätkäsee linjan välillä poikki. Nopeus modeemin tasaista 18M, wlan ei käytössä.
Käyttäjätaso 5

mush kirjoitti:

Kotiboksi A2100N asennettu 2-3kk sitten uuden liittymän mukana.

Nyt tuo on alkanut kaatuilla niin, että yhtäkkiä yhteys katkeaa, edes modeemin hallintasivulle 192.168.100.1 ei pääse. Jos langattoman yhteyden pistää poikki, ei uutta yhteyttä saa muodostumaan. Pakko käydä laittamassa virrat pois hetkeksi boksista, jolloin toimii taas, ainakin jonkin aikaa. Eilen illalla pelkästään tällaisia katkoja oli kolme parin tunnin sisään, tänä aamuna yhteys oli taas nurin.

Paria viime päivää ennen boksi on toiminut ihan ok, olenkohan kerran joutunut virrat katkomaan parin kuukauden aikana.

Mikähän tuon saa sekoilemaan, vai onkohan vain susi yksilö?



Mainitsit kirjotuksessasi, että olet käynnistellyt boksia uudestaan, mutta oletko kertaakaan tehnyt tehdasasetusten palautusta, eli niin sanottua resettiä laitteelle? Jos modeemin ohjelmisto on jostain syystä mennyt jumiin tai muistialueet täyttyneet, niin kuvailemasi tyyppisiä ongelmia voi esiintyä. 

Modeemista reset-napin löydät virtakatkaisijan vierestä. Siinä on pieni reikä, jossa alla lukee RST. Sitä painamalla noin 10-15 sekuntia, kun laitteessa on virrat päällä, niin tehdasasetusten pitäisi laitteelle palautua. Kun modeemi ottaa resetin, niin näet sen modeemin valoista, kun se väläyttää osaa ja muistaakseni pelkän power-valon pitäisi jäädä päälle, jonka jälkeen modeemi käynnistää itsensä uudelleen.

Jos tämä ei kuitenkaan auta ja yhteys ei toimi kaapelilla eikä WLANilla ja on testattu useammalla laitteella, niin modeemi voi olla rikkinäinen ja silloin kannattaa olla vikapalveluun yhteydessä, jossa modeemi voidaan vaihtaa uuteen, jos siinä on vielä takuuta voimassa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Minulle sanottiin Saunalahden aspassa tai vikapalvelussa kerran, että modeemin toiminnan voisi testata ElisaShopitissa. Pitääkö tieto paikkansa ? Vai selviääkö testissä vain se, onko laite kokonaan kuollut ?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +2
Osa Elisa Shopit -liikkeistä voi testata modeemin toimivuuden. Kaikissa myymälöissä testausmahdollisuutta ei ole, joten kannattaa soittaa ennenkuin lähtee liikenteeseen. Valtakunnallinen palvelunumero Elisa Shopit -liikkeisiin on 010 262 0200.

Osallistu keskusteluun