Kysymys

Korvauksen/hyvityksen hakeminen viivästyneen toimituksen vuoksi

  • 23 heinäkuu 2014
  • 7 kommenttia
  • 1123 katselukerrat

Säästöä joka sekunti. No eipä ole vielä ainakaan tullut kuin pelkkiä kuluja kun olen niin paljon joutunut soittamaan saunalahden asiakaspalveluihin ja häiriöilmoitukseen että tiedän koska kaistani aukeaa. 

Ensin kaistan piti aueta 17.7, sitten päivä siirtyi 22.7 ja nyt on päiväksi ilmoitettu 29.7. Tästä aiheutuu kohtuutonta haittaa koska irtisanoin vanhan liittymäni tuon 17.7 päivän mukaan ja mitään ilmoituksia en kuintenkaan saanut asennuksen myöhästymisestä.

Olen nyt sitten 2 viikkoa ilman nettiä. Koska tottakai irtisanon omani siihen päivään mennessä kun asennuksen pitäisi tapahtua. Saunalahden mies ehdotti vain että hakisin jonkun prepaid mokkulan ja sekin minimissään maksaa 39e.

Maksaako saunalahti minulle takaisin tuon 39e? Minulle aiheutuu tästä suunnatonta haittaa, en pysty käyttämään kuukausimaksullisia palveluja joista maksan. mm. netflix, hbo, muutamat nettipelit jne.jäävät nyt käyttämättä, työssäni tarvitsen nettiä kun teen musiikkia ja pitää äänipätkiä lähetellä välillä sinne sun tänne, se ei onnistu nyt, puhumattakaan siitä puhelinlaskusta mikä mahtaa tulla kun on jo yhteensä varmaan 3h ollut puheyhteydessä saunalahteen puhelimitse 

Kokisin kohtuulliseksi korvaukseksi että saisin ainakin ensimmäisen kuukauden veloituksetta kunhan yhteyteni aukeaa 29.7, jos tuo päivä sitten pitää paikkaansa.

Ette te vain voi ilmoitella joitain päiviä hatusta heitellen jotka ei sitten pidäkään paikkaansa. Viivästymiset on varmasti tiedossa päivää ennen sovittua asennuspäivää ja tästä jos joku olisi viitsinyt minulle ilmoittaa niin en olisi vanha yhteyttäni vielä irtisanonut. Myyjänne lupaili "korkeintaan muutaman tunnin katkos" Kehtaako tässä nyt näitä tunteja edes alkaa laskemaan :)

Olisin erittäin kiitollinen jos joku tähän viitsisi vastata. 

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Jos operaattori harrastaisi asiakaspalvelua, saisit tuon mokkulan ja mobiilinetin ilmaiseksi mukaasi lähimmästä elisakaupasta tai se toimitettaisiin sinulle veloituksetta ja lisäksi sinulle tulisi korvausta haitasta ja vaivasta suorien kulujen lisäksi joku mukava 2-3-numeroinen summa. Ja kunnolliset pahoittelut päälle. Ja tämä kaikki ilmoitettaisiin heti siinä vaiheessa, kun myöhästyminen on palveluntarjoajan tiedossa.

Kun tiedetään todellinen tilanne operaattorien palveluissa (siis lähinnä tuotteiden tarjonnassa, palveluahan heillä ei juuri ole), jään mielenkiinnolla odottamaan mitä tuleman pitää...
Käyttäjätaso 1
Muistaakseni hyvitys on luokkaa 25e per alkava viivästysviikko. Lisäksi voi kokeilla onnea ja laatia laskelman siitä minkä arvosta on menettänyt kuukausimaksullisia internetiä vaativia palveluita. En usko että mitään työhön liittyvää korvausta voi alkaa vaatimaan koska kyse on kuitenkin kait kuluttajaliittymästä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Välillisiä vahinkoja ei kukaan operaattori korvaa. Ei niitä korvata edes yrityksille, paitsi jos on ns. goodwill hyvitys kyseessä.
Viestintävirasto:  

Liittymän toimituksen viivästys

Jos liittymäsi sovittu toimitusaika ylittyy operaattorista johtuvasta syystä, voit vaatia korvausta suoraan operaattorilta. Ilmoita liittymän viivästyksestä mahdollisimman nopeasti.

Operaattorin palveluista ei tarvitse maksaa ennen kuin yhteys on käytettävissä. Kun palvelu on jo kytketty, voit jättää maksamatta maksusta sen osan, joka on tarpeen viivästykseen perustuvan korvauksen vakuudeksi.

Voit saada korvausta vähintään 20 euroa kultakin alkavalta viivästysviikolta. Korvaus on kuitenkin enintään 160 euroa.

Jos olet kärsinyt vahinkoa vakiokorvauksen määrää enemmän, voit lisäksi olla oikeutettu vahingonkorvaukseen. Selvä ja olennainen sopimusrikkomus oikeuttaa myös purkamaan sopimuksen välittömästi.

Et saa korvausta, jos operaattori osoittaa viivästyksen johtuvan ylitsepääsemättömistä esteistä, joihin se ei voi vaikuttaa.

https://www.viestintavirasto.fi/internetpuhelin/puhelin-jalaajakaistaliittymanhankintajakaytto/ongelmatilanteet/sopimusongelmat.html
antero kirjoitti:
Viestintävirasto:  

Liittymän toimituksen viivästys

Jos liittymäsi sovittu toimitusaika ylittyy operaattorista johtuvasta syystä, voit vaatia korvausta suoraan operaattorilta. Ilmoita liittymän viivästyksestä mahdollisimman nopeasti.

Pari yleisintä syytä liittymätoimituksen viivästymiseen:

1. talojakamoon pääsy estynyt, huoltoyhtiön palvelu ei pelaa toivotulla tavalla

2. sisäverkon nousuparikartat puuttuvat tai eivät pidä paikkaansa (yhteys pitää "pillittää" huoneiston rasialle, asiakasta ei onnistuta tavoittamaan perilläkäynnin ajankohdan sopimiseksi.)

Molemmat noista ovat taloyhtiön vastuulla olevia asioita, eivätkä johdu operaattorista. Parhaamme toki aina yritämme, että jokainen asiakas saisi liittymänsä silloin kun on luvattu. Välillä tulee haasteita ja mutkia matkaan, joskus sellaisiakin, joita ei osata ennakoida, vaikka kuinka yritetään.
Jazman2k kirjoitti:
Ensin kaistan piti aueta 17.7, sitten päivä siirtyi 22.7 ja nyt on päiväksi ilmoitettu 29.7. Tästä aiheutuu kohtuutonta haittaa koska irtisanoin vanhan liittymäni tuon 17.7 päivän mukaan ja mitään ilmoituksia en kuintenkaan saanut asennuksen myöhästymisestä.

  

Olisin erittäin kiitollinen jos joku tähän viitsisi vastata. 

Ikävä kuulla tällaista. Laitatko asiakasnumeron profiilin, niin päästään tarkemmin katsomaan, että mistä viive on aiheutunut ja saadaanko netti sinulle ennen tuota 29.7 toimimaan.
Tervepä terve!

Nyt on tosiaan tämä 29.7 eikä netti ole vieläkään toiminnassa. Joku asentaja tänään on käynyt talojakamossa tai jossain koska nyt modeemissa ei pala enää mitään valoja, paitsi virtavalo tietysti. 

Jos nyt tällä viikolla saisitte yhteyden pelittämään? Ttaas nyt pettynyt kun lupailtiin taas että 29.7 aukeaa ja kun kotiin tulee niin pöydällä möllöttää toimeton modeemi. Kun en tosiaan saa pöytäkoneeseeni minkäänlaista yhteyttä tällä hetkellä niin jää todella, todella paljon asioita nyt tekemättä. Enkä nyt ryhdy mitään mokkuloita hakemaan mistään kun siitä aiheutuu taas turhaa paperilappua ja kustannuksia.

Päivitin profiiliini asiakasnumeron.

Osallistu keskusteluun