Kysymys

Kotiboksi A2100N modeemin vaihto

  • 28 joulukuu 2015
  • 3 kommenttia
  • 616 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Hei,

Ko. modeemin kanssa on ollut ongelmia lähes koko ajan. Nyt tämä liittyy ilmeisesti uusimpaan firmware-päivitykseen. Osa laitteista ei saa IP-osoitetta ennen kuin modeemin käynnistää uudelleen. Edellisen kerran (versio11) tehtiin fimiksen downgrade, joka osittain auttoi ongelmaan. Haluaisin vaihtaa tuon modeemin kokonaan toiseen malliin. Toivottavasti se on mahdollista. Palstaa kun lukee, niin näitä vastaavia ongelmia on aika paljon. Modeemin resetointi on tehty kahdesti tuon uusimman päivityksen jälkeen. Käytössä on kiinteä kanava. Skannerilla on tsekattu, että kanvavien päällekkäisyytta ei ole. Kyllä tämä mielestäni on enemmän modeemin ongelma. Jos tuota ei saa vaihtaa, niin sitten (taas) firmiksen downgrade pikaisesti (ei versio 11, jossa niitä ongelmia vasta esiintyikin. Modeemi on käynnistettävä uudelleen lähes päivittäin. Sekään ei aina auta, vaan sitten käytetään nettiä kännykän kautta.... Kone, joka ei ole kiinni verkossa jatkuvasti ei saa IP-osoitetta ennen modeemin käynnistämistä. Huumori ei enää kohta riitä tämän laitteen kanssa leikkimiseen. Olisi hyvä, jos nuo vanhemmat firmikset olisivat jossakin saatavilla, niin tämän voisi tehdä tarvittaessa helposti itse.

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kurkkasin tuota liittymäsi tilaa, ja valitettavasti laitevaihto ei tässä kohtaa ole mahdollinen sen takia, että modeemin takuuaika on loppunut. Tuo firmwaren tiputtaminen onnistuu kyllä, voidaan toki kokeilla sitä :)

Laitoin vanhemman firmiksen modeemillesi, toivottavasti tästä on apua 🙂
Moi,

Valitettavasti tuo versio 9 poistanut ongelmaa. Tänään kone (Win7) on pudonnut 2 kertaa verkosta. Itse asiassa edes SSID ei näy sen jälkeen ennen kuin modeemin käynnistää uudelleen. Modeemin resetointikaan ei auttanut. Ko. kone toimii kaikissa muissa langattomissa verkoissa ilman ongelmia. Samaan aikaan muut laitteet kuitenkin toimivat ongelmitta? Voisitko vielä laittaa version 8 tulemaan. Jos sekään ei auta, niin vaihtoehdoksi jäänee uuden modeemin ostaminen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuota 8 firmistä en valitettavasti pysty ajamaan sille modeemille. Vaikuttaa siltä että modeemi on rikki, suosittelen tässä modeemin vaihtamista tai erillisen wlan-reitittimen hankkimista

Osallistu keskusteluun