Vastattu

Kiinteä laajakaista ei nouse yli 5 megan, pitäisi olla 25-50 megaa.

  • 26 heinäkuu 2016
  • 3 kommenttia
  • 350 katselukerrat

Kävin tänään iltapäivällä purkamassa DNA:n 4g mobiililaajakaistaliittymäni, uuden asuntoni ollessa huonolla kuuluvuusalueella. Menin paikalliseen elisan liikkeeseen josta noudin itselleni CIsco EPC3928 modeemin sekä 50-Megan kiinteän laajakaistasopimuksen.

Kaupasta poistuessani sin puhelimeeni tekstiviestin "kiitos tilauksestasi! lähetämme pian tilausvahvistuksen..." Mitään viestiä tämän jälkeen ei kuitenkaan tullut.

Menin kotiin, kytkin modeemin paikoilleen, nettiyhteys toimi, joten menin säätämään langattoman netin asetuksen yms.
Tämän jälkeen tein nopeustestin ja huomasin, ettei latausnopeus yltä edes viiteen megaan vaan pomppii 4.5 megan molemminpuolin.
Lähetysnopeuskin on hädintuskin vain puoli megaa.

Ethernet kaapelilla yhteys ei ole toiminut vakaasti ollenkaan. Yhteys katkeaa kokoajan, ja silloinkun toimii, nopeudet on täysin samat kuin langattomasti.

Olen resetoinut laitteen, eikä sekään auttanut. Mikäköhän tässä voisi vikana nyt olla?
Onko kukaan muu kohdannut samoja ongelmia?

Mikään ei nykyään ole yhtä hermoja raastava asia kuin hidas/toimimaton internetyhteys. Ja se että toimimattomuudesta joutuu maksamaan, tekee kaikesta vielä epämukavampaa.
Olisipa joskus helppoa..!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Anonymous 26 heinäkuu 2016, 22:35

Ilmoita häiriöistä asiakaspalveluumme:
Puh. 010 190 262 (mpm/pvm)

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista Ma-Su 24 h.

Soita tuonne, vikapalvelu vastaa läpi vuorokauden, kuuntelet vain mitä vastausrobotti sanoo ja valitsen sen mukaan.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Ilmoita häiriöistä asiakaspalveluumme:
Puh. 010 190 262 (mpm/pvm)

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista Ma-Su 24 h.

Soita tuonne, vikapalvelu vastaa läpi vuorokauden, kuuntelet vain mitä vastausrobotti sanoo ja valitsen sen mukaan.
Soitin tuonne, puhuttiin puoli tuntia, päädyttiin semmoiseen tilanteeseen että kuulemma joku provisijointi oli vääränlainen. Sanoi että laittaa asian eteenpäin käsittelyyn ja pitäisi korjaantua parin päivän sisään. Nyt kuitenkin tuli viesti elisalta että lähettävät minulle uuden modeemin, jos sillä ongelmat korjaantuisi. Sitä odotellessa siis!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eipä ole kyllä mikään tyypillinen vika tässä. Toivottavasti tuo vaihto auttaa. Jos sattuu kiinnostamaan värkkäys niin olisihan tuossa voinut vielä kokeilla ottaa ip flood detectionin vielä pois modeemin hallinnan kautta ja lan settingseistä lease time säätää 9999 muotoiseksi 60 sijaan, muussa tapauksessa odotellaan vaan normaalisti 🙂

Osallistu keskusteluun