Vastattu

Kiinteän laajakaistan irtisanominen elisa viihteestä?


Haluaisin irtisanoa kiinteän laajakaistan elisa viihteestä, koska siirryin mobiililaajakaistaan.
Haluaisin pitää kuitenkin Kolumbus sähköpostini.
Soitettuani Elisan tukeen, sain tiedon, että pitääkseni sähköpostin voimassa, on minun uusittava elisa viihde tilaukseni 24 kk määräaikaiseksi.
Tähän asti ollut toistaiseksi voimassa oleva.

Onko tosiaan otettava uusi elisa viihde määräaikaissopimus, pitääkseni Kolumbus sähköpostini voimassa?

Nm. Äimän käkenä
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 9 elokuu 2018, 17:22

Kiitos vastauksestasi. Tarkoitus on pysyä edelleen viihteessä, mutta toistaiseksi, ei pakonomaisesti määräaikaisena 24 kk.

Mobiililaajakaista on eri palveluntuottaja, ei siis elisa.

Luulisi riittävän, että jatkan elisa viihdettä ja sähköposti säilyy...


Hmmmm...

Sähköposti on kiinteän laajakaistan kylkiäinen , ei Viihteen. Jos luovut kiinteästä laajakaistasta , niin samalla menee myös sähköposti , jos et ota Internetpalvelupakettia. Se ei maksa kuin 3€/kk , joten suosittelen.

Jos nykyinen Viihteesi on Viihde laajakaistalla , niin jatkossa se muuttuu pelkäksi Viihteeksi ja hinta laskee.

https://elisa.fi/viihde/
Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Onko tosiaan otettava uusi elisa viihde määräaikaissopimus, pitääkseni Kolumbus sähköpostini voimassa?

Nm. Äimän käkenä


Mobiililaajakaistaan ei tosiaan kuulu sähköpostia. Jos luovut Viihteestä kokonaan , niin ota tilalle Internetpalvelupaketti , johon sähköpostisi siirretään. Tulee paljon halvemmaksi kuin Viihde.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/internetpalvelupaketti/
Kiitos vastauksestasi. Tarkoitus on pysyä edelleen viihteessä, mutta toistaiseksi, ei pakonomaisesti määräaikaisena 24 kk.

Mobiililaajakaista on eri palveluntuottaja, ei siis elisa.

Luulisi riittävän, että jatkan elisa viihdettä ja sähköposti säilyy...
Käyttäjätaso 7
Kiitos vastauksestasi. Tarkoitus on pysyä edelleen viihteessä, mutta toistaiseksi, ei pakonomaisesti määräaikaisena 24 kk.

Mobiililaajakaista on eri palveluntuottaja, ei siis elisa.

Luulisi riittävän, että jatkan elisa viihdettä ja sähköposti säilyy...


Hmmmm...

Sähköposti on kiinteän laajakaistan kylkiäinen , ei Viihteen. Jos luovut kiinteästä laajakaistasta , niin samalla menee myös sähköposti , jos et ota Internetpalvelupakettia. Se ei maksa kuin 3€/kk , joten suosittelen.

Jos nykyinen Viihteesi on Viihde laajakaistalla , niin jatkossa se muuttuu pelkäksi Viihteeksi ja hinta laskee.

https://elisa.fi/viihde/
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Jos kiinteä on ADSL 10M tai alle, niin vaihto mobiiliin voi olla perusteltua.

VDSL2, KAMO tai kuitutyyppisiä yhteyksiä ei taas oikein kannata vaihtaa mobiiliin paitsi jos on niin rahaton ja talousvaikeuksissa, ettei lompakko kestä kiinteän hintaa.

Se on kieltämättä kallis normaalihintaan kilpailijoihin verrattuna, mutta uutena asiakkaana saa vuodeksi tingattuun hintaan eikä ole sen jälkeenkään varmaan paha kun on tottunut.

Sähköposti tuskin säily, jos et osta sitä kuukausihintaan eron edetessä.
Saisko yksinkertaisen vastauksen:

Irtisanominen kirjeitse elisa viihteestä, OSOITE ?

koska sopimus vaatii kirjallisen ilmoituksen,
Ei siis mitään puhelinrupattelua sikaminuuttihintaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@loppu Elisa Viihteen toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen voi irtisanoa itsepalveluna OmaElisan kautta. Myös määräaikaisen sopimuksen irtisanominen onnistuu samaa kautta, joskin vasta sopimuskauden ollessa loppumaisillaan.

Mikäli haluat irtisanoa määräaikaisen sopimuksen kesken sopimuskauden, kannattaa ottaa yhteys Elisan asiakaspalveluun. Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen kesken sopimuskauden vaatii yleensä painavat perusteet. Se, että "ei enää kiinnosta" ei yleensä riitä.

Ohjeet irtisanomiseen löytyy täältä.

PS. Asiakaspalveluun soittaminen maksaa mpm/pvm hinnan, joka on esim. Elisan Huoleton liittymissä noin 0,09€/min. Mistään "sikaminuuttihinnoittelusta" ei siis ole kyse. Täällä OmaYhteisössä voit myös laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle.

EDIT: Sisältöä muokattu.
Asiakaspalvelu on pihalla sopimusehdoista. Heidän mukaansa kun toimisin, niin kusessa olisin. Sopimuksessa kun lukee että "vähintään 30 vrk. ennen määräaikaisen sopimuksen päättymistä" pitää ilmoittaa irtisanominen, muuten sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Haluan siis nyt AJOISSA ilmoittaa ettei määräaikainen sopimukseni jatku.
Olenko ymmärtänyt jotain väärin ?
En halua laittaa viestiä laittaa yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle.
Haluan vain irtisanomisen voimaan, mutta se ei onnistu , ei sitten millään.
Nyt löytyi ohjeet.
Mutta on irtisanmistietokin kiven alla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
@loppu OmaYhteisö-tiimi on osa Elisan asiakaspalvelua ja yksityisviestillä voit irtisanoa liittymäsi myös heidän avustuksellaan. Itsekin irtisanoin määräaikaisen Elisa Viihteeni päättymään viimeiseen voimassaolopäivään juurikin laittamalla yksityisviestiä @OmaYhteisö-tiimi -käyttäjälle. OmaYhteisö-tiimille laitettavaan viestiin mukaan asiakasnumero ja päivämäärä, jolle haluaa tilauksen päättyvän, niin he hoitavat asian varmasti kuntoon kertaheitolla.

PS. Jatkossa riittää, että vastaa yhteen aiheeseen. Yhtä ja samaa vastausta ei tarvitse spammata jokaiseen mahdolliseen asiaa käsittelevään aiheeseen. 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Irtisanominen ei tapahdu minkään operaattorin toimesta ajatuksesi voimalla tai rukoilemalla. Jos haluat irtisanoa, on se tehtävä kirjallisesti asiakaspalveluun tai myymälässä. Kukaan ei sano irti mitään, jos sanot Suomi24-foorumilla nyymisti että sanokaapa irti sopparini Fortumin kanssa... Miksi soittaa? Irtisanominen ei onnistu väärin perustein, eli sinun täytyy ensin tunnistautua. Tämä julkinen palsta, joten tässä sellainen ei kannata. Jos ei halua nähdä vaivaa irtisanomiseen itse, voit valtuuttaa jonkun tekemään irtisanomisen puolestasi, tai sitten vain maksat...

Nyt soi MBK - Kill The Enemy (Radio Edit).
Tästä eteenpäin en enää ikinä suotu 24 määräaikaisiin sopimuksiin, nyt netti/tv liitäntä ollut 2 viikkoa pimeänä ja elisa kyselee sossu tunnuksia.
Nämäkin sivut ovat Leelian lepotuoti tyylisiä jankutuksia, kuten OmaGuru, joka on erikoistunut resetointeihin.
Guruiltakin puuttuu paras ohje Elisan saamattomuuteen saada viat korjattua:

-1.Hae heti toisen operaattorin lähimmästä kivijalkakaupasta uudet liittymät.
-2.Säästyt toivottomilta puhelinrenkutuksilta Elisalle.
-3.Saat heti toimivat liittymät parin viikon irtisanomisajoilla.
Spämmistä.
Elisä vikailmoitus puhelinspämmi ja tekstiviesti spämmi tyhjistä "kunnossa on" ilmoituksista on pahinta spämmiä mitä voi olla. Asiakasta sidotaan puhelinjonoon asiakkaan ajalla ja maksuilla, olet siinä tilanteessa Elisan palkaton työntekijä, tosin maksat siitäkin itse.
Käsittämätöntä on myös Elisan sisällä tapahtuva tietojen vääristely liittymien toiminnasta, arvatkaa mihin suuntaan.
Käyttäjätaso 4
Mielellään @loppu haluaisimme käsitellä asian(asiat) kanssasi, ja oikaista sekä korjata mahdolliset virheet ja katsoa tilanteet kuntoon. Maksuttomia yhteydenottotapoja meillä on muutamia, ja jokainen voi niistä valita sopivimman itselleen. Meille voi varata soittoajan, jolloin itselle ei tule siitä maksettavaa (soittoajan varaus onnistuu suoraan myös vikapalveluun), ja myös chatin sekä sometiimin kautta asiointi onnistuu kyllä. Täältä löytyi vielä kaikki yhteydenottokanavat https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Vikapalvelu on meillä auki myös 24/7 ja mikäli itselle ei ole väliä milloin soittaa, niin usein iltaisin esimerkiksi klo 21 jälkeen vikapalveluun pääsee aika hyvin läpi ilman pitempimä jonotteluita. Kyllähän viat pitää saada korjattua ilman muuta, ja toivoisinkin että olisit yhteydessä meihin jotain kanavaa pitkin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Spämmistä.
Elisä vikailmoitus puhelinspämmi ja tekstiviesti spämmi tyhjistä "kunnossa on" ilmoituksista on pahinta spämmiä mitä voi olla. Asiakasta sidotaan puhelinjonoon asiakkaan ajalla ja maksuilla, olet siinä tilanteessa Elisan palkaton työntekijä, tosin maksat siitäkin itse.
Käsittämätöntä on myös Elisan sisällä tapahtuva tietojen vääristely liittymien toiminnasta, arvatkaa mihin suuntaan.


Kerrothan sitten myös miten mobiilinetti on toiminut viihteen kanssa 😉

Sekin tässä kiinnostaa eikä vain irtisanomisen vaikeus.

T: Tuokki

Osallistu keskusteluun