Vastattu

Kiinteä laajakaista pätkii


Kiinteä laajakaistani on pätkinyt jo pidemmän aikaa. Esimerkiksi 1080p-videon katselu tai hieman raskaamman nettisivun lataaminen katkaisee yhteyden. Sama toistuu eri laitteilla, yhteysmuodoilla purkkiin ja vaikka purkkia kuinka resetoisi ja palauttaisi tehdasasetuksiin.

Veikkaan, että vika on siis Elisalla?

 

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jhanna 5 March 2020, 12:46

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Moro @Jatta01 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ikävä kuulla että ongelmia on noin ilmennyt :/ Tutkitaan ehdottomasti mitä tuolle olisi tehtävissä! Jotta pääsen vähän mittaamaan linjaa, niin lisäätkö vielä profiiliisi asiakasnumeron? :) Onko sulla minkä merkkinen ja mallinen modeemi käytössäsi? Onko se kuinka vanha?

Modeemi on vuoden vanha Zyxel.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tein tolle sun linjalle nyt etänä yhden toimenpiteen joka voi auttaa, tee modeemille vielä kertaalleen resetointi Reset-kolon kautta. Jos tuo ei auta niin voidaan katsoa vikailmoitusta asentajalle :) Tätä varten lisää profiilin yksityisiin muistiinpanoihin ton Zyxelin MAC koodi ja yhteyspuhelinnumerosi :) 

Kokeilin ja poikki meni edelliseen tapaan. Laitoin pyytämäsi tiedot profiiliini.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kokeilin ja poikki meni edelliseen tapaan. Laitoin pyytämäsi tiedot profiiliini.

Kiitoksia tiedoista. 

Varmista vielä muutama juttu:
Onko yhteyttä mahdollista testata toisesta puhelinpistokkeesta? Jos on niin toimiiko yhtään paremmin? Onko sulla toista modeemia tai toista johtoa modeemin ja seinäpistokkeen välille? 
Sillon kun yhteys katkeaa niin sammuuko modeemissa jotkut valot?

Olen kokeillut suoraan talon jakokaapin (ensimmäisestä) puhelinpistokkeesta. Laajakaista on toiminut ennen ok, mutta tämänlainen suora katkeilu alkoi joskus viime syksynä. Tuntuu, että katkeilu on nyt ajan myötä vain pahentunut niin, että netin käyttö ilman katkoksia on nykyään mahdotonta.

Katsoin Zyxelin valoja ja katkeamisen aikaan DSL- ja Internet-valo sammuivat.

Zyxelin xDSL statistics näyttää katkeamiselle seuraavaa (heti katkeamisen jälkeen):

VDSL Training Status:   G.993 Started
Mode:   VDSL2 Annex B
VDSL Profile:   0
Traffic Type:   Inactive

Kun normaalisti:

 VDSL Training Status:   Showtime
 Mode:   VDSL2 Annex B
 VDSL Profile:   Profile 17a
 Traffic Type:   PTM Mode

Kokeilin toisella johdolla, sama tulos. Toista modeemia minulla ei valitettavasti ole. Mielestäni viimeisen 60 päivän aikana netti toimi moitteettomasti noin 2 päivänä.

Samaa tekee täälläkin… kerran kävi korjaaja täällä laittamassa jonkun jutun modeemiin kii ja sen jälkeen toimi pitkään hyvin nyt jälleen kerran alkanut pätkimään. rupee hyväntuulisuus loppumaan ihan tosissaan tämän kanssa !

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +5

Samaa tekee täälläkin… kerran kävi korjaaja täällä laittamassa jonkun jutun modeemiin kii ja sen jälkeen toimi pitkään hyvin nyt jälleen kerran alkanut pätkimään. rupee hyväntuulisuus loppumaan ihan tosissaan tämän kanssa !

 

Moikka @Keijjooo ja tervetuloa OmaYhteisöön! 

Lisäisitkö profiiliisi asiakasnumeron niin päästään myös tarkemmin tutkimaan yhteyttä ja sen tilaa. Vaihtoehtoisesti voit toki laittaa meille yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi kautta tarkempien tietojen kanssa! :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21

Moikka @Keijjooo ja @Jatta01 - ovatko ongelmat ratkenneet, vai onko yhteyksien kanssa vielä ongelmia?